Wat ben jij toch een apelul, werkelijkquote:Op donderdag 19 april 2007 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Meeste verzenders op Ebay (of elders in internet) werken met een pakketdienst, dan kost verpakking en versturen idd zo rond de 7 euro (en dan heb je nog een goede prijs).
Pakjes hebben dan pakkervervolging en zijn "aangetekend" verstuurd.
Ja, als je de kraal in een envelop stopt en post is dat goedkoper, maar als je veel verstuurt doe je dat niet, je hebt immers geen mogelijkheid te controleren waar je spullen blijven.
TS moet niet zeuren, de verzendkosten hoor je je van te voren over te informeren en je moet niet zeuren als je dat achteraf doet.
Gedraag je een beetje zeg... Schelden is echt nergens voor nodig.quote:Op donderdag 19 april 2007 18:22 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een apelul, werkelijkWaar zie je dat ik dat pas achteraf gedaan heb?? Ik had nog niks besteld en ook niet betaald.
En als ik het in een gewone envelope door de brievenbus wil hebben is dat voor 100% op mijn risico.
Prima, maar da's voor jou nog geen reden om je zo te laten kennen. Gewoon de negeermodus aan is zoveel beter voor je hart en je humeurquote:Op donderdag 19 april 2007 18:38 schreef heaven7 het volgende:
Ja sorry, i know maar meneer moet altijd met vervelende opmerkingen komen en het vooral áltijd beter weten. Als hij even goed had gelezen i.p.v. meteen oordelen vellen had hij gezien dat ik nog helemaal niets besteld had maar juist geïnformeerd had naar de verzendkosten en aan het checken was op dat klopte.
De verzendkosten bij eBay zijn eigenlijk shipping & handling. Het draait dus op eBay niet enkel om de verzendkosten maar dat snappen de mutsen die er doorgaans over zeiken niet. is 7 EUR je te veel ga dan een ander lastig vallen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Laat me raden: standaard verzendkosten via eBay? Waarbij de kraal weinig kost, en de winst in de (provisie-vrije) verzendkosten zit?
Dat zeggen ze allemaal maar als je niets ontvangt klaag je wel en dan is het de probleem van de verkoper geworden. Wettelijk is hij verantwoordelijk voor een goede verzending, als je klaagt bij eBay en/of een negatieve feedback afgeeft is ook de verkoper die de klos is. Jij hebt gewoon niets te zeggen over hoe de verkoper zijn spullen wil versturen.quote:Op donderdag 19 april 2007 18:22 schreef heaven7 het volgende:
[..]
En als ik het in een gewone envelope door de brievenbus wil hebben is dat voor 100% op mijn risico.
lees je uberhaupt wel. deze dame gaf aan particulier te hebben willen kopen. dus niets via ebay.quote:Op vrijdag 20 april 2007 01:40 schreef sampoo het volgende:
[..]
De verzendkosten bij eBay zijn eigenlijk shipping & handling. Het draait dus op eBay niet enkel om de verzendkosten maar dat snappen de mutsen die er doorgaans over zeiken niet. is 7 EUR je te veel ga dan een ander lastig vallen.
Niets zo giftig, wil je. Ik haak in op de quote en dan boeit het niet wat er verder vermeld wordt. Particulier verkopen kan ook via eBay, dus waar doel je op? Als je verder wil vertellen wat er officieel mag wees dan eerst zeker van je zaak voor je ermee komt. Officeel mag het dus wel volgens de voorwaarden;quote:Op vrijdag 20 april 2007 01:47 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
lees je uberhaupt wel. deze dame gaf aan particulier te hebben willen kopen. dus niets via ebay.
en een klein bedrag aan handling is ok, maar officieel mag het niet eens.
100 EUR verzendkosten en een vraagprijs van 1 EUR dat kan niet maar alle redelijke bedragen in vergelijking met de waarde van het product zijn gerechtvaardigd. 7 EUR lijkt mij in geen geval obsceen en als men via een pakket verstuurd zijn dat enkel de verzendkosten en geen stuiver afhandelingskosten.quote:Naast de uiteindelijke verkoopprijs mogen verkopers het volgende in rekening brengen:
Werkelijke verzendkosten: dit zijn de werkelijke kosten (zoals porto) voor het verzenden van het object.
Afhandelingskosten: werkelijke afhandelingskosten mogen in rekening worden gebracht.
Afhandelingskosten mogen naast de werkelijke verzendkosten in rekening worden gebracht als ze niet buitensporig zijn.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Laat me raden: standaard verzendkosten via eBay?
quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:07 schreef heaven7 het volgende:
Nee absoluut niet.
klets niet. TS stelt een vraag en jij begint heel ergens anders over.quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:00 schreef sampoo het volgende:
Dat snapt iedereen. Een topic hoeft echter niet enkel alleen in te gaan op de meldingen van de topicstarter en maar verder heeft de eBay-discussie zeker raakvlakken om niet zwaar offtopic te zijn. Afhandelingskosten doorberekenen in de verzendkosten is ook gangbaar buiten eBay.
TS stelt een vraag, is onvolledig waardoor een ander iets gist waarop ik in ga. Verder hebben afhandelingskosten hier zeker van doen. Als de verkoper 7 EUR rekent dan gaat het er niet om of het werkelijke verzendkosten 5 EUR zijn of dat het via briefpost 3 EUR kan. Alsof bedrijven die gratis verzenden geen verzendkosten maken of bedrijven die een mooi bedrag rekenen ook echt exact die kosten kwijt zijn.quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:10 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
klets niet. TS stelt een vraag en jij begint heel ergens anders over.
nee, TS stelt duidelijk dat het niet om een item van ebay gaat, maar van iemand die wss zelf een website heeft.quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:25 schreef sampoo het volgende:
[..]
TS stelt een vraag, is onvolledig waardoor een ander iets gist waarop ik in ga. Verder hebben afhandelingskosten hier zeker van doen. Als de verkoper 7 EUR rekent dan gaat het er niet om of het werkelijke verzendkosten 5 EUR zijn of dat het via briefpost 3 EUR kan. Alsof bedrijven die gratis verzenden geen verzendkosten maken of bedrijven die een mooi bedrag rekenen ook echt exact die kosten kwijt zijn.
ja, aangezien de TS een vraagt stelt en op die vraag een antwoord wil.quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:38 schreef sampoo het volgende:
Ja, en? Afhandelingskosten bestaat ook BUITEN eBay en de TS is niet degene waarop in is gehaakt. Alsof de TS nou meteen de hele discussie in een topic beheerst.
Ben ik best met je eens, maar 29 euro kwijtraken omdat de kraal kwijt raakt in de post is nog meer geld. Dat is eigenlijk mijn afweging...quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:30 schreef heaven7 het volgende:
Ik vind 7 euro op een bedrag van 29 euro dus zeker een heleboel geld.
Tuuurlijk niet, en voor jou moet dan de verkoper een half uur in de rij gaan staan bij het postkantoor...quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:35 schreef heaven7 het volgende:
Ik had zelf dus gewoon het risico willen nemen. En ik ben dan ook niet zo'n type die gaat zeiken bij de verkoper als het toch misgaat.
Ga op marktplaats kopen, pauper.quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:30 schreef heaven7 het volgende:
Ik vind 7 euro op een bedrag van 29 euro dus zeker een heleboel geld.
wat lul jij nu weer. dan zet je toch in je voorwaarden dat indien men onverzekerd wil laten verzenden jij geen verantwoording neemt voor het producht zodra het is aangeboden aan de post.quote:Op maandag 23 april 2007 10:11 schreef gronk het volgende:
[..]
Ga op marktplaats kopen, pauper.
Ik vind dat de verkoopster groot gelijk heeft. Als ze niet verzekerd zou verzenden, dan krijgt ze geheid last van klanten die zeggen 'niets ontvangen te hebben'; zeker voor klanten in het buitenland. Dat gezeik wil je niet als verkoper, en dus ga je verzekerd verzenden. En da's duurder.
Daarnaast kan ze het in een envelopje gooien, maar dan weet je haast zeker dat zoiets zoek raakt in de post. Dus doe je het in een iets groter doosje, en dat kost ook geld.
Mensen die het liefst willen dat je alleen een postzegel op hun spullen plakt![]()
TS laat toch duidelijk merken dat-ie zich niets aantrekt van algemene voorwaarden? Dan weet je ook dat zo iemand blijft emmeren.quote:Op maandag 23 april 2007 10:40 schreef S1nn3rz het volgende:
wat lul jij nu weer. dan zet je toch in je voorwaarden dat indien men onverzekerd wil laten verzenden jij geen verantwoording neemt voor het producht zodra het is aangeboden aan de post.
nee, dat zie je verkeerd.quote:Op maandag 23 april 2007 10:48 schreef gronk het volgende:
[..]
TS laat toch duidelijk merken dat-ie zich niets aantrekt van algemene voorwaarden? Dan weet je ook dat zo iemand blijft emmeren.
Los daarvan, als verzendhandel komt je vaste pakketdienst de pakjes iedere dag halen, als je er een envelop om doet en op de post doet moet je daar meerwerk in steken. Dat ga je dus niet doen.quote:Op maandag 23 april 2007 10:40 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
wat lul jij nu weer. dan zet je toch in je voorwaarden dat indien men onverzekerd wil laten verzenden jij geen verantwoording neemt voor het producht zodra het is aangeboden aan de post.
Los daarvan, als verzendhandel komt je vaste pakketdienst de pakjes iedere dag halen, als je er een envelop om doet en op de post doet moet je daar meerwerk in steken. Dat ga je dus niet doen.quote:Op maandag 23 april 2007 10:40 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ten dele met je eens. vaak vraagt men een klein bedrag voor handling. dan betaal je dus voor verpakking en naar de post brengen. dus het is aan de verkoper zelf om daar iets voor te vragen.quote:Op maandag 23 april 2007 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Los daarvan, als verzendhandel komt je vaste pakketdienst de pakjes iedere dag halen, als je er een envelop om doet en op de post doet moet je daar meerwerk in steken. Dat ga je dus niet doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |