abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47743744
Heej jongens en meiden

Mijn fiets is gisteren gestolen voor mijn huis, maar ik heb de sleutel erin laten zitten
Nou is mijn vraag kan ik aangifte bij de politie doen van diefstal en hoe kan ik straks als de fiets gevonden wordt bewijzen dat de fiets van mij is. Heb namelijk alleen het reserve sleuteltje en niet de bonnen meer
Is dit een hopeloze situatie?
pi_47743842
daarom maak ik altijd de sleutel na en pleur ik die in mn fiets. Heb je je 2 oringele sleutels thuis Tenminste, dat doe ik nu. Mn andere fiets is ooit wel es gejat bij t station ook omdat ik m 1 keer vergeten ben op slot te doen. Heb toen wel aangifte gedaan maar nooit meer iets van gehoord. Nooit terug gevonden.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:12:38 #3
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_47743843
Zeggen dat je je sleuteltje bent kwijt geraakt, en dus een nieuwe aanvragen.

Vervolgens een maad of 2 wachten en aangifte doen van diefstal.

--edit--

Of is hij niet verzekerd?
Het leven is geen krentenbol.
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:16:34 #4
107521 Furia
snoopy weer
pi_47743967
Je kunt volgens mij best aangifte doen van diefstal, je fiets is immers gestolen. Je geeft gewoon een goede omschrijving, je kunt immers geen fiets omschrijven die niet van jou is (of je moet weten dat hij gestolen is). Geld krijgen van de verzekering is een ander verhaal, daarvoor zul je 2 originele sleuteltjes moeten overleggen.
pi_47744055
Hij is niet verzekerd
En stel de fiets wordt gevonden, dan is het mijn woord tegen die van de dader. Ik heb geen bewijzen behalve het sleuteltje of zit het anders in elkaar?
pi_47744059
Als je van een AXA slot een sleutel bij laat maken, wordt dat geregistreerd, en weet de verzekeraar dus dat je 3 sleutels hebt.

Mij lijkt dat je wel aangifte kan doen, en dat je een nauwkeurige beschrijving van je fiets moet geven, inclusief rariteiten zoals een rare kras in de lak of een aparte achterlamp. Dat en het feit dat je je sleutel in het slot kan doen, lijkt mij voldoende bewijs dat ie van jou is.

Maar hoe groot acht je zelf de kans dat je je fiets terugvindt...
pi_47744169
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:19 schreef piepster het volgende:
Als je van een AXA slot een sleutel bij laat maken, wordt dat geregistreerd, en weet de verzekeraar dus dat je 3 sleutels hebt.

Mij lijkt dat je wel aangifte kan doen, en dat je een nauwkeurige beschrijving van je fiets moet geven, inclusief rariteiten zoals een rare kras in de lak of een aparte achterlamp. Dat en het feit dat je je sleutel in het slot kan doen, lijkt mij voldoende bewijs dat ie van jou is.

Maar hoe groot acht je zelf de kans dat je je fiets terugvindt...
Als je hem origineel nabesteld, bij de schoenmaker niet. Aangifte doen kan je altijd maar je heb er weinig aan denk ik.
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:23:18 #8
127112 kayzie
ongezouten inpeperen
pi_47744216
Haha, dat is dom. Aangifte kan je sowieso doen. Fiets is immers gestolen. Je gaat je fiets nooit meer terug zien, dus eigenlijk heeft deze discussie geen zin. Als je de fiets wel terug ziet, is het een hopeloze situatie... Dus wat er ook gebeurt, jammer dan!!!
Zwart-wit.
pi_47744302
Aangifte doen heeft bijna geen zin, als die dan toch niet teruggevonden wordt
Wat ik hieruit begrijp is dat de politie niet al te hard naar fietsendieven zoekt, heb ik dat goed ?
pi_47744312
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:22 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Als je hem origineel nabesteld, bij de schoenmaker niet. Aangifte doen kan je altijd maar je heb er weinig aan denk ik.
Voor elke sleutel heb je een soort basissleutel nodig. Die zijn voor AXA sloten alleen te krijgen bij AXA zelf. Als een schoenmaker een AXA sleutel bijmaakt, moet hij dit registeren en doorgeven aan AXA.
Het wordt dus altijd geregistreerd.
pi_47744345
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:26 schreef piepster het volgende:

[..]

Voor elke sleutel heb je een soort basissleutel nodig. Die zijn voor AXA sloten alleen te krijgen bij AXA zelf. Als een schoenmaker een AXA sleutel bijmaakt, moet hij dit registeren en doorgeven aan AXA.
Serieus ?
pi_47744395
Zo heeft de schoenmaker mij het een keer uitgelegd toen ik slim dacht te zijn...
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:32:24 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_47744501
quote:

[..]

Ware het niet al lang niet alle sleutelmakers daar netjes aan meewerken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:33:08 #14
82464 mvingerhoets
Think about it!
pi_47744532
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:25 schreef Originele_Naam het volgende:
Aangifte doen heeft bijna geen zin, als die dan toch niet teruggevonden wordt
Wat ik hieruit begrijp is dat de politie niet al te hard naar fietsendieven zoekt, heb ik dat goed ?
Dat had je zelf niet kunnen bedenken? Kijk eens met een realistische visie naar de fietsenpopulatie in het land en het gedrag van de medemens dat erbij hoort......
pi_47744585
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:33 schreef mvingerhoets het volgende:

[..]

Dat had je zelf niet kunnen bedenken? Kijk eens met een realistische visie naar de fietsenpopulatie in het land en het gedrag van de medemens dat erbij hoort......
Hmmm, nouja ik wilde het zeker weten.
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:38:53 #16
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_47744738
Ik zou aangifte doen als ik een masochist was en graag werd uitgelachen door ongeschoolde politieagenten die vervolgens toch geen reet doen om een krakkemikkige fiets op te sporen.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_47744799
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:38 schreef Nickthedick het volgende:
Ik zou aangifte doen als ik een masochist was en graag werd uitgelachen door ongeschoolde politieagenten die vervolgens toch geen reet doen om een krakkemikkige fiets op te sporen.
Het is geen krakkemikige fiets, best wel nieuw, maarja volgens mij doen ze bij allebei geen moeite
pi_47744977
quote:

[..]

mij niet verteld - heb ook zo'n slot. Wil je beweren dat je dan alsnog je fiets niet uit de verzekering krijgt als je een sleutel hebt laten bijmaken en t is geregistreerd bij dei AXA?
pi_47745130
De verzekeraar zal je vragen om alle fietssleutels te overleggen. Als jij je fiets netjes op slot hebt gedaan, kan jij er drie overleggen. Als je een sleutel kwijt bent, moet je aangifte doen bij de politie, zodat je het aan kan tonen. Als je alles eerlijk doet is er dus geen probleem, lijkt mij.
pi_47745206
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:44 schreef Apotheose het volgende:

[..]

mij niet verteld - heb ook zo'n slot. Wil je beweren dat je dan alsnog je fiets niet uit de verzekering krijgt als je een sleutel hebt laten bijmaken en t is geregistreerd bij dei AXA?
Erger nog, als jij 2 sleutels inleverd met amper tot geen gebruikssporen is er een kans dat je ook niets vergoed krijgt.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_47745253
Heb ik ook eens gehad. Ja, je kan aangifte doen. Vervolgens kreeg ik een brief dat ze geen onderzoek kunnen doen, maar dat ze wel blij waren met m'n aangifte - want zo konden ze de cijfers beter in kaart brengen .

Ik neem het ze ook niet kwalijk. 'k Had m'n complete sleutelbos erin gelaten. Drank .

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2007 12:51:59 ]
pi_47745277
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:50 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Erger nog, als jij 2 sleutels inleverd met amper tot geen gebruikssporen is er een kans dat je ook niets vergoed krijgt.
ja maar daar kun je wel wat aan doen . Gewoon met schuurpapier goed die sleutel bewerken is mij wijsgemaakt
pi_47749957

[ Bericht 100% gewijzigd door Stephan152 op 28-03-2007 14:53:06 ]
Van voor naar achter, van links naar rechts!
pi_47751454
Ik zou zeker wel aangifte doen; maar de kans dat je je fiets terug vindt/krijgt is minimaal. Dit is trowuens ook het geval als je hem wel op slot had gezet.
pi_47751574
Aangifte doen omdat je fietsje is gestolen? We leven in 2007 hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')