abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2002 @ 11:48:28 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_2896054
Ga voor de gein eens kijken op http://www.omroep.nl/avro/
, opsporing verzocht uitzending 21 januari 2002.

Ik denk dat je onderhand niet chargeert als je stelt dat 80 % van de misdrijven in Nederland voor rekening komt van Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers. Triest, diep triest. En dan hoop ik voor hun dat dat steeds door een zelfde selecte groep dwazen gebeurt, want anders is de situatie nog veel erger.

Of Pim F. er daadwerkelijk wat aan kan doen betwijfel ik, maar duidelijk is dat we met Paars hier niet mee verder komen. Nederland wankelt langs de afgrond.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 22 januari 2002 @ 11:48:59 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_2896055
yawn

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2896101
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 11:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Ik denk dat je onderhand niet chargeert als je stelt dat 80 % van de misdrijven in Nederland voor rekening komt van Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers. Triest, diep triest. En dan hoop ik voor hun dat dat steeds door een zelfde selecte groep dwazen gebeurt, want anders is de situatie nog veel erger.

Of Pim F. er daadwerkelijk wat aan kan doen betwijfel ik, maar duidelijk is dat we met Paars hier niet mee verder komen. Nederland wankelt langs de afgrond.

Is er tenminste 1 plek waar de multi-culturele samenleving werkt. In de gevangenis.
En Pim lijkt mij zeker het proberen waard.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_2896137
Ach, er zijn ook genoeg autochtonen die misdaden plegen.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:00:17 #5
10888 Kayuk
Home away from home
pi_2896154
*deze reactie is w.s. ontopic in elk allochtonentopic*

Ik geloof niet dat Dhr. Fortuyn iets aan dit probleem kan doen. Geen enkele partij kan dit alleen, en het grootste probleem in de Nederlandse politiek is dat partijen té voorzichtig zijn met het ventileren van hun mening. Ze proberen vaak op één lijn te zitten met de stellingen van andere partijen omdat ze heel goed weten dat ze er morgen weer mee moeten samenwerken.

Een concrete oplossing voor de toenemende immigrantenproblematiek in Nederland zou zijn:

* Verscherpde asielwetgeving handhaven en verder verscherpen
* Grenzen sluiten voor economische immigranten
* Grenzen sluiten voor gezinshereniging
* Criminele buitenlanders bij de eerste misstap uitwijzen
* Mensen die na een periode van 3 jaar niet zijn ingeburgerd uitwijzen
* Allochtonen die inmiddels een verblijfsvergunning hebben alsnog of opnieuw een inburgeringsexamen afnemen. Halen zij dit niet, alsnog uitwijzen.
* Immigranten zelf (een deel van) de kosten voor deze cursussen laten betalen.

Het lijkt simpel, en het kan ook simpel zijn als de politiek er als één partij mét ballen voor gaat.

pi_2896178
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 11:58 schreef Gaston het volgende:
Te veel bedoel je hier zeker?

Althans, dat mag ik toch hopen?

dinsdag 22 januari 2002 @ 12:04:06 #7
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2896189
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 11:58 schreef Gaston het volgende:
Binnen 10 minuten.

Volgende keer binnen de 9 ok?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_2896199
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:00 schreef Kayuk het volgende:

* Allochtonen die inmiddels een verblijfsvergunning hebben alsnog of opnieuw een inburgeringsexamen afnemen. Halen zij dit niet, alsnog uitwijzen.

Helemaal mee eens, maar hier durven de huidige partijen niet eens over na te denken. LN kan dit hopelijk bespreekbaar maken. Zodat na een aantal jaar de huidige partijen deze ideeen in beleid kunnen omzetten.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_2896221
Ik bedoelde dat autochtonen meestal een hoger inkomen/opleiding hebben en dus het soorten misdaden plegen die niet in Opsporing Verzocht te zien zijn, zoals fraude en oplichting.
pi_2896259
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:07 schreef Gaston het volgende:
Ik bedoelde dat autochtonen meestal een hoger inkomen/opleiding hebben en dus het soorten misdaden plegen die niet in Opsporing Verzocht te zien zijn, zoals fraude en oplichting.
Hoe kom je daar bij?
Lachen is gezond :D!
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:14:41 #11
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_2896277
quote:

Wat een lariekoek!

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_2896290
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar hier durven de huidige partijen niet eens over na te denken. LN kan dit hopelijk bespreekbaar maken. Zodat na een aantal jaar de huidige partijen deze ideeen in beleid kunnen omzetten.

Als jij 1,2,3 denkt dit te kunnen oplossen waarom ga je dan de politiek niet in? Die Pim is niet eens een echte man om een debat te kunnen voeren. Alleen kreten uitroepen zonder iets eraan te kunnen doen. En jij gelooft hem ook.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 januari 2002 @ 12:18:23 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_2896314
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:18:26 #14
3647 B.R.Oekhoest
pi_2896315
quote:
Bedrijfsfraude /creatieve accountancy bedoel je? Tja, dat zou wel eens kunnen kloppen. Kruimel-oplichting daarentegen denk ik eerlijk gezegd niet.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:18:26 #15
20472 Gaston
zzz.zzz.zzz
pi_2896316
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:14 schreef kasper het volgende:
Wat een lariekoek!
Wanneer heb jij voor het laatst een Turk aandelen met voorkennis zien verkopen?
pi_2896337
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:18 schreef Gaston het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst een Turk aandelen met voorkennis zien verkopen?

Nu loop jij de boel om te draaien...
Lachen is gezond :D!
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:23:21 #17
3647 B.R.Oekhoest
pi_2896364
Volkskrant 22 januari:

Jonge berovers hebben Rotterdam in de greep
22 januari 2002

- Van onze verslaggever Ron Meerhof

Het aantal straatroven in Rotterdam stijgt explosief. De daders worden jonger - 10 jaar is geen uitzondering - en gebruiken steeds meer geweld. De eerste cijfers over de afgelopen jaren duiden erop dat Rotterdam aan de vooravond staat van 'Amsterdamse toestanden'.

Traditioneel voert de hoofdstad de lijst van aantallen straatroven aan met jaarlijks zo'n vierduizend aangiften aan het einde van de jaren negentig. In 2001 deden echter alleen al in het district Rotterdam-Centrum ruim 1200 mensen aangifte van berovingen op straat.

Daarbij komt het frequente gebruik van bijna terloops geweld door vooral groepen jongeren. Vaak worden slachtoffers van berovingen in elkaar geslagen of gestoken nadat ze hun geld, pin code, gsm of sieraden al hebben afgegeven.

Een buitenproportioneel deel van de straatroven komt voor rekening van allochtone groepen. Vooral Marokkanen en Antillianen gaan regelmatig 'lopen' - slang voor rondhangen op straat in groepjes totdat een geschikt slachtoffer wordt gevonden. Antillianen zijn het vaakst betrokken bij berovingen waarbij wordt geschoten of gestoken.

De leeftijd van de betrokkenen daalt snel. Sommige daders en meelopers zijn niet ouder dan een jaar of tien. Half januari werd een 20-jarige Rotterdammer beroofd en gestoken door een groep jongens van 10 tot 15 jaar.

Afgelopen najaar stelde de politie in Centrum een speciaal straatroofteam in, maar ondanks honderden arrestaties daalde het gemiddelde aantal aangiften nauwelijks. Pas na een 'eindejaarsoffensief' werd op de valreep nog succes geboekt. In december zakte het aantal aangiften van gemiddeld rond de 95 naar 71. Daarvoor waren toen inmiddels wel 246 mensen opgepakt; het overgrote deel minderjarigen.

-------------------------------------------------

Need I say more?

pi_2896376
..Tja..Dat debat, waarin Pim wegliep, dat getuigd nou niet echt van een goed politicus..
Waarschijnlijk maken teveel Nederlanders de fout om op LN en is iedereen hevig teleurgesteld over 4 jaar, want dan blijkt dat er van die "mooie" idealen (bijna) niks is waargemaakt. LN is gewoon een partijtje dat nu alles kranten e.d haalt, flink oproer schopt en Nederlanders aantrekt, die denken dat ze het zelf wel beter kunnen dan Paars.. *zucht*

...ja, ik weet dat dit geen discussietopic over Pim is...

Ask me no questions and I'll tell you no lies
pi_2896399
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:15 schreef lantapara het volgende:

[..]

Als jij 1,2,3 denkt dit te kunnen oplossen waarom ga je dan de politiek niet in? Die Pim is niet eens een echte man om een debat te kunnen voeren. Alleen kreten uitroepen zonder iets eraan te kunnen doen. En jij gelooft hem ook.

Dat denk ik niet. Daarom geef ik mijn stem ook aan Pim. En als jij goed gelezen had dan had je gezien dat ik schreef dat over een aantal jaren de bestaande partijen dit alles in beleid kunnen omzetten. Maar dat LN dat hopelijk bespreekbaar gaat maken. Want dat lijkt mij nu het eerste probleem, en het begin voor een oplossing.
pi_2896535
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:26 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Daarom geef ik mijn stem ook aan Pim. En als jij goed gelezen had dan had je gezien dat ik schreef dat over een aantal jaren de bestaande partijen dit alles in beleid kunnen omzetten. Maar dat LN dat hopelijk bespreekbaar gaat maken. Want dat lijkt mij nu het eerste probleem, en het begin voor een oplossing.

Heb ik ook gelezen, maar het is NIET een probleem die over een AANTAL jaren aangepakt moet worden, maar NU.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:45:15 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2896611
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:24 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
..Tja..Dat debat, waarin Pim wegliep, dat getuigd nou niet echt van een goed politicus.....
Heb je het wel gezien? Of praat je gewoon de rest na?

Als je discussiepartners enorm bevooroordeeld zijn, heeft het weinig nut te blijven zitten.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_2896797
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:39 schreef lantapara het volgende:

[..]

Heb ik ook gelezen, maar het is NIET een probleem die over een AANTAL jaren aangepakt moet worden, maar NU.

Dat is ook het probleem. De huidige partijen doen niets. Maar ik beloof dat ik bij de eerst volgende verkiezingen mijn deel zal bijdragen aan de oplossing.
Zodat er dan meteen werk van gemaakt kan worden.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 13:59:49 #23
3542 Gia
User under construction
pi_2897324
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:00 schreef Kayuk het volgende:
Een concrete oplossing voor de toenemende immigrantenproblematiek in Nederland zou zijn:

Goh, we zijn al 2 uur verder en nog steeds geen reakties van de Linkse zijde, dat bovenstaande toch echt niet kan.

Ja, maar, dat is toch zielig. Jij wilt toch ook dat je familie bij je is!

Ja, maar, de meesten zijn hier geboren en hebben de Nederlandse nationaliteit!

Fout, het is toch de schuld van de Nederlanders dat die mensen niet goed ingeburgerd kunnen raken!

Ja, hé, dat kun je toch niet maken, iemand zijn verblijfsvergunning afpakken!

Ja, maar, waar moeten ze dat van doen? De reis hierheen heeft ze al al hun geld gekost! En ze mogen nog niet meteen werken!

Begrijp me niet verkeerd, Kayuk, ik ben het helemaal met je eens. Ik antwoord alvast voor de geitenwollensokkendragers, waren ze denk ik vergeten.

pi_2897345
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 11:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Genoeg is i.d.d genoeg.

LN kan i.i.g helpen door de taboe weg te op de problematiek.

pi_2898048
Eeuuhhh?

Als ik zo naar Opsporing Verzocht kijk komt toch duidelijk naar voren dat Spanjaarden, Italianen en Grieken de grootste groep misdadigers zijn.

Bijna alle daders hebben een "Zuid-Europees" uiterlijk.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')