abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2002 @ 23:30:13 #1
17678 Tempest
Ah, Bijna weekend!!
pi_2904688
hey.
Vanaf volgende week ga ik beginnen met het gebruik van creatine en eiwit chakes. Nu kom ik dalijk in gewicht aan, maar is het nu alleen vocht wat ik opneem of komt er ook echt gewicht van spiermassa bij ?
En als ik eventueel ooit zou stoppen, ben ik dan ook alles wat ik met deze spullen heb opgebouwd ook weer helemaal kwijt ?
Lighten the f*ck up.
pi_2904729
Echt zeker weet ik t niet, maar eiwitten zijn nodig voor de herstelling van je spieren. De creatine voor langer uithoudingsvermogen bij het trainen. Hier kan je dus grotere spiermassa bij ontwikkelen.
Ik ga t zo nog even aan iemand navragen die er meer verstand van heeft!
  dinsdag 22 januari 2002 @ 23:47:07 #3
7300 Codin
Motherfucking keycards...
pi_2904827
Copypaste van bodyvitaal.nl:

Je kunt met alles creatief zijn, zoals met kurk bijvoorbeeld. Echt fit word je daar niet van. Wel door creatief gebruik van creatine, het hotste sportsupplement aller tijden. Wie echt creatief met creatine omspringt slaagt er namelijk in om tegelijkertijd spieren op te bouwen en vet verliezen. Als dat niet creatief is
Eerst maar weer even op herhaling: creatine is een natuurlijke substantie die je lichaam produceert en die nodig is voor de energieleverantie. Creatine wordt gevormd door de aminozuren arginine, methione en glycine. 'De' brandstof waar je spiercellen op lopen, is ATP of Adenosine Tri Fosfaat. Alle andere 'brandstoffen', zoals vetzuren of glucose, moeten eerst worden omgezet in ATP om verbrand te worden. In dat verbrandingsproces gaat ATP over in ADP. Creatine zorgt ervoor dat je dit ADP weer omzet in ATP door het verbruikte fosfaatje er weer aan te plakken. Daarom heet creatine ook wel 'energiefosfaat'. De gemiddelde persoon produceert ongeveer 2 gram creatine per dag.

Spieren bestaan voor ongeveer 70% uit water. Creatine helpt om water in de spiercellen te trekken waardoor de spiercel voller wordt. Daardoor geeft creatine de spieren een vol en opgepompt, zeg maar strak gevoel. Uit onderzoek is gebleken dat een volle spiercel makkelijker nieuwe spiereiwitten opbouwt en minder spiereiwitten afbreekt. En daar draait het bij spieren kweken allemaal om.

Creatine helpt je tijdens diëten op twee manieren om af te vallen en toch spiermassa op te bouwen. Ten eerste helpt creatine je op kracht te blijven, zodat je gewoon voldoende puf hebt voor je gewichttraining, en ten tweede werkt creatine thermogeen, dat wil zeggen dat het de lichaamstemperatuur wat verhoogt en dat betekent ook een hogere (vet)verbranding. Creatine moet je niet volcontinu gebruiken, want het effect wordt geleidelijk aan minder en bovendien gaat je lichaamseigen creatineproductie dan achteruit.

Het best is creatine creatief te gebruiken. Dat doe je als volgt: gebruik je creatine met vloeibare koolhydraten (jus dorange, appelsap, koolhydraatdrankje). De koolhydraten zorgen voor een verhoogde afgifte van het hormoon insuline, en insuline zorgt er weer voor dat je creatine beter wordt opgenomen. Anderhalf tot twee uur na een training geldt dit helemaal, vanwege het feit dat de uitgeputte spiercellen dan gevoeliger zijn voor het herstel van hun koolhydraatvoorraden. Gebruik creatine een week of 4-6 en probeer in die periode je training ook een tandje op te voeren. Stop dan een week of twee met creatine en herhaal daarna de cyclus. Cafeïne, vooral vlak voor of na inname van creatine zit de werking van creatine in de weg. Dus: minder koffie en cola en als je echt niet zonder kunt, dan liefst een uur of twee drie voor of na gebruik van creatine.

You have to be eightteen or older to ride...
  dinsdag 22 januari 2002 @ 23:51:23 #4
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2904868
Spijt me zeer maar het is nogal overbodig om hier een nieuw topic over te openen met het oog op dit topic: Creatine slotje dus.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')