abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:29:51 #26
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_74459777
Er is een hostel in Maputo, weet niet meer hoe het heet, maar het was zo'n dorm-only ding. Vast wel gezellig, maar veel dreads en djembés. Dat hoefde niet zo meer van mij. Wij hebben uiteindelijk in wel een leuk ding geslapen. Was niet heel goedkoop, maar een soort opleidingsinstituut voor de hotelschool daar. Beetje chaotisch, maar wel leuk en er is een zwembad bij. Zal even kijken of ik het nog ergens vind...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:37:24 #27
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_74460016
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 17:29 schreef Hik het volgende:
Er is een hostel in Maputo, weet niet meer hoe het heet, maar het was zo'n dorm-only ding. Vast wel gezellig, maar veel dreads en djembés. Dat hoefde niet zo meer van mij. Wij hebben uiteindelijk in wel een leuk ding geslapen. Was niet heel goedkoop, maar een soort opleidingsinstituut voor de hotelschool daar. Beetje chaotisch, maar wel leuk en er is een zwembad bij. Zal even kijken of ik het nog ergens vind...
Dorms hoeven van mij ook niet meer, maar en private room (evt gedeelde badkamer) heb ik liever dan een glanzend 5 sterren hotel. Chaotisch is een woord die bijna in elke review over Mozambique wel voorkomt. Als je een naam hebt ben ik blij.
reset
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:40:01 #28
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_74460085
Dit moet m zijn: Hotel Escola Andalucia

HOTEL ESCOLA ANDALUCIA
Av. Patrice Lumumba
Tel: 423051 / 4 - Fax: 422462
Standard rate, air-conditioned Quaint and charming interior Pool, 2 restaurants, bar and café Conference facilities - 40 people
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 6 november 2009 @ 18:04:11 #29
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_74460856
Bedankt, ik ga het eens bekijken volgende week. Eerst dit weekend maar weer eens naar Oslo.
reset
  zondag 8 november 2009 @ 23:45:28 #30
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_74528685
Ik sliep 1 nacht in Maputo Backpackers. Vrij ver van het stadscentrum gelegen (zijstraat Av Marginal). Vrij rustig, lekker restaurant in de buurt (Costa do Sol ofzo) en goed, veel en goedkoop transport naar het centrum dat anderzijds wel even duurt.

De nacht erop sliep ik in Base backpackers. Betere ligging in het centrum (Av Patrice Lumumba, alles op wandelafstand), en vriendelijk personeel. Toch veel minder qua infrastructuur, en de kamer rook niet bepaald fris.

Beide keren trouwens een private room in een hostel met zowel dorms als private rooms. Belangrijk vind ik dat je niet in het midden van een uitgaansbuurt zit, en dat was beide keren niet het geval.

Voor de rest vonden zowel mijn vriendin als ik Maputo by far de mooiste stad in Afrika die we al zagen (en we waren toch al in 7 Afrikaanse landen).
When all things seem to end, the future still remains..
  maandag 9 november 2009 @ 01:08:08 #31
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74530423
Leuk

Vreemde/niet standaard bestemmingen vind ik leuk. Ik begrijp prima waarom iemand z'n vrije weken opofferd aan bijvoorbeeld Noord Korea. Maar waarom Mozambique begrijp ik toch nog niet echt
  maandag 9 november 2009 @ 11:24:09 #32
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_74535031
quote:
Op maandag 9 november 2009 01:08 schreef PLAE@ het volgende:
Leuk

Vreemde/niet standaard bestemmingen vind ik leuk. Ik begrijp prima waarom iemand z'n vrije weken opofferd aan bijvoorbeeld Noord Korea. Maar waarom Mozambique begrijp ik toch nog niet echt

Prachtige stranden, uitstekende duikomstandigheden, leuke bevolking, relaxte sfeer en betrekkelijk goedkoop eenmaal ter plaatse. Dan heb je nog het lekkere eten, de zon, de veiligheid die in mijn ogen zeer goed meevalt en je weet al helemaal. De film 'Blood Diamond'werd gedeeltelijk opgenomen in Moz..
  maandag 9 november 2009 @ 14:46:05 #33
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_74541279
quote:
Op maandag 9 november 2009 01:08 schreef PLAE@ het volgende:
Leuk

Noord Korea lijkt me ook heel interessant en wil er graag heen. Mozambique lijkt me op een andere manier interessant, maar ik zou in beiden niet weken achtereen willen zitten.

Slechte ervaring met Mozambique?
reset
  woensdag 11 november 2009 @ 13:58:33 #34
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_74603706
Het is Fatima's place geworden aan Avenue Mao Tse Tung in Maputo.

http://www.mozambiquebackpackers.com/ is dat waar jij ook bent verbleven Masanga?
reset
  woensdag 11 november 2009 @ 14:31:29 #35
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_74604661
Ik was met name geïnteresseerd in de combinatie Afrika-latijnse invloeden. Ik kende Latijns Amerika, en Afrika, maar alleen Engels/Duits/Nederlands Afrika en was nieuwsgierig hoe anders Portugees-Afrika zou zijn. En die plaatjes van de kustlijn waren ook niet verkeerd....

Mozambique was gewoon één van die landen die zich een beetje in mijn hoofd hadden genesteld, al best lang. En uiteindelijk moet je er dan gewoon een keer heen!
  woensdag 11 november 2009 @ 14:41:17 #36
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_74604974
Zag net dat ze een Nederlandse fortaleza hebben (een van de velen door ons gebouwd en door de Portugezen overgenomen). Fatima is volgens mij ook niet echt een standaard Afrikaanse naam en al helemaal niet als haar volledige naam Maria de Fatima Martins Vieira is!
reset
  woensdag 11 november 2009 @ 16:20:32 #37
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_74607845
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:58 schreef Individual het volgende:
Het is Fatima's place geworden aan Avenue Mao Tse Tung in Maputo.

http://www.mozambiquebackpackers.com/ is dat waar jij ook bent verbleven Masanga?
Neen, ik verbleef in Maputo Backpackers. Nu, Fatima's Place is wel erg gekend en ik zag in Tofo het zusje (Fatima's Nest ofzo) en dat zag er heel gezellig uit.
pi_74608224
als je nog in Inhambane terecht komt kan ik je Pensao Pachica aanraden, supervriendelijke eigenaar en weet je ook veel te vertellen over andere plekken.

Gr, Martijn
  woensdag 11 november 2009 @ 17:08:09 #39
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_74609406
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:31 schreef fishbeer het volgende:
als je nog in Inhambane terecht komt kan ik je Pensao Pachica aanraden, supervriendelijke eigenaar en weet je ook veel te vertellen over andere plekken.

Gr, Martijn
Is dat dat ding op de hoek, vlak aan de "boulevard" ( ). Dat is een leuk ding inderdaad, daar heb ik ook geslapen (en biertjes gedronken met de eigenaar)
pi_74609529
pi_76538581
Ga in mei die kant op. Zal een en ander nog eens grondig doorlezen voor die tijd.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_76657454
Gelezen. Mooi verhaal!
Jimmy Carter:
pi_76657468
Heb nog wel een paar vragen.
Jimmy Carter:
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:34:13 #44
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_76767356
Brand los!
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:16:56 #45
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_76769510
Ben net een paar dagen terug uit zuidelijk Afrika. (Zuid Afrika, Zimbabwe en Mozambique -en een taxi tour door Nairobi-)

Maputo was fantastisch! We verbleven in Fatima's Backpackers Hostel aan de Mao Tse Tung av, een straat die oa kruist met Lenin av., Kim Il Sung en Salvador Allende av. Het weer was tropisch (tot 33C) De straten zijn ok, maar de stoepen vol met rotzooi, gaten, kleedjes met allerhande en verkopers. Overdag zijn er genoeg goedkope taxis, maar 's nachts kan dat moeilijker worden. Voor een 15 min ritje betaal je zo'n 100Mts (2.50 euro), maar ze kennen lang niet altijd de weg dus een kaartje bij je hebben is handig. De hostel had a4 kaartjes met alle belangrijke dingen en de no-go gebieden.

Draag altijd je paspoort (of gestempelde kopie) bij je. Wij kwamen 's nachts in de taxi een politie blokkade tegen en een van ons had alleen een niet gestempelde kopie bij zich en werd achterop de politietruck gezet met de mededeling dat we hem morgenochtend op de politiebureau konden ophalen met zijn paspoort... of nu 50 euro dokken. "Ik heb de wet gebroken dus neem me maar mee" zegt ie als respons. "Well... fuck off then!" zegt de politie en we konden weer verder zonder de bribe te betalen. Jammer dat foto's maken van zoiets minder goed is op dat moment..

Ook over een drukke stoep met allemaal schoenen en kleren op de grond uitgestald stootte er iemand tegen ons aan en de camera was weg. Meteen die gast de schouder gepakt en hij gaf het meteen terug en verdween. Let goed op je spullen.

Meer en foto's later...

[ Bericht 2% gewijzigd door Individual op 13-01-2010 17:18:50 (was nog niet klaar...) ]
reset
pi_77206465
Eerste vraag: hoe is de kwaliteit van openbaar vervoer? Is een en ander makkelijk te regelen?
Jimmy Carter:
  zondag 24 januari 2010 @ 15:12:12 #47
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_77211208
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:09 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Eerste vraag: hoe is de kwaliteit van openbaar vervoer? Is een en ander makkelijk te regelen?
Moeilijk om eenduidig op te antwoorden:

Enerzijds heb je de chapa's ofte minibusjes.

In Maputo zelf waren die enorm goedkoop en vrij efficient, al moet je weten op welke chapa je moet stappen, maar dat leer je wel snel. Ook passeren ze met een grote frequentie, waardoor het nooit te druk werd.
Buiten Maputo waren de chapa's al iets ouder en hadden ze net iets meer gebreken, bleven ze goedkoop, was de frequentie minder waardoor ze echt over- en overvol zaten. Er kon altijd nog wel iets/iemand bij.

Zeker in kleinere plaatsjes gaan ze je wat lastigvallen om je mee te nemen in hun chapa (was toch bij ons het geval) maar het helpt dan dan kordaat te zijn en je vooral niet te laten doen.

Tussen de grote steden heb je grotere bussen die vertrekken in grote busstations. Je moet er vroeg zijn (5.30 ofzo), het is er niet bepaald gezellig (druk, stank, chaos) en bij ons vertrok de bus uiteindelijk iets voor 9. Als hij vol zat dus. In tussentijd werd je de ganse tijd bestookt door mensen die alles en nog wat wilden verkopen. Onder de baan nog eens de obligate problemen met kapotte onderdelen, zodat dus busreis die 6u hoorde te duren uiteindelijk ruim 12uur duurde.

Toen we een weekje later weer zo een trip moesten maken en mijn vriendin zich absoluut niet lekker voelde hebben we voor Oliveira's gekozen. Duurder maar Europese bussen met filmpjes die getoond worden enzo.

Taxi's hebben we amper genomen en we deden een vlucht met LAM, wat een prima maatschappij bleek.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:28:01 #48
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_77244243
Qua openbaar vervoer is Mozambique het slechtste land waar ik heb gereisd. Je komt wel met mooie verhalen thuis , maar reken op overvolle bussen, vertrek op onmogelijk vroege tijden, niet-bestaande reisschema's, hele slechte wegen en hele slechte bussen. Ik heb ook met Oliveira gereisd inderdaad, maar ook dat was niets: bankjes die halvewege uit elkaar vielen enzo... Zie vervoer in Mozambique gewoon als een avontuur, stap er met veel humor en geduld in en bewaar een klein beetje geld voor een vlucht zo nu en dan (LAM is inderdaad prima en heel goedkoop!)
  maandag 25 januari 2010 @ 13:00:04 #49
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_77245166
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:28 schreef Hik het volgende:
Qua openbaar vervoer is Mozambique het slechtste land waar ik heb gereisd. Je komt wel met mooie verhalen thuis , maar reken op overvolle bussen, vertrek op onmogelijk vroege tijden, niet-bestaande reisschema's, hele slechte wegen en hele slechte bussen. Ik heb ook met Oliveira gereisd inderdaad, maar ook dat was niets: bankjes die halvewege uit elkaar vielen enzo... Zie vervoer in Mozambique gewoon als een avontuur, stap er met veel humor en geduld in en bewaar een klein beetje geld voor een vlucht zo nu en dan (LAM is inderdaad prima en heel goedkoop!)
Ik zag afgelopen augustus 2 Oliveira's bussen en dat waren toch indrukwekkende moderne (ogenschijnlijk spiksplinternieuw) dubbeldekkers met tv-schermpjes enzo. Ik had bijna medelijden met die bussen dat ze op zo'n wegen moesten rijden.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:34:14 #50
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_77246179
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:00 schreef Masanga het volgende:

[..]

Ik zag afgelopen augustus 2 Oliveira's bussen en dat waren toch indrukwekkende moderne (ogenschijnlijk spiksplinternieuw) dubbeldekkers met tv-schermpjes enzo. Ik had bijna medelijden met die bussen dat ze op zo'n wegen moesten rijden.
Dat is nu bijna 5 maanden geleden... Die tv schermpjes zijn er inmiddels echt wel uitgetrild hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')