abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2836268
Heeft iemand tips om cd's schoon te maken als er stof, vuil, vingerafdrukken enzo op zitten? Ik ben zelf heel zuinig met mijn cd's maar 2e hands cd's en sommige nieuwe (klote FRS! )zijn niet al te schoon. Als ik een cd met een doekje afveeg lijkt het wel of er krassen opkomen (de search geeft hierover trouwens alleen topics over vinyl)
pi_2836285
Ik heb zo'n CD reinigingsetje, maar gebruik het eik nooit... Volgens mij werkt dat wel redelijk trouwens...

Ik kan trouwens CD's ook laten polijsten (ofzoiets) en dat werkt ook heel goed

.
pi_2836404
gewoon onder de kraan afspoelen
en aan bakboord zwemmen haaien......
  woensdag 16 januari 2002 @ 18:37:25 #4
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_2836408
Ik veeg ze altijd gewoon af met een zacht doekje, werkt perfect. btw zouden een paar krasjes op je CD niet uit moeten maken voor het afspelen.
pi_2836420
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 18:37 schreef TheHolyOne het volgende:
Volgens mij is dat niet echt goed voor cd's
pi_2836442
die het al jaren, en nooit problemen gehad, gewoon de kraan een beetje zachtjes zetten.....en het water hier in het gooi is niet erg hard (weinig kalk) dus het kan denk ik geen kwaad....
pi_2836453
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 18:37 schreef TheHolyOne het volgende:
in m'n stamkroeg doen ze de cd ff in de spoelbak en dan even afdrogen met een theedoek en zo weer in de cd speler

en ze doen het nog steeds

Iedereen is uniek, behalve ik
  woensdag 16 januari 2002 @ 18:42:08 #8
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_2836455
Water lijkt me idd niet schadelijk voor je cds, of je moet de hogedrukspuit erop zetten...
Je moet denk ik wel oppassen met oplosmiddelen.
pi_2836477
Hmmm, er staat bij cd's aangegeven dat je ze niet in vochtige ruimtes moet zetten. Dat zou aangeven dat water niet de beste methode is, zou je zeggen...

Gewoon een droog glad stofvrij doekje. Het schoonmaakdoekje dat ik ooit bij mijn bril gekregen heb, gebruik ik nu voor cd's.

pi_2836491
Ik werk in een horecagelegenheid en daar gebruiken ze bierglasonvetter om de cd's te ontvetten, doen het ook nog uitstekend....
pi_2836513
tandpasta werkt ook perfect
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 16 januari 2002 @ 20:21:47 #12
17333 OVERCOME
never ever allways
pi_2837690
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 18:29 schreef Renegade het volgende:
Heeft iemand tips om cd's schoon te maken als er stof, vuil, vingerafdrukken enzo op zitten? Ik ben zelf heel zuinig met mijn cd's maar 2e hands cd's en sommige nieuwe (klote FRS! )zijn niet al te schoon. Als ik een cd met een doekje afveeg lijkt het wel of er krassen opkomen (de search geeft hierover trouwens alleen topics over vinyl)
gewoon met een beetje afwasmiddel in lauw water en goed naspoelen perfekt resultaat,ik 'was' mij cd's zelf ook op deze manier!
don't fok with me dude!
pi_2838234
Ik heb ook zo'n reinigingssetje maar bij een bep. cd hielp dat echt niet meer. Toen heb ik er maar wat Glassex opgespoten, doekje erover, en hij deed het weer!
pi_2838472
als er krasjes op zitten wil een nachtje in de diepvries ook wel eens werken (dacht eerst ook dat het een fabeltje was totdat ik het een keer geprobeerd had).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 16 januari 2002 @ 21:36:08 #15
20969 Jozi
...turns the tables.
pi_2838689
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 18:30 schreef Tackleberry het volgende:
Ik heb zo'n CD reinigingsetje, maar gebruik het eik nooit... Volgens mij werkt dat wel redelijk trouwens...
t werkt wel, maar als je dat 5 keer gedaan hebt, kan je cd weggooien, want die reiniging ding haalt klein laagje van je cd af... werkt t zelfde als met lens cleaner voor je cd speler.. daar zit n zoort schuurpapiertje op dat je lens n klein beetje afschuurt zodat ie weer shcoon is. en als je dat 10 keer gedaan hebt is je lens naar de *****.

de lens kan je dan ook beter met n watje met alcohol ff schoonvegen (als je er bij kan komen tminste) en je cd speler doet t weer als nieuw, want vaak ligt t ook aan de lens, niet aan de cd's

afwassen is ook niet goed, want de cd zelf.. is n metaalsoort, dus na verloop van tijd gaat dat minder worden.. eerste periode merk je er nog nix van , maar later wel

doekje van je bril of stofdoekje is t beste en richt ook geen schade aan ofzo

....... Just [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=20969]Jozi[/url].....
pi_2838849
Het is al eerder gezegd, gewoon onder de kraan. Maar ja dan maar niet geloven.
pi_2838904
Water kan dus wel als je het maar meteen droog maakt. Ook de tip van glassex is correct, zeker om vette vlekken te verwijderen. Voorzichtig droogmaken met een zachte tissue. Let wel op dat je nooit met een doekje/tissue cirkelbewegingen maakt, maar altijd loodrecht op de 'groef' poetst, dus van het midden naar de buitenkant toe.
Bij krassen kan je heel voorzichtig met wat tandpasta de kras er uit polijsten. Gewoon met je vingertop heel voorzichtig uitwrijven.
pi_2840699
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 21:49 schreef plok het volgende:
Bij krassen kan je heel voorzichtig met wat tandpasta de kras er uit polijsten. Gewoon met je vingertop heel voorzichtig uitwrijven.
For real? ik poets er altijd mijn tanden mee!
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2841305
Ik had een of ander vaag goedje ervoor.
Nu maak ik de CD ietsje nat onder de kraan en ga er (met cirkelbeweging) met een tissue of keukenpapiertje overheen tot ie weer clean is.

Maargoed, gewoon niet met je vieze poten aan het oppervlak zitten en niet uitlenen

donderdag 17 januari 2002 @ 02:08:57 #20
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_2841997
Officiële tekst:
"ALS je al op een CD gaat zitten poetsen, dan ALTIJD met een zachte doek (bijv. een brillendoek) en ALTIJD van het midden uit, in een rechte lijn naar de rand vegen."
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_2842015
pfft. Als een cd (muziek en cd-rom/dvd) vet of vuil is, veeg ik hem altijd even over m'n trui of t-shirt, wat ik op dat moment aan heb. Nog nooit problemen mee gehad. M'n rammstein cd zit ONDER de krassen van het zand toen we in scheveningen op vakantie waren, maar de cd EN de radio hebben het overleefd. Ik denk daar nu aan omdat ik laatst na anderhalf jaar nog steeds zand uit het boekje zag vallen toen ik de cd wou opzetten

Dus dat zal allemaal wel meevallen hoor.

pi_2883618
ook ik ben aanhanger van de spoelbak methode, ff er doorheen halen en afdrogen aan je T-shirt.
p.s. ik zou alleen geen gebruik maken van de borstels
NewOldSkoolHardcoreNuMetalTriphopTechnoBreakBeatPopAcidDrumnBassHiphop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')