Ik kan trouwens CD's ook laten polijsten (ofzoiets) en dat werkt ook heel goed
quote:Volgens mij is dat niet echt goed voor cd's
Op woensdag 16 januari 2002 18:37 schreef TheHolyOne het volgende:
gewoon onder de kraan afspoelen
quote:in m'n stamkroeg doen ze de cd ff in de spoelbak en dan even afdrogen met een theedoek en zo weer in de cd speler
Op woensdag 16 januari 2002 18:37 schreef TheHolyOne het volgende:
gewoon onder de kraan afspoelen
en ze doen het nog steeds
Gewoon een droog glad stofvrij doekje. Het schoonmaakdoekje dat ik ooit bij mijn bril gekregen heb, gebruik ik nu voor cd's.
quote:gewoon met een beetje afwasmiddel in lauw water en goed naspoelen perfekt resultaat,ik 'was' mij cd's zelf ook op deze manier!
Op woensdag 16 januari 2002 18:29 schreef Renegade het volgende:
Heeft iemand tips om cd's schoon te maken als er stof, vuil, vingerafdrukken enzo op zitten? Ik ben zelf heel zuinig met mijn cd's maar 2e hands cd's en sommige nieuwe (klote FRS!)zijn niet al te schoon. Als ik een cd met een doekje afveeg lijkt het wel of er krassen opkomen
(de search geeft hierover trouwens alleen topics over vinyl)
quote:t werkt wel, maar als je dat 5 keer gedaan hebt, kan je cd weggooien, want die reiniging ding haalt klein laagje van je cd af... werkt t zelfde als met lens cleaner voor je cd speler.. daar zit n zoort schuurpapiertje op dat je lens n klein beetje afschuurt zodat ie weer shcoon is. en als je dat 10 keer gedaan hebt is je lens naar de *****.
Op woensdag 16 januari 2002 18:30 schreef Tackleberry het volgende:
Ik heb zo'n CD reinigingsetje, maar gebruik het eik nooit... Volgens mij werkt dat wel redelijk trouwens...
de lens kan je dan ook beter met n watje met alcohol ff schoonvegen (als je er bij kan komen tminste) en je cd speler doet t weer als nieuw, want vaak ligt t ook aan de lens, niet aan de cd's
afwassen is ook niet goed, want de cd zelf.. is n metaalsoort, dus na verloop van tijd gaat dat minder worden.. eerste periode merk je er nog nix van , maar later wel
doekje van je bril of stofdoekje is t beste en richt ook geen schade aan ofzo
quote:For real? ik poets er altijd mijn tanden mee!
Op woensdag 16 januari 2002 21:49 schreef plok het volgende:
Bij krassen kan je heel voorzichtig met wat tandpasta de kras er uit polijsten. Gewoon met je vingertop heel voorzichtig uitwrijven.
Maargoed, gewoon niet met je vieze poten aan het oppervlak zitten en niet uitlenen
Dus dat zal allemaal wel meevallen hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |