abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47757070
De Amerikaanse natuurkundige John Walter construeerde met behulp van twee spiegels een spiegelbeeld waarin je jezelf ziet zoals een ander je ziet. Hij noemde zijn uitvinding de 'True Mirror'. Het spiegelbeeld liegt immers niet. Wie in deze spiegel kijkt en bijvoorbeeld met zijn rechterhand zijn haar kamt, ziet zijn spiegelbeeld hetzelfde doen, maar dan zit de rechterhand tegenover zijn eigen linkerhand, alsof er een persoon voor hem staat die hem nadoet en zijn haar kamt.

Het schijnt nu zo te zijn dat je gigantisch schikt als jevoor het eerst in die spiegel kijkt omdat je niet jezelf lijkt te zien en je je recht in je ziel aankijkt. Maar nu vraag ik me af of dit effect wat beschreven staat op al die site's gewoon verkooppraat is of dat dit echt zo is.
Jezelf op film of foto zien heeft dan toch hetzelfde effect, en als ik mensen in een spiegel zie zie ik ze exact zo als ik ze in werkelijkhied zie? Heeft er hier iemand mischien ervaring met zo'n true mirror , en wat denken jullie hiervan?
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:01:56 #2
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_47757685
Dit lijkt me onzin, vooral dat schrikken.

Weet je hoe je dit veel makkelijker kan doen? Gewoon een camera tegenover je zetten en die aansluiten op een tv. Klaar, dan zie je jezelf ook zoals de rest dat doet. Schrik je daarvan? Wel als je dr gaar utiziet.
pi_47757855
je zal vooral schrikken van het feit dat je arm opeens aan de andere kant zit denk ik
pi_47758510
Ja en dat het lastiger is om aan de hand van die spiegel je haar te kammen.
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_47758531
Ja, dat effect heb je toch ook als je een webcam aanzet.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_47758553
Maar hebben jullie dat dan niet dat je jezelf in de speigel er beter vindt uitzien dan op een foto of op een video?
Dat zal dan denk ik wel door het true mirror effect komen.
pi_47758557
Nou, ik heb weleens in zo'n spiegel gekeken. Schrikken joh. not.
pi_47758564
Je "schrikt" wel degelijk, een bepaalde deel van het gezicht wordt door hersenen altijd als "dominant" gezien. Dat is en bewezen én ik heb het zelf ondervonden met proefje bij proefstudie psychologie.

(telkens foto's waarbij gezichtshelften met een bepaalde emotie werden verwisseld, en dan moest je beoordelen welke het meest leek op de oorspronkelijke, en iedereen koos bijna consequent het plaatje waarin (links of rechts weet ik niet meer) die emotie vertoonde. )

Je ziet jezelf echt behoorlijk anders.
pi_47758696
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:29 schreef IHVK het volgende:
Je "schrikt" wel degelijk, een bepaalde deel van het gezicht wordt door hersenen altijd als "dominant" gezien. Dat is en bewezen én ik heb het zelf ondervonden met proefje bij proefstudie psychologie.

(telkens foto's waarbij gezichtshelften met een bepaalde emotie werden verwisseld, en dan moest je beoordelen welke het meest leek op de oorspronkelijke, en iedereen koos bijna consequent het plaatje waarin (links of rechts weet ik niet meer) die emotie vertoonde. )

Je ziet jezelf echt behoorlijk anders.
Ja precies en volgens mij hangt dit ook weer samen met hoe symmetrisch je gezicht is, sommige mensen hebben een heel symmetrisch gezich en merken weining verschil maar mensen met een gigantisch onsymetrisch gezicht schikken zich dood.
pi_47761503
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:33 schreef havefun het volgende:

[..]

Ja precies en volgens mij hangt dit ook weer samen met hoe symmetrisch je gezicht is, sommige mensen hebben een heel symmetrisch gezich en merken weining verschil maar mensen met een gigantisch onsymetrisch gezicht schikken zich dood.
Ik schrok me net helemaal de pleuris. Mijn haarlijn, wenkbrauwen en neus blijken scheef te staan.
Maar m'n piemel stond ineens weer recht.
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:52:50 #11
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_47764468
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:50 schreef juiced het volgende:

[..]

Ik schrok me net helemaal de pleuris. Mijn haarlijn, wenkbrauwen en neus blijken scheef te staan.
Maar m'n piemel stond ineens weer recht.
Bekijk hem nog eens in slappe toestand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')