LIGHTNINGBOLT!quote:Op maandag 2 april 2007 19:33 schreef HostiMeister het volgende:
Ik vind die WoW'ers triester dan mensen die Larpen...
Ik heb nooit ge-LARP-t.quote:Op maandag 2 april 2007 19:33 schreef borritos het volgende:
waarom niet? Paintbal is dan wel echt tering vet lijkt me maar opzich zit er toch wel een een heel erg licht basis overeenkomst in de een is vechten met wapens die op lucht druk verfschieten en je hebt ook mensen die paintball veel te serieus nemen. Maarja ik heb ook met het hele warcraft gedoe nooit iets gehad.
Ik vindt het wel hilarisch en nergens op slaan maar toch een toupske begrip moet kunnen (ik ben dan ook iemand die nooit echt op andere mensen let).
en syheriat als iemand die gothic was nu opeens keihard gothics gaat afkraken vindt ik dat eigenlijk best dom. Je mag natuurlijk best anders over iets denken maar om nu opeens zo'n afgesproken afkeer ervan te krijgen (los van op dit op jou slaat in dit geval).
Ja of als josti in je kelder zitten, over teamspeek schreeuwen dat je een mana potion nodig hebt of dat iemand een spell op zich heeft. Man, wat heb ik een hekel aan wow-ende mensen.quote:
Nee, LARP-en is duidelijk een heel stuk kanslozer. Ik ben in ieder geval blij dat ik beide niet doe.quote:Op maandag 2 april 2007 19:42 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja of als josti in je kelder zitten, over teamspeek schreeuwen dat je een mana potion nodig hebt of dat iemand een spell op zich heeft. Man, wat heb ik een hekel aan wow-ende mensen.
Het is allebei ongelooflijk kansloos IMO.
Kijk, gewoon die kanker woorden als levelen, skills, noob, lightning bolt...quote:Op maandag 2 april 2007 19:45 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Nee, LARP-en is duidelijk een heel stuk kanslozer. Ik ben in ieder geval blij dat ik beide niet doe.
En zwijg nu, ik ga m'n Lightning Bolt skills lvl-en, noob
Serieus gast... misschien moet je de OP lezen? Lightning bolt komt uit dat hele kutLARP, denk je dat ze daar niet met die woorden gooien ofzo?quote:Op maandag 2 april 2007 19:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Kijk, gewoon die kanker woorden als levelen, skills, noob, lightning bolt...
Die larpers komen tenminste nog in de buitenlucht en ontmoeten andere mensen, kun ja van die enge basement dwellers niet zeggen...
Wat een kansloosheid zeg...
Kijk, je kan er wel diep op ingaan etcetera, maar kijk nou even gewoon naar wat het is.quote:Op maandag 2 april 2007 20:01 schreef ToT het volgende:
Het zijn beiden vormen van spelletjes spelen: LARP-en en RPG-en.
Alleen is het met LARP een stuk visueler, en voor toeschouwers (en in mijn geval voor iemand die een keertje meedoet), kan het een behoorlijk hoog WTF-gehalte hebben, maar als je je daar overheen zou zetten, zou het best wel lollig kunnen zijn. Er waren bepaalde momenten die ik zeker wel grappig vond, maar over het algemeen genomen....nee.
Ik heb niks met Magic the gathering kaartspellen of soortgelijke bordspellen, maar ik kan me wel voorstellen dat voor mensen die dat gaaf vinden, LARP een soort realistische uitvoering van hun hobby is.
Een beetje je fantasie de vrije loop laten gaan, lol hebben met mensen die dezelfde interesses hebben, wat lichaamsbeweging...allemaal humor toch?
Er schijnen met name in Engeland en in Duitsland bijeenkomsten uit heel Europa te zijn met duizenden van die lui. Ze huren dan complete kastelen af voor een weekend.
Lijkt me een geweldige ervaring voor mensen die daarvan houden!
Er zijn ook filmpjes van zulke grote bijeenkomsten op het Internet te vinden, van een vereniging die Cauldron of zoiets heet. Ziet er een stuk minder sneu uit als dit filmpje.
Ik ZOU hier kunnen vragen om respect voor mensen die anders in het leven staan en andere interesses hebben, maar kan me goed voorstellen dat als je je geld investeert in feesten en dure kleding, dat je in je broek zeikt van het lachen als je dit soort filmpjes ziet.
Toch hoop ik dat mensen ff een beetje relaxed doen tegenover mensen die niet mainstream zijn.
Die gaan toch ook allemaal de marine in?quote:Op maandag 2 april 2007 20:27 schreef ToT het volgende:
Hehehe nou ik denk niet echt dat die lui daadwerkelijk moorden gaan plegen met echte bijlen hoor.
(Legt weer ff de link met paintballen.....vul zelf ff verder in.....)
Met deze outfit pas je er wel bij:<quote:Op maandag 2 april 2007 18:38 schreef releaze het volgende:
[..]
wat is dat nou weer voor een onzin? Sure, dr zijn vast mensen waarbij 'de grens tussen werkelijkheid en fantasie vervagen', maar voor veel andere mensen is dit een gewone hobby. De een doet aan schilderen, de ander zit op een toneelclub shakespeare te doen en een stel andere mensen hijsen zich in maffe outfits en gaan in het bos een verhaaltje improviseren. Het lijkt me best leuk eens te doen, beter dan suffe bordspelen.. Levend stratego is ook much better than het spelletje.
Dat laatste is gewoon humorquote:Op maandag 2 april 2007 20:39 schreef ToT het volgende:
Whehehehehe....
Ach nee maar ik kan me goed voorstellen dat mensen LARPers uitlachen hoor; het ziet er gewoon maf uit, maar je moet er de lol wel van in kunnen zien.
Echt veroordelen wat je niet kent is wel wat oppervlakkig. Is overigens wel puur menselijk om te doen. Komen ook oorlogen van enz.
Ik denk trouwens dat weinig LARPers gekwetst zullen zijn door dat mensen hen uitlachen: volgens mij begrijpen ze wel dat ze in de ogen van "normale" mensen volslagen maf bezig zijn, en ik heb wel eens trotse verhalen gehoord over hoe maf ze aangestaard werden toen ze met volledige wapenuitrusting een winkel in liepen en daar hebben staan "vechten", waarbij de politie kwam opdraven omdat ze dachten dat die wapens echt waren. Best wel Jackass-stijl eigenlijk om zoiets te doen.
leuke vergelijking, jammer dat je weer een loze Wilders opmerking moet maken. Fact is dat ik het nog steeds triest vind dat je een topic opent om die mensen af te kraken terwijl je er zelf ook toe 'behoorde'.quote:Op maandag 2 april 2007 19:21 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Nou moet jij 's ff HEUL goed luisteren he? Ik ben een EX-WOW GAMERD. Het fenomeen dat ik nu andere nerds (als je dit nog nerd kan noemen en niet gewoon wereldvreemden) afkraak is niet meer dan logisch. Sowieso is deze hobbies net zo kansloos als Wilders stemmen. Daar komt nog eens bij dat de kans dat een dikzak die net is afgevallen en nu slank is op andere fatzo's gaat lopen kankeren groter is dan dat 'n gozert die altijd slank is geweest dit opeens gaat doen. Zo geld dit ook voor mij
Overigens was dat WoW dus best erg, maar ik dik enige punten redelijk aan. Ik speelde geen 6 uur per dag, ging nog nét wel liever met m'n vriendin naar de bios dan raiden maar vroeg wel 'n keer 70 gold voor 'n colaatje
Zoals ik al zei, ik ben nooit een LARP-idioot geweest.quote:Op maandag 2 april 2007 23:15 schreef Platina het volgende:
[..]
leuke vergelijking, jammer dat je weer een loze Wilders opmerking moet maken. Fact is dat ik het nog steeds triest vind dat je een topic opent om die mensen af te kraken terwijl je er zelf ook toe 'behoorde'.
Was het niet leuk genoeg om in je eentje te lachen?![]()
*meldt*quote:Op maandag 2 april 2007 23:34 schreef Syheriat het volgende:
Als er nou een LARP-er zou zitten hier, dan zou hij sowieso wel gewend zijn om uitgelachen te worden. EN TERECHT,
Net van die kleuterspelletjes in het bos toen je op schoolkamp ging op je 10de dusquote:Op maandag 2 april 2007 19:21 schreef ToT het volgende:
Ik heb 1X een middagje meegedaan omdat mijn toenmalige vriendin het graag wilde.
Was zeker best wel humor voor een keertje, maar het had voor mij ook een hoog "Dude, WTF?"-gehalte, met name als mensen wel ERG in hun rol zitten.
Ik kan zeker wel inzien dat er mensen zijn die het leuk vinden. Het is alleen niet wat voor mij.
@ spelregels:
Wat ik er van heb begrepen is dat je een aantal basispunten hebt waarmee je abillities kunt kopen. (Denk aan de gemiddelde RPG op de PC).
Je kunt 3X op een lichaamsdeel geraakt worden, daarna is die uitgeschakeld. (Moet je op 1 been hinkelen of zo.)
Er zijn mensen die je kunnen healen (net als in de games), maar da's tegen betaling. Goudstukken krijg je aan het begin en als je anderen doodt en je zal vast ook wel wat tijdens quests of zo krijgen, maar dat heb ik niet meegemaakt die ene keer. Als je gedood wordt, begin je van voren af aan en anders ga je de volgende keer weer verder met dezelfde character. Die kan ook telkens doorgroeien, geloof ik. Zal wel net zoals met games zijn dat je na elke quest een extra punt te besteden hebt.
Oh, het heeft ook wel een verhaallijn: iedereen weet z'n eigen rol, maar niet van die van anderen. Het kan dus best zijn dat iemand van jouw team een verrader is of zo.
Correct me if I'm wrong. Ik heb maar 1 middagje meegedraaid, en ik was een handelaar, dus heb niet met fire- of lightningballs zitten gooien.
Wel een beetje met een zwaard lopen hakken om rovers op afstand te houden, maar die lui zijn er IETS meer in getraind.
Zie het een beetje als paintball met een verhaaltje, en in plaats van paintball-guns heb je latex wapens.
Edit: Leuk, die link met paintball was net al gelegd toen ik dit nog aan het typen was!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |