Wat zijn de 10 mooiste nummers die jij ontdekt hebt dankzij FOK! en dankzij wie of wat was dat?
Mijn Top 10:
1. La Femme d'Argent - Air (iemand noemde 't ergens als favo nummer, kweenie meer waar )
2. Le Soleil est pres de Moi - Air (dankzij de CD van menjo voor FOK!ZeeDee-project deel 1)
3. Avond (Live) - Boudewijn de Groot (dankzij I.R.Baboon in dit topic: Het Dorp, kippenvel en tranen)
4. Shining Without You - Milk 2 Sugars (dankzij Mr_Brownstone in dit topic: Ska (skanking :) ))
5. Benedictus - Wolfgang Amadeus Mozart (dankzij Koekepan)
6. Sally Brown - Laurel Aitken (Aitken werd een paar genoemd in een SKA-topic)
7. Ska in a Bar - Mark Foggo (dankzij liefkleinmeisjuh in hele blije muziek waar je vrolijk...)
8. Losing My Religion - Gregorian (dankzij calvobbes' topic Verkrachting van "losing my religion")
9. You Gotta Hide Away - NN (dankzij de CD van Fondaco voor FOK!ZeeDee-project deel 1)
10. Inner Meet Me - Beta Band (dankzij de CD van Zanderrr voor FOK!ZeeDee-project deel 1)
* Arcee hoopt nog vele mooie nummers te ontdekken.
quote:Dan moet je ze ook wel mooi vinden!
Op zondag 13 januari 2002 14:25 schreef Arcee het volgende:* Arcee hoopt nog vele mooie nummers te ontdekken.
Dat je One Caress nou een prutsplaat vind...
.
quote:Vind ik geen prutsplaat hoor.
Op zondag 13 januari 2002 14:29 schreef zodiaque het volgende:
Dan moet je ze ook wel mooi vinden!Dat je One Caress nou een prutsplaat vind...
![]()
.
Dus er is nog hoop voor een stipnotering voor je in m'n Top 10.
1) Muse - Feeling good
2) Fiona Apple - Fast As You Can
3) Fiona Apple - Get Gone
4) 4 Hero - Les Fleurs
5) Linkin Park - In the end
6) Iio - Rapture
Verder niet zo heel erg veel volgens mij, ik heb zo m'n eigen manieren om nieuwe muziek te ontdekken, ik neem niet zo snel aan van anderen dat iets heel goed is..
quote:
Op zondag 13 januari 2002 14:25 schreef Arcee het volgende:
)
6. Sally Brown - Laurel Aitken (Aitken werd een paar genoemd in een SKA-topic)Laurel Aitken is echt super vet ..
7. Ska in a Bar - Mark Foggo (dankzij liefkleinmeisjuh in hele blije muziek waar je vrolijk...)
En Mark Foggo roelt ook wel
Beide met dank aan Seborik.
Ik kan er nog wel tig noemen, die mij door de twee FOK!ZeeDee-projecten bekend zijn geworden.
Bogus had trouwens ook een erg inspirerend Cd'tje, waardoor ik later o.a. The Beta Band een tweede kans heb gegeven en op zoek ben gegaan naar Third Eye Foundation en Hood.
Zanderrr's cd was opzich wel apart, deze stond me int begin eigenlijk helemaal niet aan, lastig doorheen te komen de eerste paar keer luisteren. Deze heb ik een tijd niet gehoord tot Tortoise en StereoLab mijn interesse wekte, ben nummers gaan downloaden en verrek, het klonk bekend. Jahoor, nr. 1 en twee van Zanderrr's ZeeDee (die ook weer wat meer aandacht kreeg). Verder ben ik door die cd o.a. The high Llamas nog wezen beluisteren later).
En dan heb ik nog een zooi andere ZeeDee's maar dezen waren toch wel het meets inspirerend gebleken. Via Fok! heb ik overgens nog bands als: King Crimson (nog bedankt voor het vele herhalen, MuadDib), Cinematic Orchestra (Zanderrr kwam daarmee aanzetten geloof ik, die t op zijn beurt weer van iemand anders van Fok! had), Nick Drake (die dat ookalweer noemde ben ik geheel vergeten) en niet te vergeten ben ik door Meril o.a. weer naar 4hero gaan luisteren (zowel het oude werk, als Le Fleur). En daar was ik dan nog bijna Richard Cheese vergeten (dankjewel Tijn ).
Ben nog een hoop vergeten vast, maar dit kwam als eerste in me op.
En ik heb me wat meer verdiept in Pixies en Jeff Buckley
quote:haha, gaaf !
Op zondag 13 januari 2002 14:25 schreef Arcee het volgende:4. Shining Without You - Milk 2 Sugars (dankzij Mr_Brownstone in dit topic: Ska (skanking :) ))
de trompetist (of hoe je dat ook noemt) is een vriend van me, zal hem meteen vertellen dat ze eindelijk bekend gaan worden
quote:Ja! Echt hartstikke leuk. Kep trouwens héél wat leuke muziek dankzij jouw lijstje in dit topic ontdekt inmiddels.
Op maandag 14 januari 2002 23:10 schreef Locke het volgende:
En Mark Foggo roelt ook wel
quote:Heeeeeej, wat leuk!
Op dinsdag 15 januari 2002 11:06 schreef twi het volgende:
7) Dave Matthews Band - The Best of What's Around (Arcee)
quote:Ik vind 'm echt superleuk! Zelfs zo leuk dat-ie in m'n Top 10 van vorig jaar is beland: Wat zijn je Top 10 favo Songs van 2001?.
Op dinsdag 15 januari 2002 14:06 schreef Mr_Brownstone het volgende:
haha, gaaf !de trompetist (of hoe je dat ook noemt) is een vriend van me, zal hem meteen vertellen dat ze eindelijk bekend gaan worden
![]()
quote:Moet zeggen dat REM Losing My Religion beter doet dan Gregorian. Me ouders hebben ze beide dus vandaar dat ik dat kan vinden
Ik heb in de loop der tijd de nodige prachtige nummers ontdekt dankzij 't FOK!forum en/of een FOK!ker.Wat zijn de 10 mooiste nummers die jij ontdekt hebt dankzij FOK! en dankzij wie of wat was dat?
Mijn Top 10:
1. La Femme d'Argent - Air (iemand noemde 't ergens als favo nummer, kweenie meer waar
)
2. Le Soleil est pres de Moi - Air (dankzij de CD van menjo voor FOK!ZeeDee-project deel 1)
3. Avond (Live) - Boudewijn de Groot (dankzij I.R.Baboon in dit topic: Het Dorp, kippenvel en tranen)
4. Shining Without You - Milk 2 Sugars (dankzij Mr_Brownstone in dit topic: Ska (skanking :) ))
5. Benedictus - Wolfgang Amadeus Mozart (dankzij Koekepan)
6. Sally Brown - Laurel Aitken (Aitken werd een paar genoemd in een SKA-topic)
8. Losing My Religion - Gregorian (dankzij calvobbes' topic Verkrachting van "losing my religion")
9. You Gotta Hide Away - NN (dankzij de CD van Fondaco voor FOK!ZeeDee-project deel 1)
10. Inner Meet Me - Beta Band (dankzij de CD van Zanderrr voor FOK!ZeeDee-project deel 1)* Arcee hoopt nog vele mooie nummers te ontdekken.
quote:Is Losing My Religion van REM (1991) nu al zo oud dat dat muziek is die "je ouders hebben"?
Op woensdag 16 januari 2002 20:05 schreef ChiPMaN het volgende:
Moet zeggen dat REM Losing My Religion beter doet dan Gregorian. Me ouders hebben ze beide dus vandaar dat ik dat kan vinden
Heeft er onder andere in geresulteert dat ik nu alle cd's van pennywise heb en het eerste nummer wat ik van hun hoorden had ik op fok gevonden namelijk bro hymn.
quote:Mike heeft smaak.
Op maandag 14 januari 2002 23:14 schreef Mike het volgende:
De nummers die ik tot nu toe leerde kennen via Fok! en die ik erg mooi vind:Blind Guardian - Thorn Rhapsody - Emerald Sword Beide met dank aan Seborik.
Voor mij is het... alles van Lacrimosa dat zijn wel meer nummers... dan 10 dus.
Met dank aan yvonne.
Verder heb ik niet echt iets wat ik echt ontdekt heb via Fok!... Tenminste er komt niets zo in me op...
quote:Weer een grote favo erbij:
* Arcee hoopt nog vele mooie nummers te ontdekken.
Dance Hall Crashers - Cricket dankzij Locke die de band noemde in dit topic: kent iemand nog blije ska?
- Paul Weller, daar had ik nog nooit van gehoord (schaam)
- Joe Satriani
- KD Lang
of uit het topic "welke muziek zit in deze reclame"
- Bill Withers - Who is he
En dan heb je natuurlijk ook nog muziek die je wel ooit gehoord had maar weer vergeten was en weer ergens tegen kwam waarvan je dacht, he die ken ik ook.
Zoals Rush, ooit een keer op pinkpop gehoord ja ja ik word oud maar later vergeten en nu weer helemaal aan de top hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |