FOK!forum / General Chat / Voor alle Telfort-abbonees!
BIQUOTAzondag 25 maart 2007 @ 23:48
Zoals we allemaal weten, ontvangen we regelmatig spam van Telfort op onze mobiel, met daarin de verplichting om over te stappen op KPN.

Wat ze niet bij vermelden is dat je een nieuw 06-nummer krijgt, volgens sommigen. Is dit wel waar .

En bovendien lijkt Telfort niet eens een e-mail adres te hebben, ik heb heel hun site doorgespit .
koemleitzondag 25 maart 2007 @ 23:49
Ik ben telfort abbonnee en heb dit nog nooit gehoord.

Wel dat ze nu op het KPN netwerk zitten, dat betekend voor mij alleen beter berijk voor de rest is er geen kut vervanderd
Mr.Millszondag 25 maart 2007 @ 23:54
Idd koemleit. Je hebt alleen een beter bereik, that's it.
Ik zou je spam maar wat beter lezen voortaan .
Reesezondag 25 maart 2007 @ 23:56
Lees de berichtjes nog eens goed na voordat je hier paniek begint te zaaien.

Oh, en hier vind je nog een stappenplan.

Goed voor mekaar
BIQUOTAzondag 25 maart 2007 @ 23:58
@Reese, als ik hun site doorgespit hebt, dan heb ik zoiets allang gezien, hoor.

Anyway, je hebt de essentie ervan niet helemaal doorgekregen, geloof ik. Want met jouw link zijn m'n 2 vragen nog steeds niet beantwoord ...
Mr.Millsmaandag 26 maart 2007 @ 00:00
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:58 schreef BIQUOTA het volgende:
@Reese, als ik hun site doorgespit hebt, dan heb ik zoiets allang gezien, hoor.

Anyway, je hebt de essentie ervan niet helemaal doorgekregen, geloof ik. Want met jouw link zijn m'n 2 vragen nog steeds niet beantwoord ...
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt hè .
Als je die uitleg op de site niet snapt, tja.
ER_Onlinemaandag 26 maart 2007 @ 00:19
Je nummer blijft hetzelfde, contactgegevens info@telfort.nl (sla google er maar eens op na)
Fredmaandag 26 maart 2007 @ 00:20
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:48 schreef BIQUOTA het volgende:
Zoals we allemaal weten, ontvangen we regelmatig spam van Telfort op onze mobiel, met daarin de verplichting om over te stappen op KPN.
Formeel gezien ben je al klant van KPN, want die gasten hebben Telfort vorig jaar overgenomen.
quote:
Wat ze niet bij vermelden is dat je een nieuw 06-nummer krijgt, volgens sommigen. Is dit wel waar .
Nee, natuurlijk niet, want
a) KPN heeft alles van Telfort overgenomen, dus ook de nummers en vergunningen
b) Je altijd recht hebt op nummerbehoud als je naar een andere provider zou moeten gaan (hoewel dat hier eigenlijk niet van toepassing is).
quote:
En bovendien lijkt Telfort niet eens een e-mail adres te hebben, ik heb heel hun site doorgespit .
Ze zullen ongetwijfeld een emailadres hebben, maar die vermelden ze inderdaad niet op hun site. Je kan ze via de site wel mailen overigens: https://www.telfort.nl/klantenservice/abonnement/vraag.php
Reesemaandag 26 maart 2007 @ 00:23
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:58 schreef BIQUOTA het volgende:
@Reese, als ik hun site doorgespit hebt, dan heb ik zoiets allang gezien, hoor.

Anyway, je hebt de essentie ervan niet helemaal doorgekregen, geloof ik. Want met jouw link zijn m'n 2 vragen nog steeds niet beantwoord ...
Meer dan die link die ik je gaf hoef je niet te weten als consument. Telfortklanten worden overgezet op het netwerk van KPN. That's it. Voor conspiracy toestanden verwijs ik je naar TRU!

En natuurlijk kun je niets vinden over je eerste vraag of je een nieuw nummer krijgt, want wáárom zou dat zijn? Er ontstaan toch niet opeens dubbele nummers ofzo na de overstap? Een mobiel nummer is al uniek, ongeacht welk netwerk je gebruikt.

Dan nog een e-mailadres:
customerservice@telfortmail.nl <customerservice@telfortmail.nl>
En ook hier kun je je vraag stellen
F4T4L_3RR0Rmaandag 26 maart 2007 @ 00:27
Ik heb mijn nummer al 7 jaar, eerst als Orange abonnee, later als Orange Prepaid klant, daarna KPN Mobile Prepaid, daarna Simyo en nu als Telfort Prepaid klant. Dan hoop ik niet voor ze dat ze mijn trouw gekoesterde nummer gaan veranderen.

Wat trouwens kut is, wanneer ik de aanwijzingen in de SMS spam opvolg, dus het toestel handmatig op het KPN netwerk zet, dan kan ik niet uitbellen met het KPN netwerk, wel gebeld worden. Plus dat ik, wanneer ik de grens overga, het toestel weer moet instellen op automatisch netwerk zoeken...
buzzermaandag 26 maart 2007 @ 07:35
tvp
Haushofermaandag 26 maart 2007 @ 09:14
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:49 schreef koemleit het volgende:
Ik ben telfort abbonnee en heb dit nog nooit gehoord.

Wel dat ze nu op het KPN netwerk zitten, dat betekend voor mij alleen beter berijk voor de rest is er geen kut vervanderd
Smart_assmaandag 26 maart 2007 @ 10:55
Telfort
Lariekoekmaandag 26 maart 2007 @ 11:00
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:55 schreef Smart_ass het volgende:
Telfort
Niks mis mee.
PeRimaandag 26 maart 2007 @ 11:01
Een nieuw nummer, ja hoor .
SuperrrTuxxxmaandag 26 maart 2007 @ 14:26
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:49 schreef koemleit het volgende:
Ik ben telfort abbonnee en heb dit nog nooit gehoord.

Wel dat ze nu op het KPN netwerk zitten, dat betekend voor mij alleen beter berijk voor de rest is er geen kut vervanderd
Roltrapfeemaandag 26 maart 2007 @ 15:16
Ik heb hem laatst overgezet op KPN maar ik blijf die melding krijgen, dat ik handmatig het KPN netwerk moet selecteren dus. Dat heb ik net dus maar even opnieuw gedaan, hoop dat ie nu goed is
NordicBluemaandag 26 maart 2007 @ 15:21
tvp
BIQUOTAmaandag 26 maart 2007 @ 16:40
Thnx voor alle hulp, maar ik heb nog steeds dezelfde probleem als Roltrapfee, ik zet 'm telkens over naar KPN-netwerk, maar dat hoerekutmobiel blijft mij bij iedere sms doodgooien met spam van KPN .
Komakimomaandag 26 maart 2007 @ 16:50
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:01 schreef PeRi het volgende:
Een nieuw nummer, ja hoor .
alle telfort abbonees in paniek na het lezen van de op incl ik
SuperrrTuxxxmaandag 26 maart 2007 @ 17:27
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:50 schreef Komakimo het volgende:

[..]

alle telfort abbonees in paniek na het lezen van de op incl ik
Nee hoor.
F4T4L_3RR0Rmaandag 26 maart 2007 @ 17:35
Ik wordt godver schijtziek van Telfort.

Nokia 2600 van m'n ma met Telfort prepaid ingesteld op het KPN netwerk: werkt prima
Nokia 6021 van mij met Telfort prepaid ingesteld op het KPN netwerk: welk nummer ik ook bel: "dit nummer is niet in gebruik, wij helpen u graag bij het vinden van het juiste nummer, bel 1888" (en dat nummer kan ik ook niet bellen)

-edit-

Zojuist even de simkaartjes van toestel gewisseld:

Met het kaartje van mijn ma in mijn telefoon kan ik gewoon bellen. Met mijn kaartje in de telefoon van m'n ma kan ik niet uitbellen.

-edit2-

Net met een andere telefoon 20 minuten aan de lijn gehangen bij de Telfort klantenservice.

Ik heb mijn probleem voorgelegd aan de belmuts, en zij op haar beurt weer aan de technische dienst. Na het verzoek om mijn telefoon aan en uit te zetten te hebben ingewilligd, kan ik nu ook bellen op het KPN netwerk. Op de vraag wat ze hebben veranderd kon ze geen antwoord geven, dat is een zaak van de technische dienst.

Nadeel is dat ik nog wel de smsjes krijg dat ik mijn toestel handmatig op het KPN netwerk moet instellen, terwijl ik nu op het KPN netwerk ben ingemeld...

[ Bericht 28% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 26-03-2007 18:57:40 ]