Pas naderhand (toen ik in de trein naar huis zat) merkte ik eigenlijk al dat ik verliefd op haar ben,
probleem is dat ik haar daarna nooit meer heb gezien, we hebben wel naar elkaar gemaild
en ik zal haar waarschijnlijk ook wel weer zien, maar ik heb het haar nooit verteld en nu hoorde ik
laatst dat ze verkering heeft.
In haar mailtjes merk ik de ene keer wel dat ze me wel meer dan leuk vind en de andere keer weer niet,
ik kan er eigenlijk geen pijl op trekken.
Mijn probleem is nu dat ik zit te twijfelen of ik het haar moet vertellen of niet, want ik ben bang dat als
ik het haar vertel en ze zegt nee (de kans is reeel omdat ze nu verkering heeft) dat ik haar nooit meer
zal zien of dat ze heel anders tegen me gaat doen, en ik wil haar gewoon niet kwijt.
Moet ik het haar nu vertellen of wachten en hopen dat het weer uitgaat (ik weet het,het klinkt
egoistisch en dat is het ook) of haar met valenteinsdag iets sturen ofzo?
P.s. ik ben dus eigenlijk geen held in dat soort dingen.
wie niet waagt.. blijft voor altijd vrijgezel
quote:dat denken jongens al snel
Op zaterdag 12 januari 2002 00:06 schreef mordon het volgende:
In haar mailtjes merk ik de ene keer wel dat ze me wel meer dan leuk vind
quote:Wij als mannen kunnen meestal met betrekking tot vrouwen geen pijl op trekken.
.....ik kan er eigenlijk geen pijl op trekken. ...P.s. ik ben dus eigenlijk geen held in dat soort dingen.
p.s. ik ook niet
quote:Ik weet wat je bedoelt ...
Op zaterdag 12 januari 2002 00:45 schreef Herald het volgende:[..]
dat denken jongens al snel
quote:Herald, ik ben het heel vaak met jouw opmerkingen eens, maar bezit jij zelf geen emoties? Ben je louter een aseksueel wezen? Dit vraag ik vanuit een nieuwsgierige optiek, niet dat ik je af wil kraken hoor.
Op zaterdag 12 januari 2002 00:45 schreef Herald het volgende:[..]
dat denken jongens al snel
Ik was verliefd op een meisje en heb het niet verteld. Ze kreeg verkering met iemand anders, een maat van me. Ik zag haar dus vrij veel, maar omdat ze een vriend had heb ik er nooit wat van gezegd en ook niks geprobeerd duidelijk te maken. Ze had immers al een vriend dus dan vind ik het verboden terrein.
Na drie jaar maakte zij het uit, en ik was nog steeds verliefd. Na een week heel gezellig doen dacht ik dat zij ook wel wat in mij zag, wat "dat denken jongens al snel". Dat is echt zo, bij mij in ieder geval dan. Het werd dus niks, en gelukkig zijn we nu nog steeds gewoon goede vrienden. Al ben ik wel nog steeds smoor op d'r en dat weet ze, dus ik ben dolblij dat ze uberhaubt nog steeds met me wil praten.
(off-topic: is er trouwens een nederlands woord voor 'uberhaubt'?)
{off topic}
Uberhaupt is gewoon een woord dat helemaal of absoluut betekend, bijvoorbeeld in de zin van "uberhaupt nichts" [vertaal mode Duits -> Nederlands] = "helemaal niets"
{/offtopic}
ben al 1,5 jaar stapel op een meid uit mijn klas, t vorig schooljaar had zij een vriend, en ik was/ben helemaal gek van haar, en aangezien ik het meest sociale wezen op aarde ben tenzij dat betekend dat ik iets misloop, heb ik t haar aan t eind van t schooljaar, gewoon verteld FUCK HAAR VRIENDJE
dwz. ik meelde t haar door aangezien ik haar destijds niet durfde aan te spreken en ik een directe confrontatie zowieso niet aandurfde. Het antwoord laat zich raden....
Voor mij was t dat jaar al bekend dat ik zou blijven zitten, en zij zou wel overgaan. Teminste daar leek het t hele jaar door op. En in het meeltje waarin ze mij verteld mij een leuke jongen te vinden maar meer ook niet, had ze zich ook de moeite genomen om me te vertellen dat ze was blijven zitten op 1 tiende voor natuurkunde... (!)
Hoe sadistisch het ook moge zijn, ik was zo blij toen ik haar t schooljaar erop (dit jaar) weer zag zitten bij mij in de klas
en in de tussentijd had ze haar vriendje gedumpt en ze is inmiddels al een hele tijd single, tot mijn vreugde overigens.
En het gevoel kwam ook weer helemaal terug, met het verschil dat ik nu wel met haar kan praten
onder t motto, one small step for man...
anyway, ik begin nu langzaam t idee te krijgen dat ze mij ook leuk begint te vinden.... (zie dingen die er niet zijn en leg ze in je voordeel uit)
damn hoe nu verder... ik ga iig niet die eerste stap nemen, dat lijkt me niet zo snugger, dus maar wachten tot zij aangeeft wat ze wil, met alle risico's van dien....
ZUCHT waarom is t frikkende leven zo verdamt moeilijk
hey, fuck, dit voegt niks toe aan jouw vraag... nouja, misschien kan je er een beetje troost in vinden in t feit dat er meerdere lui zijn die t andere geslacht maar lastig vinden, en er toch samen mee wil zijn....
quote:Ik ben ook helemaal geen held in dat soort dingen, maar als je er niks mee doet zal er ook niks gebeuren. Actie = reactie
In haar mailtjes merk ik de ene keer wel dat ze me wel meer dan leuk vind en de andere keer weer niet,
ik kan er eigenlijk geen pijl op trekken.[..]
Moet ik het haar nu vertellen of wachten en hopen dat het weer uitgaat (ik weet het,het klinkt
egoistisch en dat is het ook) of haar met valenteinsdag iets sturen ofzo?P.s. ik ben dus eigenlijk geen held in dat soort dingen.
Dat jongens dat al snel denken is onzin, verliefde mensen denken dat al snel. Als je verliefd bent zoek je onbewust naar een bevestiging, als iemand die jij leuk vindt lief tegen je doet zie jij dat als beantwoording van je verliefdheid, niet als 'gewoon lief doen'. Geloof me, ik kan het weten.
Wat ik zou doen in jouw geval is op een onschuldige manier laten doorschemeren dat je haar wel leuk vindt. Een keer een 'jammer dat je een vriendje hebt ' zou het kunnen doen, mocht ze dan serieus reageren met 'ja maar ik vind je niet leuk op die manier' kun je altijd zeggen dat ze wat beter op de knipoog had moeten letten ofzo..
Het is gewoon erg moeilijk, verliefdheid bekennen maakt je hartstikke kwetsbaar en op die momenten kunnen mensen je het meeste pijn doen. Maar als die verliefdheid dan beantwoord wordt, is het het mooiste gevoel dat er bestaat. Vind ik dan..
Succes!
quote:Helemaal mee eens. Dit zou ik ook doen; schept waarschijnlijk meteen duidelijkheid.
Op zaterdag 12 januari 2002 00:34 schreef reem het volgende:
Als je nou es gewoon wat met haar afspreekt! Samen naar een concert gaan ofzo, en daarna wat gaan drinken ergens, dan merk je vanzelf wel of het van haar kant klikt enzo. Laat het een beetje doorschemeren.. maak veel complimentjes.. Als ze daar allemaal afstandelijk op reageert is het jammer voor je.. maar dat weegt toch wel op tegen de kans dat het BINGO is..wie niet waagt.. blijft voor altijd vrijgezel
Weet je al wat je gaat doen, Mordon? Hou ons op de hoogte!
Ik had er wel een goed gevoel over, alleen was het weer zoals gewoonlijk dat ik op het juiste moment weer niet de juiste dingen wist te zeggen, realiseer ik me achteraf
Maar als het goed is zie ik haar over een week of twee weer , en dan maar hopen dat ik wel de juiste dingen weet te zeggen.
Wish me luck!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |