Bronquote:De werkzaamheden tussen Almelo en Hengelo zullen nog zeker twee weken gaan duren. In het weekend van 24 en 25 maart verliep het testen van de veiligheidssystemen niet succesvol. Omdat de problemen zich bleven voordoen is een ‘second opinion’ uitgevoerd om de oorzaak vast te stellen. De conclusie is dat er fouten zitten in het ontwerp van het ingenieursbureau. Daarom heeft ProRail besloten het veiligheidssysteem volledig opnieuw te laten controleren en deels opnieuw te laten ontwerpen. De verwachting is dat de controle, het ontwerp en de bouw van dit systeem in de tweede helft van april zijn afgerond.
ProRail realiseert zich dat deze situatie voor de reizigers veel ongemak met zich meebrengt, maar het opleveren van veilig spoor is prioriteit nummer één. Daarom wordt altijd gewerkt met testen en protocollen die waarborgen dat het eindproduct veilig en betrouwbaar is. Het zorgt er ook voor dat fouten worden aangetoond en dat geen infrastructuur wordt opgeleverd die niet honderd procent veilig is. In Almelo is het gevolg dat veel werk opnieuw moet worden gedaan.
Begin volgende week is er tussen Almelo en Hengelo één spoor beschikbaar waarop met beperkte snelheid kan worden gereden. In overleg met de vervoerders is vandaag besloten dat de capaciteit die ProRail op dit spoor kan aanbieden, onvoldoende is voor een robuuste en regelmatige reizigersdienst. Om die reden hebben de NS besloten om het huidige aanbod met bussen tussen Almelo en Hengelo te continueren. Het is wel mogelijk om NS Internationaal met voorrang te laten rijden. De overige capaciteit wordt verdeeld tussen de verschillende goederenvervoerders.
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
aah nóg een week? wat een gekken... bleghh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hengelo-Amsterdam kan je ook fietsen...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 00:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
Almelo-Hengelo kun je toch fietsen?![]()
Als je de stoptrein richting zwolle moet hebben, dan mis je de "normale" aansluiting en heb je dus een half uur vertraging. Normaal kun je dan geld terugvragen geloof ik (of iig een deel) alleen geldt dat niet bij aangekondigde werkzaamheden, maar dit is gewoon een blunder van prorail, dus vroeg ik me af of die laatste regel nu ook op gaat.quote:Op maandag 9 april 2007 16:46 schreef Twisted_Logic het volgende:
Volgens mij krijg je pas geld terug bij meer dan een uur vertraging. De vertraging bedraagt maximaal 20 minuten, dus volgens mij gaat dat niet op.
de aankondiging was toch 2 dagen? geen 3 weken:?quote:Op donderdag 12 april 2007 08:36 schreef arj1o1 het volgende:
Volgens mij kan dat niet bij aangekondigde werkzaamheden.
Tijdens de aangekondigde 2 dagen niet idd, maar dit duurt nou net even wat langer dan 2 dagenquote:Op donderdag 12 april 2007 08:36 schreef arj1o1 het volgende:
Volgens mij kan dat niet bij aangekondigde werkzaamheden.
Je zou voor de gein eens in Twente moeten komen, westerse klapjosti.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:00 schreef danos het volgende:
denk je dat het ons ook maar iets interesseert dat de stoomtrein tussen almelo en hengelo niet rijdt? Ga anders gewoon ff in een normaal deel van Nederland wonen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |