Een vriend van me wil dit gaan gebruiken (we fitnissen allebei) maar ik weet eigenlijk niet goed wat het is....ben een beetje bezorgd dattie dalijk allemaal "verkeerde" dingen gaat gebruiken om maar gespierder te worden....
dus kan er iemand vertellen wat het is en wat het doet??
tnx!!
Ikzelf was vroeger zo gek dat ik bijna creatine ben gaan innemen omdat ik snel resultaat wilde boeken. Heb ik gelukkig toch niet gedaan toen.
quote:
Op zondag 27 januari 2002 16:33 schreef yingyang het volgende:
Ikzelf heb een jaar lang aminozuren gebruikt tijdens fitniss. Dat was van Dr Weidder. Geloof niet dat het echt schadelijk is. Heb er niets aan over gehouden. Dr Weidder is denk ik redelijk "gezond" te noemen.Ikzelf was vroeger zo gek dat ik bijna creatine ben gaan innemen omdat ik snel resultaat wilde boeken. Heb ik gelukkig toch niet gedaan toen.
quote:Ahzo dat wist ik niet.
Op zondag 27 januari 2002 18:21 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Creatine is niet schadelijk voor je lichaam. Het is een stof die trouwens zelf door je lichaam word aangemaakt
Vond het al gek dat ze in die bodybuilding boekjes veel reclame deden maken ervan.
Dacht altijd dat het schadelijk was.
quote:Ik zal geen oordeel geven over creatine, maar het argument dat het door je lichaam wordt aangemaakt is natuurlijk niet het argument dat het dan goed is. Er zijn genoeg stoffen die het lichaam maakt en niet goed zijn om in te nemen:
Op zondag 27 januari 2002 18:21 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Creatine is niet schadelijk voor je lichaam. Het is een stof die trouwens zelf door je lichaam word aangemaakt
quote:dat en het feit dat je lichaam het maar in bepaalde mate maakt en men middels het slikken van creatine een veel hogere dosis tot zich neemt dan het lichaam zelf zal aanmaken.
Op zondag 27 januari 2002 18:52 schreef plok het volgende:[..]
Ik zal geen oordeel geven over creatine, maar het argument dat het door je lichaam wordt aangemaakt is natuurlijk niet het argument dat het dan goed is. Er zijn genoeg stoffen die het lichaam maakt en niet goed zijn om in te nemen:
poep, pus, zoutzuur, .....
De link is idd vrij duidelijk.
quote:kijk of je nou een grote lepel vol met cretine neemt of een theelepeltje het lichaam neemt wat het nodig heeft en de rest word afgevoert
Op zondag 27 januari 2002 19:19 schreef fisico het volgende:[..]
dat en het feit dat je lichaam het maar in bepaalde mate maakt en men middels het slikken van creatine een veel hogere dosis tot zich neemt dan het lichaam zelf zal aanmaken.
De link is idd vrij duidelijk.
De enige dingen die echt zullen helpen zijn niet echt legaal te noemen!
en de grote mate waarop je moet trainen voordat supplementen wel nodig zijn en werken zullen de meeste behalve topsporters niet bereiken!
dus hou AUB je geld in je zak want het is pure geldklopperij!
Als je echt wil groeien helpen er maar 2 dingen en dat zijn Hard Trainen (goed) of Steroiden (Niet Goed)
quote:zo denk ik er dus ook over en volgens mij zit het ook tussen z'n oren, want ik zie tot nu toch nog geen verschil van toen ie nog niks gebruikte en nu ie wel wat "hulp" heeft zeg maar....
Op maandag 28 januari 2002 14:37 schreef Keukenkastje het volgende:
Mja de uitleg is gewoon als volgt : Het helpt allemaal geen fuck en het zit tussen je oren!De enige dingen die echt zullen helpen zijn niet echt legaal te noemen!
en de grote mate waarop je moet trainen voordat supplementen wel nodig zijn en werken zullen de meeste behalve topsporters niet bereiken!
dus hou AUB je geld in je zak want het is pure geldklopperij!
Als je echt wil groeien helpen er maar 2 dingen en dat zijn Hard Trainen (goed) of Steroiden (Niet Goed)
It's a Jedi Mindtrick
quote:Placebo
Op woensdag 30 januari 2002 08:55 schreef Keukenkastje het volgende:
Hehe is wel een leuke truc voor, je koop van die zoetjes voor in de koffie en laat iemand geloven dat het supplement of steroids zijn. moet je eens zien hoe lekker diegene traintIt's a Jedi Mindtrick
quote:Goh, denk je dat echt? Waarom zou je dan dik worden als je te veel eet? In jouw redenatie zou het teveel gewoon uitgepoept moeten worden.
Op zondag 27 januari 2002 21:06 schreef Duiveltja het volgende:[..]
kijk of je nou een grote lepel vol met cretine neemt of een theelepeltje het lichaam neemt wat het nodig heeft en de rest word afgevoert
quote:Aminozuren zitten ook in kipfilet.
Op maandag 28 januari 2002 15:44 schreef Robar het volgende:
Is op zich wel goed voor je, het zorgt ervoor dat na het fitnessen je spieren snel kunnen herstellen!! Je moet alleen niet teveel nemen!! Het is alleen wel errug smerig spul!!!
Creatine is niet slecht voor je maar als je het een periode te lang gebruikt heeft het geen werking meer. Een periode is vaak 3 a 4 weken daarna moet je er iets van2 weken van af blijven. Oh en je nieren moeten ook harder werken.
quote:de meeste stoffen worden idd afgevoerd wanneer je er teveel van binnekrijgt. Kijk maar aan het teveel aan vitamiene C.
Op woensdag 30 januari 2002 10:31 schreef plok het volgende:[..]
Goh, denk je dat echt? Waarom zou je dan dik worden als je te veel eet? In jouw redenatie zou het teveel gewoon uitgepoept moeten worden.
Kreatine is idd een afvalstof van het lichaam en bij veel gebruik word je idd dikker (lees hier aanmaaksotffen voor spieren.)
Dus jullie hebben beide gelijk
ps kreatine kan geen kwaad mits je het goed gebruikt.
Liever een eiwaitshake na het sporten en evt veel kip etc eten...
quote:ach, je hebt er toch twee.....
Oh en je nieren moeten ook harder werken
welke gekken riskeren hier hun GEZONDE lichaam voor en subjectieve beoordeling van iemand aners van hun "afgetrainde" lichaam?
willen jullie dan zo graag bevestiging in dingen die je niet kunt nastreven met dicipline en doorzettingsvermogen?
het is een drama als je niet zo gespierd ben als je wilt zijn, maar om je gezondheid te riskeren om een belachelijk ideaalbeeld na te streven met gevaarlijke "hulpmiddelen" is even triest als het gevaarlijk is...
je moet niet zoeken naar een oplossing van de gevolgen ("ik ben dik en ik heb geen vrienden en weinig sjans, dus ik moet gespierd en afgetraint worden"), maar naar een oplossing van je onderliggende probleem ("waarom eet ik meer als mijn lichaam redelijkrwijs kan verwerken?", "waarom zoek ik troost in calorierijk voedsel?", etc.)
2 weken creatine innemen daarna 6 weken niets of zo.
dan weer 2 weken. en weer 4 weken niks.
je moet je creatine dus goed afstellen op de mate dat je traint. Creatine is overigens niet schadelijk. Het enige wat creatine kan doen is wat kleine spierblessures oplevereen en een iets zwaarder gewicht bij het begin van het innemen.
quote:maakt jouw lichaam zoutzuur aan dan? apart persoon ben jij, lijkt me niet echt lekker.
Op zondag 27 januari 2002 18:52 schreef plok het volgende:[..]
Ik zal geen oordeel geven over creatine, maar het argument dat het door je lichaam wordt aangemaakt is natuurlijk niet het argument dat het dan goed is. Er zijn genoeg stoffen die het lichaam maakt en niet goed zijn om in te nemen:
poep, pus, zoutzuur, .....
en trouwens, ik geloof dat jullie verschillende termen door elkaar halen bv. eiwitten(a.k.a proteinen) en aminozuren, aminozuren zelf komen niet "los" voor in stoffen, het zijn de bouwstoffen van o.a. eiwitten en zijn dus ook echt niet los te koop integenstelling tot bepaalde eiwitten.
[Dit bericht is gewijzigd door paarse_paashaas op 15-02-2002 09:57]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |