abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47974627
Je mag ook niks meer tegenwoordig.
De hele samenleving is zo afgeschermt vind ik. De enige fun die je nog legaal kan beleven is dat heel cliche met je
familie een dagje Harderwijk op een zomerse dag, Op een terrasje zitten in je vrije tijd, klussen aan je woning,
of skaten, ijsjes eten, en in het extreemste geval 'bungee-jumpen..'
Je leeft maar 1x. En je krijgt te maken met zoveel regels die anderen hebben verzonnen en die voor jouw bepalen
wat wel of niet van waarde/toepassing is.

Volgens mij leven we al in een politiestaat. Ik hoop dat die MadMax tijdperk nou eens gauw komt..
Ik verveel me de pleures hierzo...
Als ik brak als een stuk metaal was het gelijk over. Nu lijd ik al 20 jaar.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:11:36 #2
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_47974679
Moet je eens naar Irak, een wandeling door baghdad maken verkleed als george bush ofzo. Dat mag. En is best spannend.
pi_47974693
je wil kinderen of bejaarden neuken?
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:12:21 #4
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_47974713
Ohja, wat wil je dan doen dat niet mag? Er is vast wel een plek waar dat wel mag.
pi_47974801
Ik ben momenteel 1984 van George Orwell aan het lezen. Dat is best bizar, in dat licht hebben we nog erg veel vrijheid. Maar de vrijheid wordt zeer zeker meer en meer ingeperkt.
pi_47975027
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:14 schreef Stofje het volgende:
Ik ben momenteel 1984 van George Orwell aan het lezen. Dat is best bizar, in dat licht hebben we nog erg veel vrijheid. Maar de vrijheid wordt zeer zeker meer en meer ingeperkt.
Daarmee lijk je te willen zeggen dat het altijd zo geweest is, dat we vrij waren. Dat is natuurlijk niet zo. Pas sinds de jaren 60 hebben we langzaam al die vrijheden verworven. Te gek voor de mensen die er mee om konden gaan (met name de hogere sociale klassen) maar toen de paupers zich gingen realiseren wat er allemaal mogelijk was begon de ellende. Het is niet meer dan een correctie dat wat nu gaande is, denk ik. Vrijheid is een illusie en als je dat niet ziet leef je misschien wel zelf gevangen.
pi_47975042
quote:
Leuk boek?
Blij dat er nog mensen zijn die de vrijheids-inperking ook inzien.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:21:54 #8
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47975111
quote:
Maar de vrijheid wordt zeer zeker meer en meer ingeperkt.
Terecht, want ik denk de onzin waar TS op doelt ten koste gaat van anderen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
pi_47975159
Ik denk dat er weinig landen op de wereld zijn waar je zo in vrijheid leeft als in Nederland. Zelfs een vriend van me uit de VS die een paar weken hier logeerde vond de hoeveelheid vrijheid in Nederland opvallend
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47975226
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:20 schreef Lipton-Anubis het volgende:

[..]

Leuk boek?
Blij dat er nog mensen zijn die de vrijheids-inperking ook inzien.
Ga es Brave new world lezen als je zo van lezen houdt

En ik vraag me af wat de TS bedoeld, alles wat ik wil mag ongeveer. Hetgeen ik wil en niet mag vind ik maar goed ook dat het niet mag, zoals bijv. rijden onder invloed ofzo. Soms vind ik zelfs dat er teveel mag ik NL
pi_47975247
Wat zou je dan niet mogen?

Sociale wenselijkheid vind ik niet echt "geen vrijheid", want er is nog altijd de keuze om je daaraan te houden of niet.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:27:17 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47975299
Ga bij het vreemdelingenlegioen ofzo. Heb je actie genoeg.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:28:43 #13
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47975351
Ik snap ook niet waar TS op doelt... "We hebben te weinig vrijheid!" Maar vervolgens niet zeggen wat hij anders zou willen.
Uit het rijtje van: In een restaurant roepen: "Dat lust ik niet!", maar meneer, wat wilt u dan eten?
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:28:46 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47975353
Zeg dan even wat je zo graag zou willen maar zogenaamd niet mag.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:28:52 #15
94510 BillGates
Me postcount!
pi_47975359
relatief gezien mag je nog een hoop, het probleem ligt mi. juist in het woord 'mogen'...
impliceert dat er 'iets' of een 'iemand' is die bepaalt wat ik wel of niet mag.
natuurlijk is het logisch dat je niet zomaar kan doen waar je zin in hebt: dan zou het idd een soepzooitje worden. maar vroeger werd de 'mores' bepaald door de mensen die in je directe omgeving leefden en werkten. je buren, collegas, dorpsgenoten. was het in het ene dorp doodnormaal om je afval op maandagochtend op het dorpsplein te verbranden, in een ander dorp werd je met de nek aangekeken ervoor.

en hier ligt het probleem van 'tegenwoordig' : het is totaal niet inzichtelijk wie of wat beslist wat ik wel of niet mag. bijna wekelijks wordt er weer iets ingevoerd of bedacht wat in theorie mijn 'vrijheid' zou kunnen inperken (nieuwe wetten, cameras), en vaak op basis van een grote groep 'anoniemen' (telegraaf of fok-lezers zo je wilt), waar de 'politiek' een gebaar naar wilt maken.

die anoniemen hebben mij echter nog nooit gezien of gesproken.. en ik wens ook geen rekening te houden in mijn levensstijl met een groep mensen die honderd of meer kilometer van mij afwoont.. dus ja, ik verbrand mijn afval in mijn tuin, ik drink eens een keer te veel, ik bezondig mij aan masturbatie in het openbaar, ik luister afwijkende muziek, ik weiger om voor 12 uur 's ochtends op te staan en ik laat een scheet wanneer ik daar zin in heb.

allemaal moreel afwijkend gedrag blijkbaar, maar zolang mijn directe buren, collegas en vrienden daar geen last van hebben mag dat geen probleem zijn.

god verhoede de dag waarop dat wel een probleem is.. helaas blijkt dat gisteren al te zijn.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:30:53 #16
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_47975436
Ik vind dat we al verdomd veel mogen. En de dingen die niet mogen zijn ook gevaarlijk voor jezelf of de samenleving.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_47975455
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:28 schreef Posdnous het volgende:
Zeg dan even wat je zo graag zou willen maar zogenaamd niet mag.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:32:21 #18
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47975496
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:28 schreef BillGates het volgende:
relatief gezien mag je nog een hoop, het probleem ligt mi. juist in het woord 'mogen'...
impliceert dat er 'iets' of een 'iemand' is die bepaalt wat ik wel of niet mag.
natuurlijk is het logisch dat je niet zomaar kan doen waar je zin in hebt: dan zou het idd een soepzooitje worden. maar vroeger werd de 'mores' bepaald door de mensen die in je directe omgeving leefden en werkten. je buren, collegas, dorpsgenoten. was het in het ene dorp doodnormaal om je afval op maandagochtend op het dorpsplein te verbranden, in een ander dorp werd je met de nek aangekeken ervoor.

en hier ligt het probleem van 'tegenwoordig' : het is totaal niet inzichtelijk wie of wat beslist wat ik wel of niet mag. bijna wekelijks wordt er weer iets ingevoerd of bedacht wat in theorie mijn 'vrijheid' zou kunnen inperken (nieuwe wetten, cameras), en vaak op basis van een grote groep 'anoniemen' (telegraaf of fok-lezers zo je wilt), waar de 'politiek' een gebaar naar wilt maken.

die anoniemen hebben mij echter nog nooit gezien of gesproken.. en ik wens ook geen rekening te houden in mijn levensstijl met een groep mensen die honderd of meer kilometer van mij afwoont.. dus ja, ik verbrand mijn afval in mijn tuin, ik drink eens een keer te veel, ik bezondig mij aan masturbatie in het openbaar, ik luister afwijkende muziek, ik weiger om voor 12 uur 's ochtends op te staan en ik laat een scheet wanneer ik daar zin in heb.

allemaal moreel afwijkend gedrag blijkbaar, maar zolang mijn directe buren, collegas en vrienden daar geen last van hebben mag dat geen probleem zijn.

god verhoede de dag waarop dat wel een probleem is.. helaas blijkt dat gisteren al te zijn.
Dus JIJ bepaalt wat de maatschappij wel of niet van jou moet goed vinden?
pi_47975510
Geef eens voorbeelden van dingen die hier niet mogen en in veel andere landen wel
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:32:45 #20
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47975512
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:31 schreef Lipton-Anubis het volgende:

[..]

Je wilt jezelf als clown schminken, ga je gang.

--> KLB / ONZ
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:34:02 #21
94510 BillGates
Me postcount!
pi_47975560
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:32 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dus JIJ bepaalt wat de maatschappij wel of niet van jou moet goed vinden?
wie is die 'maatschappij' dan in godsnaam helemaal? een stel 18 jarige pubers uit de provincie die nog niet heeft geleerd hun eigen broek op te houden?
ik hou rekening met mezelf en mijn naasten (buren,dorpsgenoten,vrienden). is dat niet mooi genoeg?
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:35:41 #22
167723 sanni
Acima de seu
pi_47975632
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:10 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Je mag ook niks meer tegenwoordig.
De hele samenleving is zo afgeschermt vind ik. De enige fun die je nog legaal kan beleven is dat heel cliche met je familie een dagje Harderwijk op een zomerse dag, Op een terrasje zitten in je vrije tijd, klussen aan je woning, of skaten, ijsjes eten, en in het extreemste geval 'bungee-jumpen..'
Je leeft maar 1x. En je krijgt te maken met zoveel regels die anderen hebben verzonnen en die voor jouw bepalen wat wel of niet van waarde/toepassing is.

Volgens mij leven we al in een politiestaat. Ik hoop dat die MadMax tijdperk nou eens gauw komt..
Ik verveel me de pleures hierzo...
Ga een boek schrijven,iets met je handen doen waar je je energie in kwijt kan.
ontopic: " i feel ur pain " zoals iemand ooit zei. Met dank aan de linkse Kerk en dit nieuwe Kabinet
met aan het hoofd het CDA. Inkapselen, wegpraten,knuffelen en alles weer van voor de Fortuyn era.

[ Bericht 1% gewijzigd door sanni op 03-04-2007 20:50:51 ]
pi_47975674
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:25 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Ga es Brave new world lezen als je zo van lezen houdt
alles wat ik wil mag ongeveer.
Precies, je bent geindoctrineerd (of hoe je dat ook noemt) Er is zoveel dat vooraf voor je wordt bepaald.
Enkelt de cliche dingen mogen nog. En je merkt het nieteens. (das best triest)
En alswe dit niet inzien wordt het van kwaad naar erger he... Geloof me nou maar. Degenen die alle regels
opstellen kijken ook telkens hoe ver ze wel niet kunnen gaan. Dus als je nu niet op de een of andere manier protesteert..
pi_47975728
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:32 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Je wilt jezelf als clown schminken, ga je gang.

--> KLB / ONZ
Je weet best wat ik bedoel. Dat ik hier nog op in ga
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:39:35 #25
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47975797
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:38 schreef Lipton-Anubis het volgende:

[..]

Je weet best wat ik bedoel. Dat ik hier nog op in ga
Ontzettende natte krant, ZEG dan gewoon wat je wilt anders kan dit hele topic meteen de shredder in of naar TRU, wat op hetzelfde neer komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')