Goeiemorgen allemaal,
Heb gisteravon het hele grut mee naar boven genomen in ed doos. Leek me een mooi rustig plekje voor haar en de kroost de komende weken.
Purrr daar eten gegeven. Ze eet weer stevig. Ze heeft de eetlust van een tijger.
Vond Purrr wel fijn zo. De hele nacht gemieuw
![]()
sliep een beetje onrustig. Maar tegen de ochtend heb ik even gekeken en lag het hele stel in een kluwe maffende katjes met Purrr eromheen
Toen ik opstond was dat nog steeds zo.
Purrr vond dat het weer even tijd was om de pooitjes te strekken. Ik bleef zitten. Ieedre keer als er een andere poes in de buurt kwam (mijn slaapkamerdeur stond nu open) rende ze terug, en ze ging wel even als ik er bleef zitten.
Toen ik echt naar beneden ging wilde echter perse mee en ze wilde eigenlijk ook niet echt naar boven. Ze liep steeds te mieuwen en liep naar de bevalplek.
Ben dus toch maar weer naar boven gegaan en heb de doos gehaald. Ze liep mee. Ik heb haar erbij gezet en de doos zo weer naar beneden gebracht. Nu is ze happy en luistert goed naar haar kindjes.
Purrr wil al die rust helemaal niet. Ze wil er sociaal bij zijn en al die aandacht en activiteiten van de anderen meemaken. Dan pas blijft ze lekker bij haar kleintjes liggen.
Ze wilde vandaag ook geen brokjes. Heeft ze door de avond en nacht heen wel gegeten maar eigenlijk wil ze zacht voer nu..
Ik heb vanochtend dat blik melkvoeding aangebroken. Had gehoord dat het ook heel voedzaam is voor zogende moeders. Nou..... dat klopt blijkbaar want ze viel er met een kreet op aan en dronk niet, maar zoop, werkelijk alles in no time op.
Ze is nog erg geurgericht en dus laat ik het dekentje nog even. Ze heeft een punt van de opgevouwen deken weggekrabbeld en ligt nu op het schone deel. Later, als de situatie ernaar is, zal ik de boel wel verschonen.
Wat een aparte geur is dat toch, zo'n bevalling.`Sommigen vinden het stinken. Dat kan ik niet zeggen. Het is alleen heel specifiek.
Straks zal ik wel weer een foto maken van het hele stel.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl