Als je hem origineel nabesteld, bij de schoenmaker niet. Aangifte doen kan je altijd maar je heb er weinig aan denk ik.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:19 schreef piepster het volgende:
Als je van een AXA slot een sleutel bij laat maken, wordt dat geregistreerd, en weet de verzekeraar dus dat je 3 sleutels hebt.
Mij lijkt dat je wel aangifte kan doen, en dat je een nauwkeurige beschrijving van je fiets moet geven, inclusief rariteiten zoals een rare kras in de lak of een aparte achterlamp. Dat en het feit dat je je sleutel in het slot kan doen, lijkt mij voldoende bewijs dat ie van jou is.
Maar hoe groot acht je zelf de kans dat je je fiets terugvindt...
Voor elke sleutel heb je een soort basissleutel nodig. Die zijn voor AXA sloten alleen te krijgen bij AXA zelf. Als een schoenmaker een AXA sleutel bijmaakt, moet hij dit registeren en doorgeven aan AXA.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:22 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Als je hem origineel nabesteld, bij de schoenmaker niet. Aangifte doen kan je altijd maar je heb er weinig aan denk ik.
Serieus ?quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:26 schreef piepster het volgende:
[..]
Voor elke sleutel heb je een soort basissleutel nodig. Die zijn voor AXA sloten alleen te krijgen bij AXA zelf. Als een schoenmaker een AXA sleutel bijmaakt, moet hij dit registeren en doorgeven aan AXA.
Het wordt dus altijd geregistreerd.
Ware het niet al lang niet alle sleutelmakers daar netjes aan meewerken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:26 schreef piepster het volgende:
[..]
Voor elke sleutel heb je een soort basissleutel nodig. Die zijn voor AXA sloten alleen te krijgen bij AXA zelf. Als een schoenmaker een AXA sleutel bijmaakt, moet hij dit registeren en doorgeven aan AXA.
Dat had je zelf niet kunnen bedenken? Kijk eens met een realistische visie naar de fietsenpopulatie in het land en het gedrag van de medemens dat erbij hoort......quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:25 schreef Originele_Naam het volgende:
Aangifte doen heeft bijna geen zin, als die dan toch niet teruggevonden wordt
Wat ik hieruit begrijp is dat de politie niet al te hard naar fietsendieven zoekt, heb ik dat goed ?
Hmmm, nouja ik wilde het zeker weten.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:33 schreef mvingerhoets het volgende:
[..]
Dat had je zelf niet kunnen bedenken? Kijk eens met een realistische visie naar de fietsenpopulatie in het land en het gedrag van de medemens dat erbij hoort......
Het is geen krakkemikige fiets, best wel nieuw, maarja volgens mij doen ze bij allebei geen moeitequote:Op woensdag 28 maart 2007 12:38 schreef Nickthedick het volgende:
Ik zou aangifte doen als ik een masochist was en graag werd uitgelachen door ongeschoolde politieagenten die vervolgens toch geen reet doen om een krakkemikkige fiets op te sporen.
mij niet verteld - heb ook zo'n slot. Wil je beweren dat je dan alsnog je fiets niet uit de verzekering krijgt als je een sleutel hebt laten bijmaken en t is geregistreerd bij dei AXA?quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:26 schreef piepster het volgende:
[..]
Erger nog, als jij 2 sleutels inleverd met amper tot geen gebruikssporen is er een kans dat je ook niets vergoed krijgt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:44 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mij niet verteld - heb ook zo'n slot. Wil je beweren dat je dan alsnog je fiets niet uit de verzekering krijgt als je een sleutel hebt laten bijmaken en t is geregistreerd bij dei AXA?![]()
ja maar daar kun je wel wat aan doen . Gewoon met schuurpapier goed die sleutel bewerken is mij wijsgemaaktquote:Op woensdag 28 maart 2007 12:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Erger nog, als jij 2 sleutels inleverd met amper tot geen gebruikssporen is er een kans dat je ook niets vergoed krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |