of niet, dat hangt van jezelf af Het gaat om waardering.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:49 schreef Scorpie het volgende:
Weet je he, weetje...misschien is het wel gewoon zo dat Nederland kut is vergeleken met Amerika?
Tja, op zich is StefanP dan wel een echte Amerikaan aan het worden, die zijn zo trots op hun land. Dat heeft hij dan alvast onder de knie.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:52 schreef Flashwin het volgende:
[..]
of niet, dat hangt van jezelf af Het gaat om waardering.
Maar wat wel triest is, is om voortdurend blijven af te geven op Nederland omdat je de VS zo geweldig vindt. Dan denk ik, ga dat lekker op Amerikaanse forums lopen verkondigen.
Daar laat ik me verder niet over uit. Feit is dat hij een mooie auto heeftquote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:08 schreef chowshady het volgende:
stefanp is een kutuser
Die inschatting laat ik over aan de mensen die het lezenquote:Op donderdag 29 maart 2007 23:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
Fanmail![]()
Nou, het is wat, m'n 8 topics per dag zijn er blijkbaar 8 teveel voor professionele spijkers-op-laag-water-zoekers.
Misschien is het manneke is boos dat hij regelmatig te kijk wordt gezet, en zich genoodzaakt ziet een KLB topic te openen omdat het hem ontbreekt aan de mogelijkheid om in de betreffende topics zelfs ook maar een lachwekkend verweer op te zetten?
Daar zit best een kern van waarheid in. Da's m'n punt ook niet, ik vroeg me af waarom het altijd extreem negatief en cynisch moet. Gezien de quotes in de OP ben ik niet de enige die dat vind.quote:Wen er maar aan dat je je goed veel gaat ergeren, want ik ben niet van plan om hier weg te gaan. Noem het maar ramptoerisme. NL is spilziek, burgers worden geminacht en uitgebuit, de verzorgingsstaat is lachwekkend doorgeschoten en de politiek is zo mogelijk nog triester; dat mag best aangegeven worden.
Whehe, mijn slag usersquote:Als er NWS/POL topics zijn waar mensen alles in NL fantastisch vinden gaan, moet je niet janken als er ook users zijn die aangeven dat het helemaal niet zo geweldig gaat. Daarover huilen en klagen is bijzonder triest maar helaas blijkbaar ook typisch voor jouw slag users.
Ik heb nog nooit in FB gereageerdquote:Om de haverklap zelf mensen nazi, fascist of xenofoob noemen maar ook dagelijks in de FB topics lopen piepen over elke post die je niet bevalt en die geband, verwijderd o.i.d. moet worden.
Tsjah, lees 's mee:quote:Typisch, altijd weer dat bekrompen vingertje dat NL zo fantastisch maakt. De gedachtenpolitie leest mee! U bent tegen uitkeringen voor elke Tokkie? Dan wil je meteen alle gehandicapten die echt niet kunnen werken naar Auschwitz brengen. Bannen die extremist!
"Niet even links" en fascist. Dat geeft denk ik wel aan hoe krom je gedachten zijnquote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:33 schreef StefanP het volgende:
Wat een gezeur weer. Heel slinks Nederland valt over 1 persoon heen die niet even links is. Nou, veel plezier met juichen en feesten hoor!
Neu hoor, ik vind het best interessant om te lezen hoe Nederlanders in het buitenland het doen. Als je hier echter alleen komt om te zeiken. Neem een voorbeeld aan users met interessante verhalen ipv overal te zeiken.Die foto's zijn wel gaaf overigens.quote:Verder is het standaard riedeltje dat iedereen die geemigreerd is z'n bek moet houden wederom een hilarisch voorbeeld van hoe bekrompen de censuur-machtswellustelingen wel niet zijn.
Toch niet van mij. "Verander het maar" is mijn vaste reactie.quote:Zint het je niet dat iemand iets post over NL? Dan is het standaardantwoord 'houd je bek en emigreer maar!'
Er zijn zeer zeker dingen in het buitenland die daar beter zijn. Maar om Nederland nou af te schilderen als het grootste kutland ter wereld lijkt me wat ver gaan als we het vergelijken met een land waar mensen sterven omdat ze geen ziektekostenverzekering kunnen betalen en waar ouders beiden 80 uur per week moeten werken om het eten voor hun kids te betalenquote:Ben je eenmaal weg, dan is het antwoord 'Je woont niet meer in NL, dus je mag hier net meer posten!'x10 Je mocht namelijk eens tegenspraak krijgen in je myopische visie van het walhalla Nederland...
Qua reacties lijk je aardig op die nazi af en toe jah.quote:werkt het standaard -demoniserende- antwoord dat niet iemand een nazi of smerige kapitalist is, dan kun je altijd op die twee superargumenten terugvallen.
U held!quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:59 schreef StefanP het volgende:
Oeh, ik zal na m'n werk eens zo'n prutsding instellen. Flame maar raak.
Dat doet niets af aan zijn conclusiequote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:44 schreef StefanP het volgende:
Met als belangrijk verschil dat een aankoop -impulsief of niet- iets simpels is en een emigratie een hele lange procedure.
Next!
Deel je de conclusie dat het vooral Yanks zijn?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Achjah, ze moeten toch wat doen om zichzelf wijs te maken dat het daar tof is denk ik dan.
Maar ik ben het met TS eens dat het triest is om als je geemigreerd bent constant te gaan lopen schreeuwen dat NL klote is.
Geen idee, heb ik me niet in verdiept.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:25 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Deel je de conclusie dat het vooral Yanks zijn?
Idem hiero. Ik wil ook graag naar Frankrijk toe (heb er al een tijdje gezeten) Ieder land heeft zijn sterke en zwakke punten, maar om je eigen land zo af te zeiken is erg... Nederlandsquote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar er zijn een aantal users die hele leuke dingen schrijven over het andere land, dat lees ik graag.
Op zich vind ik het best een stoer plan/avontuur om te emigreren. Maar om dan nou meteen te gaan lopen huilen dat hier alles slecht is komt mij een beetje over alsof het daar niet leuk is, en Nederland zwart gepraat moet worden om het nieuwe thuisland een beetje op te hemelen.
Frankrijk/Fransen afzeiken daarentegen is dan natuurlijk wel weer bon ton.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:53 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Idem hiero. Ik wil ook graag naar Frankrijk toe (heb er al een tijdje gezeten) Ieder land heeft zijn sterke en zwakke punten, maar om je eigen land zo af te zeiken is erg... Nederlands![]()
Ik heb mijn twijfels over deze onderzoeken.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:25 schreef LENUS het volgende:
... want uit onderzoek blijkt dat Nederland keer op keer als een van de best leefbare landen ter wereld naar voren komt...
Deze onderzoeken worden uitgevoerd door de VN, onder de noemer Human development report. De ranking van 2006 is:quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb mijn twijfels over deze onderzoeken.
-wie betaalt ze?
-wie worden er ondervraagd?
-wie bepaalt wat "leefbaar" is?
Waarom zou NL bv. beter leefbaar zijn dan bv.België/Denemarken?
Als je een normale baan hebt in NL heb je toch echt te maken met drukte/files/flinke belastingdruk/enorme huizenprijzen/slecht openbaar vervoer. Dan weet ik wel leukere/mooiere landen om te wonen.![]()
Sprak degene met een hoger postgemiddeldequote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:45 schreef Flashwin het volgende:
stefanp is een eenzaam persoon.
Hoeft niet, bijvoorbeeld wanneer men een "specialtygood" als een auto koopt, kan men jaren vergelijken en zoeken alvorens tot een aankoop over te gaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:44 schreef StefanP het volgende:
Met als belangrijk verschil dat een aankoop -impulsief of niet- iets simpels is en een emigratie een hele lange procedure.
Next!
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:25 schreef LENUS het volgende:
Het is ook nergens op gebaseerd, behalve oud zeer[]b en [b]de wens om de pijnlijke keuze te rechtvaardigen[b]. Die [b]cognitieve dissonantie speelt blijkbaar toch parten bij dhr. P. Die hele waslijst aan klachten over Nederland zijn slechts gebaseerd op onderbuikgevoelens , want uit onderzoek blijkt dat Nederland keer op keer als een van de best leefbare landen ter wereld naar voren komt.
En die mooie foto's illustreren zijn ongenoegen alleen maar. Hij post een auto met daarop een mokkel waarvan wij moeten denken dat het zijn vriendin/scharrel is. Ook wat natuurfoto's, die zoals vanzelfsprekend prachtig zijn, maar zo kan ik ook wel filmrolletjes volschieten van de Hollandse natuur.
Waarom is StefanP zo druk bezig om Nederland af te kraken terwijl hij naar eigen zeggen een prachtleven in de States heeft? Waarom al die moeite? Lijkt me interessant als hij daar eens antwoord op geeft.
700pk, ja. Aan de wielen! Een auto die 10 jaar na dato meer waard is dan nieuw en die alom gerespecteerd en gevreesd wordt als de undisputed highway king. Wat nou poor man's sportscarquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:24 schreef fathank het volgende:
StefanP...je zou zn reacties in pta moeten lezen, het is nooit goed. Heeft een auto 400 pk, komt hij aan met "400 pk is niet meer van deze tijd, ik wil 500 pk".
Zie eerst maar dat je de pk's op de weg krijgt, das veel belangrijker. Met je poor man's sportscar. Beetje het verhaal van "hij wil wel, maar hij kan het net niet"
1. Ja ik heb heb genoeg van de wereld gezien tijdens mijn wereldreis na mijn studietijd.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:23 schreef StefanP het volgende:
[..]Wat jij wil. Ik ben zielsongelukkig en haat het hier. Al die vrijheid... het prachtige weer... de openheid... winkels die 24/7 open zijn... belasting die de helft is van in NL... een loon dat 3x zo hoog ligt... veel vriendelijker mensen... een overheid die me met rust laat... niet van die bekrompen, jaloerse Nederlandse mentaliteit... ik haat het hier! Was het maar weer koud, nat, vol, chagrijnig, duur, overstroomd met Marokkanen en had ik maar een overheid die me leegzoog
Ik mis het zo.... *proest*
Ben je zelf trouwens ooit al verder geweest dan het naastgelegen dorpje?![]()
Gotverdegotver, ruil met me ajbquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:23 schreef StefanP het volgende:
[..]Wat jij wil. Ik ben zielsongelukkig en haat het hier. Al die vrijheid... het prachtige weer... de openheid... winkels die 24/7 open zijn... belasting die de helft is van in NL... een loon dat 3x zo hoog ligt... veel vriendelijker mensen... een overheid die me met rust laat... niet van die bekrompen, jaloerse Nederlandse mentaliteit... ik haat het hier! Was het maar weer koud, nat, vol, chagrijnig, duur, overstroomd met Marokkanen en had ik maar een overheid die me leegzoog
Ik mis het zo.... *proest*
Ben je zelf trouwens ooit al verder geweest dan het naastgelegen dorpje?![]()
29/zelf gedaanquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:25 schreef Fetai het volgende:
Stefan, hoe oud was je toen je emigreerde en hoe heb je alles geregeld? Ik heb een hele tijd geprobeerd om daar te kunnen studeren, alleen is dat zo portemonnee-onvriendelijk dat ik dat voorlopig niet ga redden.![]()
Gelijk heb je om 't doen zodat je er zelf voldoening me hebt.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:31 schreef StefanP het volgende:
[..]
29/zelf gedaan
Studeren is wel de beste manier om de VS binnen te komen. Je hoeft je niet per se bij Harvard of MIT in te schrijven (niet dat dat overigens zou lukken, gezien de minieme kans om daar toegelaten te worden, zelfs voor Amerikanen) maar een willekeurig college is al een begin. Overstappen is daarna makkelijker dan in NL.
Och, om de quote die van mij gebruikt is even opnieuw uit te leggen, het is echt niet het feit dat je naar Amerika bent geemigreerd wat ik gek vind, da's een persoonlijke voorkeur.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:35 schreef StefanP het volgende:
2 pagina's trouwens maar? Ik dacht dat ik veel meer verafschuwd werdIk heb zelfs geen haat-PM mogen ontvangen, wat zijn jullie nou voor stelletje amateur loathers. Ik ben minstens 5 pagina's aan gal spuwen waard; blijkbaar doe ik niet genoeg m'n best dus ik zal mijn bijtend sarcasme een versnelling hoger zetten.
Fokkers zuigen, NL zuigt, iedereen -behalve mij- zuigt, wie dit leest is gek.
Er zijn er nog wat meer op te noemen maar bizar blijft 't.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:51 schreef TC03 het volgende:
Ik ben het soms wel met hem eens, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat we hier te maken hebben met iemand die een soort bizarre vorm van ADHD of weet-ik-veel-wat heeft. Nog nooit iemand zo raar, vijandelijk en gefrustreerd zien posten. Op Meki en SCH na dan.
Ik denk dat ie een soort van sociale handicap heeft, hij heeft de hersens wel om iets te bereiken maar het vermogen niet om normaal sociaal te functioneren. Dat soort mensen vertrekken ook makkelijk, ze hebben toch nergens een emotionele binding mee, maar als ze iets niet kunnen hebben dan is het ongelijk krijgen. Zit ie daar, heel alleen van z'n spulletjes te genieten maar niemand die hem kan complimenteren. Dat soort figuren storten op een gegeven moment ook in, en schieten dan een klas met kinderen dood b.v. Niemand begrijpt hen ...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:41 schreef Lamon het volgende:
[..]
Het enige wat je voor veel users lijkt te doen is extreem veel klagen, en met heel veel ongenuanceerde krachttermen en veroordelingen, daarmee profileer je je als een zeer ongelukkig persoon, niet als iemand die zijn doelen verwezenlijkt heeft.
Nee, in het Nederlands en dan specifiek heet dat een "naamtopic". Hoeft trouwens niet perse positief te zijn.quote:
Ja, en er is een heel topic vol met Nederlanders in het buitenland: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 16)quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maartena is anders ook een ge-emigreerde NL'er..
Die laatste twee zinnen van je.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 02:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk dat ie een soort van sociale handicap heeft, hij heeft de hersens wel om iets te bereiken maar het vermogen niet om normaal sociaal te functioneren. Dat soort mensen vertrekken ook makkelijk, ze hebben toch nergens een emotionele binding mee, maar als ze iets niet kunnen hebben dan is het ongelijk krijgen. Zit ie daar, heel alleen van z'n spulletjes te genieten maar niemand die hem kan complimenteren. Dat soort figuren storten op een gegeven moment ook in, en schieten dan een klas met kinderen dood b.v. Niemand begrijpt hen ...
Ik heb het niet specifiek over hem.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 02:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Die laatste twee zinnen van je.
Zwak.
Ja eigenlijk wel, of ben ik nou blind ?quote:
Maar daar staat tegenover:quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:23 schreef StefanP het volgende:
Al die vrijheid... het prachtige weer... de openheid... winkels die 24/7 open zijn... belasting die de helft is van in NL... een loon dat 3x zo hoog ligt... veel vriendelijker mensen... een overheid die me met rust laat...
Maar toch blijf je gezellig de trol spelen!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:35 schreef StefanP het volgende:
Fokkers zuigen, NL zuigt, iedereen -behalve mij- zuigt, wie dit leest is gek.
Nouja dit idee krijg ik een beetje als ik eerlijk ben (no offence, of nouja misschien wel).quote:Op zaterdag 31 maart 2007 02:05 schreef gelly het volgende:
Dat soort mensen vertrekken ook makkelijk, ze hebben toch nergens een emotionele binding mee, maar als ze iets niet kunnen hebben dan is het ongelijk krijgen. Zit ie daar, heel alleen van z'n spulletjes te genieten maar niemand die hem kan complimenteren.
Maar dat is StefanP.. Zijn VS bestaat uit z'n huis en directe omgeving. Zolang ie het zelf maar goed heeft.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 03:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Alleen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur.
Eigenlijk best Nederlands dus.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 03:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar dat is StefanP.. Zijn VS bestaat uit z'n huis en directe omgeving. Zolang ie het zelf maar goed heeft.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |