van Curaçao naar Amsterdamquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:37 schreef Keiichi het volgende:
Dan moet ie wel grof te weinig gehad hebben, Ierland is nu niet zo heel erg ver weg.
Maar moeten ze niet altijd een voorraadje achter de hand hebben om rondjes te kunnen vliegen rond Amsterdam als het heel druk is ?quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:54 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
van Curaçao naar Amsterdam
Dat is niet zo ver hoor?![]()
En het hele bericht wel gelezen? Er was ook voldoende om naar amsterdam te komen
Precies zoals het in het nieuwbericht staat.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar moeten ze niet altijd een voorraadje achter de hand hebben om rondjes te kunnen vliegen rond Amsterdam als het heel druk is ?
Ik dacht de andere kant opquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:54 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
van Curaçao naar Amsterdam
Dat is niet zo ver hoor?![]()
En het hele bericht wel gelezen? Er was ook voldoende om naar amsterdam te komen
Yup, weet niet de exacte richtlijnen (iets van 45 min in een holding pattern of 60 min op een andere hoogte). Grondpersoneel zal wel een foutje hebben gemaakt..quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar moeten ze niet altijd een voorraadje achter de hand hebben om rondjes te kunnen vliegen rond Amsterdam als het heel druk is ?
Is natuurlijk onzin, de captain is gewoon verantwoordelijk en heeft kennelijk de procedures niet (goed) gevolgd.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:09 schreef Bolter het volgende:
[..]
Yup, weet niet de exacte richtlijnen (iets van 45 min in een holding pattern of 60 min op een andere hoogte). Grondpersoneel zal wel een foutje hebben gemaakt..
Wie zegt dat de procedures niet goed zijn gevolgd?quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:15 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Is natuurlijk onzin, de captain is gewoon verantwoordelijk en heeft kennelijk de procedures niet (goed) gevolgd.
Precies!quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:18 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wie zegt dat de procedures niet goed zijn gevolgd?
15 minuten holding en 30 min. fuel om naar een Destination Alternate te komen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:09 schreef Bolter het volgende:
[..]
Yup, weet niet de exacte richtlijnen (iets van 45 min in een holding pattern of 60 min op een andere hoogte). Grondpersoneel zal wel een foutje hebben gemaakt..
Als die goed gevolgd waren hadden ze voor vertrek geweten dat ze te weinig brandstof bij zich hadden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:18 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wie zegt dat de procedures niet goed zijn gevolgd?
Niet noodzakelijk. De procedures kunnen ook goed zijn gevolgd, maar op basis van onvolledige of onvoorziene omstandigheden niet tot het juiste resultaat geleid hebben. Bijvoorbeeld dat de captain foutieve informatie heeft gekregen over het gewicht, of dat het toestel tijdens de vlucht een stuk heeft moeten omvliegen of meer tegenwind had dan voorzien op het moment dat er getankt werd. Of dat er een defect (of verkeerde afstelling) is opgetreden in de motor waardoor het brandstofverbruik een paar procent hoger lag dan normaal. Allemaal dingen die je van te voren niet kan inplannen en waar je met het volgen van de procedure niets aan hebt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:31 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Als die goed gevolgd waren hadden ze voor vertrek geweten dat ze te weinig brandstof bij zich hadden.![]()
Je hebben de procedures nu juist goed gevolgd, als ze niet goed gevolgd waren hadden ze bv extra snel op schiphol moeten landen ofzo. wat er nu is gebeurd kan gewoon komen door tegenwind of een motor die niet meer helemaal goed verbrand. Dus niet zeuren, er is juist perfect gehandeld, alles volgens de regeltjes.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:31 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Als die goed gevolgd waren hadden ze voor vertrek geweten dat ze te weinig brandstof bij zich hadden.![]()
Goed allemaal waarquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:38 schreef Lucille het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk. De procedures kunnen ook goed zijn gevolgd, maar op basis van onvolledige of onvoorziene omstandigheden niet tot het juiste resultaat geleid hebben. Bijvoorbeeld dat de captain foutieve informatie heeft gekregen over het gewicht, of dat het toestel tijdens de vlucht een stuk heeft moeten omvliegen of meer tegenwind had dan voorzien op het moment dat er getankt werd. Of dat er een defect (of verkeerde afstelling) is opgetreden in de motor waardoor het brandstofverbruik een paar procent hoger lag dan normaal. Allemaal dingen die je van te voren niet kan inplannen en waar je met het volgen van de procedure niets aan hebt.
Jij kan wel zeer goed tussen de regels doorlezen. Ik zie dit namelijk nergens in het bericht terug.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:41 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
In de geval heet de KLM echter al (min of meer) toegegeven dat het een domme fout was.
Het is geen domme fout, het is pure pech. Je wilt als maatschappij net genoeg brandstof meenemen als nodig is. Teveel kost alleen maar geld (is namelijk gewicht en meer gewicht betekent meer brandstof verbruik) en is schadelijk voor het milieu.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:41 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Goed allemaal waarIn de geval heet de KLM echter al (min of meer) toegegeven dat het een domme fout was. Verder niet zo veel om je druk om te maken idd, het zal regelmatig voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |