abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47754696
De reden waarom ik vraag is het volgende.
Ik had met een kennis van mij die veel moet reizen voor zijn werk erover dat me dat ook wel leuk lijkt, en zeker als je ook nog binding hebt met de landen waar je heen moet/gaat.

Nu vroeg ik me dus af of er mensen zijn die solliciteren op banen die dit soort functies hebben/aanbieden, waar zakenreizen bij horen.

Nu was ik gewoon eens nieuwsgierig of er bedrijven zijn die dit aanbieden, en wat mij dan wel aansprak.
Noorwegen vind ik een super mooi land, en zou graag wat meer willen weten van dat land, en hoe kan je dat mooier combineren als je met je werk ook met Noorwegen in aanraking zou komen. Dus vroeg me af of er ergens in de buurt van mijn woonplaats (eindhoven) (noorse)bedrijven zijn.
Heeft iemand enig idee of die er zijn, want ik kan zo geen namen noemen van bedrijven in nederland die hier gevestigd zijn.

Ben wel eens benieuwd
pi_47754811
Het klinkt alsof je wil dat je van je werk regelmatig een tripje naar Noorwegen cadeau krijgt?
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_47754873
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:43 schreef Allan24 het volgende:
Het klinkt alsof je wil dat je van je werk regelmatig een tripje naar Noorwegen cadeau krijgt?
ooh nee dat niet. Want als ik zo graag naar noorwegen wil dan ga ik zo wel. Maar als je een baan kan vinden waarbij de optie erbij zit...prima toch
pi_47754934
norske skog heeft een aantal fabrieken in nederland. skog is geen noors gerecht met dubieze inhoud maar het betekend zoiets als 'bos'. norske skog doet dan ook allerlei dingen gerelateerd aan de bos bouw.. in renkum (ligt aan de rijn meen ik) heb je norske skog parenco, is een (huge) papierfabriek.

verder zou ik t ook niet weten
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:48:36 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_47754981
www.kvernelandgroup.com
Zit in Geldrop.

www.stokke.com
Tilburg

Wat ze doen, weet ik niet, maar Google is so my friend .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_47755227
Die eerste maakt landbouwmachines en Stokke maakt kindermeubelen e.d.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_47755279
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:48 schreef Copycat het volgende:
www.kvernelandgroup.com
Zit in Geldrop.

www.stokke.com
Tilburg

Wat ze doen, weet ik niet, maar Google is so my friend .
Bedankt. Altijd leuk om eens rond te neuzen.
Ben ooit een keer opzoek geweest naar een bedrijf dat met sportvissen te maken heeft in de regio, en was ook in noorse handen. Maar helaas hadden ze daar geen personeel nodig.
Want zo had ik van mijn hobby ( sportvissen) mijn baan kennen maken
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:57:47 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_47755309
In welke branche ben je nu werkzaam?
pi_47755315
IKEA
#winning
pi_47755335
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:57 schreef Tware het volgende:
IKEA
Erg Noors ja!
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:58:39 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_47755348
Zweden .
pi_47755400
Groot ingenieursbureau:

Aker Kvaerner

Have fun...
pi_47755567
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:57 schreef Copycat het volgende:
In welke branche ben je nu werkzaam?
Ik ben nu werkzaam in de logistiek, maar heb voorheen gewerkt in de ICT (Verkoop,inkoop)
Dat zijn ook de zaken die ik altijd in de gaten hou.
Maar tjaa wat ik ook al zei, als ik van mijn hobby's (vissen), mijn werk zou kunnen maken dan zou ik dat super vinden...en tjaa als er dan ook nog zakentrips bij zitten...dat zou helemaal super zijn....hmm of is dat alleen maar een droom
pi_47755766
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:03 schreef pilske01 het volgende:

[..]

Ik ben nu werkzaam in de logistiek, maar heb voorheen gewerkt in de ICT (Verkoop,inkoop)
Dat zijn ook de zaken die ik altijd in de gaten hou.
Maar tjaa wat ik ook al zei, als ik van mijn hobby's (vissen), mijn werk zou kunnen maken dan zou ik dat super vinden...en tjaa als er dan ook nog zakentrips bij zitten...dat zou helemaal super zijn....hmm of is dat alleen maar een droom
Giant crabs vissen mega inkomen als je mazzel hebt natuurlijk
I pwn u!
pi_47755840
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:07 schreef weasel85 het volgende:

[..]

Giant crabs vissen mega inkomen als je mazzel hebt natuurlijk
zal je eerlijk zeggen dat ik er wel ooit aangedacht heb om zoiets ooit eens te doen...maar ja om je leven in de waag te leggen voor "misschien " een dik salaris voor paar dagen werken...
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:20:47 #16
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_47756250
Technisch gezien een stichting, maar je kunt er wel voor werken
Det Norske Veritas (DNV)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:23:34 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_47756339
Maersk is vermoed ik ook Noors.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:27:51 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_47756474
Als je met explosieven gaat werken moet je ook regelmatig naar Noorwegen, omdat je daar in alle rust dingen tot ontploffing kunt brengen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_47756582
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:27 schreef XL het volgende:
Als je met explosieven gaat werken moet je ook regelmatig naar Noorwegen, omdat je daar in alle rust dingen tot ontploffing kunt brengen.
Ook dat zou niet verkeerd zijn. Helaas heb ik alleen mijn papieren om vuurwerkshows te schieten, maar daar zullen ze geen genoegen mee nemen denk ik. En zoveel bedrijven die met explosieve werken zullen er niet zijn vrees ik
pi_47756905
DNV is een optie maar je kan ook als inkoper bij een scheepshandelaar gaan werken. Vaak doen die veel zaken met noorwegen. In noorwegen investeren veel mensen in schepen omdat dit vrij makkelijk en voordelig is.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:00:48 #22
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47757655
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:23 schreef XL het volgende:
Maersk is vermoed ik ook Noors.
Deens toch?

Vattenfall? al weet ik niet of dat uit Noorwegen komt
  Moderator woensdag 28 maart 2007 @ 19:49:20 #23
45833 crew  Fogel
pi_47761450
Als je alleen om het zakenreizen bij een Nederlandse vestiging van een Noors bedrijf wil gaan werken om daar mogelijk 'leuke tripjes' naar Noorwegen aan over te houden, kan je bij ieder willekeurig bedrijf gaan werken en van het geld dat je per maand overhoud gewoon op vakantie gaan. Zakenreizen is -in tegenstelling tot wat velen denken- absoluut geen leuke bezigheid, eerder een noodzakelijk kwaad!

Als onderzoeker reis je vrij veel naar internationale projectvergaderingen en congressen, tot vervelens toe zelfs.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator woensdag 28 maart 2007 @ 19:52:51 #24
45833 crew  Fogel
pi_47761612
De (bijna volledige) lijst van bedrijven die geheel of gedeeltelijk in Noorse handen zijn:
Active ISP, Aker Kværner, Bergen Energi, Det Norske Veritas, Elkem, Elocoat, Elopak, Euro Nordic Logistics, Frank Mohn, Fronter, Gavita, Goltens, Helly-Hansen, Hertek, Hydro Aluminium Rolled Products, Håg Benelux, Jiffy Products, Jo Tankers, Jotun, Kverneland, Klevenberg Shipping Centre, Komplett, Kongsberg Maritime Ship Systems, KSD Software, Laerdal, Mamut Software, Naess Shipping, Nederman Norclean, Norman / Shark, Norske Skog, Odfjell Netherlands, Scua, Sperre, Statkraft, Stepstone, Stokke, Stolt-Nielsen, Strømme-Madsen, Superoffice, Tandberg Benelux, Telenor Communications, Tomra, Torda Inkt., Tulip Inn (Olav Thon), Umoe Schat Harding, Unitor Ships Service, Utkilen, X.HLP, Yara Benelux (tidligere Hydro Agri).

[ Bericht 3% gewijzigd door Fogel op 28-03-2007 19:55:39 (in bold wat het meest interessant is voor je) ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')