abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47873604
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een trippelstoel (of rolstoel) op een kurkvloer? Ik vraag me af of het op een kurkvloer makkelijk is om vooruit te komen. Of is het misschien heel zwaar?

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen weet wat een trippelstoel is, dus hier een link en klik. Het lijkt dus een beetje op een bureaustoel.

Als mensen ook ervaringen hebben met andere vloeren en een rol- of trippelstoel hoor ik dat graag.
pi_47873887
Een krukvloer van een harde persing is geen enkel probleem. Dat is als een vinylvloer.
pi_47886379
Dankjewel voor je antwoord. Dat had ik zelf nog niet bedacht.
pi_47888977
Waarom een kurkvloer? Mijn broertje maakt gebruik van beide attributen en wij hebben voor zijn nieuwe woning gekozen voor laminaat (werkvloerkwaliteit) omdat de wieltjes van de trippelstoel maar ook die van een rolstoel vaak draaien op een punt. En op die punten krijg je binnen 3 maand al slijtage plekken te zien en daarna zelfs scheuren.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_47889418
Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik wil en ben dus een beetje rond gaan kijken naar de mogelijkheden. Op dit moment heb ik laminaat. Helaas speelde op het moment van kopen financiën een grote rol. Dus is het goedkoop laminaat geworden. Spijt ....

Over een paar maanden hoop ik naar een andere woning te gaan en wil ik in alle hektiek niet weer een verkeerde keus maken.

Laminaat vind ik vaak erg glad en ben dan erg bang om uit te glijden of te vallen. Iemand stelde voor om marmoleum te nemen, maar ik weet nog niet zo goed of ik dat mooi vind in huis. Eigenlijk niet.

En daarom vroeg ik me af of kurk een optie zou kunnen zijn. Wat je zegt over slijtage klinkt heel zinnig.
pi_47889535
je hebt idd het goedkope gladde gamme/ikea laminaat.. als je voor iets duurdere gaat zit er vaak al een nep hout nerf in waardoor de vloer minder gladwordt.

pi_47903040
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:15 schreef tandpasta het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik wil en ben dus een beetje rond gaan kijken naar de mogelijkheden. Op dit moment heb ik laminaat. Helaas speelde op het moment van kopen financiën een grote rol. Dus is het goedkoop laminaat geworden. Spijt ....

Over een paar maanden hoop ik naar een andere woning te gaan en wil ik in alle hektiek niet weer een verkeerde keus maken.

Laminaat vind ik vaak erg glad en ben dan erg bang om uit te glijden of te vallen. Iemand stelde voor om marmoleum te nemen, maar ik weet nog niet zo goed of ik dat mooi vind in huis. Eigenlijk niet.

En daarom vroeg ik me af of kurk een optie zou kunnen zijn. Wat je zegt over slijtage klinkt heel zinnig.
Voor marmoleum geld eigenlijk het zelfde, het is mooi, duur maar niet slijtvast. Dat is prima voor in gangen van het ziekenhuis maar niet voor thuis waar je meestal een vast plek hebt en daar draai je ook het meest. Mischien is een grind vloer een optie. Dat is stroef, slijtvast en in veel kleuren te bestellen.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_47903584
Ik heb (via mijn werk) wel ervaring emt een trippelstoel; voor een huisvloer weet ik het zo snel niet. Op mijn werk hebben we inderdaad linoleum of zo iets op de vloer. Het is in de loop der jaren wel moderner van uitstraling geworden.
Ik denk toch dat je op alle laminaatsoorten slijtplekken krijgt.
pi_47905673
Bedankt voor het meedenken. Ik kom er steeds meer achter dat ik er echt nog niet uit ben wat ik mooi vind en wat het handigst is.

Ik denk dat ik maar een keer een tocht ga maken langs speciaalzaken om te kijken wat mogelijk is en wat ik mooi vind.
  zondag 1 april 2007 @ 21:46:36 #10
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_47905913
Mijn moeder heeft een trippelstoel die ze in huis gebruikt. Ze gebruikt 'm 't meeste in de keuken waar tegels liggen. Maar hij rijdt opzich ook goed over de kleden die in het huis liggen. De vrouw van mijn opa heeft er ook 1 die ze in de woonkamer gebruikt, daar ligt kortpolige vloerbedekking. Ook daar rolt 'ie eigenlijk best makkelijk.
Als je een goede trippelstoel hebt moet 'ie volgens mij op diverse oppervlakten soepel lopen. Maar je zou ook de fabrikant van je trippelstoel kunnen vragen natuurlijk
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  † In Memoriam † maandag 2 april 2007 @ 09:14:08 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47915924
ik zou het niet doen hoor
wij hebben hier een kurkvloer en daar is dagelijks met bureaustoelen overheen gereden.
de hele laklaag is kapot gereden en het kurk is dus ook beschadigd.
wat je wel zou kunnen gebruiken weet ik niet, maar dit zou ik absoluut niet doen.
misschien kunnen ze je in een vloerenzaak helpen?
pi_47954642
zelf een jaar in rolstoel gezeten,kurkvloer bij ons thuis is niks van te zien
houtenvloer op kantoor is op de plek waar ik zit versleten
ergert u niet, verwonderd u slechts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')