abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47641080
Hallo,
ik zoek eigenlijk voor een klein kamp een soort van "veredelde" waterpistolen.

Dus maw, iets beter.
Nu ik doe zelf aan paintball, maar dit is niet haalbaar, die zijn voor hetgeen ik wil doen te zwaar etc.
Dus ik dacht aan van die goedkopere airsoft geweren. Maar hoe zit dat eigenlijk, heeft iemand daar ervaring mee ofzo? Want op ebay vind je wel wat maar ik vraag me af in hoeverre de beschrijving ook echt waar is

Nu zag ik dus zulke staan, ik zou iniedergeval iets willen hebben wat van metaal is en niet enkel plastiek.
bv:
http://cgi.ebay.de/Softai(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem

of:
http://cgi.ebay.de/Softai(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem

Nu zulke dingen kosten dus niet veel. (zal er zo'n stuk of 4 nodig hebben), budget is zo'n 150 euro.

Maar klopt die beschrijving ook een beetje. En hoe ver schiet zo iets nu? de ene site zegt 40m, de andere zegt 15m
is toch een tamelijk verschil

Iemand ervaring? Kun je hier (voor mensen van 14-15 jaar) een beetje leuk spelletje mee spelen zoals met waterpistolen?

PS: geen gezever dat dit niet legaal is in NL aub, ik woon niet in NL dus heb dat probleem niet
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_47641190
Ahja, nog iets: deze pistooltjes (van hierboven) zijn dus via een veer.
Nu zijn er dus ook dingen op gas enzo, maar ik weet niet hoeveel duurder die kosten (op ebay vind ik die niet zo snel, weet ook niet de exacte benaming ervoor)
  zondag 25 maart 2007 @ 15:38:48 #3
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_47641257
omg! jij woont in dezelfde stad als Sararaats!
[KNE]-Mod
pi_47641284
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:38 schreef ThE_ED het volgende:
omg! jij woont in dezelfde stad als Sararaats!
klopt
maakt da mee eh.

heb haar gelukkig zelf nog nooit tegengekome
pi_47641298
als je deze dingen aanschaft, let er dan op dat die balletjes nog best hard gaan.
het heeft dus absoluut GEEN waterpistool effect.

Draag als je hiermee speelt, ook altijd een veiligheidsbril, want zo'n geel balletje kan makkelijk schade veroorzaken aan je oog. (heeft een vriend van mij gehad, kreeg zo'n balletje vanaf een afstandje van ongeveer 10 meter in zijn oog. heeft nu nog meer 1 oog.)
ze komen van redelijk dichtbij harder aan dan je denkt.

haalbare afstand hangt van van hoeveel druk de veer kan opbrengen.

maar handel zoals de waarschuwing zegt, schiet hiermee NIET op mensen en ook NIET op dieren.
Het kan echt permanente schade veroorzaken.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_47641303
Vraag 't eens aan de mensen van 't BoF-topic in Games...
pi_47641323
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:37 schreef Virus3000 het volgende:
Ahja, nog iets: deze pistooltjes (van hierboven) zijn dus via een veer.
Nu zijn er dus ook dingen op gas enzo, maar ik weet niet hoeveel duurder die kosten (op ebay vind ik die niet zo snel, weet ook niet de exacte benaming ervoor)
dat is gewoon een luchtbuks, te vinden bij elke wapenhandel in NL..
ze hebben ze ook vaak op hun site staan.

maar dan ga je wel een flink stapje hoger met je kosten..
  zondag 25 maart 2007 @ 15:41:18 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_47641335
ah, maar straks heb je toch die airsoftdingen?

Er is geloofik iemand op het forum die veel met die dingen "speelt". (In Duitsland dan, want mag niet hier in NL, en het was een Nederlandse zover ik me kan herinneren.)
[KNE]-Mod
pi_47641406
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:40 schreef Djarum het volgende:
als je deze dingen aanschaft, let er dan op dat die balletjes nog best hard gaan.
het heeft dus absoluut GEEN waterpistool effect.

Draag als je hiermee speelt, ook altijd een veiligheidsbril, want zo'n geel balletje kan makkelijk schade veroorzaken aan je oog. (heeft een vriend van mij gehad, kreeg zo'n balletje vanaf een afstandje van ongeveer 10 meter in zijn oog. heeft nu nog meer 1 oog.)
ze komen van redelijk dichtbij harder aan dan je denkt.

haalbare afstand hangt van van hoeveel druk de veer kan opbrengen.

maar handel zoals de waarschuwing zegt, schiet hiermee NIET op mensen en ook NIET op dieren.
Het kan echt permanente schade veroorzaken.
klopt, dat weet ik
hetgeen ik er dus ook voor gebruik zijn Paintball maskers, dus die beschermen gehéél uw gezicht tegen een veel grotere kracht dan zo'n pistooltje opbrengt dus dat is opzich wel OK.

de druk die de veer ophoudt is max 0,5 joule, maar wat betekent dat in mensentaal?
  Donald Duck held zondag 25 maart 2007 @ 15:44:46 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47641437
die dingen kunnen nog onverwacht gevaarlijk ziin.
dan kun je beter gewoon echt met waterpistolen spelen. zo'n toffe supersoaker ofzo en water met een kleurstofje erin en dan allemaal witte shirts dragen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47641468
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:43 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

klopt, dat weet ik
hetgeen ik er dus ook voor gebruik zijn Paintball maskers, dus die beschermen gehéél uw gezicht tegen een veel grotere kracht dan zo'n pistooltje opbrengt dus dat is opzich wel OK.
pi_47641472
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:44 schreef __Saviour__ het volgende:
die dingen kunnen nog onverwacht gevaarlijk ziin.
dan kun je beter gewoon echt met waterpistolen spelen. zo'n toffe supersoaker ofzo en water met een kleurstofje erin en dan allemaal witte shirts dragen.
mnja, ik heb van paintball beschermende kleding (overalls) en dus een volledig gezicht masker (dus ogen, voorhoofd, wangen, oren, tanden, kin zijn beschermd)
pi_47641491
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:43 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

de druk die de veer ophoudt is max 0,5 joule, maar wat betekent dat in mensentaal?
hier staat het heel snel uitgelegd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Joule
pi_47641515
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:45 schreef Djarum het volgende:

[..]

maar weet jij toevallig niet in hoeverre zoiets beetje werkt?
hoeveel meter zoiets gaat (max 0.5 joule).

btw, de maskertjes die erbij zitten standaard is eigenlijk echt totaal belachelijk, daar heb je werkelijk niets aan....
pi_47641517
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:46 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

mnja, ik heb van paintball beschermende kleding (overalls) en dus een volledig gezicht masker (dus ogen, voorhoofd, wangen, oren, tanden, kin zijn beschermd)
ik zou trouwens niet met CO2 gaan werken, de kracht die daar achter zit is vele male groter en de pistolen zijn ook nog eens duurder.
pi_47641613
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:47 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

maar weet jij toevallig niet in hoeverre zoiets beetje werkt?
hoeveel meter zoiets gaat (max 0.5 joule).

btw, de maskertjes die erbij zitten standaard is eigenlijk echt totaal belachelijk, daar heb je werkelijk niets aan....
dat kan je wel uitrekenen, dan heb je ook de massa van het balletje etc nodig.
ik heb zelf ook een airsoftgun, en mijne gaat over een afstand van ongeveer 10 meter nog door een A4-tje heen.
maar er zijn zeer veel modellen, dus het is moeilijk om een precieze afstand te schatten.
ik ben ook niet heel erg thuis in de jouls berekening.. (natuurkunde is al een paar jaartjes geleden )
pi_47641642
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:48 schreef Djarum het volgende:

[..]

ik zou trouwens niet met CO2 gaan werken, de kracht die daar achter zit is vele male groter en de pistolen zijn ook nog eens duurder.
nee dat ben ik ook niet van plan. Maar in men vrije tijd doe ik aan paintball, dus beschik wel over wat kleding/maskers etc.

maar je hebt ook airsoft gas (is geen CO2, is in een klein spuitbusje wat je kunt bijvullen ofzo).
Maar ik weet de exacte naam (en ook de sterkte) er niet van
pi_47641656
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:51 schreef Djarum het volgende:

[..]

dat kan je wel uitrekenen, dan heb je ook de massa van het balletje etc nodig.
ik heb zelf ook een airsoftgun, en mijne gaat over een afstand van ongeveer 10 meter nog door een A4-tje heen.
maar er zijn zeer veel modellen, dus het is moeilijk om een precieze afstand te schatten.
ik ben ook niet heel erg thuis in de jouls berekening.. (natuurkunde is al een paar jaartjes geleden )
en jou ding is ook zo'n goedkoop iets (met veer) of duurder?
pi_47641748
No offence maar als je er zo weinig van af weet waarom wil je dit dan gaan doen met het risico dat zon 15jarige een ander zn oog er uitschiet? Alsof die dat masker nou net niet ff afzetten of iets dergelijks, het zijn echt nog lang geen volwassenen en zelfs die doen nog stompzinnnige dingen tijdens zon 'spelletje'.
pi_47641821
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:53 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

en jou ding is ook zo'n goedkoop iets (met veer) of duurder?
het is een net even iets duurder ding uit Spanje, dus niet zo'n goedkope. met veer ook.
hij voelt ook kwa gewicht en kwa bouw aan als een echt pistool.
volgens mij kostte hij mij toen omgerekend iets van 85 gulden. (ja, zo lang heb ik hem al )
pi_47642102
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:56 schreef Document1 het volgende:
No offence maar als je er zo weinig van af weet waarom wil je dit dan gaan doen met het risico dat zon 15jarige een ander zn oog er uitschiet? Alsof die dat masker nou net niet ff afzetten of iets dergelijks, het zijn echt nog lang geen volwassenen en zelfs die doen nog stompzinnnige dingen tijdens zon 'spelletje'.
ik wil gewoon weten waarmee die dingen te vergelijken zijn die op ebay (voor goedkope prijs) te verkrijgen zijn.
tijdens een spelletje paintball kunnen ze zoiets ook afzetten.....

en zoveel valt er niet vanaf te weten, kwil gewoon weten hoe ver die dingen ongeveer schieten, wat de kracht ervan is...
pi_47642205
De dames en heren van BoF zijn volgens mij al een paar keer wezen airsoften....
Vraag daar eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')