abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47742546
Dag allemaal,

Ik zoek een goedkope en makkelijke manier om mijn plafond wat mooier te maken; zoals op de foto te zien is, zijn er ooit al eerder piepschuimen plaatjes tegen het plafond aangeplakt, maar deze zijn er nu door ons, de nieuwe bewoners, afgehaald omdat de helft al los hing. Nu willen we er eigenlijk nieuwe opplakken, maar geen idee waar deze te koop zijn.. weet iemand waar ik deze piepschuimen platen met een patroontje kan kopen?

pi_47742685
Gewoon bij de Praxis, denk ik
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:37:28 #3
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_47742695
Tip, doe het niet. Stel je voor dat je brand krijgt (en dan is een klein brandje genoeg) dan zit je binnen een paar tellen met kokendheet plastic dat al brandend naar beneden komt druipen.

Mischien is dit wat? Heb ik zelf op zolder toegepast.
pi_47742996
Afsteken met een plamuurmes, en dan een stucer e.e.a. vlak laten maken. Dan nog even latexen en klaar. Ik zou nooit piepschuim tegen het plafond willen met het eerder genoemde probleem bij brand.
pi_47743330
Bedankt voor de reacties. Het brandverhaal is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, maar het is een tijdelijke woning, waar ik niet al teveel geld in wil stoppen; het afsteken met plamuurmes is een te tijdsrovend werkje gebleken, het gaat ook om meerdere kamers, en een stucer wordt te prijzig helaas. Daarom leek ons het piepschuim een goede oplossing; het zijn wel plafonds met een hoogte van 3.5/4 meter.

NT-T.BartMan, hoeveel kost dat ongeveer? Het ziet er wel als goede optie uit in eider geval.
pi_47744575
Veiligheid heeft geen prijs.........
Die agnesplaten zijn wel behoorlijk kostbaar. Dan kun je beter raggelwerk met gips doen. Want ook diue agnes platen moet je met raggels vastzetten tegen het beton.

Kun je beter een spuiter laten komen denk ik.
pi_47744666
Als je het echt goedkoop wilt doen kun je het gewoon beter afsteken en er een dikke structuurverf op zetten of probeer anders zelf een structuur aan te brengen met spachtelputz ofzo met een blokkwast, ik zou echt niet aan die piepschuim zooi beginnen, ik betwijfel of het uberhaupt nog te verkrijgen is.
pi_47745570
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:37 schreef Whatashockr het volgende:
Als je het echt goedkoop wilt doen kun je het gewoon beter afsteken en er een dikke structuurverf op zetten of probeer anders zelf een structuur aan te brengen met spachtelputz ofzo met een blokkwast, ik zou echt niet aan die piepschuim zooi beginnen, ik betwijfel of het uberhaupt nog te verkrijgen is.
Dat was sowieso al een probleem inderdaad, nog nergens gevonden.. Maar bij al dit advies wordt t toch wel duidelijk dat ik t nog beter lelijk en afgekrabt kan laten dan het piepschuim, dus ik ga dan waarschijnlijk inderdaad door met afkrabben en een structuurverfje. Het probleem dat we tot nu toe met afkrabben hebben gehad is dat er niet één maar meteen 3 lagen aan eerdere verf e.d. afkwam, waardoor het bijna onmogelijk wordt om het mooi te krabben. Bedankt voor alle tips i.i.g., ik ga even hard aan het overleggen met de huisgenoot
pi_47758193
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:58 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Dat was sowieso al een probleem inderdaad, nog nergens gevonden.. Maar bij al dit advies wordt t toch wel duidelijk dat ik t nog beter lelijk en afgekrabt kan laten dan het piepschuim, dus ik ga dan waarschijnlijk inderdaad door met afkrabben en een structuurverfje. Het probleem dat we tot nu toe met afkrabben hebben gehad is dat er niet één maar meteen 3 lagen aan eerdere verf e.d. afkwam, waardoor het bijna onmogelijk wordt om het mooi te krabben. Bedankt voor alle tips i.i.g., ik ga even hard aan het overleggen met de huisgenoot
Mischien is verfafbijt een optie (word je wel knetterstoned van) of anders met een gasbrander voorzichtig afbranden maar dan zou ik wel zorgen dat alle het piepschuim verwijderd is...
...klussen...
pi_47759287
Piepschuim lost toch op in aceton?
Trust me, I know what I'm doing.
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:17:51 #11
215 misterDre
Paint it black!
pi_47762747
Ik kwam die polystereenplaten laatst nog tegen bij de Hornbach. Maar zoals al gezegd, niet doen!
Levengevaarlijk bij brand, ik heb ze er hier ook allemaal uitgesloopt

Die Agnesplaten kosten ¤ 12,40 per m2 incluis rachels en afwerklatten kost je dat geschat ¤ 16,- per m2.
pi_47782803
Tsja, ik zou er niet te moeilijk over doen, een raggelwerk over het plafond mikken en er gipsplaten tegenaan schroeven. Dan schop je daarna een stucadoor dat hok in en laat je je plafond effe stucen en ziet het er weer perfect uit
  vrijdag 30 maart 2007 @ 08:26:53 #13
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47819264
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:37 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Tip, doe het niet. Stel je voor dat je brand krijgt (en dan is een klein brandje genoeg) dan zit je binnen een paar tellen met kokendheet plastic dat al brandend naar beneden komt druipen.

Piepschuim brand toch niet?? En gaat ook niet druipen.. Het lost compleet op in zwarte rook
(die zeer waarschijnlijk wel giftig is )
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_47820660
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 08:26 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Piepschuim brand toch niet?? En gaat ook niet druipen.. Het lost compleet op in zwarte rook
(die zeer waarschijnlijk wel giftig is )
volgens mij druipt piepschuim wel, maar vlak daarna wordt het wel zwarte rook
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:44:37 #15
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47820716
Ik heb als ondeugend klein jongetje wel piepschuim in brandjes gegooit
Maar ik kan me niet herinneren dat het gaat druipen...

Maar anyway, gezond is piepschuim sowieso niet als je brand in huis hebt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_47820766
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb als ondeugend klein jongetje wel piepschuim in brandjes gegooit
Maar ik kan me niet herinneren dat het gaat druipen...

Maar anyway, gezond is piepschuim sowieso niet als je brand in huis hebt
eensch
pi_47820847
Heb hier nog een hele mooi litteken van een piepschuimdruiper, zo'n achtien jaar geleden gebeurt. Dus, ja het druipt en is verrekte warm.
  zondag 1 april 2007 @ 21:48:53 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_47906033
Die genoemde structuurverf is inderdaad wel een goed idee. Het bespaart je een hoop ellende en ziet netjes uit.
Vampire Romance O+
pi_47963518
Vanmiddag langs de Gamma voor de structuurverf Bedankt voor de tips, geen smeltend piepschuim op mijn hoofd
pi_47963596
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:37 schreef NT-T.BartMan het volgende:

Piepschuim dat wordt gebruikt voor bouw doeleinde is meestal brandwerend.
pi_47988392
Brandwerend is iets anders dan brandveilig of brandvertragend. Brandwerend belooft alleen dat het niet als idem onbehandeld produkt zal fikken.
pi_47996931
Spuitwerk.
Roarz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')