abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47663956
Oi

Ik heb een vraagje,

k ben 36 jaar en heb nog geen eigen koopwoning.
Ik huur samen met mijn vriendin een woning van een woningbouwvereniging en op zich bevalt dit prima.

Doch, wij hebben binnenkort misschien 50.000 te besteden en willen eigenlijk al heel lang ons eigen huis.
Alleen, en da's mijn ding misschien, ik voel me enorm genaaid als ik nu een huis moet gaan kopen omdat ik in principe gewoon betaal voor de winst van een ander daar de huizenprijzen de afgelopen jaren gigantisch zijn gestegen en ik oa daarvoor ook in een klap onze 50K uitgeef.

Maar goed, toch wil ik een eigen huis (denk ik), maar ik vraag me ook af wat gaat de huizenprijs de komende jaren doen? Vrienden van ons hebben best een flink bedrag neergelegd (ok ok, 136.000KK)
voor wat ik vind een kleine rijtjeswoning.

Voor de goede orde, ik ben 'startend' ondernemer (2 jaar bezig) maar kan nog geen geweldige cijfers laten zien, mijn vriendin heeft een vaste part-time baan, ik kan geen hypotheek krijgen, mijn vriendin kan ca max 100.000 lenen, + 50 K is 150K voor wat we ongeveer zouden kunnen kopen, met een beetje geluk iets meer.

Nu het probleem, ik vertrouw de economie voor geen cent en zie het gebeuren dat om wat voor reden dan ook de huizenprijs over een paar jaar weer gaat dalen, en daar zit ik dus mee. Is dit te verwachten?

Ik heb geen zin om mijn 50K uit te geven aan een huis om over een paar jaar te merken dat de huizenprijs weer gaat zakken (om wat voor reden dan ook hé, i just don't trust it, hehe )

Iemand die me iets kan vertellen over het te verwachten perspectief voor de periode laten we zeggen, de komende 30 jaar? Net als met beleggen, er zijn correcties, qua huizenmarkt vind ik dat ook niet onwaarschijnlijk, zitten we voor een correctie of stijgt de huizenprijs nog wel 30 jaar ongeremd door?
pi_47664051
Kan je, qua eensgezinswoning, uberhaupt iets vinden voor 150K????
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_47664131
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:12 schreef Argento het volgende:
moeilijk....
maar http://immobilien.immonet.de/immobilien/12829/Twist.html is misschien ook een overweging.

Voor 60.000 euro een vrijstaand huis!
pi_47664147
Ik zit in Haarlem al op 190.000 voor een startersappartement. Weet niet waar je woont, maar in de randstad wens ik je veel succes voor dat bedrag
  maandag 26 maart 2007 @ 10:25:41 #5
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_47664307
Als ik de toekomst kon voorspellen dan was ik nu milljonair. Ik kan je echter wel voorspellen dat je kunt wachten tot je een ons weegt, maar de huizenprijzen gaan niet omlaag. Ik had een vriendin die ook jaren wachtte tot de huizenmarkt zou instorten. Die wacht nu dus nog steeds en kan inmiddels geen huis meer kopen.

De enige mogelijkheid dat de huizenprijzen gaan dalen is dat er een nucleaire oorlog uitbreekt ofzo waardoor de economie totaal instort. Probleem zal dan echter zijn dat je geen enkel huis kunt kopen omdat niemand zijn huis KAN verkopen, stel dat je huis 300.000 heeft gekost en deze daarna nog maar 100.000 waard is, dan zou je bij verkoop een restschuld van 200.000 overhouden. Wedden dat je dan nog gewoon blijft zitten waar je zit? En de bank zal je er ook niet zo snel gooien, want die is al blij als je nog netjes bljift betalen. En ook al betaal je niet, je eruit gooien zal ook onnuttig zijn, want niemand kan die 100.000 opbrengen om jous huis bij een executieverkoop te kopen!
Belachelijk scenario? Nee hoor, is in 2001/2002 precies zo gegaan in Argentinie.

btw, ik ben geen expert, maar als je 50.000 inbrengt in je woning, moet je dan niet vermogensbelasting betalen ofzo?
pi_47664369
"Ik wil aandelen kopen maar alleen aandelen die gaan stijgen."
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_47664377
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:18 schreef amokjeeh het volgende:
Ik zit in Haarlem al op 190.000 voor een startersappartement. Weet niet waar je woont, maar in de randstad wens ik je veel succes voor dat bedrag
Ik woon in Zeeland, maar het gaat me niet om wat ik kan kopen voor mijn geld, maar of er een correctie gaat komen, Op zeeuws vlaanderen koop je een vrijstaand huis met minimaal 200 m2 grond voor ca 140.000 /160.000k, maar goed, daar moet je wel willen wonen.
  maandag 26 maart 2007 @ 10:29:47 #8
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47664403
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:12 schreef Argento het volgende:
Buiten de randstad moet dat nog wel goed mogelijk zijn.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 26 maart 2007 @ 10:31:17 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47664435
waarom gaat TS niet in Belgie wonen? Goedkoper
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47664488
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
waarom gaat TS niet in Belgie wonen? Goedkoper
Daar denk ik over, maar ding is dus, ik heb eigen bedrijf en ben heb een 'klantenkring' die ik achterlaat dan.
Opnieuw beginnen kan wel, is ook een optie, maar ik had gelezen dat in bjiv. Frankrijk al eens een correctie is geweest op de huizenprijs, en dat dat ook normaal verschijnsel is, maar wat in Nederland nog niet heeft plaats gevonden.
  maandag 26 maart 2007 @ 10:33:26 #11
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_47664491
Welkom in Zeeuws-Vlaanderen zou ik zeggen als je voor dat geld wat zoekt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_47664495
oops..
pi_47664522
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:33 schreef avotar het volgende:
Welkom in Zeeuws-Vlaanderen zou ik zeggen als je voor dat geld wat zoekt.
Zoals ik al zei, het gaat me er niet om wat ik waar kan kopen voor dat geld, want dat weet ik allang, het gaat me er om, komt er een correctie of niet? In Nederland groeit de prijs maar door en door..
pi_47664585
Als je gaat zitten wachten, kun je wachten tot je een ons weegt. Stel, over 5 jaar gaan de huizenprijzen dalen. Dat betekent wel dat de prijzen de komende 5 jaar nog blijven stijgen. Dus per saldo ben je dan nog steeds duurder uit. En als de hypotheekrente dan 1 of 2 procent hoger ligt, zijn je maandlasten niet perse lager.

Mijn advies: als je NU een huis kan kopen tegen voor jou acceptabele maandlasten zou ik dat gewoon doen
pi_47664609
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:29 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Hier (Arnhem en omstreken) niet echt hoor.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_47664656
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:25 schreef EdPowers het volgende:
...
Daar heb je goed punt ook idd..
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:37 schreef Sjummie het volgende:
Als je gaat zitten wachten, kun je wachten tot je een ons weegt. Stel, over 5 jaar gaan de huizenprijzen dalen. Dat betekent wel dat de prijzen de komende 5 jaar nog blijven stijgen. Dus per saldo ben je dan nog steeds duurder uit. En als de hypotheekrente dan 1 of 2 procent hoger ligt, zijn je maandlasten niet perse lager.

Mijn advies: als je NU een huis kan kopen tegen voor jou acceptabele maandlasten zou ik dat gewoon doen
Joo hier kan ik wat mee, thanx..!
  maandag 26 maart 2007 @ 10:43:05 #17
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_47664726
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:34 schreef prrrrrrt het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het gaat me er niet om wat ik waar kan kopen voor dat geld, want dat weet ik allang, het gaat me er om, komt er een correctie of niet? In Nederland groeit de prijs maar door en door..
Nee.. er komt geen correctie. De prijsen zullen alleen nog maar blijven stijgen.

De enige mogelijkheid tot correctie zal zijn na et moment dat de HRA wordt afgeschaft, maar dat zie ik voorlopig echt nog niet gebeuren en als het al gebeurd, moet dat gebeuren voor alle huizenbezitters en niet voor de nieuwe huizenbezitters.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 26 maart 2007 @ 10:45:21 #18
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_47664799
Er komt geen correctie. Eerder een nog grotere schaarste.
http://www.nu.nl/news/102(...)te_problemen%27.html

Ook een deel van de huren worden NIET vrijgegeven dus studenten die klaar zijn met hun studie en zich niet voor hun studie hebben ingeschreven als woningzoekende moeten wel kopen omdat er in de vrije huursector veel te weinig aanbod is.
  maandag 26 maart 2007 @ 10:46:10 #19
45206 Pietverdriet
pi_47664821
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:29 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Lariekoek, je hebt je naam goed gekozen,
pi_47664880
Zolang er nog gekken zijn die zich tot over hun oren in de schuld willen steken blijven de prijzen stijgen,
De woningprijzen hebben niks meer te maken met werkelijke kosten maar meer met een zich vullende zeepbel.
wanneer het klapt weet niemand maar dat het gaat klappen ben ik van overtuigd, dat is in de jaren 80 ook gebeurt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_47664932
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:28 schreef prrrrrrt het volgende:

[..]

Ik woon in Zeeland, maar het gaat me niet om wat ik kan kopen voor mijn geld, maar of er een correctie gaat komen, Op zeeuws vlaanderen koop je een vrijstaand huis met minimaal 200 m2 grond voor ca 140.000 /160.000k, maar goed, daar moet je wel willen wonen.
Volgens mij is de huizenprijs al zo'n 35 jaar in opgaande lijn. Daar gaat echt geen correctie op komen. Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de huizenmarkt klapt op het moment dat de hypotheekrenteaftrek afgeschaft wordt. Maar ja dan zullen de goedkopere huizen duurder worden en er meer duurdere/grotere woningen te koop staan.
  maandag 26 maart 2007 @ 10:51:10 #22
45206 Pietverdriet
pi_47664942
Er gaat een enorme correctie komen in de huizenmarkt, om 2 redenen, ten eerste, de Babyboomers gaan met 10 a 15 jaar met pensioen, en een flink deel daarvan gaan hun huizen verkopen om te cashen en lekker in Frankrijk ofzo te gaan wonen, of gewoon omdat ze kleiner willen gaan wonen. Ten tweede, Frankrijk, Duitsland en Italie, en nog meer landen in de Eurozone hebben behalve een pittige staatsschuld ook enorme pensioenverplichtigingen die niet kapitaal gedekt zijn, en die uitbetaald moeten gaan worden. Dat geld heeft men niet, dus men zal het moeten gaan lenen. De rente zal dan gaan stijgen, en voor veel mensen zal hun enorme hypotheek dan veel te duur gaan worden.
pi_47664980
Wat de huizenprijzen in de toekomst gaan doen kan niemand met zekerheid zeggen, maar op de lange termijn is het waarschijnlijk geen slechte investering. Wat wél met zekerheid is te zeggen is dat de huurprijzen gaan stijgen. Dat lijkt me ook wel iets om rekening mee te houden.
pi_47665060
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:48 schreef longinus het volgende:
Zolang er nog gekken zijn die zich tot over hun oren in de schuld willen steken blijven de prijzen stijgen,
De woningprijzen hebben niks meer te maken met werkelijke kosten maar meer met een zich vullende zeepbel.
wanneer het klapt weet niemand maar dat het gaat klappen ben ik van overtuigd, dat is in de jaren 80 ook gebeurt.
Je kan pech hebben als je op zo'n moment gedwongen moet verkopen. Maar zijn de huizenprijzen na die tijd zo laag gebleven? Nee, integendeel. Je moet één en ander wel op de langere termijn bekijken natuurlijk.
  maandag 26 maart 2007 @ 11:00:27 #25
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_47665215
Leuk dat alle babyboomers hun huis willen gaan verkopen, maar zijn er dan nog wel genoeg starters om al die goedkope huizen te kopen zodat ze kunnen gaan cashen? Als hun huis de helft in waarde zakt op het moment dat ze willen gaan verkopen dan verkopen ze toch maar ff niet.

Het aantal mensen dat hun hypotheek na een rentestijging niet meer kan betalen is niet ZO groot. En ook hier geld weer dat ook de maandelijkse lasten voor goedkopere woningen duurder worden omdat de rente stijgt. En wie koopt de woning van die mensen die hun huis niet meer kunnen betalen? Niemand, dus zullen ze hun auto's weg doen en goedkoper boodschappen gaan doen etc.
Er moet echt globaal iets flink mis gaan (val van de dollar, grootschalige oorlog etc) voordat de huizenprijzen in het algemeen zullen dalen, en dan nog mag je blij zijn dat je op dat moment zelf een baan hebt.

Dat de woningen in de jaren 80 zakten had te maken met de enorme inflatie waar de hypotheekrente min of meer aan gekoppeld is. De banken die jou geld lenen moeten dat geld zelf ook lenen. Daar gooien ze een paar procent bovenop. Als de inflatie dus stijgt dan moeten ze zelf duurder lenen en dat berekenen ze door aan jou. Volgens de regels van de EU mag je niet meer dan 3% inflatie hebben. Al gaan ze daar 1% van afwijken, inflatiecijfers van 10% of hoger zul je echt niet meer krijgen.
pi_47665235
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:48 schreef longinus het volgende:
Dan zal toch eerst de hele economie in elkaar moeten donderen. Voor die tijd hebben mensen namelijk geld genoeg (of kunnen ze genoeg lenen) om huizen te kunnen betalen. En zolang de vraag hoger is dan het aanbod zullen huizenprijzen niet gaan dalen.
De bevolking zal nog tot 2035 doorgroeien, dus als de economie stabiel blijft zal de vraag naar koopwoningen alleen maar blijven stijgen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 26 maart 2007 @ 11:05:37 #27
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47665356
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lariekoek, je hebt je naam goed gekozen,

Alleen al rondom Arnhem (in een straal van 15 km) zijn er 91 koopwoningen van onder de 150.000 euro te vinden.
Kijk maar op Funda.
Goed, je moet dat niet veel verwachten, maar dat moet je sowieso niet als starter.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 26 maart 2007 @ 11:10:11 #28
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_47665499
iedereen vergeet de problemen met de economie in amerika. als de economie nog verder vertraagt en de dollar verder gaat met dalen (lange termijn trend) dan komt er vanaf dat punt wel degelijk een correctie en die zal ook de huizenmarkt in europa raken. de vraag is alleen wanneer komt dit en hoeveel invloed heeft het op europa.

het kopen van een huis zou ik er niet om laten. alleen moet je wel de intentie hebben om er langere tijd te blijven wonen.
Neerkomen wel!
  maandag 26 maart 2007 @ 11:20:49 #29
45206 Pietverdriet
pi_47665830
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:05 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Alleen al rondom Arnhem (in een straal van 15 km) zijn er 91 koopwoningen van onder de 150.000 euro te vinden.
Kijk maar op Funda.
Goed, je moet dat niet veel verwachten, maar dat moet je sowieso niet als starter.
Dat er wat flatjes te koop zijn voor die prijs in twijfelachtige buurten is wat anders dan "Dat het goed mogelijk is voor 150.000 euro een eengezinswoning te krijgen"
Gros is minder dan 70 a 80 M2 dat is niet echt voor een gezin geschikt.
  maandag 26 maart 2007 @ 11:27:28 #30
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_47666062
Waarschijnlijk gaat de hypotheekrenteaftrek wel worden afgeschaft. Afhankelijk van hoe ze dat gaan doen kan het wel een klap opleveren. Maar dat is vooral relevant als je gaat verkopen niet tijdens het wonen.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  maandag 26 maart 2007 @ 11:30:15 #31
45206 Pietverdriet
pi_47666143
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:27 schreef Brupje het volgende:
Waarschijnlijk gaat de hypotheekrenteaftrek wel worden afgeschaft. Afhankelijk van hoe ze dat gaan doen kan het wel een klap opleveren. Maar dat is vooral relevant als je gaat verkopen niet tijdens het wonen.
Als de NL staat de hypotheekrenteaftrek afschaft is er een enorme ruimte voor een verlaging van de loonbelasting. Als er al een regering de HRA afschaft, dan zullen ze daar alleen mee wegkomen als de loonbelasting flink verlaagd wordt, zodat het netto effect voor de burger nihil is.
  maandag 26 maart 2007 @ 11:46:15 #32
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_47666736
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als de NL staat de hypotheekrenteaftrek afschaft is er een enorme ruimte voor een verlaging van de loonbelasting. Als er al een regering de HRA afschaft, dan zullen ze daar alleen mee wegkomen als de loonbelasting flink verlaagd wordt, zodat het netto effect voor de burger nihil is.
Met de SP/PVDA weet je het nooit Het zal mij een zorg zijn. Ik heb mijn hypotheek afgesloten met het idee dat als de HRA wordt afgeschaft, zonder compensatie, ik het nog kan betalen. Die compensatie zal ook niet voor iedereen 100% zijn, als dat al de intentie zou zijn van die regering. Idiaal moment om lastenverzwaring door te voeren.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  maandag 26 maart 2007 @ 11:47:50 #33
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_47666794
Het lijkt me sowieso beter dat je een huis koopt dan dat je blijft huren. Ten eerste zullen je lasten dalen mede omdat je hypotheekaflossing niet stijgt maar je huur wel jaarlijks. Ten tweede heb je na dertig jaar je eigen huis. Ook al is het huis in waarde gelijk gebleven of iets gedaald (onwaarschijnlijk scenario) dan heb je altijd nog een redelijk en vrijwel risicoloos rendement gehad van die 50k.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 maart 2007 @ 11:55:03 #34
862 Arcee
Look closer
pi_47667017
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:28 schreef yahtzeehooligan het volgende:
"Ik wil aandelen kopen maar alleen aandelen die gaan stijgen."
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_47686881
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:55 schreef Arcee het volgende:

[..]
Interessant!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:03:25 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47701194
Op basis van historische cijfers blijven de huizenprijzen nog altijd stijgen....echter is dit natuurlijk geen garantie voor de toekomst.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47703728
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:05 schreef Lariekoek het volgende:

Starters willen het liefst beginnen in een vrijstaande villa voor 100.000 euro..... Oftwel, ze zijn erg kritisch en veeleisend las ik laatst in een artikel, waar ze die luxe vandaan halen? Ik weet het niet.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:44:02 #38
45206 Pietverdriet
pi_47703849
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:39 schreef Slasher het volgende:

[..]

Starters willen het liefst beginnen in een vrijstaande villa voor 100.000 euro..... Oftwel, ze zijn erg kritisch en veeleisend las ik laatst in een artikel, waar ze die luxe vandaan halen? Ik weet het niet.
Wellicht omdat hun babyboomer ouders voor een relatieve habbekrats een huis konden kopen en tonnen overwaarde op hun huizen hebben?
Mensen die nu starten op de woningmarkt moeten niet alleen veel te veel geld betalen voor hun huizen, maar ook voor de pensioenen van anderen waar ze zelf nooit van zullen genieten, en tegen de tijd dat zij met pensioen gaan is er een overschot aan huizen omdat de geboorteratio terug gaat.
Ergo, deze generatie kan overal voor betalen, maar zelf worden ze genaaid.
pi_47704059
Met welk oogmerk wil je je woning kopen? Speculatie om over 2 jaar met winst te verkopen? Niet doen. Voor de lange termijn om met gunstige woonlasten prettig te wonen? Wel doen. Huren is altijd onvoordeliger dan kopen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:56:01 #40
65960 sanger
pi_47704213
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wellicht omdat hun babyboomer ouders voor een relatieve habbekrats een huis konden kopen en tonnen overwaarde op hun huizen hebben?
Mensen die nu starten op de woningmarkt moeten niet alleen veel te veel geld betalen voor hun huizen, maar ook voor de pensioenen van anderen waar ze zelf nooit van zullen genieten, en tegen de tijd dat zij met pensioen gaan is er een overschot aan huizen omdat de geboorteratio terug gaat.
Dat is al langer bekend en helaas niet tegen te gaan........
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:57:05 #41
65960 sanger
pi_47704246
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:39 schreef Slasher het volgende:

[..]

Die luxe komt doordat papa en mama het ook kunnen betalen..........

En de mens wordt nu eenmaal veel kritischer en veeleisender
pi_47705333
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mooi dan kan ik mijn starterswoning met dikke winst aan ze verkopen!

en niet alle ouders willen hun overwaarde financieren aan hun kinderen hoor... common mistake!
pi_47705359
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:57 schreef sanger het volgende:

En de mens wordt nu eenmaal veel kritischer en veeleisender
ja maar dan moeten ze niet gaan klagen tegen mij dat ze een woning niet kunnen betalen want dan ben ik er al snel klaar mee!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:31:50 #44
45206 Pietverdriet
pi_47705381
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:30 schreef Slasher het volgende:

[..]

Mooi dan kan ik mijn starterswoning met dikke winst aan ze verkopen!

en niet alle ouders willen hun overwaarde financieren aan hun kinderen hoor... common mistake!
Geloof dat jij mijn post niet helemaal begrepen hebt.
pi_47705445
Wat de huizenprijzen gaan doen?
Als ik dat zou weten, dan stond ik wel met een glazen bol op de kermis

Het verbaast me dat je zo vol wrok zit.
Je geeft aan dat je "geen zin hebt om je geld te steken in de winst van de verkoper", daar komt het eigenlijk op neer.
Je vergeet daarbij dat deze mensen een tijd geleden wel hun nek uitgestoken hebben en de gok gewaagd hebben. In dit geval wordt dat beloond d.m.v. een leuke overwaarde, maar het had net zo goed andersom kunnen zijn.
Had je er dan problemen mee gehad als je het huis voor een habbekrats had kunnen kopen en de verkoper met een schuld achtergelaten had? Vast niet
Kortom: als je zo krenterig bent om een luttele 50.000 euro eigen geld in te brengen voor een woning, dan denk ik dat je beter kunt blijven huren.
Blijkbaar voel je je beter bij een woningbouwvereniging die al jaren met het huurgeld aan de haal gaat
pi_47705767
Ja TS komt een beetje gefrusteerd over: hij heeft de boot gemist. Misschien tijd om nu in te stappen voordat de boot verder vaart. Misschien vaart de boot terug niemand weet het.

De grote boom kwam natuurlijk door de rentedaling, het gaan werken (en meetellen van het salaris) van vrouwen en de overdreven irrationele consumptie eind jaren 90.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:47:07 #47
65960 sanger
pi_47705987
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:31 schreef Slasher het volgende:

[..]

ja maar dan moeten ze niet gaan klagen tegen mij dat ze een woning niet kunnen betalen want dan ben ik er al snel klaar mee!
Mee eens
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:52:39 #48
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_47706213
Mocht er een correctie komen, dan is dat misschien voor een paar duizend euro.
Afgelopen 10 jaar heb je gehuurd??? voor pak hem beet 4500 euro per jaar????

Zonde he van die 45000 euro.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:03:48 #49
65960 sanger
pi_47706618
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:52 schreef XL het volgende:

Van dat geld kun je toch een aardige hypotheek nemen inderdaad
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:06:27 #50
45206 Pietverdriet
pi_47706710
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:52 schreef XL het volgende:
Denk dat het wat meer zal zijn.
quote:

Nee, die financiering van je huis was gratis.
Als de rente die je betaald over je huis (plus onderhoud, afschrijving keuken, verwarmingsketel, boiler etc etc) hoger is dan huurkosten draai je sowieso verlies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')