Dacht je dan werkelijk dat er nog hoop voor dat beestje is, na zo'n aanval?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:35 schreef Re het volgende:
[..]
hmja dat weet je dus niet, dat moet dus nog blijken
Begin je weer? Wil je nog even "nagenieten" ofzo?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:38 schreef __Saviour__ het volgende:
heeft iemand die beelden toevallig nog opgenomen?
En dan stoppen ze een extra olifant in dat hok erbij!quote:Hoedemaker: ,,Ik hoop het niet, want dat zou betekenen dat Indra haar jong verstoot. Dat gebeurt niet snel bij olifanten, al kun je het nooit honderd procent uitsluiten. We zijn eerder bang voor jaloerse vrouwtjesolifanten in de kudde.’’
Kuipers: ,,Het olifantenjong wordt een publiekstrekker, dat weet je. Toen Indra was geboren, heeft dat 50.000 extra bezoekers opgeleverd. Ik denk dat de teller dit jaar stopt bij 750.000 bezoekers.’’
Ik kan dat niet hoorquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:38 schreef Quembel het volgende:
Re, doet dat maar.
Heel schokkend om dit verloop te horen maar ik ben blij dat ik het niet heb gezien. Ik watje begin volgens mij direct te huilen, al weet ik dat het er soms ruw aan toe gaat om de babuolfant te stimuleren. Dit klinkt niet als stimuleren.
Ik wil het gewoon even zien, wat is daar nou mis mee. Ben benieuwd waar al die ophef nou over is.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:40 schreef Gallard het volgende:
Begin je weer? Wil je nog even "nagenieten" ofzo?
ik weet het niet... ik denk dat het al dood isquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dacht je dan werkelijk dat er nog hoop voor dat beestje is, na zo'n aanval?![]()
ja mja t blijven wel kuddedieren en in de natuur gaat t ook niet altijd zoals je zou willenquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:40 schreef WebForce het volgende:
Uit een eerder interview met de AD:
[..]
En dan stoppen ze een extra olifant in dat hok erbij!! Maargoed, geen extra bezoekers?
Alleen als die beelden zijn opgenomen!quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:42 schreef Schildpadje het volgende:
Als het kalf het op een of andere manier nog overleeft ook hebben we zo onze eigen Knut![]()
wie ging er nou in de aanval?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:44 schreef teamlead het volgende:
weet er nu al iemand hoe een olifant "normaal" reageert op zo'n kalfwat ik uit de reacties hier begrijp was het niet echt zachtzinnig..... maar als dat normaal is.......
nee niet normaal, maar als er enige indicatie is geweest dat de baby niet normaal reageerde kan er paniek zijn opgetreden...quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:44 schreef teamlead het volgende:
weet er nu al iemand hoe een olifant "normaal" reageert op zo'n kalfwat ik uit de reacties hier begrijp was het niet echt zachtzinnig..... maar als dat normaal is.......
afgaand op die zin, kun je veronderstellen dat moeders nog wel eens "geemotioneerd"kunnen reagerenquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:45 schreef Gallard het volgende:
"Een andere reden voor deze bijzondere slaapplaats is dat de verzorger direct de andere olifantenverzorgers een seintje kan geven. Tijdens de bevalling kan er maar één verzorger in de stal meekijken. De andere verzorgers wachten vol spanning af in het kantoor. Hoe meer verzorgers er bij de bevalling aanwezig zijn, hoe groter de kans dat Indra afgeleid raakt. Hier nemen we dan ook geen enkel risico mee.
Zodra het kleintje geboren is en de moeder een beetje gekalmeerd, worden de verzorgers meteen gebeld en zijn zij de eerste die de nieuwe aanwinst kunnen bewonderen.
Sinds enkele jaren werken we met ‘protected contact’, wat betekent dat de verzorgers vanuit veiligheidsoverwegingen geen direct fysiek contact met de olifanten hebben. "
Hmja. Toch misschien al één verzorger teveel dicht in de buurt.
Ik dacht dat olifanten wel het kalf stimuleren na de geboorte. Maar hoe dat er aan toe hoort te gaan weet ik niet. Dit was wel erg ruw.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:44 schreef teamlead het volgende:
toch was de baby niet dood. maar misschien was er wel wat mee aan de hand..quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:46 schreef Re het volgende:
[..]
nee niet normaal, maar als er enige indicatie is geweest dat de baby niet normaal reageerde kan er paniek zijn opgetreden...
Je ziet dit soort reacties wel bij moeders van dode babies...
Ik dacht dat het doodgeboren wasquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:42 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet het niet... ik denk dat het al dood is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |