quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:25 schreef Doekes het volgende:Ik ben van plan om in februari of maart naar Costa Rica te gaan. Is dit een goede tijd om te gaan?
De bedoeling is om samen met mijn vriendin per 4-wheel drive een rondreis van ongeveer 2 weken te maken. Wat mag ik absoluut niet missen?
En moet je nog ingeënt worden?
ja!!! februari / maart = fantastisch! want dan zit je nog in het droogseizoen. vanaf mei is het regen regen regen!
als je een rondreis van 2 weken wilt maken hoef je niet per se een 4w drive te hiren. je kan ook gebruik maken van lokaal transport!
zeker doen:
cloudforest (geen rainforest!) van Santa Elena (bij Monteverde). de Quetzal is bijna uitgestorven maar hij is hier nog te zien! doe vooral een tour met een gids door dit forest want anders mis je zooo veel!
parque nacional Manuel Antonio. heeel verschillend. aapjes in de bomen. zelf lig je lekker aan het strand. lekker zwemmen!
parken zijn in costa rica best prijzig! maar een gids is de moeite waard. dan zie je het meeste!
ga zeker ook naar La Fortuna om de volcan Arenal te zien. slapen kan je bij Dorothy (hostel) en Gringo Pete. GP is super. ga daar maar naar toe. EN hij heeft de goedkoopste deals van de stad! voor een trip door het bos en dan naar Arenal (als het donker is) en dan naar de hete baden (leuk om eens te doen) ben je minder dan de helft kwijt dan bij andere hotels e.d. dus ga naar GP! (heeft keuken)
oja, bij La Fortuna is een waterval. heeeeel koud. je kan er ook een klein beetje zwemmen. (maar steen koud) dit is een leuk wandeltochtije. maar ik zou het laatste stuk toch gaan liften als ik jou was. (laatste stukje = lange stuk omhoog). onderweg hier naar toe kom je over een brug over een riviertje. dit is een leuke plek om te gaan zwemmen! (leuker en lekkerder dan bij de waterval).
wil je leren golfsurfen? Jaco. heel erg amerikaans. helaas. Hotel de Haan (van een man uit Twello) is erg goed. goede prijs-kwaliteit! zeer schoon. (beddegoed wordt zeeeer regelmatig vervangen) zwembad. internet. keuken. hij kan je tippen over een surfleraar als je dit nodig hebt.
geld: credit card en traveller cheques!! maar neem zeker je pinpas mee. daarmee kan je geld opnemen bij de meeste pinautomaten. dit is ook het goedkoopste: ¤5.00 per keer. (bij cc is dit veel duurder!)
[ Bericht 34% gewijzigd door granuaile op 09-12-2004 20:03:37 (incl) ]