abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2912785

Gezien : in de sneak. Amsterdam 22/01/2002
comment : in 1 woord waanzinnig deze film!... 8.4 op de schaal van IMDB, van mij kreeg de film een 9! Extreem zwarte humor, ijzersterke casting, en keiharde realiteit. Cynisme op z'n top.

The Good Looking Gobling

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_2912793
cool
Speel met mij ........
pi_2912797
Waar gaat t'ie over?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 23 januari 2002 @ 17:16:33 #4
6871 cruesli
lekker met yoghurt
pi_2912809
Dan heb ik er ook nog een paar:

- Jalla Jalla
- Hedwig and the Angry Inch
- Series 7: The Contenders

En natuurlijk Requiem for a Dream, maar die is al behoorlijk wat ouder.

"Roses are red, violets are blue, I'd fuck anything sooner than you..."
pi_2912849
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 17:15 schreef Strolie75 het volgende:
Waar gaat t'ie over?
De film gaat over 2 mannen, een bosnier en een serv die per ongeluk tussen de twee frontlinies terecht komen.
Vervolgens laat de regisseur zien hoe geen van alle partijen (bosniers, de serven, en de vn de verantwoordelijkheid kunnen/willen opnemen om de twee te 'redden'.
De twee krijgen ruzie over wie de oorlog begon maar zijn gedwongen met elkaar om te gaan om zodoende uit de puinhoop waar ze in zitten te kunnen komen.

Zeer 'zwarte' humor, en een enorm onverwachte wending aan het einde van de film.
Regisseur is ex oorlogsfotograaf en in erin geslaagd zijn visie op de oorlog goed in beeld te brengen, met veel zwarte humor, realisme en met een diepe duik in het mensenlijk falen.....

Good Looking Gobling

woensdag 23 januari 2002 @ 17:57:34 #6
3193 Rubbertje
ik denk, dus ik creëer
pi_2913220
"Danis Tanovic overrompelende No Man's land won afgelopen zondag een Golden Globe voor beste buitenlandse film. No Man's Land is een oorlogsfilm zonder grote actiescènes en helden, maar met mooie contrastrijke cinemascope-beelden, psychologische spelletjes, zwarte humor en suspense van begin tot eind."

Hij draait ook op het IFFR.

"All motion is relative, maybe it is you who has moved away by standing still"
pi_2920215
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 17:57 schreef Rubbertje het volgende:
"Danis Tanovic overrompelende No Man's land won afgelopen zondag een Golden Globe voor beste buitenlandse film. No Man's Land is een oorlogsfilm zonder grote actiescènes en helden, maar met mooie contrastrijke cinemascope-beelden, psychologische spelletjes, zwarte humor en suspense van begin tot eind."

Ik overweeg de film op de IFFR weer te gaan bekijken ja!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2002 @ 19:13:36 #8
862 Arcee
Look closer
pi_3107515
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 17:13 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Extreem zwarte humor, ijzersterke casting, en keiharde realiteit. Cynisme op z'n top.
Idd, erg goeie film. Oorlogsfilm op kleine schaal met grote impact. Boeiend van begin tot eind.
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 17:21 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
een enorm onverwachte wending aan het einde van de film.
* * * Spoilers * * *
.
.
.

Ik vond de gelatenheid van de Britse journaliste ongeloofwaardig. Ik had toch zeker verwacht dat ze nog terug zou gaan naar de loopgraaf of de bewuste man nog zou willen spreken.

.
.
.

* * * EINDE Spoilers * * *

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_3115667
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 19:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Idd, erg goeie film. Oorlogsfilm op kleine schaal met grote impact. Boeiend van begin tot eind.
[..]

Vooral het einde van de film viel als een 'bom'.
Naderhand schaamde ik toch wel een beetje dat ik enorm om de film moest lachen.

GLG

pi_3115687
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 17:57 schreef Rubbertje het volgende:

Mooi onder woorden gebracht!

en terecht een Golden Globe, van mij mag hij de Oscar voor beste buitenlandse film winnen.
Niet alleen enorm zwarte humor maar ook uitterst educatief, hoewel... iedereen wist wel dat de blauwhelpen een 'beetje' uit hun neus zaten te eten destijds... niet hun schuld overgens.

GLG

FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 februari 2002 @ 00:27:51 #11
862 Arcee
Look closer
pi_3120996
quote:
Op zondag 10 februari 2002 18:08 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Vooral het einde van de film viel als een 'bom'.
Ja, maar wat vond je dan van die opmerking die ik maakte over die journaliste?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_3124124
jac. goderie zei het mooi, die film is goed maar hij krijgt prijzen omdat de westerse wereld het enigzins goed wil maken!
feh!
For being Rude is the only way
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 februari 2002 @ 19:57:30 #13
862 Arcee
Look closer
pi_3129228
quote:
Op maandag 11 februari 2002 12:52 schreef Rude het volgende:
jac. goderie zei het mooi, die film is goed maar hij krijgt prijzen omdat de westerse wereld het enigzins goed wil maken!
Is idd wel aardig verwoord ja... niet voor wat betreft de film overigens, want die vond ik gewoon erg goed.

Ik vraag me af in hoeverre de film op feiten is gebaseerd, trouwens.

Wat ik wel grappig vond... een paar keer dacht ik van hé, die lijkt wel wat op Serge-Henri Valcke. Op de aftiteling bleek dat 't 'm nog echt was ook...

pi_3129248
quote:
Op maandag 11 februari 2002 12:52 schreef Rude het volgende:
feh!
naaa onzin, de prijzen worden bepaald door "film critici!! en niet door politicie! De film is gewoon enorm grappig, plus heeft een einde met een impact die ik zelden bij andere films aantref.
Tevens spelen de acteurs ook goed.

GLG

Redactie Frontpage maandag 11 februari 2002 @ 20:09:09 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3129339
quote:
Op maandag 11 februari 2002 19:59 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
De film is gewoon enorm grappig.
Tevens spelen de acteurs ook goed.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 februari 2002 @ 20:34:10 #16
862 Arcee
Look closer
pi_3129650
quote:
Op maandag 11 februari 2002 00:27 schreef Arcee het volgende:
Ja, maar wat vond je dan van die opmerking die ik maakte over die journaliste?
Nog maar een keertje dan: Good_Looking_Gobling?
pi_3129818
quote:
Op maandag 11 februari 2002 19:59 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

naaa onzin, de prijzen worden bepaald door "film critici!! en niet door politicie!

GLG

niet bij dit soort films!
wake up and smell the corruption, dwaas!
  dinsdag 5 maart 2002 @ 22:18:31 #18
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_3398106
In mijn optiek is er helemaal geen sprake van humor, zwartgallig of niet, cynisch tot en met en veel, veels te confronterend met de realiteit. Wat zijn wij een stelletje burocratische prutsers. Ik schaam me helemaal kapot gedurende de film.....Vindt je het gek dat de amerikanen de grond met ons aanvegen als het over militaire acties gaat. De EU doet er goed aan een europees leger met centrale leiding heel snel op de agenda te krijgen.....Dit mag echt nooit meer gebeuren
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 5 maart 2002 @ 22:19:44 #19
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3398117
Ja, goede film tijdens filmfestival gezien, was wel even slikken op het einde...
fake a dream
pi_3399605
Ik moet zeggen dat het einde bij mij niet zo insloeg als een bom... zag het wel enigszins aankomen toen die Duitser zei dat hij er niets meer aan kon doen... en bovendien; in dit verhaal probeert de VN-macht nog iets te doen... die twee dudes laten alleen maar zien hoe zinloos het gezeik tussen al die bevolkingsgroepen is en hoe hopeloos de situatie is. Het is in eerste instantie hun probleem en als de VN-troepen machteloos zijn heb je ook niet te klagen.

Bovendien vond ik het zo'n wrange combinatie van humor en reality die mij in La Vita E Bella ook raar viel...

Wat wil zo'n film nou zeggen? Is het komisch of is het serieus? Nee ik ben niet zo lyrisch over deze film als de meeste mensen

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_3437417
quote:
Op maandag 11 februari 2002 20:09 schreef SunChaser het volgende:

[..]

[afbeelding]

-zucht-
pi_3437438
quote:
Op maandag 11 februari 2002 20:34 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nog maar een keertje dan: Good_Looking_Gobling?

ghehe Sorry, janee die opmerking over die journaliste, inderdaad ik ben het met je eens, beetje ongeloofwaardig inderdaad. Maargoed after all was het wel een humorfilm natuurlijk en zij moest het stereotyp oorlogsjournaliste spelen althans in de ogen van de director.

GLG

pi_3437476
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 22:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:
In mijn optiek is er helemaal geen sprake van humor, zwartgallig of niet, cynisch tot en met en veel, veels te confronterend met de realiteit. Wat zijn wij een stelletje burocratische prutsers. Ik schaam me helemaal kapot gedurende de film.....Vindt je het gek dat de amerikanen de grond met ons aanvegen als het over militaire acties gaat. De EU doet er goed aan een europees leger met centrale leiding heel snel op de agenda te krijgen.....Dit mag echt nooit meer gebeuren
ik begrijp je reaktie! Ik moest schaamde me ook na afloop. En de film op zich is op z'n minst confronterend omdat je je af vraagt of het nu komisch bedoelt is of niet... het is in mijn ogen enorm -zwarte humor- en ik kon het niet nalaten soms enorm te moeten lachen zoals vele in de zaal.

De film is kei en keihard.

GLG

pi_3437513
quote:
Op maandag 11 februari 2002 20:46 schreef Rude het volgende:

[..]

niet bij dit soort films!
wake up and smell the corruption, dwaas!

de film kreeg awards door andere filmers. En het betrefd eenvoudigweg een zeer goede verfilming van een fictief opgesteld verhaal in een omgeving die realisme betrof.
Simpel.

dus f*ck off met je politieke geauwehoer, politiek sure, boodschap? Sure, maar de film is veels te belachelijk wat scenario betrefd om daadwerkelijk te geloven dat het echt gebeurd is en kan daarom onmogelijk gelden als een 'goedmakertje'. De film -politiek- gezien benadeelt ALLE partijen in die oorlog, dus eerst moet je maar die film ZIEN voordat je van die belachelijke opemerkingen maakt!

zaterdag 9 maart 2002 @ 21:14:24 #25
22190 Rude
Rude4Life
pi_3440399
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 16:06 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Sure, maar de film is veels te belachelijk wat scenario betrefd om daadwerkelijk te geloven dat het echt gebeurd is en kan daarom onmogelijk gelden als een 'goedmakertje'.
grotere onzin heb ik vandaag niet gelezen!
quote:
De film -politiek- gezien benadeelt ALLE partijen in die oorlog, dus eerst moet je maar die film ZIEN voordat je van die belachelijke opemerkingen maakt!
nee, wacht, dit is nog dommer!
jij weet of ik de film niet of wel heb gezien?!?

je had je moeten schamen voor wat dutchbad in srebrenica had gedaan, of juist niet had gedaan en niet toen je even cultureel ging doen door maar eens naar no man's land te gaan kijken, snotaap!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')