Toch is het nooit een echte hit geweest. Volgens mij niet hoger dan 50 in de top 100 ofzo.
Als deze plaat populairder was geworden, dan had het ongetwijfeld een vaste klant in de top 100 allertijden geweest en veel vaker op de radio te horen geweest!
Iemand het hier mee eens? Of weet iemand waarom het eigenlijk nooit een hit is geworden?
Tranen in mijn ogen. Zo mooi. Misschien maar beter dat het geen ongelofelijk grote hit is geworden. Ik vind het wel goed zo.
quote:Te deprimerend denk ik, de gemiddelde (jonge) top 40-koper houdt meer van vrolijk en oppervlakkig.
Op maandag 28 januari 2002 17:40 schreef Vamos het volgende:
Of weet iemand waarom het eigenlijk nooit een hit is geworden?
quote:Ja. Heb destijds zelfs de CD single voor Sinterklaas gevraagd, omdat ik The Verve voor de rest zo'n kutband vind dat ik er geen hele CD van wil hebben.
Iemand het hier mee eens?
Prachtig nummer.
Voor het eerst gehoord een aantal jaar geleden in Londen. Liep daar ergens in een groot winkelcentrum, en daar hadden ze dit nummer op staan. Deed me echt wat, zo melancholisch, zo mooi.
Deprimerend kan de jeugd het wel vinden ja, maar dat moeten ze toch echt eens leren om mooie muziek te waarderen.
Gelukkig is het niet echt bekend geworden, nu kan je het nog een beetje voor jezelf houden.
Nog zo eentje : Oasis - Don't look back in anger
In heel Europa een tophit geweest en in NL amper de top-40 gehaald. Volgens velen een van de betere popliedjes ooit geschreven
Marcy Playground - Sex and candy
quote:GEWELDIGE plaat inderdaad. Samen met Wonderwall de beste van Oasis. Ik kan het trouwens ook wel vinden met de rest van de posters hier want The Drugs Don't Work en Sex and Candy zijn ook heel goede platen. Gelukkig. Er bestaan nog mensen zoals ik.
Op maandag 28 januari 2002 18:34 schreef MonoSynth het volgende:
Het grote publiek in NL heeft geen smaak.Nog zo eentje : Oasis - Don't look back in anger
quote:Yep. Volgens mij waren ze al uit elkaar gegaan, zijn ze toen teruggekomen voor Urban Hymns, en zijn ze toen definitief uit elkaar gegaan.
Op maandag 28 januari 2002 19:49 schreef yolan het volgende:
The Verve is toch uit elkaar?
idd een heeeel mooi nummer....
ik vind het trouwens ook een supernummer
quote:You're right. Bijna altijd alleen maar van die: domme, oppervlakkige, blije, inhoudloze en foute muziek in de top 40. Zelden muziek van enig niveau.
Op maandag 28 januari 2002 17:46 schreef Zander het volgende:[..]
Te deprimerend denk ik, de gemiddelde (jonge) top 40-koper houdt meer van vrolijk en oppervlakkig.
quote:Het verschil in stem tussen Thom Yorke en de zanger van The Verve (kweet ff niet hoe hij heet)is volgens mij toch wel redelijk groot. De stem van Thom Yorke herken ik iig uit duizenden. Die heeft een heel specifieke stem.
Op dinsdag 29 januari 2002 14:57 schreef Jojogirl het volgende:
Ik vind het ook een heel mooi nummer maar wist tot gisteren eignlijk niet dat het van The Verve was, dacht altijd dat het van Radiohead was.
Ik had echt verwacht dat het een grote hit zou worden, aangezien het nummer een aantal weken op 1 had gestaan in Engeland...
quote:Richad Ashcroft. Naar mijn mening ook een heel specifieke stem...maar da's mijn mening
Op dinsdag 29 januari 2002 15:02 schreef Leatherface het volgende:[..]
... de zanger van The Verve (kweet ff niet hoe hij heet)....
quote:Dat heeft hij ook, een aparte maar wel mooie stem. Wel een heel andere soort stem dan Thom Yorke van Radiohead.
Op dinsdag 29 januari 2002 15:07 schreef ForrestX het volgende:[..]
Richad Ashcroft. Naar mijn mening ook een heel specifieke stem...maar da's mijn mening
Maar serieus, ik vind echt dat het niveau van de muziek in de top 40 de laatste 10 jaar naar een bedenkelijk niveau is gekelderd. Met alle respect hoor want smaken verschillen natuurlijk. Maar ik vind met name al die hiphop en die Britney en BSB toestanden maar 13 in een dozijn- muziek. die muziek blijft eik ook nooi lang hangen.
Ik hou persoonlijk van alternatief en ook stevige rock op z'n tijd. Radiohead is een van mijn favoriete bands. Ik vind het dan ook veelzeggend dat Street Spirit (mijn favoriete Radiohead song en naar mijn mening een van de beste nummers aller tijden) nooit een echte hit is geweest. De meeste mensen houden eerder van vrolijke muziek. maar goed, dit is dan mijn mening en er zullen vast veel mensen anders over denken.
quote:mag ik je er op attenderen dat het een cover is van een nummer uit de jaren 70 en mijn persoonlijke mening is dat covers een plaats in de de top 100 niet waardig zijn
Dit snap ik eigenlijk niet helemaal. Dit is echt een schitterend nummer. Toen ik hem voor het eerst hoorde ging ik al van wow! dit wordt een tophit en een klassieker. Zelf vind ik hem beter dan de bitterzoete symfonie.Toch is het nooit een echte hit geweest. Volgens mij niet hoger dan 50 in de top 100 ofzo.
Als deze plaat populairder was geworden, dan had het ongetwijfeld een vaste klant in de top 100 allertijden geweest en veel vaker op de radio te horen geweest!
Iemand het hier mee eens? Of weet iemand waarom het eigenlijk nooit een hit is geworden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |