abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47744567
Beste mensen,
ik draag al jaren zachte lenzen. De lenzen bewaar ik in een koker. De koker is helaas enkele dagen geleden lek gegaan terwijl de lenzen er inzaten. Zonder ik het door had, hebben de lenzen dus 3 dagen zonder lenzenvloeistof in de koker vertoeft.

De (normaal zachte) lenzen zijn hierdoor kneiter hard geworden en helemaal uitgedroogd.
Ik heb zo snel mogelijk een vervangend bakje gepakt en ze daar in gestopt met een hele sloot vloeistof.

Weet iemand of de lenzen nog te dragen zijn? of zijn ze waarschijnlijk door het uitdrogingsproces dusdanig beschadigd dat dragen niet meer aan te raden is?

Mischien heeft een van jullie iets vergelijkbaars meegemaakt.
Ik ben benieuwd wat ik in ieder geval kan doen hiermee.
Het zijn namelijk halfjaarslenzen ter waarde van rond de 150 a 200 euro.

groetjes
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:36:08 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_47744632
ik heb het na 1 nacht nog wel eens gedaan, maar na 3 dagen?

Ik zou zeggen, maak ze vochtig, doe ze in en kijk het even een half uurtje aan. Branden ze niet dan zal het wel ok zijn denk ik.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:37:36 #3
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_47744685
Ik zou het even aan je opticien vragen. Persoonlijk denk ik dat ze naar de klote zijn.
pi_47744728
Heb het zelf ook wel eens gehad met maandlenzen... Middagje in de vloeistof en ze waren weer zo goed als nieuw
pi_47744834
Gewoon half uurtje in je bakje met lenzen vloeistof en kan je ze weer indoen. Weet niet of ze net goed zijn als daarvoor. Maar ja als je ze gewoon in het bakje zelf hebt laten zitten, zou er in principe geen rare dingen mee gebeurt moeten zijn.
En damn dure lenzen heb jij..geef mij maar hans anders.. 75 euro maar . En tegenwoordig maandlenzen waardoor het minder duur is als ik er weer is 1 verlies of laat opdrogen..
pi_47744902
Volgens mij zijn ze nu stuk.
Waarom heb je eigenlijk halfjaarlenzen? Dat hoor je bijna nooit meer. Ik vind het een groot voordeel van mijn maandlenzen, dat als er 1 kwijtraakt, het niet zo'n dure grap is.
pi_47744918
en het bakje met vloeistof laten en ze zijn weer te dragen
pi_47745153
Mja dat halfjaarslenzen is eigelijk een oude gewoonte geworden. Ik draag dit soort lenzen al een jaar of 7. Heb er verder nooit problemen mee gehad en eigelijk nooit over nagedacht om te veranderen. Ben er verder ook nog nooit een kwijt geraakt/stuk gemaakt (* klopt af).

Maar het is inderdaad zowel uit praktisch als economisch oogpunt handig om eens te gaan kijken naar goedkopere/maandlenzen.

Anyway ik laat de lenzen nog even een uurtje of wat weken. En probeer ze vanmiddag wel evenjes. Ik laat hier nog wel weten of ze weer werken!
THNX voor de reacties in ieder geval

pi_47745241
Ze zullen wel weer zacht worden, maar de lucht doorlatendheid zal niet meer gelijk zijn. Wat betekent dat je ogen schade kunnen oplopen als je ze indoet. Althans als je ze een normale tijd in doet, voor een uurtje ofzo maakt het niet direct uit. In de praktijk komt het er op neer dat je ze weg moet gooien dus. 150 a 200 euro is misschien veel geld, maar je ogen zijn veel meer waard!
pi_47745266
Lijkt me niet gezond, uitgedroogde lenzen nog gebruiken..
Het zijn wel je ogen he, ik neem aan dat je niet wilt dat ze stuk gaan
Anders bel je gewoon voor de zekerheid een opticien, die weet vast meer dan een zooitje lenzendragers op Fok (including me)
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47745348
Knikker die halfjaarlenzen toch weg.....

Ik heb maandlenzen, een jaar voor 90 euro bij zwans anders
pi_47745376
Die dingen die krimpen compleet, lijkt me niet dat ze weer naar dezelfde flexibiliteit kunnen gaan. Helemaal niet na drie dagen. Denk er aan die lenzen zijn misschien ¤200,- maar je geliefde ogen zijn onbetaalbaar. Loop naar een opticien en haal nieuwe, zou hiervoor geen risico willen nemen.
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:58:28 #13
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_47745576
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:53 schreef Bastoenie het volgende:
Die dingen die krimpen compleet, lijkt me niet dat ze weer naar dezelfde flexibiliteit kunnen gaan. Helemaal niet na drie dagen. Denk er aan die lenzen zijn misschien ¤200,- maar je geliefde ogen zijn onbetaalbaar. Loop naar een opticien en haal nieuwe, zou hiervoor geen risico willen nemen.
idd ik zou ze ook niet meer in doen en langs de opticien gaan. Misschien krijg je ze nog zacht maar de lenzen zullen toch beschadigd zijn en dat is niet al te best voor je ogen..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:05:11 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_47745828
Ik heb er wel eens eentje een nachtje in de wasbak laten liggen (fout gemikt toen hij in het bakje moest). Keihard geworden.
Toen ik het de volgende ochtend ontdekte heb ik het ding een uurtje in de vloeistof geweekt terwijl ik ontbeet, toen heb ik de lens nog een paar weken gebruikt, zo'n 16 uur per dag, zonder problemen.

Als ik wat gevoeld zou hebben dat niet klopte, zou ik nieuwe lenzen ingezet hebben, want ik heb toch bijna altijd voorraad omdat ik ze vanwege een vrij extreme cylindrische afwijking alleen per six-pack kan kopen. Dit zijn zachte lenzen die toendertijd voor anderhalve maand golden (tegenwoordig is dat een maand), hoewel ik er tot 3 maanden mee doe (ik vervang ze als ze niet meer helemaal soepel aanvoelen).

Nou moet ik zeggen dat mijn ogen niet bijzonder gevoelig zijn wat dat betreft, ik heb na 17 jaar zonder bril en vervolgens 17 jaar met bril lenzen genomen, en eigenlijk geen gewennings-periode doorgemaakt. Ik draag nu al weer meer dan 12 jaar lenzen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_47746143
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:40 schreef speedrazor3 het volgende:
Gewoon half uurtje in je bakje met lenzen vloeistof en kan je ze weer indoen. Weet niet of ze net goed zijn als daarvoor. Maar ja als je ze gewoon in het bakje zelf hebt laten zitten, zou er in principe geen rare dingen mee gebeurt moeten zijn.
En damn dure lenzen heb jij..geef mij maar hans anders.. 75 euro maar . En tegenwoordig maandlenzen waardoor het minder duur is als ik er weer is 1 verlies of laat opdrogen..
voor een half jaar maandlenzen betaal je maar 45e. en met een hoop verzekeringen wordt dat ook nog eens (gedeeltelijk) vergoed.

ot:
ik zou ze wegtyfen. 3 dagen kan nooit goed zijn
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:14:08 #16
63576 Navane
[... of niet natuurlijk ...]
pi_47746203
Bij zachte lenzen voel je het niet als ze 'verkeerd' zitten, als ze bijvoorbeeld geen zuurstof meer doorlaten. Je ogen gaan naar de klote maar je voelt het niet. Nieuwe lenzen kopen dus. (En vraag dit aan een opticien, niet aan fok..)
pi_47746346
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:14 schreef Navane het volgende:
Bij zachte lenzen voel je het niet als ze 'verkeerd' zitten, als ze bijvoorbeeld geen zuurstof meer doorlaten. Je ogen gaan naar de klote maar je voelt het niet. Nieuwe lenzen kopen dus. (En vraag dit aan een opticien, niet aan fok..)
Dat zeg ik.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_65280902
Hallo allemaal,,

ik heb vandaag hetzelfde meegemaakt,.. heb mn zachte lensen (halfjaars lenzen, 45 euro hans anders) gisteraaf in bakje gedaan en vergeten vloeistof erbij te doen..echt stupid, maarja..

ik heb ze gelijk in vloeistof gezet en ze werden na 5/10 minuten al zachter..ik merk wel dat de flexibele vorm slechter is..
ik probeer de opticien te bereiken maar ze nemen niet op..zucht:p

..maare ik zou wel maandlezen willen, maar ze zeiden toen bij de hans anders dat ik geen maandlezen kon omdat ik cilinder had ofso..klopt dat?
pi_65281174
Specsavers heeft ze iig wel, maandlenzen met cilinder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')