Alsjeblieft Suikerpopjequote:Op donderdag 29 maart 2007 21:52 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Kindje, ik ben geen communist. Maar wat voor boekje is het serieus?
K cool.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:54 schreef Burakius het volgende:
[..]
Alsjeblieft Suikerpopje
De eerste wereldoorlog dag na dag bekeken
Schrijver: Ian Westwell
Uitgeverij: Artis ( ik dacht dat die alleen in dieren handelden)
Goedgekeurd door de Bolsjewieken zyggie?quote:
Beste Leven, als moslims kennen wij meerdere soorten gebed. 1 Daarvan is de fysieke handelingen die we 5 keer per dag uitvoeren. Daarnaast kan ik ook in de bus bidden of op de fiets, achter de pc of op werk of thuis.quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:37 schreef Leven het volgende:
[..]
Ik zat vooral aan de praktische uitvoering te denken. Als ik wil kan ik gewoon in de bus bidden, of op de fiets, achter mijn pc op mijn werk of thuis, noem maar op. Maar als je knielend moet bidden lijkt me dat veel lastiger. Lijkt mij vaak een confronterende situatie op te leveren en moeilijk om mee om te gaan. Hoe ga je daar mee om?
quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:41 schreef Megumi het volgende:
Het enige volk wat op de juiste manier met de kerk en het christendom is omgegaan zijn de Japaners. Toen het Torugawa shogunaat er achter kwam dat de kerk er op uit was om Japan te gaan behandelen zoals in Zuid-Amerika. Heeft de shogun gelijk alle christenen laten onthoofden. Resultaat Japan als cultuur bestaat gelukkig nog.
Japanners en hun geweldige shizzlequote:
Dat wist ik niet, maar is natuurlijk wel logisch (dat je ook op andere plaatsen kunt bidden), maar wat me dus eigenlijk afvraag is hoe je in je dagelijks leven met knielend bidden omgaat. Dat lijkt me namelijk heel moeilijk. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niets liever wil dan dat 5 keer per dag doen, maar dat je je daarin beperkt kunt voelen door hoe onze samenleving ingericht is en daar op reageert. Lijjkt mij een soort continue innerlijie strijd opleveren. Kun je daar wat over zeggen (of iemand anders natuurlijk)?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Beste Leven, als moslims kennen wij meerdere soorten gebed. 1 Daarvan is de fysieke handelingen die we 5 keer per dag uitvoeren. Daarnaast kan ik ook in de bus bidden of op de fiets, achter de pc of op werk of thuis.
neuh.. lukt me altijd wel 5 keer bidden.. zonder moeite ??quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:22 schreef Leven het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, maar is natuurlijk wel logisch (dat je ook op andere plaatsen kunt bidden), maar wat me dus eigenlijk afvraag is hoe je in je dagelijks leven met knielend bidden omgaat. Dat lijkt me namelijk heel moeilijk. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niets liever wil dan dat 5 keer per dag doen, maar dat je je daarin beperkt kunt voelen door hoe onze samenleving ingericht is en daar op reageert. Lijjkt mij een soort continue innerlijie strijd opleveren. Kun je daar wat over zeggen (of iemand anders natuurlijk)?
Volgens mij had jij ergens gereageerd dat er bij jouw op school daar gebedsruimte voor is, klopt dat?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
neuh.. lukt me altijd wel 5 keer bidden.. zonder moeite ??
mja... maar anders kan ik het altijd later inhalen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:34 schreef Leven het volgende:
[..]
Volgens mij had jij ergens gereageerd dat er bij jouw op school daar gebedsruimte voor is, klopt dat?
roept dat geen schuldgevoel bij je op?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
mja... maar anders kan ik het altijd later inhalen.
nee.. want ik haal het later in..?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:36 schreef Leven het volgende:
[..]
roept dat geen schuldgevoel bij je op?
wat is je afweging daarin, wanneer wijk je van de voorgeschreven tijd af?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:37 schreef Burakius het volgende:
[..]
nee.. want ik haal het later in..?
Als ik colleges volg.. of aan me project moet zitten dan sla ik het bidden over. Werk gaat voor.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:39 schreef Leven het volgende:
[..]
wat is je afweging daarin, wanneer wijk je van de voorgeschreven tijd af?
Bedoel je projectoverleg, als in met een groepje studenten aan een opdracht werken? Krijg je daar geen gelegenheid dan om even (duurt toch niet zo lang?) te bidden.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Als ik colleges volg.. of aan me project moet zitten dan sla ik het bidden over. Werk gaat voor.
Nee.. mag niet .. boeiequote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:45 schreef Leven het volgende:
[..]
Bedoel je projectoverleg, als in met een groepje studenten aan een opdracht werken? Krijg je daar geen gelegenheid dan om even (duurt toch niet zo lang?) te bidden.
Gaat dat werkelijk zo makkelijk? Ik weet niet meer of jij dat nou was of KB, maar ergens werd gezegd dat het leven een test is. Heb je dan niet zoiets van misschien is het een test in hoeverre ik moeite doe om wèl op de voorgeschreven tijden te bidden?quote:
Ja .. waarom zou ik ze lastig vallen met me geloof. Dat is niet nodig. Ik kan het gewoon zelf later inhalen. Als de hadiths zeiden je MOET bidden op dat tijdstip.. ja dan was het een ander verhaal. En ik denk sowieso.. dat Allah het zal snappen. Allah is de meest vergevende de meest barmhartige.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:37 schreef Leven het volgende:
[..]
Gaat dat werkelijk zo makkelijk? Ik weet niet meer of jij dat nou was of KB, maar ergens werd gezegd dat het leven een test is. Heb je dan niet zoiets van misschien is het een test in hoeverre ik moeite doe om wèl op de voorgeschreven tijden te bidden?
Ok, duidelijk, thanks. Het lijkt me ook een stuk ontspannener om er op die manier mee om te gaan, prettiger dan een gevoel van "moeten" te hebben, maar ik kon me zo voorstellen dat het wel ergens een soort worsteling is. Goed om te lezen dat dat niet zo is.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja .. waarom zou ik ze lastig vallen met me geloof. Dat is niet nodig. Ik kan het gewoon zelf later inhalen. Als de hadiths zeiden je MOET bidden op dat tijdstip.. ja dan was het een ander verhaal. En ik denk sowieso.. dat Allah het zal snappen. Allah is de meest vergevende de meest barmhartige.
ja zullen ze appriciëren.. tijdens een college weggaan om te biddenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:11 schreef Triggershot het volgende:
En ik maar denken dat het gebed voor alles komt
Mensen zouden denken dat je niet oplet.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
ja zullen ze appriciëren.. tijdens een college weggaan om te bidden.. Daarna een onvoldoende halen omdat ik had gebeden.
Ik snap je ff niet..? Als je tijdens een college bezig bent met school.. kan je niet bidden. Later doe je dan de rakaat die je heb gemist bij het gebed dat je dan gaat verrichten.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mensen zouden denken dat je niet oplet.
Er is toch sprake van het gebed kunnen verenigen?![]()
![]()
Je mag zo nu en dan wel wat toevoegen, Ziggyquote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:44 schreef Zyggie het volgende:
Dat zoiets je leven beheer(s)t, fascinerend.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |