Yep en ook van belang is welke versie en welke firmware.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:43 schreef MaGNeT het volgende:
WRT54G is geen accesspoint maar een wireless router.
V5 staat erbij.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:46 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Yep en ook van belang is welke versie en welke firmware.
Een router is ook als accesspoint in te stellen en zodanig te gebruiken.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:52 schreef splendor het volgende:
Als het inderdaad een accesspoint is bied ik 20euro maar hij mag zeker geen IP adresen uitgeven zoals een router want daar heb ik nu de grootste problemen mee.
Dat werkt op dit moment bij mijn router niet, vandaar de vraag.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een router is ook als accesspoint in te stellen en zodanig te gebruiken.
Vast IP instellen, IP's uitdelen (DHCP op LAN) uit en via LAN zijde in netwerk aansluiten.
WAN aansluiting gebruik je dan niet.
Zo stel ik ze wel eens in bij klanten. Werkt prima, ook met de V5.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:56 schreef splendor het volgende:
[..]
Dat werkt op dit moment bij mijn router niet, vandaar de vraag.
De ene site noemt 'em een router, de andere een accesspoint. Ik kan die dingen niet uit elkaar houden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:43 schreef MaGNeT het volgende:
WRT54G is geen accesspoint maar een wireless router.
Kwestie van instellen he, tenslotte HOEF je dat apparaat geen ip-adressen te laten uitgeven, dat kan je ook lekker zelf doen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:52 schreef splendor het volgende:
Als het inderdaad een accesspoint is bied ik 20euro maar hij mag zeker geen IP adresen uitgeven zoals een router want daar heb ik nu de grootste problemen mee.
Nee dus, deze draait op VXworks, voor normaal gebruik is dat ruim voldoende. Ik heb hem al die tijd niet eenmaal hoeven resetten.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:52 schreef manga het volgende:
Even een vraagje, is dit die ene waar je Linux op kunt draaien?
Op het apparaat staat "router".quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:07 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
De ene site noemt 'em een router, de andere een accesspoint. Ik kan die dingen niet uit elkaar houden.
Dit geval maakt geen verbinding met internet, daar had ik een Speedtouch 510 voor. Evt wil ik die ook nog wel kwijt.
Die ene waar Linux op draait en waar je makkelijk 3rd party firmware op kan draaien, is de WRT54GLquote:Op dinsdag 3 april 2007 22:52 schreef manga het volgende:
Even een vraagje, is dit die ene waar je Linux op kunt draaien?
Juistem en is 't dus een toffe.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die ene waar Linux op draait en waar je makkelijk 3rd party firmware op kan draaien, is de WRT54GL
Dat is dus op dit moment gek genoeg niet mogelijk, als ik dhcp server uitzet doet niks het.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:09 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Kwestie van instellen he, tenslotte HOEF je dat apparaat geen ip-adressen te laten uitgeven, dat kan je ook lekker zelf doen.
Nee, dan moet je de ip's handmatig op elke pc invoeren geloof ik. Je andere router (accesspoint waarschijnlijk?) kan alleen een ip geven aan deze router, de overige ip's moet je zelf instellen.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:44 schreef splendor het volgende:
[..]
Dat is dus op dit moment gek genoeg niet mogelijk, als ik dhcp server uitzet doet niks het.
En zowieso, als je ip uitgifte uitzet en je krijgt 10 draadloze verbindingen erop, krijgen die dan een ip vanuit de andere router? Want dat werkt dus nu niet bij mij.
Maar als deze dat wel kan dan blijft mijn bod van 20euro staan.
Nope. Lees mijn uitleg boven nog eens door.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:54 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nee, dan moet je de ip's handmatig op elke pc invoeren geloof ik. Je andere router (accesspoint waarschijnlijk?) kan alleen een ip geven aan deze router, de overige ip's moet je zelf instellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |