ik had beter moeten opletten, ik was vooruit gestuurd om het kwaad af te wenden en ik heb gefaalt.
rebel, dochter, wat heb ik je aangedaan? * mompelt slainghe in zich zelf
luister jongen, wat rebel je heeft aangedaan, of hoe ze zich gedraagt is niet haar keuze, iets heeft haar in zijn macht, iets wat het daglicht niet kan verdragen....
wil je wat voor me doen? wil je rebel voor me zoeken en haar bij me brengen?
* Dagobert slaat zijn cape dicht en gaat op zoek.
geef je eraan over...
wij zijn vele malen sterker rebel, vechten heeft geen zin, geef je aan ons over en de wereld zal aan jou behoren....
paniekerig probeert rebel op te staan, ze valt een paar keer achterover maar weet dan eindelijk houvast te krijgen op de grond onder haar.
ze rent terug naar de open plek en ziet de man die haar eerder had geholpen in een diepe slaap tegen een boom zitten.
ze pakt haar spullen in, springt op haar paard, en rijd de schemering in.
Hij weet niet wat hij tegen gaat komen in dat bos maar de ontmoeting met de bewapende dame vindt hij maar vreemd.
Dan gaat hij verder het bos is, op zoek naar z'n "groot wild"
* Als Dagobert een beek kruist ziet hij sporen van beschaving. Een klein gedoofd vuurtje en de grond is aangelopen door zware beesten, hoogst waarschijnlijk mensen die in het bos verblijven.
Hee, hier kan Rebel wel eens geweest zijn.
* Dagobert versnelt zijn pas en in de verte ziet hij een mensen lopen. Dagobert gaat nog sneller lopen en na enige tijd heeft hij hem ingehaald. De man kijkt verschrikt om
Hallo reiziger, ik ben Dagobert de magier, ik ben op zoek naar de schone rebel. Heeft U haar misschien gezien?
Dan hoort hij voetstappen achter zich en draait zich deels verschrikt om, z'n wapen gericht op de man die hem achterop kwam. Hij ziet de man en laat z'n wapen zakken. De man kijkt hem openlijk aan.
Hmm hallo .. Ik ben Simon .. hmm u zoekt een dame genaamd Rebel. misschien is het de dame met wie ik gisteren de maaltijd heb gedeeld en de nacht mee heb doorgebracht. Ze is vanochtend vertrokken met onbekende bestemming.
Ze leek me wat ziekjes, maar ze is erg zeker van haar zaak.
Zoekt u haar voor een bijzondere reden ? En u bent magier ? Wat doet een magier ?? want ik ken ze alleen uit de oude aardse fantasy boeken.
Maar heeft U enig idee waar ze heen is? Ik heb haar echt dringend nodig. Als ik haar niet vind zal ze van het spoor raken, het pad bijster zijn. Ik meot haar vinden!
Tja ze verdween die kant op * Simon wijst naar een gedeelte van het bos wat nog donkerder is en waar onheilspellende geluiden vandaan komen. Ik kan je wel helpen zoeken. Maar vertel me eens wat is er met dat vrouwtje aan de hand ?
* Simon kijkt om zich heen en bekijkt z'n infrarood sensoren en kijkt naar het donkere gedeelte van het bos.
Hmm het spoor is zo te zien nog warm, maar heb je wel zin om daar heen te gaan. Het kan er gevaarlijk zijn ...
* Simon grijnst en kijkt z'n pistool na en herlaad het. bij zich zelf hoopt hij dat de magiër die tegenover hem staat moedig genoeg is om het donkere gedeelte in te gaan.
* Dagobert stapt vol goede moed het donkere deel van het bos in en Simon volgt hem.
Na een zoekpad met behulp van Infrarood en natuurlijk ook het mensenlijk oog kotm het tweetal bij een beschutte plek in het bos waar de bomen iets verder uit elkaar staan en waar plek is om te slapen naast het pad.
Zullen we hier overnachten mijn waarde reisgenoot?
De infrarood-sensoren leiden samen met de magische speurzin van Dagobert de weg door het donkere gedeelte van het bos.
Bij de ietwat open plek blijven ze staan.
Dat is goed waarde Dagobert, we blijven overnachten. Je hebt een mooie plek uitgezocht voor een overnachtelijk kamp.
* De Magier kijkt met verwondering hoe simon een tent opblaast en een vuur maakt. Simon zet ook wat sensoren rond de tent zodat opdringerige wezens altijd gesignaleerd worden. Dan gaan ze slapen en het vuur gloeit in de nacht
Totdat er plots vanuit het niets een wolf schuimbekkend voor het tweetal staat. Zijn rode ogen kijken Dagobert en Simon ombeurten dringengd aan, hij lijkt uitgehongerd en in staat om ieder moment toe te slaan.
Zal hij de wolf afschieten of wil de magier er contact mee maken om er informatie uit te halen ????
Ik voel dat deze wolf ons geen pijn zal doen. Hij verteld me dat hij ons door eht dusiterer woud zal lijden.
* De wolf opent zijn bek en hapt. Een flink stuk van eht wilde zwijn dat het avodneten zou worden evrdwijnt in zijn bek en wat er nog van over is vliegt de lucht in.
Dat kunnen we ook wel weer vergeten. Ik zal eens kijken of er nog zo'n beest rondhangt hier. Of anders msischien een hert of een ree.
We moeten snel eten, de wolf wacht, hij heeft maar kort de tijd.
* Even later staan Simon en Dagobert bepakt en bezakt klaar voor vertrek. De wolf kijkt ze geduldig aan en op het teken van Dagobert loopt hij dieper het donkere woud in. De dennenaalden kraken onder de voeten van de reizigers en het enige andere geluid dat er te horen is is het zachte ademen van de wolf. Het gezelschap loopt stevig door en tegen de avond belanden ze enigzins aan de rand van het donkere gedeelte. De bomen staan er wat verder van elkaar, er is licht voor andere levensvormen zoals paddestoelen, mos en varens.
Ze slaan hun kamp op, maken wat te eten voor zichzelf, ook voor de wolf en kruipen dan in hun tent.
Laten we eropaf gaan, misschien is het rebel wel.
* Dagobert pakt zijn spullen bijeen en met grote stappen loopt hij in de richting van eht geluid.
Kom Simon, daar is Rebel denk ik.
* Dagobert rent er snel heen en op een klein afstandje blijft hij staa, hi jwacht af.
verstrooid kijkt anthraxx even om zich heen, dan realiseert hij zich dat het rebel's stem was die hij zo even hoorde.
dan haalt hij opnieuw uit.
net op tijd kan rebel de aanval blokkeren.
kalm, zwaard tegen zwaard, staan ze tegenover elkaar.
en sinds wanneer bekommer jij je over onschuldigen?
mijn god man, dacht je dat je opnieuw kon beginnen? een schone lei?
de demoon die in je zat, naast je leefde als een broer, heeft zijn sporen achter gelaten net als hij ze bij mij heeft achter gelaten.
haha, het is slechts een kwestie van tijd voordat je net zo gestoord als ik word.
laat je er gewoon aan over.
samen zouden we zo veel kunnen bereiken, zelfs zonder onschuldige slachtoffers...
Rebelgirl zucht, en probeert een aanval uit. Die mislukt, Anthraxx blokt het. "Ik merk dat je stukken beter bent geworden in je aanvalstechniek en verdedigingstechniek, iig beter dan de laatste keer..." hijgt Rebelgirl...
Anthraxx reageert niet. Dan ziet hij een flits....
Opeens duikt Rebelgirl achter hem op en heft haar zwaard. Het zwaard treft Anthraxx in zijn linker arm. Als reactie daarop probeert hij met een slag rebelgirl te raken, maar dat mislukt. Het zwaard wordt geblokt en vliegt uit Anthraxx handen...
Pakt het kind Anthraxx en maak dat je weg komt! Jij kan je vast wel alleen redden, ik hoef je hier niet meer.
* De wolf komt naast Dagobert staan om zijn drijgement wat kracht bij te zetten.
je kan vluchten als een haas voor het verleden, maar eens zal het je toch inhalen....
Anthraxx loopt naar zijn paard, en sleept Rebelgirl met zich mee. Dan zet hij haar achterop het paard en gaat zelf ook erop zitten. Dan draaft het paard weg. "Waar we heen gaan zie je wel..."
Atrimar's Smederij dus... maar dat is om het alleen ff duidelijk te maken, geen info voor het verhaal dus
ben dr vandoor
[Dit bericht is gewijzigd door rebel_girl op 03-04-2002 21:22]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |