abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:54:42 #26
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_50881415
Hey mensen, ik zit nu in UB, en vertrek over een uurtje op een 8 daagse trip door het landschap! enorm veel zin in en ik betaal 200 euro voor 8 dagen (met 8 personen). 2 Jeeps, 2 gidsen, eten included etc wordt super tof.

Dit land is echt geweldig en een hele harde aanrader voor iedereen die er langskomt met de transmongolia express. Ik raad aan om echt minimaal 10 maar misschien zelfs wel 30+ dagen hier te verblijven het is heel goedkoop (5 dollar voor mijn hostel, golden gobi een aanrader) en de mensen zijn zoveel vriendelijker dan in Rusland, echt een aangename verrassing.

Dit land heeft nu al mijn hart gestolen! Groeten,

Mark
pi_50882312
Je kan met de trein vanaf rusland er naar toe.
pi_50917488
Ik ben in oktober en november van dit jaar in Mongolie geweest. Een heel fascineren land met vriendelijke mensen en een mooie natuur. Ik ben er per trein vanuit Irkutsk gekomen en toen wat trips gedaan vanuit UB (1 daagse trip, een 2-daagse trip en een 5 daagse trip). Openbaar vervoer in Mongolie is inderdaad beperkt en de wegen zijn van de kwaliteit zandweg-slecht.

Als je nog gerichte vragen hebt lees ik het wel. Ik weet niet of ik nog kan helpen met mijn geringe kennis over Mongolie maar als ik kan helpen dan graag! Ik heb ook iemand in UB waarmee ik regelmatig contact heb dus die kan ik eventueel ook dingen vragen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 05:34:38 #29
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_51156655
Nog even een sidenote: Bij Golden Gobi geslapen maar ergens anders een tour geboekt. Erg vervelende reacties gekregen van een aantal medewerkers van dat hostel die blijkbaar verwachten bijna eisen dat je bij hun een tour boekt als je daar slaapt. Dit laten ze dan heel onvriendelijk weten.
pi_51263757
Ja dat vinden ze inderdaad heel vervelend. Ik denk dat ze flink kunnen verdienen op die tours en er dan ontzetten van balen als je elders boekt (want praktisch iedereen in de Guesthouses boekt wel 1 of meerdere tours). Vervelend als ze hun teleurstelling zo uiten. Dat is in mijn ogen een slechte zaak.
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:18:30 #31
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_51352733
Ja andere nederlanders die geboekt hadden bij dat hostel hadden ook via hun de kaartjes van mongolie naar china geregeld, die konden ze dan later ophalen. Maar toen ze terugkwamen van hun tour, die niet bij hun geboekt was, bleek dus dat ze die kaartjes niet geregeld hadden en mochten ze 30 minuten wachten voor ze hun vouchers terugkregen.

Al met al een hele slechte zaak inderdaad maar ik hoorde dat dit bij wel meer hostels het geval is.
pi_52838078
Nog een vraagje hoe lang zou je doen over reis van ulan bator tot de grens van china. door de gobi woestijn, dus! En ik neem aan dat als je met jeeps gaat je dan verblijft bij gastgezinnen?
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
pi_52839024
@ theemuts1982:

Met de trein is het een heel stuk en duurt het lang. Met een jeep waarschijnlijk nog langer. Hoe lang precies weet ik niet meer. Ik denk dat de meeste hostels in UB je dat kunnen vertellen.

Je zult dan wel in gers blijven die er staan voor toeristen of bij de mensen thuis.
pi_52848643
Vanwege grote onzekerheid over de voortgang van mijn opleiding dit schooljaar ben ik een overlandtrip
aan het plannen riching China, daarbij wordt ik goed geholpen door boeken uit de openbare bibliotheek.

@foto's: Blij dat ik het heldere idee heb om voor die reis een GPS ding te kopen. (PSP+GPSmod.)
pi_52855476
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:31 schreef minibustraveler het volgende:
Vanwege grote onzekerheid over de voortgang van mijn opleiding dit schooljaar ben ik een overlandtrip
aan het plannen riching China, daarbij wordt ik goed geholpen door boeken uit de openbare bibliotheek.

@foto's: Blij dat ik het heldere idee heb om voor die reis een GPS ding te kopen. (PSP+GPSmod.)
ach man, een GPS is voor mietjes! echte mannen doen het met kaart en kompas!

ontopic: wat betreft de boeken, misschien is het ook handig om een recente lonely planet of andere reisgids te raadplegen. ik weet alleen niet of ze die ook in de bibliotheek hebben
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_52856225
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:39 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

ach man, een GPS is voor mietjes! echte mannen doen het met kaart en kompas!
De bergen daar schijnen magnetisch te zijn. Kan je dat kompas net zo goed weggooien. En een weg ligt er ook bepaald niet naar de Chinese grens. Gewoon wat sporen in het gras.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')