abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19316
7

7. Mannen mogen NOOIT vrouwen slaan, zelfs niet als verdediging

Kasta

I was an atheist until I realized I was God
pi_19317
Ik ben niet van plan om op alles te reageren, zou een beetje veel worden maar op deze wil ik wel even reageren.

Volledig mee eens!

Als man heb je als een vrouw je slaat 3 opties:

-Niks doen
-Je afweren
-Weglopen

Algemeen geldt trouwens: Zodra je negatief gedrag op een negatieve manier gaat beantwoorden dan verlaag je jezelf en is het einde meteen zoek. Iemand slaan is trouwens sowieso al een enorm zwaktebod.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_19318
In principe ben ik het wel met deze stelling eens maar zij behoeft wel enige nuancering, mijns inziens. Als een man wordt aangevallen door een vrouw heeft hij wel het recht om zich te verdedigen en als hij haar dan moet slaan, mag dat dus ook.
pi_19319
Mijn uitgangspunt is dat niemand iemand anders zou moeten slaan. Mannen EN vrouwen.

Als zelfverdediging mag je iedereen slaan (Let wel, de andere partij begint!).

Als een doorgedraaid meisje van acht jaar met een mes op me afkomt zal ik niet aarzelen om te slaan, en ook volwassen vrouwen die me aanvallen hoeven niet op enige ridderlijkheid te rekenen.

In niet-bedreigende situaties kun je je beter inhouden, maar zelfs dan zie ik niet waarom een vrouw een andere behandeling zou krijgen als een man.

Conclusie: niet mee eens.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_19320
Ik vroeg me eigenlijk af hoe iedereen er over dacht, omdat me dat het afgelopen weekend overkomen is.
Een vriend van me had namelijk ruzie (bekvechten) met een aantal jongens en iedereen stond er een beetje bij te kijken.
Totdat er 2 meiden op hem af kwamen lopen en hem direct voor z'n bek sloegen.
Het enigste dat hij daarop deed was perplex voor zich uit kijken.
Die meiden zijn direct de discotheek uitgeschopt.
Maar later zei hij dat hij haar eigenlijk terug had moeten slaan.
Ik vroeg me daarom af hoe jullie erover denken.
I was an atheist until I realized I was God
pi_19321
quote:
op 11-18-1999 om 02:04 PM schreef Pinball het volgende:
Mijn uitgangspunt is dat niemand iemand anders zou moeten slaan. Mannen EN vrouwen.

Als zelfverdediging mag je iedereen slaan (Let wel, de andere partij begint!).

Als een doorgedraaid meisje van acht jaar met een mes op me afkomt zal ik niet aarzelen om te slaan, en ook volwassen vrouwen die me aanvallen hoeven niet op enige ridderlijkheid te rekenen.

In niet-bedreigende situaties kun je je beter inhouden, maar zelfs dan zie ik niet waarom een vrouw een andere behandeling zou krijgen als een man.

Conclusie: niet mee eens.

Pinball, ik Quote nu jou even maar ik had net zo goed Sombie kunnen Quoten: Als je weg kunt lopen, doe dan dat ipv je verlagen tot terugslaan. Dan is namelijk meteen de beer los. Gewoon weglopen en er op een beter, geschikter moment op terugkomen. Je uitgangspunt klinkt raar als je daaronder schrijft dat je terug zou slaan terwijl je dus ook makkelijk weg zou kunnen lopen.

Oog om oog tand om tand lost ook niks op, het laat de zaak alleen maar direct volledig escaleren zonder dat er dan nog eigenlijk een weg terug is.

Overigens even uit eigen ervaring en kennis: De politie zegt ook: Als je weg kunt lopen, doe dat dan. Mocht je, ookal begint de ander, zover doordraaien dat je zelfverdediging overgaat in aanvallen of dat je dus ipv weglopen de ander echt flink verwondt dan zul je op het matje geroepen worden door justitie
Kortom, door terugslaan terwijl dat niet *absoluut* noodzakelijk is, als je dus makkelijk weg kan, stel je jezelf ook zeer kwetsbaar op en begeef je je meteen op het randje van de wet waar je door alle opwinding zomaar over heen kunt gaan.

Wees wijs, negeren, weglopen.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_19322
In het geval dat Kastanova noemt, vind ik nog steeds dat het het beste is om niet terug te slaan tenzij zij door blijven gaan. Je lost er namelijk niets mee op door terug te gaan slaan. Ik vind dat die meiden in dit geval ook helemaal fout zaten door te gaan slaan. Terecht dus dat ze eruit gezet zijn.

DIGGER, ik denk dat je me niet helemaal goed begrepen hebt: ik zeg namelijk dat een man (en dat geldt trouwens idd ook voor vrouwen) alleen mag slaan als hij dat nodig heeft om zich te kunnen verdedigen. Ik ben het met je eens dat je altijd moet proberen om geweld te vermijden.

[Dit bericht is gewijzigd door sombie (Datum 18 November 1999).]

pi_19323
emancipatie is emancipatie. Dus mannen mogen vrouwen slaan en vrouwen mogen mannen slaan in extreme situaties (bv. zelfverdediging). Misschien heb ik een beetje vreemde mening maar ja is toch weer leuk voor discussie.
pi_19324
Ben het met Digger eens.
pi_19325
Digger, misschien was mijn verhaal niet duidelijk genoeg, maar we zijn het eens.

M'n uitgangspunt is ook "nooit slaan". Het punt over niet-bedreigende situaties haal ik alleen aan om aan te geven dat er m.i. geen verschil is tussen mannen en vrouwen.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_19326
Alleen wanneer je slaat uit onkunde, ben je verkeerd bezig. Er zijn situaties waarin je gewoonweg zal moeten slaan. Slaan uit onkunde doe je wanneer jij je zelfbeheersing verliest en geen correcte reactie kan geven op je omgeving. Praten blijft trouwens wel een beter middel in veel gevallen.

P. A. Lumile

Ik word wakker, ik doe een plas en sta op.. en denk ineens: "Verrek dat moest andersom!"
  donderdag 18 november 1999 @ 22:21:00 #12
20 roadrunner
vraag vaag blaag maag traag
pi_19327
vrouwen wil toch zelfde rechten als mannen ???
...........................

vul de rest zelf maar in

BLUP blup ik ben een vis. kijk maar naam ijn sterrenbeeld
  donderdag 18 november 1999 @ 23:30:00 #13
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_19328
Valt een vrouw in de houtgreep nemen omdat zij jou aanvalt ook onder slaan? Je moet dan wel uitkijken voor elleboogstoot in je kruis enzo, maar dit lijkt mij wel een vrouwvriendelijke oplossing. Hoewel.. Als een vrouw jou echt aanvalt (dus niet een klap op je wang ofzo) is 't vast ook geen lieverdje. Een beetje hard aanpakken kan dus geen kwaad, maar keihard terugmeppen is natuurlijk net zo goed fout.
Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
pi_19329
quote:
op 11-18-1999 om 10:21 PM schreef roadrunner het volgende:
vrouwen wil toch zelfde rechten als mannen ???

Uhhh, even een correctie: vrouwen hebben dezelfde rechten als mannen.

vrijdag 19 november 1999 @ 13:21:00 #15
36 Andy
Dat Kan Harder
pi_19330
gelijke monniken, gelijke klappen.....
Kaboem!

maandag 10 januari 2000 @ 21:48:00 #16
1656 GEeR+
een schaduw
pi_19331
* GEeR+ is wat aan het spitten in de topiclijst.

Ik vind het maar onzin allemaal hoor. Vrouwen mag je gewoon net zo hard slaan als dat je mannen slaat. In mijn geval, niet.
Ik ben voor gelijke behandeling voor zover dat mogelijk is. Zo toon ik bijvoorbeeld mijn mannelijke vrienden het liefste net zo goed affectie als vrouwelijke vrienden.
Waarom een vrouw wel kussen bij een begroeting en een man niet? Het is misschien dan wel het tegenovergestelde van de topic, maar het is wel vergelijkbaar!

Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
  maandag 10 januari 2000 @ 22:13:00 #17
910 Barbie
Graduated Fool
pi_19332
Hmmm, ik als vrouw zijnde, zou niet raar staan te kijken, wanneer ik een knal krijg, nadat ik er zelf een heb uitgedeeld. In theorie hoor, heb nog nooit iemand geslagen, zelfs niet uit zelfverdediging. Maar inderdaad, gelijke monikken, gelijke kappen. Maar dan liever niet zo heel erg hard alsjeblieft
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  maandag 10 januari 2000 @ 22:33:00 #18
2279 robby!
Live win dare fail
pi_19333
geer+ is inderdaad voor gelijke behandeling van mannen en vrouwen
een mooi voornemen maar minder leuk voor zijn vrienden (zoals ik) die telkens op hun bek gepakt worden als ze hem zien

AM I EVIL ?

YES I AM

pi_19334
als je tegen een willekeurig iemand anders zou terug slaan, mag je uiteraard terugslaan, LET OP ALS, kunt gewoon veel beter mijn theorie nemen: als iemand je slaat of ruzie zoekt: gewoon een pilsje aanbieden.
  dinsdag 11 januari 2000 @ 08:32:00 #20
1542 Ludo
Still YF&S
pi_19335
quote:
op 11-18-1999 om 01:39 PM schreef kastanova het volgende:
7. Mannen mogen NOOIT vrouwen slaan, zelfs niet als verdediging

en...welke 7 mannen zijn dat?

<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  dinsdag 11 januari 2000 @ 09:52:00 #21
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_19336
't Is alleen jammer dat neimand je oit terug wil zoenen GEeR+...

Nee, ik vraag me af Kasta, had die vriend van jou dan wel terug geslagen als het twee jongens waren geweest???????
Nu was zijn reactie goed, maar is er verschil nodig in reactie van geslacht tot geslacht?

PS
Persoonlijk hou ik wel van slaan, maar nooit echt hard...

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  dinsdag 11 januari 2000 @ 11:22:00 #22
2118 rosebud51
niet goed en ook niet gek.....
pi_19337
* rosebud51 vindt Digger een wijs mens.

Jezelf verlagen tot het nivo vaan een ander is altijd een zwaktebod.Praten of humor helpen soms niet, integendeel, kunnen soms ook weer escalerend werken.

Er zijn echter situaties waarin je niet meer weg kan lopen, als je bijv. letterlijk in een hoek gedreven wordt, zoals mij ooit eens overkwam.Pas dan vind ik het gebruiken van geweld geoorloofd.
Ik vind dat in die situatie een man of vrouw, die aangevallen wordt gelijk is.
Mannen moeten echter nooit vergeten dat ze over het algemeen fysiek sterker zijn dan vrouwen en dat ze daar wel digelijkverantwoording moeten nemen tegenover een vrouw,net zoals tegenover kleinere mannetjes, bejaarden, babys, kinderen,ook als ze door hen aangevallen worden.
Je moet , hoe moeilijk ook,altijd je kop erbij houden en als het ff kan, niet van uit je emoties reageren.

torn between 2 worlds...
  dinsdag 11 januari 2000 @ 12:00:00 #23
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_19338
Ik moet in dit verband denken aan Jerry Springer. Ik geef toe dat dit programma mij mateloos boeit alleen al uit pure verbazing over de dubbele moraal: iedereen zit te wachten op vechtpartijen. Maar wanneer er een wilde vrouw de bune op komt stormen en een man te lijf gaat, wordt het publiek inneens een stel moraalridders als die man zich verdedigt. Ik vind dat belachelijk.

Voorop gesteld ik ben tegen elke vorm van geweld, maar als een vrouw mij aanvalt zal ik mijzelf verdedigen, dat heeft nix te maken met oog om oog of dat het een vrouw is, lang leve de emancipatie toch? Degene die aanvalt maakt de fout, ik ben er geheel mee eens dat je moet voorkomen dat de zaak escaleert, maar dat betekent niet constant de andere wang toekeren, man of vrouw....het is natuurlijk allemaal afhankelijk van de omstandigheden.

Het feit dat vrouwen fysiek zwakker zijn is op zich waar, maar snijdt geen hout want een afgetrainde spierbundel is een stuk sterker dan de magere lat, dus fysieke ongelijkheid is altijd aanwezig.....

gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
pi_19339
Ik zal in principe geen vrouwen slaan.

maar mannen ook niet, waarom zou ik gaan slaan?? het komt eigenlijk nooit voor dat ik sla.

maar als iemand en dan maakt het me geen fuck meer uit of het een man of een vrouw is me begint te slaan/schoppen en weglopen is geen optie meer zal ik er niet over twijfelen op ook maar even wat bruut geweld toe te passen. Ik ga niet als wandelende boksbal ergs rondlopen in de hoop dat dat vrouwtje stopt met slaan.

dinsdag 11 januari 2000 @ 12:33:00 #25
2118 rosebud51
niet goed en ook niet gek.....
pi_19340
Hoi, zonnedauw,

Ik heb ook kleinere mannetjes genoemd !

torn between 2 worlds...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')