Gezien : in de sneak. Amsterdam 22/01/2002
comment : in 1 woord waanzinnig deze film!... 8.4 op de schaal van IMDB, van mij kreeg de film een 9! Extreem zwarte humor, ijzersterke casting, en keiharde realiteit. Cynisme op z'n top.
The Good Looking Gobling
- Jalla Jalla
- Hedwig and the Angry Inch
- Series 7: The Contenders
En natuurlijk Requiem for a Dream, maar die is al behoorlijk wat ouder.
quote:De film gaat over 2 mannen, een bosnier en een serv die per ongeluk tussen de twee frontlinies terecht komen.
Op woensdag 23 januari 2002 17:15 schreef Strolie75 het volgende:
Waar gaat t'ie over?
Zeer 'zwarte' humor, en een enorm onverwachte wending aan het einde van de film.
Regisseur is ex oorlogsfotograaf en in erin geslaagd zijn visie op de oorlog goed in beeld te brengen, met veel zwarte humor, realisme en met een diepe duik in het mensenlijk falen.....
Good Looking Gobling
Hij draait ook op het IFFR.
quote:Ik overweeg de film op de IFFR weer te gaan bekijken ja!
Op woensdag 23 januari 2002 17:57 schreef Rubbertje het volgende:
"Danis Tanovic overrompelende No Man's land won afgelopen zondag een Golden Globe voor beste buitenlandse film. No Man's Land is een oorlogsfilm zonder grote actiescènes en helden, maar met mooie contrastrijke cinemascope-beelden, psychologische spelletjes, zwarte humor en suspense van begin tot eind."Hij draait ook op het IFFR.
quote:Idd, erg goeie film. Oorlogsfilm op kleine schaal met grote impact. Boeiend van begin tot eind.
Op woensdag 23 januari 2002 17:13 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Extreem zwarte humor, ijzersterke casting, en keiharde realiteit. Cynisme op z'n top.
quote:* * * Spoilers * * *
Op woensdag 23 januari 2002 17:21 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
een enorm onverwachte wending aan het einde van de film.
Ik vond de gelatenheid van de Britse journaliste ongeloofwaardig. Ik had toch zeker verwacht dat ze nog terug zou gaan naar de loopgraaf of de bewuste man nog zou willen spreken.
.
.
.
* * * EINDE Spoilers * * *
quote:Vooral het einde van de film viel als een 'bom'.
Op zaterdag 09 februari 2002 19:13 schreef Arcee het volgende:[..]
Idd, erg goeie film. Oorlogsfilm op kleine schaal met grote impact. Boeiend van begin tot eind.
[..]
GLG
quote:Mooi onder woorden gebracht!
Op woensdag 23 januari 2002 17:57 schreef Rubbertje het volgende:
"Danis Tanovic overrompelende No Man's land won afgelopen zondag een Golden Globe voor beste buitenlandse film. No Man's Land is een oorlogsfilm zonder grote actiescènes en helden, maar met mooie contrastrijke cinemascope-beelden, psychologische spelletjes, zwarte humor en suspense van begin tot eind."Hij draait ook op het IFFR.
en terecht een Golden Globe, van mij mag hij de Oscar voor beste buitenlandse film winnen.
Niet alleen enorm zwarte humor maar ook uitterst educatief, hoewel... iedereen wist wel dat de blauwhelpen een 'beetje' uit hun neus zaten te eten destijds... niet hun schuld overgens.
GLG
quote:Ja, maar wat vond je dan van die opmerking die ik maakte over die journaliste?
Op zondag 10 februari 2002 18:08 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Vooral het einde van de film viel als een 'bom'.
quote:Is idd wel aardig verwoord ja... niet voor wat betreft de film overigens, want die vond ik gewoon erg goed.
Op maandag 11 februari 2002 12:52 schreef Rude het volgende:
jac. goderie zei het mooi, die film is goed maar hij krijgt prijzen omdat de westerse wereld het enigzins goed wil maken!
Ik vraag me af in hoeverre de film op feiten is gebaseerd, trouwens.
Wat ik wel grappig vond... een paar keer dacht ik van hé, die lijkt wel wat op Serge-Henri Valcke. Op de aftiteling bleek dat 't 'm nog echt was ook...
quote:naaa onzin, de prijzen worden bepaald door "film critici!! en niet door politicie! De film is gewoon enorm grappig, plus heeft een einde met een impact die ik zelden bij andere films aantref.
Op maandag 11 februari 2002 12:52 schreef Rude het volgende:
jac. goderie zei het mooi, die film is goed maar hij krijgt prijzen omdat de westerse wereld het enigzins goed wil maken!
feh!
GLG
quote:
Op maandag 11 februari 2002 19:59 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
De film is gewoon enorm grappig.
Tevens spelen de acteurs ook goed.
quote:Nog maar een keertje dan: Good_Looking_Gobling?
Op maandag 11 februari 2002 00:27 schreef Arcee het volgende:
Ja, maar wat vond je dan van die opmerking die ik maakte over die journaliste?
quote:niet bij dit soort films!
Op maandag 11 februari 2002 19:59 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
naaa onzin, de prijzen worden bepaald door "film critici!! en niet door politicie!
GLG
Bovendien vond ik het zo'n wrange combinatie van humor en reality die mij in La Vita E Bella ook raar viel...
Wat wil zo'n film nou zeggen? Is het komisch of is het serieus? Nee ik ben niet zo lyrisch over deze film als de meeste mensen
quote:-zucht-
Op maandag 11 februari 2002 20:09 schreef SunChaser het volgende:[..]
quote:ghehe
Op maandag 11 februari 2002 20:34 schreef Arcee het volgende:[..]
Nog maar een keertje dan: Good_Looking_Gobling?
GLG
quote:ik begrijp je reaktie! Ik moest schaamde me ook na afloop. En de film op zich is op z'n minst confronterend omdat je je af vraagt of het nu komisch bedoelt is of niet... het is in mijn ogen enorm -zwarte humor- en ik kon het niet nalaten soms enorm te moeten lachen zoals vele in de zaal.
Op dinsdag 05 maart 2002 22:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:
In mijn optiek is er helemaal geen sprake van humor, zwartgallig of niet, cynisch tot en met en veel, veels te confronterend met de realiteit. Wat zijn wij een stelletje burocratische prutsers. Ik schaam me helemaal kapot gedurende de film.....Vindt je het gek dat de amerikanen de grond met ons aanvegen als het over militaire acties gaat. De EU doet er goed aan een europees leger met centrale leiding heel snel op de agenda te krijgen.....Dit mag echt nooit meer gebeuren![]()
De film is kei en keihard.
GLG
quote:de film kreeg awards door andere filmers. En het betrefd eenvoudigweg een zeer goede verfilming van een fictief opgesteld verhaal in een omgeving die realisme betrof.
Op maandag 11 februari 2002 20:46 schreef Rude het volgende:[..]
niet bij dit soort films!
wake up and smell the corruption, dwaas!
dus f*ck off met je politieke geauwehoer, politiek sure, boodschap? Sure, maar de film is veels te belachelijk wat scenario betrefd om daadwerkelijk te geloven dat het echt gebeurd is en kan daarom onmogelijk gelden als een 'goedmakertje'. De film -politiek- gezien benadeelt ALLE partijen in die oorlog, dus eerst moet je maar die film ZIEN voordat je van die belachelijke opemerkingen maakt!
quote:grotere onzin heb ik vandaag niet gelezen!
Op zaterdag 09 maart 2002 16:06 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Sure, maar de film is veels te belachelijk wat scenario betrefd om daadwerkelijk te geloven dat het echt gebeurd is en kan daarom onmogelijk gelden als een 'goedmakertje'.
quote:nee, wacht, dit is nog dommer!
De film -politiek- gezien benadeelt ALLE partijen in die oorlog, dus eerst moet je maar die film ZIEN voordat je van die belachelijke opemerkingen maakt!
je had je moeten schamen voor wat dutchbad in srebrenica had gedaan, of juist niet had gedaan en niet toen je even cultureel ging doen door maar eens naar no man's land te gaan kijken, snotaap!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |