Ik ben een keer gedumped door iemand die een relatie met me kreeg toen ze nog niet over haar ex heen was. Haar ex was jaloers geworden en wou haar weer terugquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:45 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Oeh, een goeie stelling:
Relaties die ontstaan als je nog niet over je ex heen bent, zijn gedoemd te mislukken.
Ik zeg: niet altijd. De relatie met mijn laatste ex is zo ontstaan en het was wel een goede relatie, dat de passie verdween was niet te wijten aan mijn andere ex, in ieder geval. Maar evengoed is hij wel m'n ex.
Verliefdheid is idd niet bepaald gebaseerd op een goede kennis van iemands karakter, tenminste als ik verliefd word is dat voordat ik haar heel goed heb leren kennen. Verliefdheid maakt blind, zware verliefdheid dan toch.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:37 schreef n8 het volgende:
[..]
Tsja, ik denk dat ik heel lang verliefd en dus blind was.... de relatie duurde dus behoorlijk lang maar toen ik dingen ff wat duidelijker zag.... nee, ik zou hem ook niet als een gewone vriend kunnen hebben.
T gekke is dat ik t sinds hem dus wel me m'n scharrels heb. Daar kan ik echt hele goede vrienden mee worden. T heeft er misschien iets mee te maken dat ik nog niet toe ben/was aan een nieuwe relatie en mijn scharrels dat ook begrepen. Wat een schatjes zijn dat toch!!
Je hebt gelijk, maar een relatie kan een enorm goede spiegel zijn voor je eigen gedrag en handelingen waardoor je heel snel meer ervaring krijgt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die koppeling klopt trouwens niet. Het feit dat iemand geen relatie heeft gehad of nog niet heeft samengewoond wil niet zeggen dat hij geen levenservaring heeft. Natuurlijk mist hij ervaring op een bepaald vlak, maar op andere gebieden is die levenservaring er wel.
hehe ja das zeker waar!! Ik ben alleen wel 100x kritischer geworden sinds mijn vorige relatie!! Ik ga ook niet zo makkelijk een relatie aan atm. Maar je hebt zeker gelijk, als ik de juiste persoon tegenkom moet t wel los lopen!quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:44 schreef Frezer het volgende:
[..]
Als je morgen ineens de juiste persoon tegenkomt ben je spontaan wél toe aan een nieuwe relatie,.
heel goed en terecht!! Ik heb soms het idee dat mensen om me heen een relatie aangaan niet vanuit verliefdheid maar vanuit andere motivaties. Dan doel ik op dat ze niet meer alleen willen zijn, of t geld of de aandacht leuk vinden. Mijn beste vriendin is al in geen tijden echt single geweest, ze stapt gewoon van de ene in de andere relatiequote:Op woensdag 28 maart 2007 12:46 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Pak em beet 2 dagen later dan mijn vorige bericht ben ik dus nog steeds single, wat een verrassing!
Ik vermaak me eigenlijk wel prima als single met zo eens een scharreltje hier en daar en kom eigenlijk niemand ook tegen voor wie ik echt een verliefdheid voel. Voor minder zou ik mijn status ook niet wijzigen.
Ik denk niet dat iemand dat hier eerlijk toe gaat zitten geven, maar goed er is een grijs gebied tussen iemand heel leuk vinden en verliefd zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:57 schreef n8 het volgende:
Zijn er hier mensen die ooit aan een relatie begonnen zijn vanuit ander startpunt dan verliefdheid?
In mijn ogen wel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:45 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Oeh, een goeie stelling:
Relaties die ontstaan als je nog niet over je ex heen bent, zijn gedoemd te mislukken.
Of je ziet dingen die jouw ex juist allemaal fout deed en hij/zij (de nieuwe) die dingen niet heeft, dan ben je volgens mij nog sneller over je ex heen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:06 schreef kalemero het volgende:
[..]
In mijn ogen wel.
Je gaat toch altijd vergelijken zoeken [bewust of onbwust], al zijn het maar kleine dingetjes..
Wat je leuk vond bij je ex kan zwaar irritant zijn bij je nieuwe lover als je nog niet over je ex heen bent.
Daarbij kan ik ook niet echt genieten van intimiteit als ik nog met een ander in mijn hoofd zit.![]()
Ik zou dan weer niet weten wat het was iemand echt non-stop in je hoofd te hebben. Die intimiteit herken ik dan weer wel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:06 schreef kalemero het volgende:
Daarbij kan ik ook niet echt genieten van intimiteit als ik nog met een ander in mijn hoofd zit.![]()
Dat zou goed kunnen, maar je krijgt ook levenservaring door andere dingen en misschien ook wel juist door het ontbreken van een relatie.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:44 schreef lavAzza het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar een relatie kan een enorm goede spiegel zijn voor je eigen gedrag en handelingen waardoor je heel snel meer ervaring krijgt.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, maar je krijgt ook levenservaring door andere dingen en misschien ook wel juist door het ontbreken van een relatie.
Dat kan natuurlijk ookquote:Op woensdag 28 maart 2007 13:08 schreef shifto het volgende:
[..]
Of je ziet dingen die jouw ex juist allemaal fout deed en hij/zij (de nieuwe) die dingen niet heeft, dan ben je volgens mij nog sneller over je ex heen.
Eens, al vind ik dat een kinderwens wel een hele foute reden is om "op zoek" te gaan. Een goede relatie zou je primaire wens moeten zijn, daarna kun je überhaupt pas aan kinderen gaan denken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:34 schreef petitlapin2 het volgende:
Fine with me, maar dan moet ze tegen mij niet lopen te zeuren dat ze geen man vindt (wat ze dus wel steeds doet ...).
Toch is dat wel begrijpelijk, zeker voor vrouwen die de dertig gepasseerd zijn en de beruchte biologische klok langzaam beginnen te voelen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:44 schreef Frezer het volgende:
Konijn is er ook weer!.
[..]
Eens, al vind ik dat een kinderwens wel een hele foute reden is om "op zoek" te gaan. Een goede relatie zou je primaire wens moeten zijn, daarna kun je überhaupt pas aan kinderen gaan denken.
persoonlijk is mijn kinderwens altijd groter geweest dan mijn drang naar een relatie hoor ... een leven zonder man zou ik wel aankunnen, zonder kinderen echt niet ...quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:44 schreef Frezer het volgende:
Eens, al vind ik dat een kinderwens wel een hele foute reden is om "op zoek" te gaan. Een goede relatie zou je primaire wens moeten zijn, daarna kun je überhaupt pas aan kinderen gaan denken.
Alsof je het over mijn zus hebt, da's ook zo'n luie teef. Ikzelf ook overigens.....quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:34 schreef petitlapin2 het volgende:
wat mij soms stoort is de laksheid van doorwinterde singles die eigenlijk diep in hun hart wel een relatie willen.
Zo heb ik een vriendin van gezegende leeftijd (29) die nog steeds single is en niets liever wil dan een relatie en kinderen en al dat gedoe. Ze kan over niets anders praten.
maar ze doet dus werkelijk NIETS om iets aan haar situatie te veranderen. Als je haar een opmerking geeft ivm ga eens meer uit, op café, weet ik veel, ga op het internet eens zoeken, ga sporten, vrijgezellenclubs, niets van dat ... nee, daar heeft ze allemaal geen zin in.
Fine with me, maar dan moet ze tegen mij niet lopen te zeuren dat ze geen man vindt (wat ze dus wel steeds doet ...).
Proost,quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:54 schreef M_Schtoppel het volgende:
teef.
en hoe gaat het nog met jou schtoppel? gezien je luiheid nog steeds helemaal alleen...?quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:54 schreef M_Schtoppel het volgende:
Alsof je het over mijn zus hebt, da's ook zo'n luie teef. Ikzelf ook overigens.....
Dat zal idd zijn wat Plato zegt. Maar ik zou echt nooit kinderen willen als ik geen goede relatie heb, mocht dat pas gebeuren als ik 40 oid ben, dan maar helemaal geen kinderen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:54 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
persoonlijk is mijn kinderwens altijd groter geweest dan mijn drang naar een relatie hoor ... een leven zonder man zou ik wel aankunnen, zonder kinderen echt niet ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |