moeilijk....quote:Op maandag 26 maart 2007 10:12 schreef Argento het volgende:
Kan je, qua eensgezinswoning, uberhaupt iets vinden voor 150K????
Ik woon in Zeeland, maar het gaat me niet om wat ik kan kopen voor mijn geld, maar of er een correctie gaat komen, Op zeeuws vlaanderen koop je een vrijstaand huis met minimaal 200 m2 grond voor ca 140.000 /160.000k, maar goed, daar moet je wel willen wonen.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:18 schreef amokjeeh het volgende:
Ik zit in Haarlem al op 190.000 voor een startersappartement. Weet niet waar je woont, maar in de randstad wens ik je veel succes voor dat bedrag![]()
Buiten de randstad moet dat nog wel goed mogelijk zijn.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:12 schreef Argento het volgende:
Kan je, qua eensgezinswoning, uberhaupt iets vinden voor 150K????
Daar denk ik over, maar ding is dus, ik heb eigen bedrijf en ben heb een 'klantenkring' die ik achterlaat dan.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
waarom gaat TS niet in Belgie wonen? Goedkoper
Zoals ik al zei, het gaat me er niet om wat ik waar kan kopen voor dat geld, want dat weet ik allang, het gaat me er om, komt er een correctie of niet? In Nederland groeit de prijs maar door en door..quote:Op maandag 26 maart 2007 10:33 schreef avotar het volgende:
Welkom in Zeeuws-Vlaanderen zou ik zeggen als je voor dat geld wat zoekt.
Hier (Arnhem en omstreken) niet echt hoor.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:29 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Buiten de randstad moet dat nog wel goed mogelijk zijn.
Daar heb je goed punt ook idd..quote:Op maandag 26 maart 2007 10:25 schreef EdPowers het volgende:
...
Joo hier kan ik wat mee, thanx..!quote:Op maandag 26 maart 2007 10:37 schreef Sjummie het volgende:
Als je gaat zitten wachten, kun je wachten tot je een ons weegt. Stel, over 5 jaar gaan de huizenprijzen dalen. Dat betekent wel dat de prijzen de komende 5 jaar nog blijven stijgen. Dus per saldo ben je dan nog steeds duurder uit. En als de hypotheekrente dan 1 of 2 procent hoger ligt, zijn je maandlasten niet perse lager.
Mijn advies: als je NU een huis kan kopen tegen voor jou acceptabele maandlasten zou ik dat gewoon doen
Nee.. er komt geen correctie. De prijsen zullen alleen nog maar blijven stijgen.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:34 schreef prrrrrrt het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het gaat me er niet om wat ik waar kan kopen voor dat geld, want dat weet ik allang, het gaat me er om, komt er een correctie of niet? In Nederland groeit de prijs maar door en door..
Lariekoek, je hebt je naam goed gekozen,quote:Op maandag 26 maart 2007 10:29 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Buiten de randstad moet dat nog wel goed mogelijk zijn.
Volgens mij is de huizenprijs al zo'n 35 jaar in opgaande lijn. Daar gaat echt geen correctie op komen. Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de huizenmarkt klapt op het moment dat de hypotheekrenteaftrek afgeschaft wordt. Maar ja dan zullen de goedkopere huizen duurder worden en er meer duurdere/grotere woningen te koop staan.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:28 schreef prrrrrrt het volgende:
[..]
Ik woon in Zeeland, maar het gaat me niet om wat ik kan kopen voor mijn geld, maar of er een correctie gaat komen, Op zeeuws vlaanderen koop je een vrijstaand huis met minimaal 200 m2 grond voor ca 140.000 /160.000k, maar goed, daar moet je wel willen wonen.
Je kan pech hebben als je op zo'n moment gedwongen moet verkopen. Maar zijn de huizenprijzen na die tijd zo laag gebleven? Nee, integendeel. Je moet één en ander wel op de langere termijn bekijken natuurlijk.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:48 schreef longinus het volgende:
Zolang er nog gekken zijn die zich tot over hun oren in de schuld willen steken blijven de prijzen stijgen,
De woningprijzen hebben niks meer te maken met werkelijke kosten maar meer met een zich vullende zeepbel.
wanneer het klapt weet niemand maar dat het gaat klappen ben ik van overtuigd, dat is in de jaren 80 ook gebeurt.
Dan zal toch eerst de hele economie in elkaar moeten donderen. Voor die tijd hebben mensen namelijk geld genoeg (of kunnen ze genoeg lenen) om huizen te kunnen betalen. En zolang de vraag hoger is dan het aanbod zullen huizenprijzen niet gaan dalen.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:48 schreef longinus het volgende:
Zolang er nog gekken zijn die zich tot over hun oren in de schuld willen steken blijven de prijzen stijgen,
De woningprijzen hebben niks meer te maken met werkelijke kosten maar meer met een zich vullende zeepbel.
wanneer het klapt weet niemand maar dat het gaat klappen ben ik van overtuigd, dat is in de jaren 80 ook gebeurt.
quote:Op maandag 26 maart 2007 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lariekoek, je hebt je naam goed gekozen,
Dat er wat flatjes te koop zijn voor die prijs in twijfelachtige buurten is wat anders dan "Dat het goed mogelijk is voor 150.000 euro een eengezinswoning te krijgen"quote:Op maandag 26 maart 2007 11:05 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
![]()
Alleen al rondom Arnhem (in een straal van 15 km) zijn er 91 koopwoningen van onder de 150.000 euro te vinden.
Kijk maar op Funda.
Goed, je moet dat niet veel verwachten, maar dat moet je sowieso niet als starter.
Als de NL staat de hypotheekrenteaftrek afschaft is er een enorme ruimte voor een verlaging van de loonbelasting. Als er al een regering de HRA afschaft, dan zullen ze daar alleen mee wegkomen als de loonbelasting flink verlaagd wordt, zodat het netto effect voor de burger nihil is.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:27 schreef Brupje het volgende:
Waarschijnlijk gaat de hypotheekrenteaftrek wel worden afgeschaft. Afhankelijk van hoe ze dat gaan doen kan het wel een klap opleveren. Maar dat is vooral relevant als je gaat verkopen niet tijdens het wonen.
Met de SP/PVDA weet je het nooitquote:Op maandag 26 maart 2007 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als de NL staat de hypotheekrenteaftrek afschaft is er een enorme ruimte voor een verlaging van de loonbelasting. Als er al een regering de HRA afschaft, dan zullen ze daar alleen mee wegkomen als de loonbelasting flink verlaagd wordt, zodat het netto effect voor de burger nihil is.
quote:Op maandag 26 maart 2007 10:28 schreef yahtzeehooligan het volgende:
"Ik wil aandelen kopen maar alleen aandelen die gaan stijgen."
Starters willen het liefst beginnen in een vrijstaande villa voor 100.000 euro..... Oftwel, ze zijn erg kritisch en veeleisend las ik laatst in een artikel, waar ze die luxe vandaan halen? Ik weet het niet.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:05 schreef Lariekoek het volgende:
Goed, je moet dat niet veel verwachten, maar dat moet je sowieso niet als starter.
Wellicht omdat hun babyboomer ouders voor een relatieve habbekrats een huis konden kopen en tonnen overwaarde op hun huizen hebben?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:39 schreef Slasher het volgende:
[..]
Starters willen het liefst beginnen in een vrijstaande villa voor 100.000 euro..... Oftwel, ze zijn erg kritisch en veeleisend las ik laatst in een artikel, waar ze die luxe vandaan halen? Ik weet het niet.
Dat is al langer bekend en helaas niet tegen te gaan........quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht omdat hun babyboomer ouders voor een relatieve habbekrats een huis konden kopen en tonnen overwaarde op hun huizen hebben?
Mensen die nu starten op de woningmarkt moeten niet alleen veel te veel geld betalen voor hun huizen, maar ook voor de pensioenen van anderen waar ze zelf nooit van zullen genieten, en tegen de tijd dat zij met pensioen gaan is er een overschot aan huizen omdat de geboorteratio terug gaat.
Ergo, deze generatie kan overal voor betalen, maar zelf worden ze genaaid.
Die luxe komt doordat papa en mama het ook kunnen betalen..........quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:39 schreef Slasher het volgende:
[..]
Starters willen het liefst beginnen in een vrijstaande villa voor 100.000 euro..... Oftwel, ze zijn erg kritisch en veeleisend las ik laatst in een artikel, waar ze die luxe vandaan halen? Ik weet het niet.
Mooi dan kan ik mijn starterswoning met dikke winst aan ze verkopen!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht omdat hun babyboomer ouders voor een relatieve habbekrats een huis konden kopen en tonnen overwaarde op hun huizen hebben?
Mensen die nu starten op de woningmarkt moeten niet alleen veel te veel geld betalen voor hun huizen, maar ook voor de pensioenen van anderen waar ze zelf nooit van zullen genieten, en tegen de tijd dat zij met pensioen gaan is er een overschot aan huizen omdat de geboorteratio terug gaat.
Ergo, deze generatie kan overal voor betalen, maar zelf worden ze genaaid.
ja maar dan moeten ze niet gaan klagen tegen mij dat ze een woning niet kunnen betalen want dan ben ik er al snel klaar mee!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:57 schreef sanger het volgende:
En de mens wordt nu eenmaal veel kritischer en veeleisender
Geloof dat jij mijn post niet helemaal begrepen hebt.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:30 schreef Slasher het volgende:
[..]
Mooi dan kan ik mijn starterswoning met dikke winst aan ze verkopen!
en niet alle ouders willen hun overwaarde financieren aan hun kinderen hoor... common mistake!
Mee eensquote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:31 schreef Slasher het volgende:
[..]
ja maar dan moeten ze niet gaan klagen tegen mij dat ze een woning niet kunnen betalen want dan ben ik er al snel klaar mee!![]()
Van dat geld kun je toch een aardige hypotheek nemen inderdaadquote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:52 schreef XL het volgende:
Mocht er een correctie komen, dan is dat misschien voor een paar duizend euro.
Afgelopen 10 jaar heb je gehuurd??? voor pak hem beet 4500 euro per jaar????
Zonde he van die 45000 euro.
Denk dat het wat meer zal zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:52 schreef XL het volgende:
Mocht er een correctie komen, dan is dat misschien voor een paar duizend euro.
Nee, die financiering van je huis was gratis.quote:Afgelopen 10 jaar heb je gehuurd??? voor pak hem beet 4500 euro per jaar????
Zonde he van die 45000 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |