Je bent een user op Fok! en je mag een andere Fok!'er niet.
Om wat voor reden heb je aan die ander een rothekel, en virtueel krijg je geen poot aan de grond, dus wat doe je?
Je zoekt viavia uit hoe diegene heet, waar diegene woont en gaat op de stoep staan om eens een stevig woordje te wisselen.
Done or not done?
Nog een voorbeeld (puur hypothetisch):
Je vindt een andere user om wat voor reden helemaal te wow!
Dus je denkt dat het helemaal leuk zou zijn om haar te verrassen door een doos bonbons, een bos bloemen of een geil setje lingerie te laten bezorgen. Dus zogezegd zogedaan, je vlooit uit waar ze woont, stuurt dat presentje op en neemt maar het risico dat haar vriend de deur opendoet en de doos eventueel in ontvangst neemt.
Done or not done?
Weet je wat? NOG een hypothetisch geval:
Je bent een user, en je vindt dat een moderator jouw topic geheel onterecht de nek heeft omgedraaid, maar 'geheel toevallig' weet je zijn/haar telefoonnummer. Dus je gaat bellen... het is weliswaar half 12 's avonds, maar die moderator is toch nog online.
Done or not done?
Ikzelf vind ongevraagd toenadering zoeken buiten Fok! om zonder meer not done. Fok! is een virtuele gemeenschap, iedereen heeft meerdere digitale manieren waarop ze te bereiken zijn (of niet). Maar zolang een user zelf niet zijn of haar adres en telefoonnummer proclameert, lijkt het mij bijzonder onkies om zelf op speurtocht te gaan om om wat voor manier en om wat voor reden toenadering te zoeken.
Wat is jullie mening? Zouden jullie blij zijn met onverwacht bezoek, telefoon of post?
V.
quote:Ik zou in het geheel niet blij zijn met onverwachte post, telefoon en of post.
Op zondag 06 januari 2002 11:40 schreef Verbal het volgende:
Stel (gewoon een hypothetisch geval):Je bent een user op Fok! en je mag een andere Fok!'er niet.
Om wat voor reden heb je aan die ander een rothekel, en virtueel krijg je geen poot aan de grond, dus wat doe je?
Je zoekt viavia uit hoe diegene heet, waar diegene woont en gaat op de stoep staan om eens een stevig woordje te wisselen.Done or not done?
Not done
Nog een voorbeeld (puur hypothetisch):Je vindt een andere user om wat voor reden helemaal te wow!
Dus je denkt dat het helemaal leuk zou zijn om haar te verrassen door een doos bonbons te laten bezorgen. Dus zogezegd zogedaan, je vlooit uit waar ze woont, stuurt dat doosje bonbons op en neemt maar het risico dat haar vriend de deur opendoet en de doos in ontvangst neemt.Done or not done?
Not done
Weet je wat? NOG een hypothetisch geval:Je bent een user, en je vindt dat een moderator jouw topic geheel onterecht de nek heeft omgedraaid, maar 'geheel toevallig' weet je zijn/haar telefoonnummer. Dus je gaat bellen... het is weliswaar half 12 's avonds, maar die moderator is toch nog online.
Done or not done?
Not done
Ikzelf vind ongevraagd toenadering zoeken buiten Fok! om zonder meer not done. Fok! is een virtuele gemeenschap, iedereen heeft meerdere digitale manieren waarop ze te bereiken zijn (of niet). Maar zolang een user zelf niet zijn of haar adres en telefoonnummer proclameert, lijkt het mij bijzonder onkies om zelf op speurtocht te gaan om om wat voor manier en om wat voor reden toenadering te zoeken.
Wat is jullie mening? Zouden jullie blij zijn met onverwacht bezoek, telefoon of post?
V.
Heeft strolie75 jou gebeld misschien
alleen bijv iets als een doos bonbons ofzo als je diegene redelijk goed kent, via de chat ofzo..
maar dan nog, ik zou er wel raar van staan te kijken
quote:
Op zondag 06 januari 2002 11:45 schreef Juup© het volgende:Heeft strolie75 jou gebeld misschien
Die gedachte bekroop mij ook al...
Als iemand je zijn/ haar adres/ fonenr heeft gegeven is het wat anders natuurlijk.
Maar in ieder ander sgeval, dat iemand bijvoorbeeld van alles heeft lopen uitzoeken over je en zó aan je privé gegevens is gekomen?........nee, ikzelf zou daar denk ik een beetje bang van worden. Een beetje beangstigend en bedreigend zou dat voelen denk ik
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 06-01-2002 12:30]
Het kan alleen wanneer die persoon zijn of haar adres/gegevens zelf overhandigd heeft, anders is het hoe dan ook een beetje eng.
jullie leggen de grens nou wel erg vaag.
over de 1e post. van mij mag het allemaal, MITS je van de ander toestemming hebt. m.a.w. dat die er vanaf weet
quote:"Hey, is het goed als ik zometeen even langs kom om je af te tuigen omdat er alweer een slotje op mijn topic zit?"
Op zondag 06 januari 2002 12:36 schreef ThijNtjE het volgende:
van mij mag het allemaal, MITS je van de ander toestemming hebt.
quote:Bij je toetsenbord
Op zondag 06 januari 2002 11:40 schreef Verbal het volgende:
Fok! en de echte wereld: WAAR ligt de grens?
quote:Dat is wat anders, vind ik...Stel: ik kom op een meeting. Het blijkt dat jij en ik bij elkaar in de buurt wonen, en jij gaat met de auto. Jij stelt voor om mij op te komen halen. Hiermee weet je dus mijn adres.
waarom houden jullie dan in godsnaam meetings??
als je het toch virtueel moet houden??jullie leggen de grens nou wel erg vaag.
over de 1e post. van mij mag het allemaal, MITS je van de ander toestemming hebt. m.a.w. dat die er vanaf weet
quote:Ik ben nog nooit op een meeting geweest, en dan nog...
waarom houden jullie dan in godsnaam meetings??
als je het toch virtueel moet houden??
Stel: je gaat naar de Blokker, en het kassameisje vindt jou leuk, en tijdens het betalen zag zij in jouw portemonnee je adres.
Ineens staat ze op de stoep... Dan zeg je toch ook niet: had je maar niet bij de Blokker moeten gaan winkelen?
V.
quote:
Op zondag 06 januari 2002 12:47 schreef Verbal het volgende:
Ik ben nog nooit op een meeting geweest.
Oh, je liegt!
quote:....en ik wilde net morgen bij je langsgaan
Op zondag 06 januari 2002 12:53 schreef the-O het volgende:
Dit kan dus echt niet, ik ben blij dat het allemaal maar hypothetisch is, zulke figuren zijn nogal eng.
quote:[correctie]Ik ben 1 x op een crewmeeting geweest...
Op zondag 06 januari 2002 12:53 schreef Oxazepam het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
Oh, je liegt!
![]()
![]()
![]()
V.
quote:
Op zondag 06 januari 2002 12:47 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik ben nog nooit op een meeting geweest, en dan nog...
het feit dat jij naar een meeting gaat geeft een ander het recht je adres op te snorren en ongevraagd langs te komen?Stel: je gaat naar de Blokker, en het kassameisje vindt jou leuk, en tijdens het betalen zag zij in jouw portemonnee je adres.
Ineens staat ze op de stoep... Dan zeg je toch ook niet: had je maar niet bij de Blokker moeten gaan winkelen?
V.
Ikzelf heb internet en real life altijd gescheiden gehouden van elkaar.
Internet is iets heel anders dan real life. Hoewel het toch vaak ook op elkaar lijkt vind ik.
Ik heb dan wel mijn echte naam in het profiel gezet maar heb tot nu toe geen fokker aan de lijn gehad En dat hou ik dan ook liever zo
quote:Voor jou maak ik een uitzondering. Het woord eng is dan opeens heel erg misplaatst.
Op zondag 06 januari 2002 12:54 schreef Catootje het volgende:[..]
....en ik wilde net morgen bij je langsgaan
quote:IDD
Op zondag 06 januari 2002 12:56 schreef Catootje het volgende:[..]
Nee, maar ik denk dat het soms wennen is aan wat wel kan en wat niet kan, op internet. Omdat je dagelijks met elkaar chat, wil dat niet zeggen dat je onuitgenodigd bij iemand op bezoek kan gaan!
En al helemaal geen mensen meenemen die nog niet wisten waar ik woonde
Ik vind al het bovenstaande not done trouwens..
Enerzijds kan ik me bijv. best voorstellen dat ik bijv. puntloos om het adres van Isabeau zou vragen, die ik slechts 1x op een verjaardag gezien heb maar vooral door haar postings en door de chat aardig ben gaan vinden, om haar een kerstkaart te sturen omdat ik haar gewoon echt een tof wijf vind.
En dan zou ik er eerlijk gezegd helemaal niet bij stilstaan dat zij daar wellicht van zou schrikken.
(Dit alles puuuuuur hypothetisch hoor Isa!)
Anderzijds zou ik zelf ook enorm schrikken als ik ineens een telefoontje kreeg van een mij onbekende Fokker.
Het is dus het verstandigste om bij twijfel over of iemand ervan zal schrikken, gewoon geen risico's te nemen.
quote:...met me fototoestel
Op zondag 06 januari 2002 13:09 schreef the-O het volgende:[..]
Voor jou maak ik een uitzondering. Het woord eng is dan opeens heel erg misplaatst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |