quote:Op zondag 25 maart 2007 15:38 schreef ThE_ED het volgende:
omg! jij woont in dezelfde stad als Sararaats!
dat is gewoon een luchtbuks, te vinden bij elke wapenhandel in NL..quote:Op zondag 25 maart 2007 15:37 schreef Virus3000 het volgende:
Ahja, nog iets: deze pistooltjes (van hierboven) zijn dus via een veer.
Nu zijn er dus ook dingen op gas enzo, maar ik weet niet hoeveel duurder die kosten (op ebay vind ik die niet zo snel, weet ook niet de exacte benaming ervoor)
klopt, dat weet ikquote:Op zondag 25 maart 2007 15:40 schreef Djarum het volgende:
als je deze dingen aanschaft, let er dan op dat die balletjes nog best hard gaan.
het heeft dus absoluut GEEN waterpistool effect.
Draag als je hiermee speelt, ook altijd een veiligheidsbril, want zo'n geel balletje kan makkelijk schade veroorzaken aan je oog. (heeft een vriend van mij gehad, kreeg zo'n balletje vanaf een afstandje van ongeveer 10 meter in zijn oog. heeft nu nog meer 1 oog.)
ze komen van redelijk dichtbij harder aan dan je denkt.
haalbare afstand hangt van van hoeveel druk de veer kan opbrengen.
maar handel zoals de waarschuwing zegt, schiet hiermee NIET op mensen en ook NIET op dieren.
Het kan echt permanente schade veroorzaken.
quote:Op zondag 25 maart 2007 15:43 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
klopt, dat weet ik
hetgeen ik er dus ook voor gebruik zijn Paintball maskers, dus die beschermen gehéél uw gezicht tegen een veel grotere kracht dan zo'n pistooltje opbrengt dus dat is opzich wel OK.
mnja, ik heb van paintball beschermende kleding (overalls) en dus een volledig gezicht masker (dus ogen, voorhoofd, wangen, oren, tanden, kin zijn beschermd)quote:Op zondag 25 maart 2007 15:44 schreef __Saviour__ het volgende:
die dingen kunnen nog onverwacht gevaarlijk ziin.
dan kun je beter gewoon echt met waterpistolen spelen. zo'n toffe supersoaker ofzo en water met een kleurstofje erin en dan allemaal witte shirts dragen.
hier staat het heel snel uitgelegd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Joulequote:Op zondag 25 maart 2007 15:43 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
de druk die de veer ophoudt is max 0,5 joule, maar wat betekent dat in mensentaal?
maar weet jij toevallig niet in hoeverre zoiets beetje werkt?quote:
ik zou trouwens niet met CO2 gaan werken, de kracht die daar achter zit is vele male groter en de pistolen zijn ook nog eens duurder.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:46 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
mnja, ik heb van paintball beschermende kleding (overalls) en dus een volledig gezicht masker (dus ogen, voorhoofd, wangen, oren, tanden, kin zijn beschermd)
dat kan je wel uitrekenen, dan heb je ook de massa van het balletje etc nodig.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:47 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
maar weet jij toevallig niet in hoeverre zoiets beetje werkt?
hoeveel meter zoiets gaat (max 0.5 joule).
btw, de maskertjes die erbij zitten standaard is eigenlijk echt totaal belachelijk, daar heb je werkelijk niets aan....
nee dat ben ik ook niet van plan. Maar in men vrije tijd doe ik aan paintball, dus beschik wel over wat kleding/maskers etc.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:48 schreef Djarum het volgende:
[..]
ik zou trouwens niet met CO2 gaan werken, de kracht die daar achter zit is vele male groter en de pistolen zijn ook nog eens duurder.
en jou ding is ook zo'n goedkoop iets (met veer) of duurder?quote:Op zondag 25 maart 2007 15:51 schreef Djarum het volgende:
[..]
dat kan je wel uitrekenen, dan heb je ook de massa van het balletje etc nodig.
ik heb zelf ook een airsoftgun, en mijne gaat over een afstand van ongeveer 10 meter nog door een A4-tje heen.
maar er zijn zeer veel modellen, dus het is moeilijk om een precieze afstand te schatten.
ik ben ook niet heel erg thuis in de jouls berekening.. (natuurkunde is al een paar jaartjes geleden)
het is een net even iets duurder ding uit Spanje, dus niet zo'n goedkope. met veer ook.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:53 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
en jou ding is ook zo'n goedkoop iets (met veer) of duurder?
ik wil gewoon weten waarmee die dingen te vergelijken zijn die op ebay (voor goedkope prijs) te verkrijgen zijn.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:56 schreef Document1 het volgende:
No offence maar als je er zo weinig van af weet waarom wil je dit dan gaan doen met het risico dat zon 15jarige een ander zn oog er uitschiet? Alsof die dat masker nou net niet ff afzetten of iets dergelijks, het zijn echt nog lang geen volwassenen en zelfs die doen nog stompzinnnige dingen tijdens zon 'spelletje'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |