abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47819383
Typisch geval van cognitieve dissonantiereductie. Je hebt iets gedaan waar je eigenlijk over twijfelt of het wel goed is, daarom ga je zo veel mogelijk voordelen opnoemen van deze keuze om jezelf te overtuigen.

Bijvoorbeeld: Veel kopers reduceren de dissonantie door de voordelen van de koop te benadrukken. Een verschijnsel van reductie van dissonantie is bijvoorbeeld dat als iemand iets heeft aangeschaft, hij ineens meer van dezelfde dingen ziet en deze vermeende populariteit van het product interpreteert als een bevestiging van de beslissing tot aankoop. Hij wil als het ware aantonen dat zijn keuze nog niet zo slecht is geweest. Hierbij speelt het verschijnsel selectieve waarneming dus ook een belangrijke rol. (van wikipedia geplukt)

vrijdag 30 maart 2007 @ 08:44:51 #52
46960 StefanP
polemicist
pi_47819476
Met als belangrijk verschil dat een aankoop -impulsief of niet- iets simpels is en een emigratie een hele lange procedure.

Next!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_47819480
stefanp is een eenzaam persoon.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  vrijdag 30 maart 2007 @ 08:46:59 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_47819522
Wat een typisch kneuterig Hollands kuttopic weer
mbt tot het raadsel StefanP kan je je heil beter zoeken in de DSM-IV dan in z'n woonplaats.
Groeten uit Ticino, Zwitserland
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_47819554
Weet je he, weetje...misschien is het wel gewoon zo dat Nederland kut is vergeleken met Amerika?
pi_47819617
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 08:49 schreef Scorpie het volgende:
Weet je he, weetje...misschien is het wel gewoon zo dat Nederland kut is vergeleken met Amerika?
of niet, dat hangt van jezelf af Het gaat om waardering.

Maar wat wel triest is, is om voortdurend blijven af te geven op Nederland omdat je de VS zo geweldig vindt. Dan denk ik, ga dat lekker op Amerikaanse forums lopen verkondigen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_47819741
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 08:52 schreef Flashwin het volgende:

[..]

of niet, dat hangt van jezelf af Het gaat om waardering.

Maar wat wel triest is, is om voortdurend blijven af te geven op Nederland omdat je de VS zo geweldig vindt. Dan denk ik, ga dat lekker op Amerikaanse forums lopen verkondigen.
Tja, op zich is StefanP dan wel een echte Amerikaan aan het worden, die zijn zo trots op hun land. Dat heeft hij dan alvast onder de knie.
pi_47819912
stefanp is een kutuser
pi_47820177
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:08 schreef chowshady het volgende:
stefanp is een kutuser
Daar laat ik me verder niet over uit. Feit is dat hij een mooie auto heeft
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47820214
Achjah, ze moeten toch wat doen om zichzelf wijs te maken dat het daar tof is denk ik dan.

Maar ik ben het met TS eens dat het triest is om als je geemigreerd bent constant te gaan lopen schreeuwen dat NL klote is.

Wie was ook alweer die user die een vriendin/vrouw in Amerika had alleen voor z'n greencard?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_47820253
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:56 schreef StefanP het volgende:

[..]

Fanmail

Nou, het is wat, m'n 8 topics per dag zijn er blijkbaar 8 teveel voor professionele spijkers-op-laag-water-zoekers.

Misschien is het manneke is boos dat hij regelmatig te kijk wordt gezet, en zich genoodzaakt ziet een KLB topic te openen omdat het hem ontbreekt aan de mogelijkheid om in de betreffende topics zelfs ook maar een lachwekkend verweer op te zetten?
Die inschatting laat ik over aan de mensen die het lezen
quote:
Wen er maar aan dat je je goed veel gaat ergeren, want ik ben niet van plan om hier weg te gaan. Noem het maar ramptoerisme. NL is spilziek, burgers worden geminacht en uitgebuit, de verzorgingsstaat is lachwekkend doorgeschoten en de politiek is zo mogelijk nog triester; dat mag best aangegeven worden.
Daar zit best een kern van waarheid in. Da's m'n punt ook niet, ik vroeg me af waarom het altijd extreem negatief en cynisch moet. Gezien de quotes in de OP ben ik niet de enige die dat vind.
quote:
Als er NWS/POL topics zijn waar mensen alles in NL fantastisch vinden gaan, moet je niet janken als er ook users zijn die aangeven dat het helemaal niet zo geweldig gaat. Daarover huilen en klagen is bijzonder triest maar helaas blijkbaar ook typisch voor jouw slag users.
Whehe, mijn slag users Ik erger me niet zo gauw, maar "aangeven dat het niet zo geweldig is" is een beetje een understatement. Itt tot andere mensen heb je geen kritiek maar wens je continu mensen dood, is werkelijk alles kut in NL en zijn nuances niet iets wat jouw bekend voorkomt. De meeste Amerikanen die ik ken zijn ook arrogante blaaskaken, maar daarom zie ik hun positieve punten nog wel in.
quote:
Om de haverklap zelf mensen nazi, fascist of xenofoob noemen maar ook dagelijks in de FB topics lopen piepen over elke post die je niet bevalt en die geband, verwijderd o.i.d. moet worden.
Ik heb nog nooit in FB gereageerd Ik erger me echt niet zo gauw, maar jij bent gewoon triest met je extreme reacties.
quote:
Typisch, altijd weer dat bekrompen vingertje dat NL zo fantastisch maakt. De gedachtenpolitie leest mee! U bent tegen uitkeringen voor elke Tokkie? Dan wil je meteen alle gehandicapten die echt niet kunnen werken naar Auschwitz brengen. Bannen die extremist!
Tsjah, lees 's mee:
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:33 schreef StefanP het volgende:
Wat een gezeur weer. Heel slinks Nederland valt over 1 persoon heen die niet even links is. Nou, veel plezier met juichen en feesten hoor!
"Niet even links" en fascist. Dat geeft denk ik wel aan hoe krom je gedachten zijn
quote:
Verder is het standaard riedeltje dat iedereen die geemigreerd is z'n bek moet houden wederom een hilarisch voorbeeld van hoe bekrompen de censuur-machtswellustelingen wel niet zijn.
Neu hoor, ik vind het best interessant om te lezen hoe Nederlanders in het buitenland het doen. Als je hier echter alleen komt om te zeiken. Neem een voorbeeld aan users met interessante verhalen ipv overal te zeiken.Die foto's zijn wel gaaf overigens.
quote:
Zint het je niet dat iemand iets post over NL? Dan is het standaardantwoord 'houd je bek en emigreer maar!'
Toch niet van mij. "Verander het maar" is mijn vaste reactie.
quote:
Ben je eenmaal weg, dan is het antwoord 'Je woont niet meer in NL, dus je mag hier net meer posten!' x10 Je mocht namelijk eens tegenspraak krijgen in je myopische visie van het walhalla Nederland...
Er zijn zeer zeker dingen in het buitenland die daar beter zijn. Maar om Nederland nou af te schilderen als het grootste kutland ter wereld lijkt me wat ver gaan als we het vergelijken met een land waar mensen sterven omdat ze geen ziektekostenverzekering kunnen betalen en waar ouders beiden 80 uur per week moeten werken om het eten voor hun kids te betalen
quote:
werkt het standaard -demoniserende- antwoord dat niet iemand een nazi of smerige kapitalist is, dan kun je altijd op die twee superargumenten terugvallen.
Qua reacties lijk je aardig op die nazi af en toe jah.
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:59 schreef StefanP het volgende:
Oeh, ik zal na m'n werk eens zo'n prutsding instellen. Flame maar raak.
U held!
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 08:44 schreef StefanP het volgende:
Met als belangrijk verschil dat een aankoop -impulsief of niet- iets simpels is en een emigratie een hele lange procedure.

Next!
Dat doet niets af aan zijn conclusie
pi_47820281
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Achjah, ze moeten toch wat doen om zichzelf wijs te maken dat het daar tof is denk ik dan.

Maar ik ben het met TS eens dat het triest is om als je geemigreerd bent constant te gaan lopen schreeuwen dat NL klote is.
Deel je de conclusie dat het vooral Yanks zijn?
pi_47820355
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:25 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Deel je de conclusie dat het vooral Yanks zijn?
Geen idee, heb ik me niet in verdiept.

Maar er zijn een aantal users die hele leuke dingen schrijven over het andere land, dat lees ik graag.
Op zich vind ik het best een stoer plan/avontuur om te emigreren. Maar om dan nou meteen te gaan lopen huilen dat hier alles slecht is komt mij een beetje over alsof het daar niet leuk is, en Nederland zwart gepraat moet worden om het nieuwe thuisland een beetje op te hemelen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:31:06 #64
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_47820401
Mijn neef woont sinds een aantal jaar in Houston Texas.
Hij is niet uit Nederland vertrokken om de reden die in de OP genoemd wordt (hekel aan Nederland), maar vanwege z'n werk.
Zover ik weet heeft hij het prima naar z'n zin in de States, maar komt nog regelmatig terug om de familie te bezoeken. Wat dat betreft voelt ie zich meer Nederlander dan Amerikaan. (wat ie officieel ook niet is, trouwens)
(Un)masking for the greater good.
pi_47820981
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Maar er zijn een aantal users die hele leuke dingen schrijven over het andere land, dat lees ik graag.
Op zich vind ik het best een stoer plan/avontuur om te emigreren. Maar om dan nou meteen te gaan lopen huilen dat hier alles slecht is komt mij een beetje over alsof het daar niet leuk is, en Nederland zwart gepraat moet worden om het nieuwe thuisland een beetje op te hemelen.
Idem hiero. Ik wil ook graag naar Frankrijk toe (heb er al een tijdje gezeten) Ieder land heeft zijn sterke en zwakke punten, maar om je eigen land zo af te zeiken is erg... Nederlands
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:57:08 #66
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_47821080
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:53 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Idem hiero. Ik wil ook graag naar Frankrijk toe (heb er al een tijdje gezeten) Ieder land heeft zijn sterke en zwakke punten, maar om je eigen land zo af te zeiken is erg... Nederlands
Frankrijk/Fransen afzeiken daarentegen is dan natuurlijk wel weer bon ton.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:25:28 #67
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47821959
Het is ook nergens op gebaseerd, behalve oud zeer en de wens om de pijnlijke keuze te rechtvaardigen. Die cognitieve dissonantie speelt blijkbaar toch parten bij dhr. P. Die hele waslijst aan klachten over Nederland zijn slechts gebaseerd op onderbuikgevoelens, want uit onderzoek blijkt dat Nederland keer op keer als een van de best leefbare landen ter wereld naar voren komt.

En die mooie foto's illustreren zijn ongenoegen alleen maar. Hij post een auto met daarop een mokkel waarvan wij moeten denken dat het zijn vriendin/scharrel is. Ook wat natuurfoto's, die zoals vanzelfsprekend prachtig zijn, maar zo kan ik ook wel filmrolletjes volschieten van de Hollandse natuur.

Waarom is StefanP zo druk bezig om Nederland af te kraken terwijl hij naar eigen zeggen een prachtleven in de States heeft? Waarom al die moeite? Lijkt me interessant als hij daar eens antwoord op geeft.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:39:18 #68
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_47822321
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:25 schreef LENUS het volgende:
... want uit onderzoek blijkt dat Nederland keer op keer als een van de best leefbare landen ter wereld naar voren komt...
Ik heb mijn twijfels over deze onderzoeken.
-wie betaalt ze?
-wie worden er ondervraagd?
-wie bepaalt wat "leefbaar" is?

Waarom zou NL bv. beter leefbaar zijn dan bv.België/Denemarken?

Als je een normale baan hebt in NL heb je toch echt te maken met drukte/files/flinke belastingdruk/enorme huizenprijzen/slecht openbaar vervoer. Dan weet ik wel leukere/mooiere landen om te wonen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:44:25 #69
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47822467
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik heb mijn twijfels over deze onderzoeken.
-wie betaalt ze?
-wie worden er ondervraagd?
-wie bepaalt wat "leefbaar" is?

Waarom zou NL bv. beter leefbaar zijn dan bv.België/Denemarken?

Als je een normale baan hebt in NL heb je toch echt te maken met drukte/files/flinke belastingdruk/enorme huizenprijzen/slecht openbaar vervoer. Dan weet ik wel leukere/mooiere landen om te wonen.
Deze onderzoeken worden uitgevoerd door de VN, onder de noemer Human development report. De ranking van 2006 is:

HDI (human development index)
1 Norway
2 Iceland
3 Australia
4 Ireland
5 Sweden
6 Canada
7 Japan
8 United States
9 Switzerland
10 Netherlands

Factsheet met data over Nederland en de methodologische gegevens: http://hdr.undp.org/hdr20(...)eets/cty_ds_NLD.html

Idem, maar nu over de states: http://hdr.undp.org/hdr20(...)eets/cty_ds_USA.html

[ Bericht 31% gewijzigd door LENUS op 30-03-2007 10:57:59 ]
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:12:53 #70
46960 StefanP
polemicist
pi_47836345
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 08:45 schreef Flashwin het volgende:
stefanp is een eenzaam persoon.
Sprak degene met een hoger postgemiddelde
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:18:01 #71
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47836547
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 08:44 schreef StefanP het volgende:

Next!
Hoeft niet, bijvoorbeeld wanneer men een "specialtygood" als een auto koopt, kan men jaren vergelijken en zoeken alvorens tot een aankoop over te gaan.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:23:01 #72
46960 StefanP
polemicist
pi_47836714
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:25 schreef LENUS het volgende:
Het is ook nergens op gebaseerd, behalve oud zeer[]b en [b]de wens om de pijnlijke keuze te rechtvaardigen[b]. Die [b]cognitieve dissonantie speelt blijkbaar toch parten bij dhr. P. Die hele waslijst aan klachten over Nederland zijn slechts gebaseerd op onderbuikgevoelens , want uit onderzoek blijkt dat Nederland keer op keer als een van de best leefbare landen ter wereld naar voren komt.

En die mooie foto's illustreren zijn ongenoegen alleen maar. Hij post een auto met daarop een mokkel waarvan wij moeten denken dat het zijn vriendin/scharrel is. Ook wat natuurfoto's, die zoals vanzelfsprekend prachtig zijn, maar zo kan ik ook wel filmrolletjes volschieten van de Hollandse natuur.

Waarom is StefanP zo druk bezig om Nederland af te kraken terwijl hij naar eigen zeggen een prachtleven in de States heeft? Waarom al die moeite? Lijkt me interessant als hij daar eens antwoord op geeft.
Wat jij wil. Ik ben zielsongelukkig en haat het hier. Al die vrijheid... het prachtige weer... de openheid... winkels die 24/7 open zijn... belasting die de helft is van in NL... een loon dat 3x zo hoog ligt... veel vriendelijker mensen... een overheid die me met rust laat... niet van die bekrompen, jaloerse Nederlandse mentaliteit... ik haat het hier! Was het maar weer koud, nat, vol, chagrijnig, duur, overstroomd met Marokkanen en had ik maar een overheid die me leegzoog Ik mis het zo.... *proest*

Ben je zelf trouwens ooit al verder geweest dan het naastgelegen dorpje?
-Mark Steyn
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:24:52 #73
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_47836774
StefanP...je zou zn reacties in pta moeten lezen, het is nooit goed. Heeft een auto 400 pk, komt hij aan met "400 pk is niet meer van deze tijd, ik wil 500 pk".

Zie eerst maar dat je de pk's op de weg krijgt, das veel belangrijker. Met je poor man's sportscar. Beetje het verhaal van "hij wil wel, maar hij kan het net niet"

Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:28:13 #74
46960 StefanP
polemicist
pi_47836903
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:24 schreef fathank het volgende:
StefanP...je zou zn reacties in pta moeten lezen, het is nooit goed. Heeft een auto 400 pk, komt hij aan met "400 pk is niet meer van deze tijd, ik wil 500 pk".

Zie eerst maar dat je de pk's op de weg krijgt, das veel belangrijker. Met je poor man's sportscar. Beetje het verhaal van "hij wil wel, maar hij kan het net niet"

700pk, ja. Aan de wielen! Een auto die 10 jaar na dato meer waard is dan nieuw en die alom gerespecteerd en gevreesd wordt als de undisputed highway king. Wat nou poor man's sportscar Als ik wil dan koop ik morgen een spinternieuwe GT2, viper of ferrari. Maar die halen het niet bij de prestaties of zelfs maar tweedehandswaarde van een supra.

Zie jij trouwens eerst maar eens dat je een auto met 70pk -aan de krukas- krijgt. Prachtig, die backseat drivers die alles weten maar zelf nog nooit verder gekomen zijn dan een spelletje op de PC of een opgevoerde brommer...
-Mark Steyn
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:28:55 #75
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47836921
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:23 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat jij wil. Ik ben zielsongelukkig en haat het hier. Al die vrijheid... het prachtige weer... de openheid... winkels die 24/7 open zijn... belasting die de helft is van in NL... een loon dat 3x zo hoog ligt... veel vriendelijker mensen... een overheid die me met rust laat... niet van die bekrompen, jaloerse Nederlandse mentaliteit... ik haat het hier! Was het maar weer koud, nat, vol, chagrijnig, duur, overstroomd met Marokkanen en had ik maar een overheid die me leegzoog Ik mis het zo.... *proest*

1. Ja ik heb heb genoeg van de wereld gezien tijdens mijn wereldreis na mijn studietijd.

2. Amerika staat ook nog op mijn verlanglijstje, het lijkt mij ook een tof land. Zal het ook zeker eens bezoeken in de nabije toekomst.

3. Je beantwoord alleen mij vraag niet, waar komt die afkeer jegens Nederland vandaan? En waar blijven de argumenten. Nederland is volgens betrouwbaar onderzoek een van de betere landen om in te wonen (nummer 10 om precies te zijn).
pi_47836923
Mark Steyn , is dat de eigenaar van Steinerbos?
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:15:38 #77
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_47840079
Als ik zo verzuurd was zou mijn leven sowieso mislukt zijn.
Zyggie.
pi_47840361
quote:

[..]

Gotverdegotver, ruil met me ajb
Ik support gevallen topclubs!
pi_47840410
Stefan, hoe oud was je toen je emigreerde en hoe heb je alles geregeld? Ik heb een hele tijd geprobeerd om daar te kunnen studeren, alleen is dat zo portemonnee-onvriendelijk dat ik dat voorlopig niet ga redden.
Ik support gevallen topclubs!
pi_47851691
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:25 schreef Fetai het volgende:
Stefan, hoe oud was je toen je emigreerde en hoe heb je alles geregeld? Ik heb een hele tijd geprobeerd om daar te kunnen studeren, alleen is dat zo portemonnee-onvriendelijk dat ik dat voorlopig niet ga redden.
29/zelf gedaan

Studeren is wel de beste manier om de VS binnen te komen. Je hoeft je niet per se bij Harvard of MIT in te schrijven (niet dat dat overigens zou lukken, gezien de minieme kans om daar toegelaten te worden, zelfs voor Amerikanen) maar een willekeurig college is al een begin. Overstappen is daarna makkelijker dan in NL.
-Mark Steyn
pi_47851760
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:31 schreef StefanP het volgende:

[..]

29/zelf gedaan

Studeren is wel de beste manier om de VS binnen te komen. Je hoeft je niet per se bij Harvard of MIT in te schrijven (niet dat dat overigens zou lukken, gezien de minieme kans om daar toegelaten te worden, zelfs voor Amerikanen) maar een willekeurig college is al een begin. Overstappen is daarna makkelijker dan in NL.
Gelijk heb je om 't doen zodat je er zelf voldoening me hebt.
De mening die je toch nog op zo'n NL forum wil laten horen wordt ook meegenomen.
pi_47851775
2 pagina's trouwens maar? Ik dacht dat ik veel meer verafschuwd werd Ik heb zelfs geen haat-PM mogen ontvangen, wat zijn jullie nou voor stelletje amateur loathers. Ik ben minstens 5 pagina's aan gal spuwen waard; blijkbaar doe ik niet genoeg m'n best dus ik zal mijn bijtend sarcasme een versnelling hoger zetten.

Fokkers zuigen, NL zuigt, iedereen -behalve mij- zuigt, wie dit leest is gek.
-Mark Steyn
pi_47851888
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:35 schreef StefanP het volgende:
2 pagina's trouwens maar? Ik dacht dat ik veel meer verafschuwd werd Ik heb zelfs geen haat-PM mogen ontvangen, wat zijn jullie nou voor stelletje amateur loathers. Ik ben minstens 5 pagina's aan gal spuwen waard; blijkbaar doe ik niet genoeg m'n best dus ik zal mijn bijtend sarcasme een versnelling hoger zetten.

Och, om de quote die van mij gebruikt is even opnieuw uit te leggen, het is echt niet het feit dat je naar Amerika bent geemigreerd wat ik gek vind, da's een persoonlijke voorkeur.
Maar waarom dan ZO ONTZETTEND VEEL energie steken in klagen en ontevreden zijn, waarom niet gewoon blij zijn dat je je leven lijdt zoals je het wenst, en soms een optimistische post neerzetten.
Het enige wat je voor veel users lijkt te doen is extreem veel klagen, en met heel veel ongenuanceerde krachttermen en veroordelingen, daarmee profileer je je als een zeer ongelukkig persoon, niet als iemand die zijn doelen verwezenlijkt heeft.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:51:17 #84
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_47852053
Ik ben het soms wel met hem eens, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat we hier te maken hebben met iemand die een soort bizarre vorm van ADHD of weet-ik-veel-wat heeft. Nog nooit iemand zo raar, vijandelijk en gefrustreerd zien posten. Op Meki en SCH na dan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_47852164
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:51 schreef TC03 het volgende:
Ik ben het soms wel met hem eens, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat we hier te maken hebben met iemand die een soort bizarre vorm van ADHD of weet-ik-veel-wat heeft. Nog nooit iemand zo raar, vijandelijk en gefrustreerd zien posten. Op Meki en SCH na dan.
Er zijn er nog wat meer op te noemen maar bizar blijft 't.
pi_47852255
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:41 schreef Lamon het volgende:

[..]

Het enige wat je voor veel users lijkt te doen is extreem veel klagen, en met heel veel ongenuanceerde krachttermen en veroordelingen, daarmee profileer je je als een zeer ongelukkig persoon, niet als iemand die zijn doelen verwezenlijkt heeft.
Ik denk dat ie een soort van sociale handicap heeft, hij heeft de hersens wel om iets te bereiken maar het vermogen niet om normaal sociaal te functioneren. Dat soort mensen vertrekken ook makkelijk, ze hebben toch nergens een emotionele binding mee, maar als ze iets niet kunnen hebben dan is het ongelijk krijgen. Zit ie daar, heel alleen van z'n spulletjes te genieten maar niemand die hem kan complimenteren. Dat soort figuren storten op een gegeven moment ook in, en schieten dan een klas met kinderen dood b.v. Niemand begrijpt hen ...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2007 02:05:22 ]
  zaterdag 31 maart 2007 @ 02:49:05 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47852857
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:56 schreef StefanP het volgende:
Fanmail
Nee, in het Nederlands en dan specifiek heet dat een "naamtopic". Hoeft trouwens niet perse positief te zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 31 maart 2007 @ 02:54:57 #88
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47852945
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maartena is anders ook een ge-emigreerde NL'er..
Ja, en er is een heel topic vol met Nederlanders in het buitenland: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 16)

Overigens mogen Nederlanders in het buitenland best over Nederland klagen. Net zoals Nederlanders allerlei "kots op Amerika" topics mogen openen met hun haat gevoelens tegen dat prachtige land.

Het probleem van StefanP is alleen dat zijn onderbouwing zo verrekte eenzijdig is. Lijkt Micheal Moore wel.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 31 maart 2007 @ 02:57:44 #89
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47852987
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 02:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat ie een soort van sociale handicap heeft, hij heeft de hersens wel om iets te bereiken maar het vermogen niet om normaal sociaal te functioneren. Dat soort mensen vertrekken ook makkelijk, ze hebben toch nergens een emotionele binding mee, maar als ze iets niet kunnen hebben dan is het ongelijk krijgen. Zit ie daar, heel alleen van z'n spulletjes te genieten maar niemand die hem kan complimenteren. Dat soort figuren storten op een gegeven moment ook in, en schieten dan een klas met kinderen dood b.v. Niemand begrijpt hen ...
Die laatste twee zinnen van je.

Zwak.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_47853009
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 02:57 schreef popolon het volgende:

[..]

Die laatste twee zinnen van je.

Zwak.
Ik heb het niet specifiek over hem.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 03:04:17 #91
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47853057
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 02:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb het niet specifiek over hem.
Ja eigenlijk wel, of ben ik nou blind ?

Beste gelly, 't is prima om mensen aan te pakken maar doe 't dan wel goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 03:08:42 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47853096
quote:
Al die vrijheid... het prachtige weer... de openheid... winkels die 24/7 open zijn... belasting die de helft is van in NL... een loon dat 3x zo hoog ligt... veel vriendelijker mensen... een overheid die me met rust laat...
Maar daar staat tegenover:

- 40 miljoen Amerikanen zonder ziektekostenverzekering.
- Een staatsschuld die 4 keer zo hoog is als de staatschulden van de EU opgeteld.
- Een veel hoger percentage daklozen.
- Een veel hogere criminaliteit op alle gebieden, van kleine diefstal tot moord.
- Slechte wegen, vaak slecht onderhouden.
- Slecht openbaar vervoer in veel steden.
- Een veel hogere werkloosheid dan in Nederland
- 1 miljard dollar per DAG naar een oorlog die niet te winnen is.
- Als er 1 miljard dollar per MAAND naar Louisiana en Mississippi zou gaan dan was de boel herbouwd.
- Hele dorpen in het midwesten die leeglopen omdat banen naar China verhuizen en fabrieken sluiten.

Om met de woorden van het Klein Orkest te spreken:

Alleen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur.

Oh, en ik ben het trouwens helemaal met je eens mbt tot de winkeltijden. Die winkeltijdenwet van Den Uyl uit 1977 is toch echt doffe ellende.
-
  zaterdag 31 maart 2007 @ 03:10:31 #93
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47853109
Ik moet morgen naar de film: Blades of Glory
  zaterdag 31 maart 2007 @ 03:10:33 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47853110
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:35 schreef StefanP het volgende:
Maar toch blijf je gezellig de trol spelen!
-
  zaterdag 31 maart 2007 @ 03:13:21 #95
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47853125
En ik heb helemaal geen zin.

Will Ferrel .......
pi_47853142
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 02:05 schreef gelly het volgende:
Dat soort mensen vertrekken ook makkelijk, ze hebben toch nergens een emotionele binding mee, maar als ze iets niet kunnen hebben dan is het ongelijk krijgen. Zit ie daar, heel alleen van z'n spulletjes te genieten maar niemand die hem kan complimenteren.
Nouja dit idee krijg ik een beetje als ik eerlijk ben (no offence, of nouja misschien wel).

Ik geniet van de Nederlanders in het buitenland, hier op fok maar ook op de radio (casa-luna en wereldnet op radio 1).

En is het je vrouw? , ziet er heerlijk uit

Of vrouwtje op die meeting die voor een handvol dollars met je auto op de foto gaat
enge ziektes sucks :'(
pi_47853179
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 03:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Alleen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur.
Maar dat is StefanP.. Zijn VS bestaat uit z'n huis en directe omgeving. Zolang ie het zelf maar goed heeft.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 03:20:41 #98
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47853187
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 03:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar dat is StefanP.. Zijn VS bestaat uit z'n huis en directe omgeving. Zolang ie het zelf maar goed heeft.
Eigenlijk best Nederlands dus.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 03:21:01 #99
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47853190
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 03:13 schreef popolon het volgende:
Will Ferrel .......
-
  zaterdag 31 maart 2007 @ 03:23:22 #100
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47853214
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 03:21 schreef maartena het volgende:

[..]

[afbeelding]
Blijft briljant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')