abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47973250
Daar kwam ik nog geen topic over tegen (ik kan me vergissen), terwijl het tot één van mijn favorieten behoort. Ik kan me niet voorstellen dat ik daar de enige in ben...

Een tijd terug heb ik 'Feel' over Robbie Williams gelezen. Het heeft mijn beeld over hem wel erg veranderd. Ik vond hem eerst een aanstellerig type, nu kan ik mij veel meer voorstellen bij zijn reacties en kan ik er ook begrip voor opbrengen. Zijn beeld over fans heeft een goede indruk achter gelaten en ik kan het alleen maar met hem eens zijn daarover.

Momenteel ben ik bezig in 'In the name of Love' van Mick Wall over U2. Ik vind het heel erg boeiend om te lezen hoe het komt dat met name Bono zo 'wereldverbeterend' bezig te zijn en ik verwonder me over het feit dat hij daar heel erg ver in gaat: tijdens concerten probeert hij meerdere malen de president in het Wiite Huis te bellen: hij belt gewoon in een bom-vol stadium en zegt de president te willen spreken.
Ook waardeer ik hem er om dat hij Salman Rushdie (van de Duivelsverzen) uit de negatieve sfeer heeft weten te halen.

Wie is ook een liefhebber van dit genre en wat trekt je in de boeken aan?
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:25:20 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48107867
Ik heb één van de (betere, schijnt het) bio's van Kurt Cobain gelezen: Heavier than heaven. Ik vind het interessant om te lezen wat voor leven bepaalde iconen hebben gehad. Verder staan er vaak foto's in, ook erg leuk altijd.

Ik vind (auto)bio's sowieso goed te pruimen. Er staat ook een bio over Hitler in m'n kast .
Niet meer actief op Fok!
pi_48111775
Hm..dit is een genre wat me zeker aanspreekt.

Ik heb de autobio over Sting gelezen, verbazingwekkend goed geschreven en zeker een aanrader. Ook goed is "To the limits - the untold story of the Eagles". Uiteraard over de Eagles maar ook over de LA scene van die tijd. CSNY, Joni Mitchel en Jackson Browne komen ook uitgebreid aan bod. Tenslotte vind ik "Down the Highway" een ontzettend goede biografie, over Bob Dylan.
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:17:43 #4
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48111871
Ik heb zo'n 10 jaar geleden de bio over Freddy Mercury gelezen. Vond hem er goed toen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_48129102
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:14 schreef Warrior28 het volgende:
Hm..dit is een genre wat me zeker aanspreekt.

Ik heb de autobio over Sting gelezen, verbazingwekkend goed geschreven en zeker een aanrader.

Je bedoelt Broken Music? Die heb ik ook gelezen. Goed boek! Sting fascineerde mij altijd wel, was erg benieuwd naar de persoon onder het icoon Sting.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_48129182
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:25 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind (auto)bio's sowieso goed te pruimen. Er staat ook een bio over Hitler in m'n kast .
Waarom ?
Hoewel het vreselijk is wat hij heeft gedaan, was hij als persoon volgens mij erg fascinerend.
pi_48129309

Jackson schrijft zijn boek net zo scherp als zijn teksten, met hetzelfde gevoel voor humor. Voor fans een absolute aanrader.

en hoi Blinky
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_48129597
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:51 schreef Litpho het volgende:
[afbeelding]

Jackson schrijft zijn boek net zo scherp als zijn teksten, met hetzelfde gevoel voor humor. Voor fans een absolute aanrader.

en hoi Blinky
Hey Litpho
Leuk je in dit topic te zien. Van wie zou jij verder nog een (auto)biografie lezen? (Ik ken Joe Jackson niet zo goed, maar misschien is dat juist een reden om het te lezen ).
pi_48129971
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:57 schreef Blinky het volgende:

[..]

Hey Litpho
Leuk je in dit topic te zien. Van wie zou jij verder nog een (auto)biografie lezen? (Ik ken Joe Jackson niet zo goed, maar misschien is dat juist een reden om het te lezen ).
Ik heb nog een biografie van Joni Mitchell liggen (Shadows and Light). Grotendeels geef ik wel de voorkeur aan autobiografiëen omdat de meningen over grote delen van de carrière van artiesten wel her en der te vinden zijn, maar de meningen van de artiest zelf (mits goed verwoord) vaak meer toevoegt .

Waarbij de bovengenoemde Jacksonautobiografie nog een stapje verder gaat door op te houden zo gauw het eerste album uitkomt "omdat die periode van zijn leven door anderen al wel voldoende belicht is".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 9 april 2007 @ 19:48:57 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48153686
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:49 schreef Blinky het volgende:

[..]

Waarom ?
Hoewel het vreselijk is wat hij heeft gedaan, was hij als persoon volgens mij erg fascinerend.
Je 'hoort' je niet voor Hitler te interesseren, daarom . We vergeten hem het liefst maar zo snel mogelijk.
Niet meer actief op Fok!
pi_48316511

Ik denk dat ik deze binnenkort maar eens ga aanschaffen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')