Ik heb er wel eens eentje een nachtje in de wasbak laten liggen (fout gemikt toen hij in het bakje moest). Keihard geworden.
Toen ik het de volgende ochtend ontdekte heb ik het ding een uurtje in de vloeistof geweekt terwijl ik ontbeet, toen heb ik de lens nog een paar weken gebruikt, zo'n 16 uur per dag, zonder problemen.
Als ik wat gevoeld zou hebben dat niet klopte, zou ik nieuwe lenzen ingezet hebben, want ik heb toch bijna altijd voorraad omdat ik ze vanwege een vrij extreme cylindrische afwijking alleen per six-pack kan kopen. Dit zijn zachte lenzen die toendertijd voor anderhalve maand golden (tegenwoordig is dat een maand), hoewel ik er tot 3 maanden mee doe (ik vervang ze als ze niet meer helemaal soepel aanvoelen).
Nou moet ik zeggen dat mijn ogen niet bijzonder gevoelig zijn wat dat betreft, ik heb na 17 jaar zonder bril en vervolgens 17 jaar met bril lenzen genomen, en eigenlijk geen gewennings-periode doorgemaakt. Ik draag nu al weer meer dan 12 jaar lenzen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.