ze wil deze muziek onder een filmpje zetten en deze als testcase aan kinderen laten zien. Op deze manier wil ze onderzoeken wat de invloed van geluid op de angstbeleving van kinderen is.
hebben jullie nog goede suggesties qua nummers?
quote:Zelf zat ik te denken aan een theme uit 'once upon a time in the west'.. probleem is dat de muziek niet te bombastisch mag klinken.
Op vrijdag 11 januari 2002 23:03 schreef Zander het volgende:
"Lark's Tongues in Aspic II' van King Crimson. Daar zullen de kindertjes vast wel slecht van slapen
maar ik ga ff op kzzzza zoeken naar je tip
In de film "The Beyond" van de "Master of Gore" Lucio Fulci, wordt op een gegeven moment piano gespeeld door een blind meisje (met van die ogen met alleen wit). Wat ze speelt is een in principe klassiek-achtig klinkende melodie. Echter, een heleboel noten zijn "vals" of zitten er op een of andere manier "naast".
Dit klinkt echt ongelofelijk duivels. Zo erg dat je er gewoon de koude rillingen van krijgt.
quote:Aaaah.....het verhaal in combinatie met het plaatje en ik heb al kippenvel van angst zonder dat ik de film heb gezien.
Op vrijdag 11 januari 2002 23:21 schreef TheMarco het volgende:
Dit is waarschijnlijk alleen bekend bij de zeer serieuze cult-horror liefhebbers onder ons maar wie weet is er iemand die weet waar ik het over heb:In de film "The Beyond" van de "Master of Gore" Lucio Fulci, wordt op een gegeven moment piano gespeeld door een blind meisje (met van die ogen met alleen wit). Wat ze speelt is een in principe klassiek-achtig klinkende melodie. Echter, een heleboel noten zijn "vals" of zitten er op een of andere manier "naast".
Dit klinkt echt ongelofelijk duivels. Zo erg dat je er gewoon de koude rillingen van krijgt.
On topic: Carl Orff heeft eng klinkende muziekstukken gecomponeerd.
- "Tubular Bells" van Mike Oldfield.
Dit is het theme van "The Exorcist" en werd vroeger ook gebruikt in Bassie en Adriaan, altijd op de momenten dat het zogezegd spannend werd.
- Theme muziek van de film "Prince of Darkness" van John Carpenter. Een vet scary movie trouwens!
- Soundtrack van de film "Mutiny on the Bounty" van Vangelis. Hier zit een track tussen die heel erg spooky klinkt.
quote:Beetje spannend is het wel, maar niet echt eng toch?
Op vrijdag 11 januari 2002 23:42 schreef TheMarco het volgende:
Nog wat suggesties:- "Tubular Bells" van Mike Oldfield.
quote:Hij is ook echt extreem creepy. Ik heb die film gezien toen ik een jaar of twaalf was en dit is de enige film van ZO lang geleden die me nog steeds zeer goed is bijgebleven. Ik wil hem ook ontzettend graag weer eens kijken maar ik vrees dat er erg moeilijk aan te komen is omdat het nu een ontzettende cult-film is. De gemiddelde videoboer zal hem in ieder geval zeker niet hebben
Op vrijdag 11 januari 2002 23:41 schreef Noayla_ het volgende:[..]
Aaaah.....het verhaal in combinatie met het plaatje en ik heb al kippenvel van angst zonder dat ik de film heb gezien.
Je krijgt overigens pas ECHT rillingen en zweet over je rug van die film bij de allerlaatste seconden... *brrr*
quote:Als het in Bassie en Adriaan ook wordt/werd gebruikt....dan is het hartstikke eng!!!
Op vrijdag 11 januari 2002 23:43 schreef Tijn het volgende:[..]
Beetje spannend is het wel, maar niet echt eng toch?
quote:Orff klinkt juist heel vertrouwd, er is zelfs een lesmethode op zijn muziek gebasseerd.
Op vrijdag 11 januari 2002 23:41 schreef Noayla_ het volgende:
On topic: Carl Orff heeft eng klinkende muziekstukken gecomponeerd.
Enge muziek zou ik dan eerder denken aan een altijd strijkwerken van Shostakovitch of Cellosonate van Schnittke.
quote:Van de CD misschien niet zo... alhoewel... nou ja verschilt per persoon.
Op vrijdag 11 januari 2002 23:43 schreef Tijn het volgende:[..]
Beetje spannend is het wel, maar niet echt eng toch?
Als je het overigens zelf op een piano speelt dan klinkt het een stuk enger. (mooier ook trouwens)
quote:Danse Macabre?
Op vrijdag 11 januari 2002 23:21 schreef Aced het volgende:
Dat nummer wat gedraaid wordt bij het Spookslot in de Efteling?
- Call & Response
- Mind weaver
- Haunted
- Technical warfare
Duister spul...
Staan op de CD 'Exorcise the demons' trouwens.
Zegt genoeg
Probeer die maar eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |