abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47933073
Hallo .

Ik heb zo'n oeroud ding staan hier, die zeg maar nog door hamsters aangedraaid wordt. Vroegâh kon ik daar prima DVD'tjes op bekijken, maar toen ging m'n DVD-drive kapot en toen ging het niet meer. Onlangs heb ik er een nieuwe in gestopt (helemaal zelf ) en er is ook een nieuwere videokaart in gegaan. Vol goede moed heb ik een DVD opgezet en wat blijkt, het ding hapert als een malle. Het ligt niet aan de DVD en ook niet aan het programma waar ik hem mee afspeel, want ik heb van beide verschillende geprobeerd.

Zou het kunnen dat er gewoon een nieuwe processor in m'n pc moet, of kan het nog ergens anders aan liggen?
pi_47933166
vga driver is ook goed?
Dat was die al maar je weet maar nooit.
pi_47933247
probeer eens een andere media speler.
zoals onder andere...
www.videolan.org/vlc
www.kmplayer.org
http://mplayerc.sourceforge.net
pi_47933300
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:17 schreef Godlike02 het volgende:
vga driver is ook goed?
Dat was die al maar je weet maar nooit.
Jep, als het goed is zit de nieuwste driver erop. Die heb ik onlangs ge-update.
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:20 schreef SlimShady het volgende:
probereer eens een andere media speler.
zoals onder andere...
www.videolan.org/vlc
www.kmplayer.org
http://mplayerc.sourceforge.net
Ik gebruik standaard VLC, maar heb ook eh, PowerDVD en WMP gebruikt.
pi_47933418
oh.
  maandag 2 april 2007 @ 18:29:58 #6
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_47933558
Staat DMA wel aan in apparaat beheer onder ide/atapi controllers?
  maandag 2 april 2007 @ 18:34:19 #7
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_47933701
tvp, heb hetzelfde probleem met een lite-on
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_47933743
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:29 schreef robber57 het volgende:
Staat DMA wel aan in apparaat beheer onder ide/atapi controllers?
Zeg, ik was zo trots als een klein kind toen ik de videokaart en de DVD-speler semi-alleen geïnstalleerd kreeg, dat zou een indicatie moeten zijn over hoeveel ik van PC's af weet .

Doe die vraag 's vertalen naar lekentaal? .
pi_47934530
Kom op jongens, ff die geile chick helpen, als dit schoons wil je toch niet mislopen?
  maandag 2 april 2007 @ 20:22:42 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_47938237
Hapert als in...
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_47938289
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:22 schreef Dagonet het volgende:
Hapert als in...
Beeld en geluid loopt vast. En als ik hem dan pauzeer gaat het daarna wel even goed, maar daarna doet hij hetzelfde. Tis alsof hij moe wordt.
pi_47950152
DMA check je als volgt:

eigenschappen van deze computer, tab hardware, knop apparaatbeheer, bij ide controlers, eigenschappen primair en secundair checken (in drop down menu onder de geavanceerde instellingen tab).
En kijk of hardware acceleratie voor video aan staat.
Hou de losgeslagen mod's "in check"!!
pi_47950427
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 01:11 schreef endemion het volgende:
DMA check je als volgt:

eigenschappen van deze computer, tab hardware, knop apparaatbeheer, bij ide controlers, eigenschappen primair en secundair checken (in drop down menu onder de geavanceerde instellingen tab).
En kijk of hardware acceleratie voor video aan staat.
Bij de secondary dinge stond hij niet op DMA, die heb ik nu veranderd. Zo bedoelde je he? .
pi_47950437
jip
pi_47950466
Hij hapert minder, maar hij hapert nog steeds.
pi_47950763
Welke videokaart heb je?
pi_47950807
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 01:59 schreef endemion het volgende:
Welke videokaart heb je?
GeForce 2 MX 400
pi_47950970
kijk een bij bureaublad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, geforce, bij het naar links open schuivend menu bij video overlay settings (of Nederlandse equivalent taal drivers afh. wat er precies staat).
Staat "Diable hardware overlay" aan of uit? Iig ff aan zetten toepassen en weer uit zetten. Of gewoon uit zetten mocht dat aan staan.
Zelf kun je ook nog eens in dat menu rond kijken of er nog wat anders staat wat met hardware acceleratie te maken kan hebben en probeer gewoon verschillende instellingen.
Drivers updaten is misschien eigenlijk ook wel nodig. Misschien heb je de standaard windows drivers er wel op staan. Das niet ideaal. Als dat zo zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door endemion op 03-04-2007 02:28:22 ]
pi_47951026
Overlay zoom control staat op 'out' en overlay color controls op 0. Saturation staat op 114%. Ik heb geen idee wat ik zou moeten veranderen .

Drivers zijn al geupdate.
pi_47951074
machtige foto in je fotoboek
Nothing to see here, carry on
pi_47951084
Tja dat hardware versnellen staat normaal gesproken gewoon aan dus zal wel zo zijn ook bij jou. Verder weet ik het nu ook niet echt meer wat het kan zijn. Misschien ligt het gewoon aan de afspeel software.
Heb je al geprobeerd DVD met VLC af te spelen? FF googlen als je dat proggie niet hebt.
pi_47951096
Mocht VLC ook geen resultaat bieden. Dan zit er bij de volgende zaken misschien een oplossing. Dit is van een ander topic over een langzame pc.

1. Defragmenteer je schijven.
2. Ruim je hd op hoe meer data hoe verder zaken uit elkaar staan dus hoe langer het duurt. Ook de page file kan door overvolle schijven belemmerd worden.
3. Check apparaatbeheer op uitroep of vraagtekens ed.
4. Start -> Uitvoeren -> typ "msconfig" -> tab opstarten check op onnodige programma's.
5. Dit proggie: http://www.pcstress.net/en/?p=cle kan ook helpen al heeft dat meer effect op de opstarttijd.
6. Voor virus vertragingen ctr+alt+del en dan checken hoe het zit met zaken als cpu gebruik ook per proces (+geheugen gebruik). Kijk of er zaken uit springen. Hoeft in geval van niet perse een virus te zijn maar bv gewoon software wat niet goed draait.
pi_47951114
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 02:39 schreef endemion het volgende:
Tja dat hardware versnellen staat normaal gesproken gewoon aan dus zal wel zo zijn ook bij jou. Verder weet ik het nu ook niet echt meer wat het kan zijn. Misschien ligt het gewoon aan de afspeel software.
Heb je al geprobeerd DVD met VLC af te spelen? FF googlen als je dat proggie niet hebt.
VLC is standaard. En de rest is allemaal zooi wat ik al 's geprobeerd heb, maar toch bedankt voor het meedenken .
pi_47951141
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 02:48 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

VLC is standaard. En de rest is allemaal zooi wat ik al 's geprobeerd heb, maar toch bedankt voor het meedenken .
Zit niks anders op pray for a miracle

Misschien doet ie t morgen dan wel goed (stroom van je pc geweest mem banks dus gewist hoppa!! wííííííí )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')