abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19173
2e stelling:

2.Nederland raakt vol; Het assielzoekers beleid moet minder soepel

Kasta

I was an atheist until I realized I was God
pi_19174
Oneens!
Leg eens uit waarom Nederland vol is?
Wil jou wel horen als je moet vluchten en je met je tasje aankomt in een vreemd land. Ik heb centra van binnen gezien en het is er echt geen pretje (goede basisomstandigheden, maar ik denk dat menigeen liever veilig thuis zit). Graag je reactie.
Life is a moment in space

pi_19175
Zomaar een citaat van Freek de Jonge, waarin mijn mening wel redelijk verwoord wordt:

We hebben nu een procedure waarin een assielzoeker pakweg 3 jaar moet wachten voordat ie ja of nee krijgt te horen.
Ik kan me heel barmhartig opstellen, in m'n prachtige aan de brink met een grote hoeveelheid grond er om heen.
Maar de mensen in Kollum zijn geconfronteerd met een meisje dat vermoord is.
In eerste instantie is geopperd vanuit positieve discriminatie dat het NOOIT door een assielzoeker kan zijn gedaan. Achteraf moet men echter constateren dat dat mischien iets te laks geredeneerd is.
Tja, en vervolgens komen de echt gevaarlijke krachten naar boven.
Daarom is het zo belangrijk dat de discussie helder wordt gevoerd.
We moeten of aangeven tot hoever we kunnen gaan met de opvang van vreemdelingen in Nederland; of het land gewoon opengooien - net zolang tot er iemand in de Waddenzee valt als er nogeen vanuit Belgie ofzo binnenkomt.

Ik zeg met dit standpunt ook niet dat er geen enkele assielzoeker meer Nederland in mag.
Politieke vluchtelingen mogen van mij met een geldige reden toegelaten worden.
Maar men moet beter letten op assielzoekers die uit economische redenen besluiten assiel aan te vragen in Nederland.
Zoals laatst die (ex-) verdachte in Kollum vertelde.
Hij moest een hartoperatie ondergaan, maar hij had het geld er niet voor.
Daarom heeft hij maar assiel aangevraagt in Nederland zodat hij hier gratis geopereerd werd.
Nadat hij geopereerd is, is hij ook weer direkt naar zijn eigen land vertrokken.
Als ik zoiets hoor, denk ik toch dat het assielzoekersbeleid zoals het nu is, niet goed is.

Kasta

pi_19176
nee, nederland is niet vol. Ik heb stage gelopen in een azc. Ik heb vluchtverhalen gehoord en die zijn echt niet leuk. Ik zal je ze besparen.
Ik vind dat ze daar in slechte omstandigheden leven en dat doen ze niet voor hun lol. Ze worden in een huis gezet met 7 anderen onbekenden. Vaak met andere nationaliteit. Stel je voor zelfs je kamer deel je met iemand anders. De enige privacy die ze hebben (als er al sprake is van privacy) is een vierkante meter. De gehele kamer is een stapelbed en daarnaast ruimte voor een stoel.
Ik denk niet dat wie dan ook zo wenst te leven.
Ook is het geen pretje om te zien dat iemand onder dwang van politie teruggestuurd wordt. Ik raad je aan om vrijwilligerswerk te gaan doen in een azc. Misschien denk je er dan anders over en dan heb je ook meer recht van spreken, want dan weet je waar je over praat.
pi_19177
Ik weet wel degelijk waar ik over praat.
Ik heb zelf in een hotel (!) gewerkt waar assielzoekers opgevangen werden.
Ze hadden (ieder gezin) een eigen kamer, een terras, een bar en een voetbalveld.
Het was dan wel geen 5-sterren hotel, maar het lijkt me toch geen hel op aarde.
Ik weet wel dat niet alle assielzoekers in een hotel opgevangen worden, maar ik denk ook niet dat alle assielzoekers maar 1 m2 privacy per persoon hebben.
Hetgeen wij beschrijven zullen wel 2 uitersten zijn, maar als assielzoekers opgevangen worden in iets wat daar tussen ligt, zullen ze het beter hebben dan in hun eigen land.
Ik neem trouwens aan dat je het stukje dat ik hiervoor gepost heb nog niet gelezen had, voodat je reageerde.

Kasta

pi_19178
Kastanova, vind jij het niet gek dat Nederlanders, als ze dat willen relatief gemakkelijk naar een ander land kunnen verhuizen, maar dat als je toevallig uit een armer land komt dat je dat niet mag. Ik dacht toch echt dat alle mensen gelijk waren.
pi_19179
Beste Kastanova,

Wat is dat toch dat je zo nodig op elke reactie moet reageren? Je wordt niet persoonlijk aangevallen ofzo. Laat de mensen toch lekker hun mening geven zonder dat jij die mening probeert te beinvloeden.

groetjes Kaya

donderdag 18 november 1999 @ 18:56:00 #8
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_19180
Ik heb niks tegen asielzoekers maar:

* Ze moeten uit hun land vluchten omdat het onveilig is om daar te blijven. bv Iran/Iraq/Servie etc. Er zijn genoeg mensen die naar nederland emigreren, dus niet omdat ze vluchten, maar omdat nederland gewoon aantrekkelijk is. Dat soort mensen moeten een lagere prioriteit krijgen dan de echte vluchtelingen.

* Ze moeten verplicht werk zoeken.
Net zoals iedere nederlander. Dat ze een bedrag krijgen om een bestaan op te bouwen vind ik ok, maar ze moeten zelfstanding hun bestaan opbouwen.

* Ze moeten verplicht nederlands leren.
Je moet je eigen op zijn minst verstaanbaar kunnen maken lijkt me.

* Een Gevangenisstraf moet automatisch omgezet worden in uitzetting.
Totdat ze de nederlandse status krijgen vin ik dit een goeie oplossing. Hoeveel asielzoekers zitten er niet in de gevangenis die nederlanders betalen waar ze uit onze zak leven. Als je je eigen niet kunt gedragen in een gast-land, dan mag je voor mij het eerste vliegtuig terug naar je land.

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_19181
Asielzoekers die hier op goede gronden komen moet je toelaten !!! MAAR !! let op : je kunt ze vaak hier niet houden omdat zij juist degene zijn die in de beroeps bevolking vallen .Stuur je niemand terug dan verliest het land nu juist het vermogen tot wederopbouw en zakt het land nog verder terug !!Het zijn vaak de sterkste en meest vermogende die het gemakkelijkst vluchten.Dus ben ik voorstander van terugkeer beleid .

Nu moeten jullie niet van die uitzonderings gevallen zoeken als de Iraniers die veroordeeld waren en teruggestuurd worden , daar ben ik het ook niet mee eens.

Even een opmerking terzijde : er zijn op dit moment meer Nederlanders ge-emigreerd dan buitenlanders ge-immigreerd !!!

pi_19182
quote:
op 11-18-1999 om 06:56 PM schreef JayTaph het volgende:

* Ze moeten verplicht werk zoeken.
Net zoals iedere nederlander. Dat ze een bedrag krijgen om een bestaan op te bouwen vind ik ok, maar ze moeten zelfstanding hun bestaan opbouwen.

* Ze moeten verplicht nederlands leren.
Je moet je eigen op zijn minst verstaanbaar kunnen maken lijkt me.

Met het eerste en laatste punt dat je noemt, ben ik het eens. Aan het tweede en het derde punt wil ik graag iets toevoegen. Ik heb zelf als vrijwilliger Nederlandse les gegeven in een asielzoekerscentrum. De mensen daar gaven aan dat zij dolgraag wilden werken en Nederlands leren want ze werden er gek van dat ze de hele dag niets te doen hadden. Het probleem is echter dat asielzoekers niet mogenwerken. Verder was er in die tijd ook nog lang niet bij alle asielzoekerscentra de mogelijkheid om Nederlandse les te volgen omdat er geen geld was/is om boeken aan te schaffen en leraren in te huren. In diezelfde periode kwam de regering met het idee van zo'n soort staatsburgersexamen waardoor asielzoekers verplicht werden Nederlands te leren. Ik ben toen zo kwaad geworden: de meeste asielzoekers willen niets liever maar de overheid stelt geen geld beschikbaar waardoor dat mogelijk wordt! Hoe bedoel je krom.

Oké, dit is echt mijn laatste post vanavond want ik moet WERKEN. (sorry, even off-topic)

pi_19183
Seestar, wist jij dan dat er Nederlanders zijn die naar het buitenland verhuist zijn en nu niet meer terug mogen komen, omdat Nederland "vol" zit.
Als het zo gaat lijkt me de opmerking:
"Eigen volk eerst" zo raar nog niet.

Quote:
Wat is dat toch dat je zo nodig op elke reactie moet reageren? Je wordt niet persoonlijk aangevallen ofzo. Laat de mensen toch lekker hun mening geven zonder dat jij die mening probeert te beinvloeden.

groetjes Kaya

Beste Kaya,
Ik heb geleerd dat een discussie beter werkt, als mensen elkaars meningen en standpunten horen.
Ik voel me dan ook niet aangevallen, maar ik denk dat degene die een discussie in het leven roept toch wel zelf mag reageren op de reacties.
Een discussie is namelijk alleen maar doeltreffend als alle kanten van een verhaal aan de orde komen.
Een beetje vreemde reactie van je, maar ja...

Jaytaph: BIS, BIS, BIS

Daar kan ik me nu helemaal in vinden.
Wist je trouwens dat in sommige landen dat beleid al wordt toegepast.
Zweden is volgens mij 1 van die landen.

De opmerking: Het zijn vaak de sterkste en meest vermogende die het gemakkelijkst vluchten.Dus ben ik voorstander van terugkeer beleid vond ik zeer op z'n plaats.

Want diegene die het echt moeilijk hebben en onder erbarmelijke omstandigheden leven kunnen ook de vervoerskosten en alle bijkomende zaken niet betalen, waardoor de mensen die het eigenlijk in verhouding makkelijker hebben hier naartoe komen.

Kasta

donderdag 18 november 1999 @ 21:20:00 #12
89 Toiletman
lang weggeweest!
pi_19184
Om even terug te komen op de titel van dit topic, lost het asielzoekersbeleid minder soepel maken dit probleem op?
antwoord: nee.
Want als het zijn namelijk de nederlanders zelf die nederland vol maken, en niet de relatief kleine groep van asielzoekers.
Dus als we met z'n allen nou eens niet zoveel kindertjes zouden maken zijn we van dit probleem (is nederland wel vol?) en gelijk ook een heleboel andere problemen af.

Ik snap ook niet helemaal waarom eigen volk eerst zou moeten gaan, want we zijn tenslotte allemaal mensen, en allemaal gelijk. Mensen je land niet binnen laten en ze ergens anders maar laten creperen helpt ook niet echt.

Wel vind ik dat politieke vluchtelingen iig voorrang moeten krijgen boven economische vluchtelingen (dit betekent niet dat die niet toe gelaten zouden hoeven te worden, want Nederlanders mogen toch emigreren?)

Only Dead Fish Go With The Flow
pi_19185
Kasta (en anderen), zomaar even een vraagje.
Hebben jullie enig idee naar hoe hoog Nederland staat (als je het in Europa bekijkt) Qua het relatieve aantal asielzoekers welke we hier hebben?

Lijkt me namelijk zeer to the point en gezien je stelling, maar ook de reacties van anderen vraag ik me dat nu ineens af. Ik zal het niet meteen verklappen, antwoord komt later wel, maar ik ben een beetje benieuwd naar jullie kennis van zaken. Dus de vraag: Denken jullie dat Nederland koploper is of subtopper, middenmoter of onderaanbungeld als het gaat om het relatieve aantal asielzoekers welke we hier hebben? En probeer je idee maar zo goed mogelijk te onderbouwen.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_19186
quote:
op 11-18-1999 om 09:20 PM schreef Toiletman het volgende:
<..>Want als het zijn namelijk de nederlanders zelf die nederland vol maken, en niet de relatief kleine groep van asielzoekers.Dus als we met z'n allen nou eens niet zoveel kindertjes zouden maken zijn we van dit probleem (is nederland wel vol?) en gelijk ook een heleboel andere problemen af.
<..>

????? Ik ga me niet in vol/niet vol discussie mengen, maar volgens mij is het juist _dankzij_ bevolkingsdeel met allochtone roots dat ons land niet NOG harder vergrijst! Volgens mij komt het "vol" zijn van nederland vooral door de hogere leeftijd die we bereiken, en niet door die paar kinderen en asielzoekers die er elk jaar bijkomen.

Correct me if i'm wrong...

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_19187
Nederland staat vergeleken met de rest van Europa niet bovenaan bij het toelaten van assielzoekers.
De laatste keer dat ik er over las ergens tussen midden en laagste in.
Maar we hebben het over Nederland.
Daar woon IK tenminste.
Waarom lullen over heel Europa ?

Enne toiletman, zie jij er toekomst in als we van Nederland een 2e China maken, door een maximum van 1 kind per paar toe te staan ofzo.
Las trouwens laatst dat allochtonen gemiddeld meer kinderen krijgen dan autochtonen.
Las nog wel meer percentages over het verschil tussen all- en autochtonen, maar daar later meer over.

Kasta

Kasta

donderdag 18 november 1999 @ 22:23:00 #16
20 roadrunner
vraag vaag blaag maag traag
pi_19188
nederland is niet vol nog genoeg ruimte er zijn nog niet eens wolden krabbers enzo, newyork meer mensen dan nederland op minder ruimte
BLUP blup ik ben een vis. kijk maar naam ijn sterrenbeeld
pi_19189
quote:
op 11-18-1999 om 09:48 PM schreef kastanova het volgende:

Daar woon IK tenminste.

Kasta

Ik haalde Europa aan omdat wij Nederlanders (ik zeg het even algemeen) altijd in deze discussie doen alsof wij het luilekkerland zijn, alsof wij overspoeld worden met asielzoekers.

Ik ben oorspronkelijk Hagenees en ben terwijl ik daar woonde vaak bij discussies in de 2e kamer geweest. Waarom? Nou omdat ik dat gewoon interessant vond. En dan waren de discussies over asielzoekers zeker niet de beste, maar wel de meest interessante.
Ik vond vooral de psyche erachter wel interessant. Waarom denken wij Nederlanders zo negatief over asielzoekers, waarom doen wij alsof wij het enige land zijn waar ze massaal naar toe komen?

OK even wat cijfers: Nederland is inderdaad niks meer en minder als een middenmoot landje. Het percentage asielzoekers/buitelanders bedraagt hier een kleine 6%. En dan bedoel ik ook inclusief alle buitelanders, ook Amerikanen om maar eens wat te noemen.
Ter vergelijk: Ditzelfde percentage ligt in Duitsland op zo'n 10%, in Frankrijk op een dikke 12% en in Zwitserland liefst 23%.
Kortom, zoveel buitenlanders en asielzoekers wonen hier niet.
Wel een feit is dat wij nu eenmaal een hoge bevolkingsdichtheid hebben, een keertje of 7 zo hoog als Frankrijk. Maar buitenlanders nemen daar in Nederland dus maar een heel klein gedeelte van voor hun rekening.

De andere landen in Europa hebben nu net als Nederland een streng beleid. Economische vluchtelingen worden geweerd, politieke niet. Tenminste, dat is het uitgangspunt. In realiteit gaat het vaak mis. Zo kunnen dikwijls economische vluchtelingen door de mazen van de wet hier binnen komen, maar andersom haalt de overheid het soms ook in haar hoofd om bv Iran een veilig land te noemen en politieke vluchtelingen uit dat land zomaar terug te sturen.

Ik zelf vind dat wij zeker niet te soepel zijn in het toelaten van vluchtelingen. Ik geef het je te doen, niet veilig zijn in je eigen land en dan met achterlaten van alles hier in Nederland aankomen en in een tent op de hei gegooid te worden. De regels zijn in Nederland goed, de uitvoering laat gewoon soms te wensen over. Maar daar waar het zoiets moeilijks en omvangrijks betreft als asielzoekers is dat nu eenmaal nooit helemaal te voorkomen.

Laats hebben we het akkefietje in Kollum gehad. Laat nu net 1 van mijn beste vriendinnen daar vandaan komen. De bevolking kwam in opstand tegen het vestigen van een asielzoekerscentrum in het dorp. En al snel kwamen er rascistische motieven bij kijken, alsof alle asielzoekers stelen, verkrachten enz.
Waar niemand aan denkt maar wat je heel goed in je achterhoofd moet houden: In Kollum wonen 5400 mensen en het ging om 500 asielzoekers. Dat is dus zeg maar 10%
In totaal hebben we hier in Nederland naar verwachting te maken met 50.000 asielzoekers.
50.000 is nog geen 10% van de bevolking van Rotterdam. Wat de overheid in Kollum dus deed was als het ware alle asielzoekers die dit jaar in Nederland aan zouden komen in 1 grote wijk in Rotterdam gooien.
Als je dat zo ziet, dan denk je belachelijk. En dat is het ook. Een van de redenen dat het fout is gegaan in Kollum is dan ook de tactische blunder om daar zo veel asielzoekers te willen huisvesten.
Echter mag dat nimmer een aanleiding zijn om te zinken in rascistische uitlatingen.

Samenvattend kan ik dus het volgende zeggen: Nederland is zeker niet vol. De wetten zijn er en zijn over het algemeen goed. Alleen daar het een zo groot en ingewikkeld probleem is worden er regelmatig fouten gemaakt. Het jammere is dus dat alleen die fouten worden gebruikt als argument om asielzoekers negatief af te schilderen. van mij is iedereen die in zijn land gewoon niet veilig is vanwege ras, sexuele voorkeur of geloof hier welkom. Ik zou daarom als ik een reactie op de stelling moet geven in 1 zin dat als volgt doen.

Als Nederland al vol raakt of is, dan is dat met Nederlanders zelf.

donderdag 18 november 1999 @ 23:06:00 #18
89 Toiletman
lang weggeweest!
pi_19190
Pinball wrote:
quote:

????? Ik ga me niet in vol/niet vol discussie mengen, maar volgens mij is het juist _dankzij_ bevolkingsdeel met allochtone roots dat ons land niet NOG harder vergrijst! Volgens mij komt het "vol" zijn van nederland vooral door de hogere leeftijd die we bereiken, en niet door die paar kinderen en asielzoekers die er elk jaar bijkomen.

Vergrijzing is idd weer een heel ander probleem, maar 'k denk toch dat overbevolking erger is. Maar asielzoekers/buitenlanders worden idd gebruikt om gaten in de arbeidsmarkt te vullen.

kastanova wrote:

quote:

Nederland staat vergeleken met de rest van Europa niet bovenaan bij het toelaten van assielzoekers.
De laatste keer dat ik er over las ergens tussen midden en laagste in.
Daar woon IK tenminste.

We hebben het over Europa omdat je OOK in europa woont, en je OOK wereldburger bent, en omdat we dit probleem niet alleen in Nederland hebben, maar over de hele wereld. Kijk eens wat verder dan je neus lang is aub. (no offense)

quote:

Enne toiletman, zie jij er toekomst in als we van Nederland een 2e China maken, door een maximum van 1 kind per paar toe te staan ofzo.
Las trouwens laatst dat allochtonen gemiddeld meer kinderen krijgen dan autochtonen.
Las nog wel meer percentages over het verschil tussen all- en autochtonen, maar daar later meer over

en weer doe je waar ik ergens anders ook al over gepost heb kasta, je gaat weer af op mijn mening ipv van jouw stelling toe te lichten. Wat ik jou vroeg was waarom een strenger asielzoekersbeleid een oplossing zou zijn voor het voller worden van Nederland, want dat is het volgens mij niet. De enige oplossing in mijn ogen is idd een soort van regeling zoals in China (maar wij kunnen het vast wel beter).

Roadrunner wrote:

quote:

nederland is niet vol nog genoeg ruimte er zijn nog niet eens wolden krabbers enzo, newyork meer mensen dan nederland op minder ruimte

en tegen de tijd dat nederland een groot new york is zijn we te laat, en ik denk ook niet dat iedereen de hele wereld als een groot wolkenkrabberpark wil, dan krijg je weer milieuproblemen enzo.
Only Dead Fish Go With The Flow
pi_19191
Tuurlijk valt het relatieve aantal assielzoekers in Nederland nog wel mee, maar
waar ik me aan erger is dat veel (dus niet alle) assielzoekers vaak het gevoel hebben dat ze dan ook maar optimaal moeten profiteren van Nederland.
Ik weet wel dat ze het in assielzoekerscentra niet erg makkelijk hebben, maar om dan direct maar vanalles te verwachten van de Nederlandse regering vindt ik ook niet nodig.
Zoals al eerder gezegd werd hier, dat er ook hartsikke veel Nederlanders zijn die emigreren.
Maar het land dat ze zal ontvangen zal hartstikke blij zijn met die mensen, omdat ze in principe meer geld naar het land toe brengen dan dat ze krijgen.
En dat is in Nederland dan toch wel anders.
Waarom beschouwen assielzoekers Nederland als een luxe.
Voordat de oorlog in hun land losbrak hadden ze het heus niet zo luxe als nu in Nederland.
Zelfs het meest slechte assielzoekerscentrum zal waarschijnlijk een verbetering zijn vergeleken met hun eerdere verblijfplaats.
Ik zie Nederland dan ook als OPVANGCENTRUM van assielzoekers en niet direct als het beloofde land.
Maar assielzoekers denken daar volgens mij anders over, hoe verklaar je het anders dat ze niet naar hun land teruggaan als de oorlog daar is afgelopen.
Er zal dan wel gezegd worden, dat dat niet kan omdat ze net eindelijk zijn geintegreerd, maar dat valt ook nog wel mee.
Velen hebben zich de Nederlandse taal nog niet eens aangeleerd en zouden dus beter thuispassen in hun geboorteland, maar toch kiezen ze ervoor om hier te blijven.
Omdat ze hier nu eenmaal meer luxe geboden krijgen dan in hun thuisland.

Nog iets waar ik me aan erger.
Het zal waarschijnlijk komen doordat ik vaak de slechte kant van het berhaal heb gezien, maar ik gooi het toch in de groep.

Waarom is er zo veel criminaliteit onder de allochtonen ?

Ik weet dat dit een gevaarlijk punt is, maar ik wil het toch even aan de orde stellen.
Ik weet dat criminaliteit door allochtonen in heel Nederland is.
Maar ik heb het een aantal keren van dichtbij meegemaakt.
Er zijn hier tot nu toe 2 keer allochtonen geplaatst in een huis.
Het 1e gezin had 2 kinderen die door iedereen geaccepteerd werden; de zoon had veel vrienden op school, zat bij mij in het team, ging met ons uit enz. enz.
Maar plotseling ging die jongen zich heel vreemd gedragen, hij heeft zelfs m'n moeder een keer uitgescholden.
Zijn ouders konden hem ook niet meer onder controle houden en toen zijn ze ook binnen de kortste keren verhuist.
Het 2e gezin dat hier kwam, waren economische vluchtelingen; althans, dat neem ik aan, aangezien ze uit Marokko kwamen.
Niet echt een oorlogsgebied lijkt me.
Maar ja, met nieuwjaar, je kent het wel, alle jongeren lopen door de straten met vuurwerk te gooien.
Dus een aantal jongeren passeren het huis van die assielzoekers; en die assielzoekers beginnen direct te schelden dat we op moeten rotten.
Wij dachten; "dacht het niet, het is tenslotte nieuwjaar".
Komt 1 van hun kinderen met een bijl (!) achter ons aanrennen.
Dat vind IK dan toch een beetje ver gaan.
Tuurlijk was het verkeerd van ons om zo provocerend door te blijven gaan met het vuurwerk, maar om dan met een bijl achter ons aan te komen vindt ik toch een beetje overdreven.
Maar ja, dat zal hun cultuur wel zijn ofzo.
Later werden 2 van hun kinderen trouwens gearresteerd i.v.m. met een groot aantal inbraken.
En de "buit" hadden ze allemaal in het "ouderlijk" huis bewaard.
Nou, m'n moeder ziet me al aankomen met allerlei gestolen spullen.
Maar de maatschappelijke controle van de ouders zal in allochtone kringen wel minder zijn neem ik dan aan.
Ook zijn 2 vriendinnen van me verkracht door een allochtoon, maar daar zal ik maar niet verder over uitwijden.
Oh ja, nog iets waar ik me aan erger.
DISCRIMINATIE.
Waarom mag ik iemand niet zwarte noemen en kan ik er zelfs door justitie op aangesproken worden, terwijl ze mij wel boer, blanke, kaaskop, melkfles of iets dergelijks mogen noemen.

Dit was het weer voorlopig, KASTA

vrijdag 19 november 1999 @ 14:48:00 #20
904 L-X
The Lover X
pi_19192
Ok mensen

Ik ben het zeker eens met deze stelling van Kasta. Waarom? Ok, ik vind het prima als er mensen van buitenlandse afkomst naar Nederland komen om te werken of te studeren. Maar het niet de bedoeling dat men hier profiteurs aan het kweken is. Het probleem met veel (dus niet allen) is dat ze te laks zijn om de taal te leren, beetje de cultuur aanpassen (culturen botsen namelijk) en respect tonen. Vele doen dit niet. Voorbeeld..Ik loop 's avonds over de Lijnbaan, Rotterdam. Het enige wat ik zie waren Turken, Marokkanen en mensen van de Balkan. En toen vroeg ik me af...shit, waar ben ik in hemelsnaam? Ik denk dat het beleid strenger en en meer structureel moet. Ik ga volgende keer verder met deze stelling, aangezien ik nu snel naar college moet, dus reageren is onzin, aangezien ik nog niet klaar ben. To be continued.....

It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
pi_19193
ff een paar reacties:

Nederland is wat asielzoekers betreft een koploper, zowel absoluut als relatief. Dat Frankrijk zoveel allochtonen heeft is vnl te danken aan het feit dat ze veel kolonien hebben gehad en dat een kind van een algerijn en een fransman in dit soort statistieken meestal als allochtoon geldt. Zwitserland heeft voor een belanrijk deel zakenlieden, het aantal asielzoekers/economische migranten ligt er niet spectaculair boven europees gemiddelde.

Ander punt: Vergrijzing. deels waar dat allochtonen dat probleem 'oplossen' maar eigenlijk is dit dus het verplaatsen van het probleem naar de toekomst, wanneer de 'redders'zelf met pensioen gaan en het dus dubbel zo hard terugkomt.

was er nog een wereldvreemd figuur die vond dat het de Nederlanders waren die Nederland overbevolkt maken en dat we maar wat minder kinderen moesten krijgen. Leuk, maar onder autochtonen zitten we met het vruchtbaarheiscijfer al onder of rond de vervangingswaarde dus of dat nou een gewenste oplossing is?

Laatste punt: allochtonen mogen momenteel niet werken omdat dat het moeilijker zou maken ze later terug te sturen als hun vluchtverhaal ongeldig blijkt te zijn. Wet staat op het puint om aangepast te worden.

Verder ben ik het er mee eens dat de vluchtverhalen van asielzoekers vaak verschrikkelijk zijn. Klopt. Helaas zijn ze vaak dus niet waar, en zijn ze zo verschrikkelijk omdat dat meer kans biedt op een verblijfsvergunning (en ik heb een jaartje bij de IND rondgelopen dus ik heb zat verhalen gehoord, dus ga me niet vertellen dat ik populistisch aan het ouwehoeren ben).
Verder ben ik het ermee eens dat de situatie op AZC, en in ergere mate OC's verschrikkelijk is. Zou het daar zelf niet al te lang volhouden, wat volgens mij een goed argument is om de procedures aanzienlijk te verkorten, en daarmee de beroepsmogelijkheden ook in te perken.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_19194
quote:
op 11-20-1999 om 01:23 AM schreef WouterB het volgende:

was er nog een wereldvreemd figuur die vond dat het de Nederlanders waren die Nederland overbevolkt maken en dat we maar wat minder kinderen moesten krijgen. Leuk, maar onder autochtonen zitten we met het vruchtbaarheiscijfer al onder of rond de vervangingswaarde dus of dat nou een gewenste oplossing is?

Beste Wouter,

Ik zou iemand die diverse malen discussies omtrend asielzoekers in de 2e kamer gevolgd heeft zeker niet wereldvreemd noemen, maar goed. Ik regeer even omdat je mijn opmerking hier uit zijn verband gehaald hebt. Ik bedoelde namelijk niet dat de autochtone Nederlanders nu zoveel kinderen krijgen (de bruto vervangingsfactor ligt net boven de 2 maar de nette vervanginswaarde ligt eronder).
Ik heb niet gezegd dat Nederlanders maar minder kinderen moeten krijgen, dat zou ook onzinnig zijn gezien de huidige vervangingsfactoren.

Met mijn opmerking bedoelde ik dat als je Nederland overbevolkt vindt, vol vindt (daar gaat de stelling toch immers ook over) dat dat dan vooral met Autochtonen is. Kortom, als die 6% asielzoekers en buitenlanders hier niet zouden wonen, dan was Nederland voor je gevoel nog net zo dichtbevolkt als dat je nu vindt.

Tuurlijk weet ik dat allochtonen gemiddeld meer kinderen krijgen dan autochtonen, maar zoals de verhoudingen nu liggen is dat toch echt meer 'gerommel in de marge' dan dat dat nou DE reden is dat we hier zo'n hoge bevolkingsdichtheid hebben.

Nog even een kleine demografische opmerking: Niets zo zo fijn zijn als een bevolking die nagenoeg gelijk blijft (of heeeeel ligt groeit) omdat je dan met een nagenoeg constante factor kunt gaan rekenen in zake woningbouw, kinderbijslag enz enz.

------------------
The day Microsoft will make something that doesn't suck
It will probably be a vacuumcleaner

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER (Datum 20 November 1999).]

zaterdag 20 november 1999 @ 23:54:00 #23
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_19195
Ik vind een ding mooi aan Nederland dat er zoveel verschillende mensen wonen zou anders zo saai worden

Maar het asielzoekersbeleid zou veel duidelijker en sneller moeten of toelaten of uitzetten, het lijkt me heel erg om jaren in onzekerheid te zitten en dan ook nog eens niet mogen werken

En over fouten gesproken wat dacht je van Gümus die hier 7 jaar keihard gewerkt heeft netjes belasting afgedragen een Nederlander geworden eigenlijk, kinderen die hier opgegroeit zijn en dan zetten we ze eruit omdat het op papier net niet klopt en terwijl we net bezig zijn een wet te veranderen. Dat vind ik verkeerd!

En dan die rijke klootzakken die met z'n allen een toekomstig azc opkopen zodat daar geen allochtonen komen walgelijk vind ik dat!

En om even op Kasta te reageren: NEE nederland is/of raakt niet VOL!

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_19196
Digger, ff om een miserverstand uit de weg te ruimen, mijn reactie slaat op deze post, niet op iets wat jij gezegd hebt

quote:
op 11-18-1999 om 09:20 PM schreef Toiletman het volgende:
Om even terug te komen op de titel van dit topic, lost het asielzoekersbeleid minder soepel maken dit probleem op?
antwoord: nee.
Want als het zijn namelijk de nederlanders zelf die nederland vol maken, en niet de relatief kleine groep van asielzoekers.
Dus als we met z'n allen nou eens niet zoveel kindertjes zouden maken zijn we van dit probleem (is nederland wel vol?) en gelijk ook een heleboel andere problemen af.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_19197
quote:
op 11-21-1999 om 01:00 AM schreef WouterB het volgende:
Digger, ff om een miserverstand uit de weg te ruimen, mijn reactie slaat op deze post, niet op iets wat jij gezegd hebt

Oeps je hebt gelijk Wouter sorry dat ik even in verwarring was. Ik had het namelijk ook erover dat als Nederland vol was, dat het dan met Nederlanders was omdat, zoals ik het in mijn vorige mail verwoorde, het aantal buitenlanders/asielzoekers maar 'gerommel in de marge' is. Maar dat autochtonen minder kinderen zouden moeten krijgen, nee zeer zeker niet want dan zou het inwoneraantal snel gaan dalen en dat is vrij funest voor de economie en dus dan al snel voor alles in het leven.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')