abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 september 2007 @ 14:47:01 #201
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_53516284
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:45 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Amsterdam-Kuala lumpur, KL-sydney, sidney-Brisbane, Brisbane-whitsunday coast.

ja ... dat is een aardige rit
Succes alvast volgens mij is het mooi weer daar (tenminste 2 jaar geleden wel )
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_53596029
Nou ik vertrek dus 29 oktober naar australie en ben nu flink geld aan het uitgeven voor inkopen e.d. Ik vraag me alleen steeds weer af of ik dingen nodig heb zoals bergschoenen en zo een hoed met een net voor muggen en dat soort dingen. Ik ben namelijk bang dat ik daar dan met een berg dure spullen aankom en dat ik die niet echt nodig heb. Mijn vraag is dus hoe functioneel moet je bepakking zijn en kun je neit gewoon beter een paar mooie kleren meeneme ipv allemaal van die wildlife survival rommel.

[ Bericht 63% gewijzigd door VinceVega op 30-09-2007 18:44:00 ]
pi_53597047
Je bent gek man. Allemaal meuk, waar je niets van gaat gebruiken.

Geen bergschoenen, sportschoenen. Runners. Daar loopt iedereen op door de bush. Hoed met net voor muggen; daar wil je niet in gezien worden, niemand loopt daarmee.. En het is vaak voor de vliegen, niet voor de muggen. Verbandtrommel? Die koop je daar en pleur je in de auto.

Het enige wat je meeneemt:
- Lonely Planet
- Wat kleren (ook mooie, je wilt er niet altijd als een sloeber uitzien)
- Flipflops (slippers dus)
- Runners
- Camera
- Zonnebril
- Pet (mag)

Verder gewoon toiletspullen, maar ook geen gekke dingen, alles is daar namelijk gewoon te koop, vaak goedkoper dan in NL. Bergschoenen zul je niet nodig hebben. Het is daar allemaal droog en warm, ook in de bergen. En je runners drogen toch snel.

Daar koop je:
- Deet (antimuggen)
- Zonnebrand
pi_53646414
haha ok dacht ik al nou mooizo ben ik compleet
pi_53688269
Mag je bloembollen meenemen naar Australie?
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:36:31 #206
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_53690171
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:15 schreef Smeich het volgende:
Mag je bloembollen meenemen naar Australie?
Nope
dat zijn namelijk ook 'zaadjes'
pi_53697947
ja dacht ik al. Een vriendin van mij is namelijk jarig een week nadat ik aankom (17 oktober) en wil iets leuks uit Nederland voor 'r meenemen en zat te denken aan bloembollen dus.. maar dat gaat weer over...
pi_53736644
Over 2 maanden ga ik ook naar dit mooie land! Echt te gaaf, ga oud en nieuw vieren in Sydney.

Nu ben ik opzoek naar een mooi restaurant dichtbij de Rock.

Iemand nog leuek ideeen??
pi_53751242
De Sydney tower, daar kan je heerlijk eten in het restaurant bovenin.
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 02:00 schreef versteegrob het volgende:
Over 2 maanden ga ik ook naar dit mooie land! Echt te gaaf, ga oud en nieuw vieren in Sydney.

Nu ben ik opzoek naar een mooi restaurant dichtbij de Rock.

Iemand nog leuek ideeen??
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_53788038
Nog een weekje Ik kom aan in Sydney en was eerst van plan om naar boven te reizen maar denk nu dat het verstandiger is om eerst naar het noorden (Cairns) te vliegen en vervolgens naar beneden te gaan.
pi_53898029
Hallo,

In maart 08 vertrek ik ook naar Australie. Ik kan nu al niet wachten.

In Sydney zal ik een goede vriend ontmoeten waarmee ik ongeveer twee maanden mee ga reizen. De eerste vier/vijf weken zullen helemaal in Sydney zijn. Dat komt omdat die vriend daar gaat werken. Dat lijkt mij best leuk om ook te doen, en zodoende voor langere tijd zo'n stad te leren kennen.

Omdat we er vijf weken zullen zijn, dachten we om ipv een hostel een kamer (of zelfs appartement) te huren. Maar dus voor 'maar' vijf weken. In de tig delen van dit topic heb ik snel zitten zoeken, maar kon zo gauw geen informatie hierover vinden.

Weet iemand of het te doen is om een huisje voor vijf weken te huren in Sydney? Alle tips en info zijn welkom. Het lijkt mij fantastische om een periode (slechts vijf weken) in Sydney te wonen!

alvast bedankt!
pi_53902667
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:25 schreef ameliepoulain het volgende:
Hallo,

In maart 08 vertrek ik ook naar Australie. Ik kan nu al niet wachten.

In Sydney zal ik een goede vriend ontmoeten waarmee ik ongeveer twee maanden mee ga reizen. De eerste vier/vijf weken zullen helemaal in Sydney zijn. Dat komt omdat die vriend daar gaat werken. Dat lijkt mij best leuk om ook te doen, en zodoende voor langere tijd zo'n stad te leren kennen.

Omdat we er vijf weken zullen zijn, dachten we om ipv een hostel een kamer (of zelfs appartement) te huren. Maar dus voor 'maar' vijf weken. In de tig delen van dit topic heb ik snel zitten zoeken, maar kon zo gauw geen informatie hierover vinden.

Weet iemand of het te doen is om een huisje voor vijf weken te huren in Sydney? Alle tips en info zijn welkom. Het lijkt mij fantastische om een periode (slechts vijf weken) in Sydney te wonen!

alvast bedankt!
Is wel te doen ja. Ga naar www.gumtree.com.au en zoek daar naar apartementjes. Jullie zullen waarschijnlijk wel met zn tweeen dan een kamer moeten delen in een flat met andere mensen erbij. Maar dit is juist leuk. Ook www.flatmates.com.au heeft aanbod voor kamers op de site.

Verder kun je ook in sydney naar het travellers contact point 428 George street Level 7 Dymocks building gaan. Maar het viel me laatst op dat hier nu minder aanbod van kamers aan de muur hangt dan eerder. Waarschijnlijk omdat tegenwoordig alles via t internet gaat.

En voor 5 weken moet kunnen, maar minstens de helft van alle aanbiedingen zijn voor 3 maand of langer. Gewoon even goed zoeken dus. En als je gaat kijken naar een kamer, zorg dan dat je de eventuele borg al bij je hebt, zodat je die gelijk kunt betalen als je de kamer wil. Er zijn genoeg kamers en flatjes in sydney maar er zijn ook genoeg mensen die een kamer zoeken. Zorg dus dat jullie de eersten zijn die borg neerleggen. Mijn tip is om een flatje in Pyrmont te zoeken! Hele relaxte wijk vlak naast het centrum. Ook de world tower in het midden vh centrum is relaxed maar de kans is groot dat je dan met minstens 6 mensen opgepropt in een flatje komt te zitten.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_53902678
Oh, en als je in een flatgebouw in Pyrmont terecht komt, heb je dr gelijk een zwembad, jacuzzi, sauna en gym bij in t gebouw. Erg relaxed! Plus de prijs die je betaalt is hetzelfde als dat wat je in een hostel betaald. Het eerste flatje waar ik in woonde, daarin deelde ik een kamer met een Italiaans meisje en we hadden onze eigen ensuite badkamer. De andere twee personen hadden ook hun eigen badkamer. Verder had het huis een afwasmachine, wasmachine, droger, tv/dvd enz. Alles erop en eraan. En dus niet te vergeten een zwembad enzo in de kelder! Ik was 145 dollar per week kwijt voor dit flatje.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:50:31 #214
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_53905363
Vandaag aangekomen in Sydney
  zondag 14 oktober 2007 @ 00:37:04 #215
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_53918264
En hoe is het?!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 14 oktober 2007 @ 10:01:28 #216
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_53921183
Geweldig Vandaag Opera House en Harbour Bridge gezien. Ben er nog niet uit of ik het geweldiger vind dan Melbourne
pi_53921547
eigenlijk de dag na overMorgen...
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:39:18 #218
58560 Oksel
Gezellig.
pi_53946532
Melbourne is relaxter vind ik
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:37:04 #219
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_53966662
Ja in Melbourne zaten we in een geweldige wijk en een heerlijk hostel en hier is dat allemaal wat minder. Maar nu ik hier een paar dagen ben, vind ik het hier ook geweldig. Moeilijk om te zeggen wat leuker is. Sydney heeft wat meer toeristische attracties en Melbourne is idd wat 'relaxter'
pi_54159072
Ik heb zojuist informatie opgevraagd bij Australian Backpackers, ik ga over ruim een jaar (dec 2008) voor 3.5 / 4 maanden. Iemand nog meer adressen waar ik nuttige info vandaan kan halen, gewoon reisbureau oid?

AB is alleen in Alkmaar gevestigd dus dit lijkt me niet helemaal logisch aangezien ik uit Brabant moet komen.

Alle tips zijn welkom!
pi_54168726
Waarom zou je uberhaupt via een organisatie gaan? Dat is echt bullshit namelijk
pi_54175046
Sydney. Wat een leuke en mooie stad en de mensen zijn echt geweldig!
Ik vlieg dinsdag naar Cairns vanwaar ik terugreis naar het zuiden, ben benieuwd!
pi_54175695
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:35 schreef Oksel het volgende:
Waarom zou je uberhaupt via een organisatie gaan? Dat is echt bullshit namelijk
Dat leek me wel makkelijk eerlijk gezegd, jij beweert dat dit dus niet nodig is?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:58:05 #224
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_54176803
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 08:29 schreef lunko1979 het volgende:

[..]

Dat leek me wel makkelijk eerlijk gezegd, jij beweert dat dit dus niet nodig is?
Daar lopen de meningen over uit...
De 1 vind het handig en de ander onzin. Ik vond het vooral gezellig
pi_54176888
Waarom gezellig omdat je dan meteen aanspraak hebt?

Daarnaast blijf ik als ik in Australie aankom, eerst een paar weken in Melbourne/Sydney, geen idee of dat nog voor problemen kan zorgen bij AB.

Wat zijn de voordelen van AB en wat de evt nadelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')