We moeten hier nog tot 21 februari wachten, maar het lijkt het wachten meer dan waard te zijn.
En Russell Crowe schijnt weer fenomenaal te zijn.
Jennifer Connelly schijnt trouwens ook een zeer goede rol neer te zetten.
quote:Klopt, ze heeft er net een AFI award voor gewonnen voor Featured Actor of the Year Female: American Film Institute Awards 2001 (LOTR wint)
Op zondag 06 januari 2002 23:35 schreef Mza het volgende:
Jennifer Connelly schijnt trouwens ook een zeer goede rol neer te zetten.
- Best Picture - Drama
- Best Screenplay
- Best Actor In a Leading Role - Drama - Russell Crowe
- Best Actress In a Supporting Role - Jennifer Connelly
Alsof ik al niet benieuwd genoeg was zeg... nog precies 1 maand wachten.
quote:
A Beautiful Mind is een menselijk drama geinspireerd op het leven van Nobelprijswinnaar John Forbes Nash jr. en gedeeltelijk gebaseerd op de biografie 'A Beautiful Mind' van Sylvia Nasar.John Forbes Nash jr. heeft het allemaal meegemaakt. Van de geneugten van het leven als beroemdheid tot de depressie van een roemloos bestaan. John Forbes Nash jr. is een wiskundig genie die aan het begin van zijn carrière een ongelooflijke ontdekking heeft gedaan. Hij stond op het punt om internationaal door te breken maar de knappe en arrogante Nash valt diep als zijn geestelijke gezondheid het laat afweten. Nash wordt gedwongen zichzelf terug te vinden maar die weg is hard, pijnlijk en enorm aangrijpend. Na vele jaren van strijd, overwint hij zijn ziekte en wint uiteindelijk zelfs de Nobelprijs...
Regie Ron Howard
Produktie Brian Grazer
Scenario Akiva Goldsman
Rolverdeling
John Forbes Nash Russell Crowe
Alicia Nash Jennifer Connelly
William Parcher Ed Harris
Leuke film, vooral goed gespeeld door Crowe. Niet wereldschokkend, maar zeker de moeite waard. Het is leuk om te zien dat er in een waargebeurd verhaal ook een plot-twist kan zitten.
quote:Jij leest teveel imdb trivia
Op dinsdag 22 januari 2002 00:20 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind het trouwens een grote schande dat Clint Howard niet in de film zit. Zo hoeft het voor mij ook niet meer
quote:Russel Crowe is al geruime tijd een van mijn favo acteurs, al meende ik uit de trailer te kunnen vissen dat hij in deze film een nogal irritant accent opzet
Op zondag 06 januari 2002 23:32 schreef Arcee het volgende:
Als je de lovende recensies en commentaren mag geloven dan zit er weer een prachtige film aan te komen. Ik ben iig errug benieuwd naar A Beautiful Mind.
Verder ben ik inderdaad benieuwd of deze film eindelijk iets bijzonderder is dan het standaard -overigens zeer degelijke- materiaal dat Ron Howard normaal in mekaar zet.
V.
* Jojogirl gaat hem zeker kijken als hij hier uit is.
zeer interessant verhaal (vooral het tweede uur), een paar zeer mooie momenten en een SUPER-rol voor Crowe... dikke aanrader
- Best motion picture of the year: A Beautiful Mind
- Performance by an actor in a leading role: Russell Crowe
- Performance by an actress in a supporting role: Jennifer Connelly
- Screenplay based on material previously produced or published: Written by Akiva Goldsman
- Directing: Ron Howard
- Original score: James Horner
- Film editing: Mike Hill and Dan Hanley
- Makeup: Greg Cannom and Colleen Callaghan
Jennifer Connely speelt er in!
Reden genoeg, toch?
(Dat en de trailer zag er veelbelovend uit... )
maar zeker een mooie film... [behalve voor de jet li & steven segal fans]
Maar toen ik me daarover heengezet had vond ik het toch wel een aardige film. Persoonlijk houd ik niet zo van dat genre, maar toch kon ik me redelijk inleven in de hoofdpersoon.
Dat je het ff weet.
De muziek is erg mooi en sfeervol, het verhaal is interessant, de beelden zijn mooi, en het zit leuk in elkaar. Ik vond op zich het accent van Mr. John Nash ook een beetje vervelend maar het went.
De reden dat de trailer trouwens niet representatief staat voor de film is dat het anders meteen de clue (het 2e uur van de film) zou verklappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |