7. Mannen mogen NOOIT vrouwen slaan, zelfs niet als verdediging
Kasta
Volledig mee eens!
Als man heb je als een vrouw je slaat 3 opties:
-Niks doen
-Je afweren
-Weglopen
Algemeen geldt trouwens: Zodra je negatief gedrag op een negatieve manier gaat beantwoorden dan verlaag je jezelf en is het einde meteen zoek. Iemand slaan is trouwens sowieso al een enorm zwaktebod.
Als zelfverdediging mag je iedereen slaan (Let wel, de andere partij begint!).
Als een doorgedraaid meisje van acht jaar met een mes op me afkomt zal ik niet aarzelen om te slaan, en ook volwassen vrouwen die me aanvallen hoeven niet op enige ridderlijkheid te rekenen.
In niet-bedreigende situaties kun je je beter inhouden, maar zelfs dan zie ik niet waarom een vrouw een andere behandeling zou krijgen als een man.
Conclusie: niet mee eens.
quote:
op 11-18-1999 om 02:04 PM schreef Pinball het volgende:
Mijn uitgangspunt is dat niemand iemand anders zou moeten slaan. Mannen EN vrouwen.Als zelfverdediging mag je iedereen slaan (Let wel, de andere partij begint!).
Als een doorgedraaid meisje van acht jaar met een mes op me afkomt zal ik niet aarzelen om te slaan, en ook volwassen vrouwen die me aanvallen hoeven niet op enige ridderlijkheid te rekenen.
In niet-bedreigende situaties kun je je beter inhouden, maar zelfs dan zie ik niet waarom een vrouw een andere behandeling zou krijgen als een man.
Conclusie: niet mee eens.
Pinball, ik Quote nu jou even maar ik had net zo goed Sombie kunnen Quoten: Als je weg kunt lopen, doe dan dat ipv je verlagen tot terugslaan. Dan is namelijk meteen de beer los. Gewoon weglopen en er op een beter, geschikter moment op terugkomen. Je uitgangspunt klinkt raar als je daaronder schrijft dat je terug zou slaan terwijl je dus ook makkelijk weg zou kunnen lopen.
Oog om oog tand om tand lost ook niks op, het laat de zaak alleen maar direct volledig escaleren zonder dat er dan nog eigenlijk een weg terug is.
Overigens even uit eigen ervaring en kennis: De politie zegt ook: Als je weg kunt lopen, doe dat dan. Mocht je, ookal begint de ander, zover doordraaien dat je zelfverdediging overgaat in aanvallen of dat je dus ipv weglopen de ander echt flink verwondt dan zul je op het matje geroepen worden door justitie
Kortom, door terugslaan terwijl dat niet *absoluut* noodzakelijk is, als je dus makkelijk weg kan, stel je jezelf ook zeer kwetsbaar op en begeef je je meteen op het randje van de wet waar je door alle opwinding zomaar over heen kunt gaan.
Wees wijs, negeren, weglopen.
DIGGER, ik denk dat je me niet helemaal goed begrepen hebt: ik zeg namelijk dat een man (en dat geldt trouwens idd ook voor vrouwen) alleen mag slaan als hij dat nodig heeft om zich te kunnen verdedigen. Ik ben het met je eens dat je altijd moet proberen om geweld te vermijden.
[Dit bericht is gewijzigd door sombie (Datum 18 November 1999).]
M'n uitgangspunt is ook "nooit slaan". Het punt over niet-bedreigende situaties haal ik alleen aan om aan te geven dat er m.i. geen verschil is tussen mannen en vrouwen.
P. A. Lumile
vul de rest zelf maar in
quote:
op 11-18-1999 om 10:21 PM schreef roadrunner het volgende:
vrouwen wil toch zelfde rechten als mannen ???
Uhhh, even een correctie: vrouwen hebben dezelfde rechten als mannen.
Ik vind het maar onzin allemaal hoor. Vrouwen mag je gewoon net zo hard slaan als dat je mannen slaat. In mijn geval, niet.
Ik ben voor gelijke behandeling voor zover dat mogelijk is. Zo toon ik bijvoorbeeld mijn mannelijke vrienden het liefste net zo goed affectie als vrouwelijke vrienden.
Waarom een vrouw wel kussen bij een begroeting en een man niet? Het is misschien dan wel het tegenovergestelde van de topic, maar het is wel vergelijkbaar!
YES I AM
quote:
op 11-18-1999 om 01:39 PM schreef kastanova het volgende:
7. Mannen mogen NOOIT vrouwen slaan, zelfs niet als verdediging
en...welke 7 mannen zijn dat?
Nee, ik vraag me af Kasta, had die vriend van jou dan wel terug geslagen als het twee jongens waren geweest???????
Nu was zijn reactie goed, maar is er verschil nodig in reactie van geslacht tot geslacht?
PS
Persoonlijk hou ik wel van slaan, maar nooit echt hard...
Jezelf verlagen tot het nivo vaan een ander is altijd een zwaktebod.Praten of humor helpen soms niet, integendeel, kunnen soms ook weer escalerend werken.
Er zijn echter situaties waarin je niet meer weg kan lopen, als je bijv. letterlijk in een hoek gedreven wordt, zoals mij ooit eens overkwam.Pas dan vind ik het gebruiken van geweld geoorloofd.
Ik vind dat in die situatie een man of vrouw, die aangevallen wordt gelijk is.
Mannen moeten echter nooit vergeten dat ze over het algemeen fysiek sterker zijn dan vrouwen en dat ze daar wel digelijkverantwoording moeten nemen tegenover een vrouw,net zoals tegenover kleinere mannetjes, bejaarden, babys, kinderen,ook als ze door hen aangevallen worden.
Je moet , hoe moeilijk ook,altijd je kop erbij houden en als het ff kan, niet van uit je emoties reageren.
Voorop gesteld ik ben tegen elke vorm van geweld, maar als een vrouw mij aanvalt zal ik mijzelf verdedigen, dat heeft nix te maken met oog om oog of dat het een vrouw is, lang leve de emancipatie toch? Degene die aanvalt maakt de fout, ik ben er geheel mee eens dat je moet voorkomen dat de zaak escaleert, maar dat betekent niet constant de andere wang toekeren, man of vrouw....het is natuurlijk allemaal afhankelijk van de omstandigheden.
Het feit dat vrouwen fysiek zwakker zijn is op zich waar, maar snijdt geen hout want een afgetrainde spierbundel is een stuk sterker dan de magere lat, dus fysieke ongelijkheid is altijd aanwezig.....
maar mannen ook niet, waarom zou ik gaan slaan?? het komt eigenlijk nooit voor dat ik sla.
maar als iemand en dan maakt het me geen fuck meer uit of het een man of een vrouw is me begint te slaan/schoppen en weglopen is geen optie meer zal ik er niet over twijfelen op ook maar even wat bruut geweld toe te passen. Ik ga niet als wandelende boksbal ergs rondlopen in de hoop dat dat vrouwtje stopt met slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |