Heb ik geprobeerd. Zelfde resultaatquote:Op zondag 1 april 2007 23:38 schreef Frenkeman het volgende:
Je moet variabelen altijd buiten de quotes houden
Maak er eens van:
[ code verwijderd ]
etc.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | include("config.php"); $sql = "SELECT naam,status FROM gebruikers WHERE DATE_SUB(NOW(),INTERVAL 10 MINUTE) <= lastactive ORDER BY naam ASC"; $query = mysql_query($sql); $tellen = mysql_num_rows($query); $i = 1; while($rij = mysql_fetch_object($query)) { $naam = htmlspecialchars($rij->naam); $status = htmlspecialchars($rij->status); if($status == 1) { $naam = "<b>".$naam."</b>"; } echo $naam; if($i != $tellen) { echo ", "; } $i++; } ?> |
Op zich is heel die code niet eens nodig.quote:Op maandag 2 april 2007 00:40 schreef JohannesPaulus het volgende:
Het gaat om een PHP inlogsysteem. Ik wil wanneer ik inlog mijn username kunnen zien.
Net als op FOK! dus: Je bent ingelogd als JohannesPaulus.
Met onderstaand code kun je zien welke leden er allemaal online zijn. Ik wil een apart query maken om alleen mijn eigen username te kunnen zien zodra ik ben ingelogd...anyone?
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 | $_SESSION['user'] = htmlspecialchars($_POST['user']); ....... echo $_SESSION['user']; ?> |
1 2 3 4 5 | $_SESSION['user'] = $_POST['user']; ....... echo htmlspecialchars($_SESSION['user']); ?> |
Ja. SuperRembo bedoelt alleen dat je de rauwe data in je sessie moet stoppen, zodat je die ook nog eens voor iets anders kunt gebruiken dan enkel weergave van die naam.quote:Op maandag 2 april 2007 11:09 schreef Geqxon het volgende:
Zelf doe ik altijd mysql-real-escape-string voordat ik iets in een database invoer, en een htmlspecialchars als ik iets in de browser toon. Lijkt mij zelf het beste, toch?
Ja ik had het al geupload op mijn server en de script geinstalleerd maar mijn probleem is nog niet opgelostquote:Op maandag 2 april 2007 12:15 schreef Darkomen het volgende:
Probeer eens de opvolger van dat script Johanners Paulus.
http://www.phphulp.nl/php/scripts/8/564/
Deze lijkt mij een stuk beter, en misschien is jouw 'probleem' daarin al opgelost.
1 2 3 4 | foreach ($error as $errors) {$this->content .= $errors;} $this->content .= $this-aanmelden; |
Er staat ook $this MIN aanmelden, niet $this pijltje aanmeldenquote:Op maandag 2 april 2007 21:58 schreef ExCibular het volgende:
[ code verwijderd ]
Ik heb hier wat vreemds, als ik $this->aanmelden toevoeg op deze manier dan komt er een 1 te staan in plaats van de inhoud van $this->aanmelden. Als ik $this->aanmelden op deze plaats echo dan laat hij gewoon de correcte string zien.
thanx die had ik gemistquote:Op maandag 2 april 2007 22:05 schreef JeRa het volgende:
[..]
Er staat ook $this MIN aanmelden, niet $this pijltje aanmelden
PHP ziet een minteken staan dus convert zowel de linkerkant als de rechterkant naar integers. De linkerkant is convertable (gek genoeg) en wordt 1, de rechterkant een constante die niet bestaat en wordt dus 0. De vraag in deze is dus waarom (int)$this gelijk is aan 1quote:Op maandag 2 april 2007 22:33 schreef SuperRembo het volgende:
Wel vreemd dat php dit gewoon slikt en geen foutmelding geeft.
Apache is snel en gemakkelijk geīnstalleerd en die geef ik normaal dan ook de voorkeur. Aangezien ik momenteel echter ook met Visual Basic, ASP en .NET bezig ben zit ik vrijwel aan IIS vast gezien ASP daar voornamelijk op draait.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:37 schreef Boschkabouter het volgende:
Maakt het eigenlijk wat uit of je Apache of IIS gebruikt om PHP pagina's te draaien?
Ik heb namelijk interesse om eens wat PHP te gaan leren, maar geen zin om Apache te instaleren en te gebruiken naast IIS. (en vooral omdat ik geen ruk van dat apache snap.)
Nee. Je kan geen fake adres gebruiken om iets te versturen via fsockopen. fsockopen is gewoon een wrapper voor connect() en daarmee heb je die optie niet.quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:29 schreef Chandler het volgende:
Mensen,
Het is toch onmogelijk om middels PHP een fake IP adres te gebruiken als je bv via fsockopen gegevens verstuurt naar webservers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |