In NZ ?? of de gehele reis?quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:23 schreef multos het volgende:
[..]
Hoeveel was je dan ongeveer kwijt voor je hele reis? Ben ik wel benieuwd naar![]()
leuk stukje om te doen.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:28 schreef liempie het volgende:
De reis is rond.
We (ik en mijn vrouw) gaan 5 weken naar Australie.
We vertrekken op 15 december en beginnen dan 17 december aan de reis. We beginnen in Darwin en rijden dan met een huurauto naar Alice Springs, waarna we op 31 december een binnenlandse vlucht nemen naar Sydney om oud en nieuw te vieren.
Op 3 januari vertrekken we weer vanuit Sydney om langs de kust omhoog te rijden naar Cairns, waar we op 17 januari weer het vliegtuig naar huis nemen.
Ik heb er ontzettend veel zin in, het duurt alleen nog erg lang.
was 22:49, tis maar 8uurtjes tijdverschil. Kon nog net voordat we de Cheeky Monkey in gingen om te feestenquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:49 schreef appelsientje het volgende:
[..]het is daar nu diep in de nacht als ik me niet vergis
Hoe oud ben je dan als ik vragen mag??quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:46 schreef Fargo het volgende:
Heel vroeger had ik mooie Australië-plannen. Maar het is echt te duur en voor backpacken ben ik te oud geworden. Prachtig land, lijkt me. Veel over gelezen in Lonely Planets en reisverhalen. Maar zo vreselijk duur om het land te zien zonder daar werk te verrichten om de trip een beetje te bekostigen.
Ik word deze maand 29. Wat dat betreft zou ik een last-minute-backpacker worden, maar een (half) jaar vrijnemen van mijn werk is echt niet mogelijk. Out of the question...quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:07 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hoe oud ben je dan als ik vragen mag??
En vrienden zijn 2 maanden geweest op vakantie, dus dat is ook goed mogelijk.
Als je echt graag wilt.. dan ga je ook gewoon..
Als je 29 bent en je kan dat niet betalen doe je echt iets fout.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:12 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik word deze maand 29. Wat dat betreft zou ik een last-minute-backpacker worden, maar een (half) jaar vrijnemen van mijn werk is echt niet mogelijk. Out of the question...
Maar twee maanden is dan toch ook nog zeer duur? Qua vluchten, vervoer, eten en drinken? En dat zonder er een paar appeltjes voor te plukken?![]()
Vraag eens om je heen, vriend. Weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar ik ken maar genoeg mensen van rond de 30 die geen 7500 euro kunnen betalen voor een vakantie van twee maanden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Als je 29 bent en je kan dat niet betalen doe je echt iets fout.
Vliegticket Perth, 1500 euro.
4WD camper huren: 2000 euro.
Benzine: 1000 euro.
Levenonderhoud 2 maanden: 2000 euro
Uitstapjes: 1000 euro.
Totaal 7500 euro. En dan leef je luxe. Trek je van Zuid-West Australie naar Noord-West Australie.
Prioriteiten stellen? 10 maanden lang 700 euro opzij zetten? Dat moet toch lukken? En ik moet zeggen dat ik misschien veel met hoog opgeleide mensen omga.. die over het algemeen veel verdienen..quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:35 schreef Fargo het volgende:
[..]
Vraag eens om je heen, vriend. Weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar ik ken maar genoeg mensen van rond de 30 die geen 7500 euro kunnen betalen voor een vakantie van twee maanden.
Maar ik ben benieuwd...waar ga ik de fout in dan? Kom maar op...
Ik ben was 27 toen ik er heen ging... ik heb altijd tegen mezelf gezegd, NU doe ik het .. anders doe ik het nooit meer. Als ik eenmaal werk enzo komt het er niet van.. Trouwens van jou leeftijd zijn er zat die nog aan het backpacken zijn.... Ik zou zeggen, leef je droom.. (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:12 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik word deze maand 29. Wat dat betreft zou ik een last-minute-backpacker worden, maar een (half) jaar vrijnemen van mijn werk is echt niet mogelijk. Out of the question...
Maar twee maanden is dan toch ook nog zeer duur? Qua vluchten, vervoer, eten en drinken? En dat zonder er een paar appeltjes voor te plukken?![]()
Ik mag het hopen, want maandelijks 700 euro opzij zetten is er voor mij echt niet bijquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:07 schreef Oksel het volgende:
[..]
Prioriteiten stellen? 10 maanden lang 700 euro opzij zetten? Dat moet toch lukken? En ik moet zeggen dat ik misschien veel met hoog opgeleide mensen omga.. die over het algemeen veel verdienen..
Maar eeuh 7500 euro?? Dat is echt veel hoor.. ik kon met 10.000 het 8 maanden uithouden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:37 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik mag het hopen, want maandelijks 700 euro opzij zetten is er voor mij echt niet bij![]()
Ik vond het ook vrij veel voor 2 maanden, slaap je dan elke nacht in een hotel ofzo?!quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:51 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Maar eeuh 7500 euro?? Dat is echt veel hoor.. ik kon met 10.000 het 8 maanden uithouden.
Bedankt voor de tip! Helaas hebben zijn geen double room beschikbaarquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:57 schreef Jaguarized het volgende:
Base Backpackers interessant? Zit achter Town Hall.Daar heb ik gezeten.
Gewoon een rustig stadshostel. Dat kan je nu via www.hostels.com al boeken.
Subtropisch ?? weinig van gemerkt in de zomer..Ik denk dat het daar flink koud kan zijn, ga je nog naar het zuiderlijk eiland?? Daar ligt alles onder een pak sneeuw denk ikquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:02 schreef APK het volgende:
Even een newbie vraag over Nieuw Zeeland.![]()
Ik moet eind junie naar Auckland en dan is het daar dus winter.
Wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Het is daar subtropisch, dus ik neem aan dat het niet zoals onze winters is...
Lijkt het meer op onze herfst of op onze lente?
En mijn reisgenote wil nog graag weten of er iets te doen is in Auckland, of is het een dooie boel?![]()
Sneeuw?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:11 schreef appelsientje het volgende:
Subtropisch ?? weinig van gemerkt in de zomer..Ik denk dat het daar flink koud kan zijn, ga je nog naar het zuiderlijk eiland?? Daar ligt alles onder een pak sneeuw denk ik
We hebben een NZ topic: Nieuw Zeeland Deel 3quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:02 schreef APK het volgende:
Even een newbie vraag over Nieuw Zeeland.![]()
Ik moet eind junie naar Auckland en dan is het daar dus winter.
Wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Het is daar subtropisch, dus ik neem aan dat het niet zoals onze winters is...
Lijkt het meer op onze herfst of op onze lente?
En mijn reisgenote wil nog graag weten of er iets te doen is in Auckland, of is het een dooie boel?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |