abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 januari 2002 @ 14:25:45 #1
862 Arcee
Look closer
pi_2801292
Ik heb in de loop der tijd de nodige prachtige nummers ontdekt dankzij 't FOK!forum en/of een FOK!ker.

Wat zijn de 10 mooiste nummers die jij ontdekt hebt dankzij FOK! en dankzij wie of wat was dat?

Mijn Top 10:

1. La Femme d'Argent - Air (iemand noemde 't ergens als favo nummer, kweenie meer waar )
2. Le Soleil est pres de Moi - Air (dankzij de CD van menjo voor FOK!ZeeDee-project deel 1)
3. Avond (Live) - Boudewijn de Groot (dankzij I.R.Baboon in dit topic: Het Dorp, kippenvel en tranen)
4. Shining Without You - Milk 2 Sugars (dankzij Mr_Brownstone in dit topic: Ska (skanking :) ))
5. Benedictus - Wolfgang Amadeus Mozart (dankzij Koekepan)
6. Sally Brown - Laurel Aitken (Aitken werd een paar genoemd in een SKA-topic)
7. Ska in a Bar - Mark Foggo (dankzij liefkleinmeisjuh in hele blije muziek waar je vrolijk...)
8. Losing My Religion - Gregorian (dankzij calvobbes' topic Verkrachting van "losing my religion")
9. You Gotta Hide Away - NN (dankzij de CD van Fondaco voor FOK!ZeeDee-project deel 1)
10. Inner Meet Me - Beta Band (dankzij de CD van Zanderrr voor FOK!ZeeDee-project deel 1)

* Arcee hoopt nog vele mooie nummers te ontdekken.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_2801315
quote:
Op zondag 13 januari 2002 14:25 schreef Arcee het volgende:

Dan moet je ze ook wel mooi vinden!

Dat je One Caress nou een prutsplaat vind... .

I wasn't supposed to BE here today!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 januari 2002 @ 14:35:02 #3
862 Arcee
Look closer
pi_2801343
quote:
Op zondag 13 januari 2002 14:29 schreef zodiaque het volgende:
Dan moet je ze ook wel mooi vinden!

Dat je One Caress nou een prutsplaat vind... .

Vind ik geen prutsplaat hoor. Misschien heeft 't tijd nodig... Avond van Boudewijn de Groot vond ik ook niet gelijk geweldig en moet je kijken waar-ie nu staat.

Dus er is nog hoop voor een stipnotering voor je in m'n Top 10.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 13 januari 2002 @ 14:50:48 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2801462
Van de volgende nummers weet ik zeker dat ik het via Fok! hebt ontdekt:

1) Muse - Feeling good
2) Fiona Apple - Fast As You Can
3) Fiona Apple - Get Gone
4) 4 Hero - Les Fleurs
5) Linkin Park - In the end
6) Iio - Rapture

The Internets, I needs it..
pi_2801471
Een top 10 zal het niet worden (zou ik wat langer over moeten nadenken) maar dankzij Fok! heb ik bijvoorbeeld wel Stereo Total ontdekt (waarvoor dank Ranja) en via het Fokzeedeeproject Riverside van Daryll Ann.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_2801600
Ghehe
Zo'n beetje alle nummers van Within Temptation
Eleanor van Duh Geddering.
en dat was't wel zo'n beetje.
I am a man who's dreams have all deserted. I changed my face, I changed my name, but no one wants you when you lose
  zondag 13 januari 2002 @ 15:16:34 #7
1358 Xhorder
He's back...
pi_2801660
Hmm... eens denken. The Avalanches - Frontier Psychiatrist en System of a down - nummer vergeten, door Vork z'n cd. Ik kende beide bands wel, maar door die nummers kwam ik erachter dat ze tch best toffe muziek maken.

Verder niet zo heel erg veel volgens mij, ik heb zo m'n eigen manieren om nieuwe muziek te ontdekken, ik neem niet zo snel aan van anderen dat iets heel goed is..

... na vijf jaar
pi_2817608
quote:

)

Laurel Aitken is echt super vet ..

7. Ska in a Bar - Mark Foggo (dankzij liefkleinmeisjuh in hele blije muziek waar je vrolijk...)

En Mark Foggo roelt ook wel

I haven't lost my mind , I know exactly where I left it.
  Moderator maandag 14 januari 2002 @ 23:14:00 #9
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_2817665
De nummers die ik tot nu toe leerde kennen via Fok! en die ik erg mooi vind:
  • Blind Guardian - Thorn
  • Rhapsody - Emerald Sword
  • Beide met dank aan Seborik.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
      dinsdag 15 januari 2002 @ 11:06:06 #10
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_2820651
    1) Looper - These things (menjo)
    2) Stereolab - Diagonals (Zanderrr)
    3) R.E.M. - Leave (dankzij Juan Zueco)
    4) Opeth - Harvest (Xhorder)
    5) Ceasar - Before my head explodes (risk one)
    6) dEUS - You can't deny what you liked as a child (bogus)
    7) Dave Matthews Band - The Best of What's Around (Arcee)
    8) Toad the wet Sprocket - Woodburning (Juan Zueco)
    9) Ben Harper - Ground on down (Zanderrr)
    10) Kashmir - Make it grand (menjo)

Ik kan er nog wel tig noemen, die mij door de twee FOK!ZeeDee-projecten bekend zijn geworden.

dinsdag 15 januari 2002 @ 11:33:12 #11
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_2820966
    ff denken, top 10 is lastig... zeker als het om nummers gaat.... maargoed via 't Fok!Zeedeeproject (de 2de versie weltevertsaan) heb ik een hoop bands ontdekt. bijv. op de ZeeDee van Xhorder stonden nummers van o.a. Fantomas en Porcupine Tree die mij aan het downloaden zetten en ook Opeth heb ik later nog leren waarderen. deze kende ik overgens al, maar ik had nooit de moeite genomen hier eens goed naar te luisteren.

Bogus had trouwens ook een erg inspirerend Cd'tje, waardoor ik later o.a. The Beta Band een tweede kans heb gegeven en op zoek ben gegaan naar Third Eye Foundation en Hood.

Zanderrr's cd was opzich wel apart, deze stond me int begin eigenlijk helemaal niet aan, lastig doorheen te komen de eerste paar keer luisteren. Deze heb ik een tijd niet gehoord tot Tortoise en StereoLab mijn interesse wekte, ben nummers gaan downloaden en verrek, het klonk bekend. Jahoor, nr. 1 en twee van Zanderrr's ZeeDee (die ook weer wat meer aandacht kreeg). Verder ben ik door die cd o.a. The high Llamas nog wezen beluisteren later).

En dan heb ik nog een zooi andere ZeeDee's maar dezen waren toch wel het meets inspirerend gebleken. Via Fok! heb ik overgens nog bands als: King Crimson (nog bedankt voor het vele herhalen, MuadDib), Cinematic Orchestra (Zanderrr kwam daarmee aanzetten geloof ik, die t op zijn beurt weer van iemand anders van Fok! had), Nick Drake (die dat ookalweer noemde ben ik geheel vergeten) en niet te vergeten ben ik door Meril o.a. weer naar 4hero gaan luisteren (zowel het oude werk, als Le Fleur). En daar was ik dan nog bijna Richard Cheese vergeten (dankjewel Tijn ).

Ben nog een hoop vergeten vast, maar dit kwam als eerste in me op.

pi_2821814
    dEUS - Let's get lost
    Lamb - Gorecki
    Orbital - o.a. The Box en Satan
    Dj Shadow - Endtroducing en Preemptive strike (2 albums, oftewel heel DJ Shadow ontdekt)
    Sparklehorse - It's a wonderful life (album)
    Stone Roses - Fools Gold
    NOFX - Olive Me

En ik heb me wat meer verdiept in Pixies en Jeff Buckley

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
    Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
      dinsdag 15 januari 2002 @ 14:06:53 #13
    17275 Mr_Brownstone
    Believe it... or not.
    pi_2823223
    quote:

4. Shining Without You - Milk 2 Sugars (dankzij Mr_Brownstone in dit topic: Ska (skanking :) ))

haha, gaaf !

de trompetist (of hoe je dat ook noemt) is een vriend van me, zal hem meteen vertellen dat ze eindelijk bekend gaan worden

Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
    I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 januari 2002 @ 20:25:14 #14
    862 Arcee
    Look closer
    pi_2827358
    quote:
    Op maandag 14 januari 2002 23:10 schreef Locke het volgende:
    En Mark Foggo roelt ook wel
    Ja! Echt hartstikke leuk. Kep trouwens héél wat leuke muziek dankzij jouw lijstje in dit topic ontdekt inmiddels.
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2002 11:06 schreef twi het volgende:
    7) Dave Matthews Band - The Best of What's Around (Arcee)
    Heeeeeej, wat leuk!
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2002 14:06 schreef Mr_Brownstone het volgende:
    haha, gaaf !

de trompetist (of hoe je dat ook noemt) is een vriend van me, zal hem meteen vertellen dat ze eindelijk bekend gaan worden

Ik vind 'm echt superleuk! Zelfs zo leuk dat-ie in m'n Top 10 van vorig jaar is beland: Wat zijn je Top 10 favo Songs van 2001?.
    pi_2837474
    quote:
    Ik heb in de loop der tijd de nodige prachtige nummers ontdekt dankzij 't FOK!forum en/of een FOK!ker.

Wat zijn de 10 mooiste nummers die jij ontdekt hebt dankzij FOK! en dankzij wie of wat was dat?

Mijn Top 10:

1. La Femme d'Argent - Air (iemand noemde 't ergens als favo nummer, kweenie meer waar )
    2. Le Soleil est pres de Moi - Air (dankzij de CD van menjo voor FOK!ZeeDee-project deel 1)
    3. Avond (Live) - Boudewijn de Groot (dankzij I.R.Baboon in dit topic: Het Dorp, kippenvel en tranen)
    5. Benedictus - Wolfgang Amadeus Mozart (dankzij Koekepan)
    8. Losing My Religion - Gregorian (dankzij calvobbes' topic Verkrachting van "losing my religion")
    9. You Gotta Hide Away - NN (dankzij de CD van Fondaco voor FOK!ZeeDee-project deel 1)
    10. Inner Meet Me - Beta Band (dankzij de CD van Zanderrr voor FOK!ZeeDee-project deel 1)

Moet zeggen dat REM Losing My Religion beter doet dan Gregorian. Me ouders hebben ze beide dus vandaar dat ik dat kan vinden
    'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2002 @ 00:27:19 #16
    862 Arcee
    Look closer
    pi_2841330
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2002 20:05 schreef ChiPMaN het volgende:
    Moet zeggen dat REM Losing My Religion beter doet dan Gregorian. Me ouders hebben ze beide dus vandaar dat ik dat kan vinden
    Is Losing My Religion van REM (1991) nu al zo oud dat dat muziek is die "je ouders hebben"?
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 januari 2002 @ 03:07:32 #17
    862 Arcee
    Look closer
    pi_2950021
    Er zijn vast nog wel meer mensen die mooie nummers ontdekt hebben... toch?
      zondag 27 januari 2002 @ 13:44:34 #18
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_2951275
    Zo'n beetje het meerendeel van mijn cd's die ik nu heb komen door fok, om de simpele reden dat ik door fok voor het eerst van die bandjes hoorden en mijn intresse in punk weer wat gewekt.

Heeft er onder andere in geresulteert dat ik nu alle cd's van pennywise heb en het eerste nummer wat ik van hun hoorden had ik op fok gevonden namelijk bro hymn.

pi_2951289
    quote:
    Op maandag 14 januari 2002 23:14 schreef Mike het volgende:
    De nummers die ik tot nu toe leerde kennen via Fok! en die ik erg mooi vind:
  • Blind Guardian - Thorn
  • Rhapsody - Emerald Sword
  • Beide met dank aan Seborik.

Mike heeft smaak.

Voor mij is het... alles van Lacrimosa dat zijn wel meer nummers... dan 10 dus.

Met dank aan yvonne.

pi_2951866
    dj food en amon tobin zijn artiesten die ik van Fok! ken...
    volgens mij uit een of ander topic over Dj Shadow
    pi_2956208
    Niet echt ontdekt, maar door Fok! ben ik me wel wat meer gaan verdiepen in The Beatles. Jane en Zanderrr, mijn dank voor jullie zeer aanstekelijk Beatles-fanatisme!
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
    pi_2956231
    Dankzij een niet nader te noemen Fok!ker heb ik eigenlijk toch wel Within Temptation ontdekt...
    Ik stond bij de CD verhuur en ik herkende de naam...

Verder heb ik niet echt iets wat ik echt ontdekt heb via Fok!... Tenminste er komt niets zo in me op...

.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2002 @ 15:32:41 #23
    862 Arcee
    Look closer
    pi_3105636
    quote:
    Weer een grote favo erbij:

Dance Hall Crashers - Cricket dankzij Locke die de band noemde in dit topic: kent iemand nog blije ska?

FOK!fossiel zaterdag 9 februari 2002 @ 17:10:00 #24
    10 RemCOW
    SG Special power! :D
    pi_3106402
    Oef, dit is moeilijk, ik zal ook eens kijken...
    Volgens mij een van mijn favo allertijden nummers ken ik dankzij Fok!. En dat is Rob D - Clubbed To Death.
    Voor de rest...moet ik nog ff kijken.
    Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
    Let's have fun ---- Life will suck soon enough
    Hattrick: 206761
    pi_3106582
    Ik heb veel nummers/artiesten ontdekt via Fok maar ik zou niet meer weten wie de tip gaf.
    Veel komt uit het topic "wat draai je nu"
    Maar ook uit topics als "Welke muziek op jouw begrafenis/crematie? "
    voorbeelden zijn:

- Paul Weller, daar had ik nog nooit van gehoord (schaam)
    - Joe Satriani
    - KD Lang

of uit het topic "welke muziek zit in deze reclame"
    - Bill Withers - Who is he

En dan heb je natuurlijk ook nog muziek die je wel ooit gehoord had maar weer vergeten was en weer ergens tegen kwam waarvan je dacht, he die ken ik ook.
    Zoals Rush, ooit een keer op pinkpop gehoord ja ja ik word oud maar later vergeten en nu weer helemaal aan de top hier.

. X X X X X L
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')