abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2718625
Hey,

ik wil deze topic niet starten om te bespreken wat je tegen puisten kunt doen, daar zijn al zoveel topics over geweest en het verschilt toch per persoon...(de helft van de middeltjes werkt ook nog 's niet, maar goed..).

Waar ik het wel graag over wil hebben is: gedragen jullie je anders als je in een 'veel puisten periode' zit?

Ik namelijk wel, ik zit nu weer in zo'n periode, die kan kort duren, kan lang duren (meestal zo'n week of anderhalf, en dan is het weer een week of 2 iets minder).
Met veel bedoel ik dan rode vlekken en toch wel een stuk of 20 grotere/donkere...

Als ik er erg last van heb, dan voel ik me gigantisch onzeker en gedraag ik me ook heel erg terughoudend.
Stel dat er een meisje die ik ken jarig is, dan ontwijk ik haar omdat ik haar dan niet wil feliciteren.
Ik ga ook niet of niet veel uit als ik er erg last van heb, dan zit ik toch de hele avond maar te balen.
Telkens als ik in de spiegel kijk baal ik nog meer, en in die periodes heb ik totaal NERGENS zin in....en dat gaat nog wel 's ten koste van school, het laatste waar ik dan nl zin in heb is wel leren....

Precies ja, als ik in zo'n periode zit voel ik me on_mun_dig down...
Het enige dat me nog een beetje opbeurt soms is dat ik de laatste tijd redelijk veel fitness, en als je dan je lichaam ziet veranderen heft dat wel weer iets op tegen je puisten, maar toch....
Meisjes kijken je niet eens aan, en ik heb daar nu al vanaf m'n 12e ofzo last van, en als ik m'n pa moet geloven heb ik dat nog wel tot m'n 24e ofzo 'dat hadden al mijn broers en neven ook'.....

Bah

edit: sinds een jaar terug ofzo snoep ik ook niet meer, en daaronder versta ik gewoon snoep, maar ook al het vette spul dat er is, zoals patat+andere snacks, koekjes, hamburgers, etc...
Daar heb ik soms ook wel 's erg zin in, maar zodra ik zoiets nam (eerder toen ik het nog wel 's deed) baalde ik gigantisch als het op was....'had ik dat nou maar niet gedaan'.

pi_2718689
ik snap je helemaal ik ken het verhaal helaas en ik ben bang dat we nu in het zelfde schuitje zitten.....

ik kan je ook geen adviezen geven....

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  zaterdag 5 januari 2002 @ 22:44:29 #3
14006 frenkb
Live fast, die young !!
pi_2718741
Is inderdaad flink kut, maar weinig aan te doen. Veel water drinken heeft bij mij wel wat geholpen. Reinigd je lichaam namelijk.

Ik heb het gelukkig nooit erg gehad en kan vrij veel dingen eten zonder er last van te krijgen. Ik probeer het wel te vermijden omdat het ook gezonder is en als ik uit ben pleeg ik al een enorme aanslag op m'n lichaam dus die vette troep hoeft daar niet ook nog eens bij.

Veel sterkte met je puisten en laat er niets voor. Je voelt je misschien wel onzekerder maar als je er dingen voor gaat laten voel je je alleen maar steeds onzekerder worden. Gewoon uitgaan enzo dus !!!!

pi_2718784
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 22:44 schreef frenkb het volgende:
Veel sterkte met je puisten en laat er niets voor. Je voelt je misschien wel onzekerder maar als je er dingen voor gaat laten voel je je alleen maar steeds onzekerder worden. Gewoon uitgaan enzo dus !!!!
Ok, dat is misschien wel zo, maar dan nog even iets; veel mensen zeggen vaak "Doe net alsof je nergens last van hebt.", of "Het valt best mee, je moet er niet zoveel aan denken.", maar dan denk ik altijd maar aan de harde realiteit, want daar moet je gewoon aan denken.....en die is niet leuk.
Uitgaan is natuurlijk wel leuk, maar als je vrienden dan een leuk meisje tegenkomen hebben ze tenminste nog kans dat het wat wordt, en dat gebeurt dan meestal ook wel...terwijl je zelf wel weet dat dat bij jou toch nooit kan....
pi_2718924
uitdrukken
Just when I thought I was out, they pulled me back in
pi_2718963
weet je wat vooral mijn grote probleem is.......

as ik 's avond gedouched heb en ik kijk in de spiegel, dan zie ik r niet slecht uit (niet arrogant bedoeld, maar ik ben echt niet lelijk) maar als je 's ochtends kijkt met heel ander licht dan ben ik dus echt niet om aan te zien vol rode vlekken (erfenissen van het verleden.....)

pi_2718965
Ach, ik zit/zat ook onder, en het heeft me echt nooit een ruk kunnen schelen.. Volgens mij heeft die gedachte mijn puistjes weggejaagd ofzo, want ik heb een hele lange periode gehad dat ik ze niet had.

En toen kreeg ik een vriendin.. *plop plop plop*, ik zit weer onder . Dat van 'je moet er niet aan denken' is volgens mij dus wel de beste psychische remedie. De rest kan je gewoon bij de dokter halen.

pi_2718993
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 23:00 schreef GeonetiX het volgende:
Dat van 'je moet er niet aan denken' is volgens mij dus wel de beste psychische remedie.
Psychisch misschien ja, maar in werkelijkheid zal er echt niks veranderen IMHO....
pi_2719004
een vriend van mij heeft er ook heel erg last van, maar die gast kan alle meiden krijgen die hij wil.. echt weird tis wele een toffe gozer gewoon... dus BE COOL als hij het kan kan jij't ook
suc6!
pi_2719146
* Ook heel veel last heeft van jeugdpuistjes als ze mooi geel zijn kun je ze uitdrukken, doe dit met een nat doekje. Ach en verder. Doe gezond LEEF en that`s all about.
pi_2719205
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 22:59 schreef mabit het volgende:

as ik 's avond gedouched heb en ik kijk in de spiegel, dan zie ik r niet slecht uit (niet arrogant bedoeld, maar ik ben echt niet lelijk) maar als je 's ochtends kijkt met heel ander licht dan ben ik dus echt niet om aan te zien vol rode vlekken (erfenissen van het verleden.....)

Ej, dat heb ik dus ook he. heb je MsN? want daar kan ik over mee praten, na een douce zie ik er ook veel beter uit dan als ik mij niet gedouced heb. Balen mjah kunt er niets aan doen...
pi_2719347
Het maakt me allemaal nix uit, zolang jullie van binnen maar mooi zijn..

Tja, wat boeit het... ik voelde me nu zonder net zo als 2 jr geleden toen ik ze wel had...

Tips?
-misschien veel water drinken (+/- 2 liter per dag)
-regelmatig je kussensloop verschonen
-goed slapen en niet te vaak laat maken
-gezond eten (fruit/groente etc, geen frituur etc)
-niet aan die dingen zitten, smeer iets erop dat het niet uitdroogt
-oh ja, flink zonnen kan het ook wel wegkrijgen (op dit moment een beetje moeilijk hehe), maar wel gezond blijven eten etc. anders komen ze zo weer

pi_2719349
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 23:21 schreef Turismo het volgende:

[..]

Ej, dat heb ik dus ook he. heb je MsN? want daar kan ik over mee praten, na een douce zie ik er ook veel beter uit dan als ik mij niet gedouced heb. Balen mjah kunt er niets aan doen...

uhmm waarschlijk omdat je van het douschen met warm water een rode kleur krijgt heet=rood worden
Just when I thought I was out, they pulled me back in
  zondag 6 januari 2002 @ 06:58:26 #14
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_2721936
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 22:32 schreef RickWaalders het volgende:
Hey,

ik wil deze topic niet starten om te bespreken wat je tegen puisten kunt doen, daar zijn al zoveel topics over geweest en het verschilt toch per persoon...(de helft van de middeltjes werkt ook nog 's niet, maar goed..).

[knipje]

Snap het heel goed! Is echt harstikke klote. Het gaat een tijdje goed en dan voel je weer zo'n plekje, en weet je het direct al... wordt weer een grote ontsteking.

Het kan een hele hoop potentieel leuke dagen bijvoorbaat verpesten.

Toen ik een jaar of 14 was begon het bij mij en toen ik zestien was, waren het geen puistjes meer maar echt diepe ontstekingen. En of je wilt of niet, je raakt erop gefixeerd.

Ik heb van alles uitgeprobeerd, beginnende bij de drogist, toen de huisarts; benzoylperoxide, uitwendige antibiotica in zalf en tonicvorm tot zware antibioticakuren aan toe.
Alles hielp wel even, maar na een tijdje kwam het altijd weer terug, minstens zo erg als het daarvoor was.

Op een dag toch maar weer naar de huisarts, toen hij met een idee kwam wat ik nog wel eens zou kunnen proberen.

Zonder enig geloof dacht ik, okay ik houd me eraan en zie na een paar weken wel. Niets te verliezen toch?

Sindsdien ben ik er helemaal af.

Je vroeg niet naar een middel, maar als je nog 1 keer de wil op kunt brengen iets serieus te proberen raad ik je dit aan.

Het middel is 'Betadine scrub'. Bij iedere apotheek, zonder recept, te verkrijgen voor ongeveer 4 euro.

Het is eenzelfde soort jodiumzeep waar chirurgen hun handen mee wassen voor een operatie.

's Ochtends en 's Avonds was je daarmee je gezicht. (Niet vaker en niet minder dan 2 keer per dag!) Gewoon klein beetje in je handpalm, wat laten opschuimen in je handen en je gezicht even wassen. Van tevoren gezicht beetje nat kan als je dat prettiger vind. Vooral de kwetsbare plekken 'masseren'.
Daarna spoel je alles er weer af met wat lauw water en klaar. (met een beetje routine binnen een minuut)

Als je dit 2 maanden consequent volhoudt, heb je bijna geen last meer en na drie maanden ben je er helemaal van af!

Er zijn een paar maar's:

Je mag alleen je gezicht ermee wassen (niet andere lichaamsdelen) omdat het alle bacteriën op de huid dood.

Je zit er aan vast totdat je uit de 'puisten-periode' bent, dus zoals je zelf schat tot je 24ste. Zodra je eerder stopt, komt het weer terug (hoewel je het dan direct weer onder controle kunt brengen)

Ik heb nu genoeg aan 1 keer per dag wassen, maar als ik een aantal dagen achter elkaar oversla maak ik kans op de eerste 1 of 2 puistjes. Ben ik daarna weer 'trouw' is er niets aan de hand.

Als je er mee begint kun je trouwens alle andere 'schoonmaak' en/of antipukkel spullen weggooien. Naast dit kun je beter niets anders gebruiken (ook niet nodig)

Als je er nu mee begint en het consequent volhoudt, dan beloof ik je dat je eind maart praktisch van je pukkels afbent, en de zomer ingaat zonder dat je je druk hoeft te maken over je huid!

Je doet zo'n 3 à 4 weken met een flesje, dus dat is ongeveer 5 euro per maand.
Als je dit doet, en drie maanden volhoudt, dan ben je zo goed als helemaal puistvrij.. zoniet, dan krijg je van mij die 15 euro terug!

laat maar weten wat je doet

groetjes

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_2722040
quote:
uhmm waarschlijk omdat je van het douschen met warm water een rode kleur krijgt heet=rood worden
nee want ik douche helemaal niet heet, dus het wordt ook niet rood, maar waardoor het komt is dat met kunstlicht bij een spiegel je huid een gelere kleur krijgt waardoor de rode vlekken niet te zien zijn, maar als je wakker wordt en je kijkt met daglicht in een spiegel uis je huidskleur meteen een stuk lichter geworden, met alle gevolgen vandien!
pi_2722190
Hmm lang leve maandelijkse periode. Kan je het tenminste voorspellen

Ach laagje foundetion en klaar. Sorry ik ben het en als iemand er niet tegen kan gaat die maar weg. Kheb het ook niet zo erg hoor Maar je ziet het wel.

Enige wat ik er erg aan vind is dat ze littekens achter laten (alleen op me kin, kheb een "baard" )

pi_2723953
quote:
Op zondag 06 januari 2002 06:58 schreef Rica het volgende:

Het middel is 'Betadine scrub'. Bij iedere apotheek, zonder recept, te verkrijgen voor ongeveer 4 euro.

Het is eenzelfde soort jodiumzeep waar chirurgen hun handen mee wassen voor een operatie.

's Ochtends en 's Avonds was je daarmee je gezicht. (Niet vaker en niet minder dan 2 keer per dag!) Gewoon klein beetje in je handpalm, wat laten opschuimen in je handen en je gezicht even wassen. Van tevoren gezicht beetje nat kan als je dat prettiger vind. Vooral de kwetsbare plekken 'masseren'.

Hey bedankt, ik zal dat nog maar 's proberen dan...
Ik gebruik op dit moment ook wel een zalfje van de Etos voor 's nachts om het tegen te gaan, dat werkt op zich wel een beetje, dan is m'n huid ook niet zo vet, maar zal het eens combineren met wat jij zegt...

thnx!

pi_2727360
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 23:34 schreef Westlife-fan het volgende:

Tips?
-misschien veel water drinken (+/- 2 liter per dag)
bullshit
-regelmatig je kussensloop verschonen
nooit van gehoord
-goed slapen en niet te vaak laat maken
bullshit
-gezond eten (fruit/groente etc, geen frituur etc)
bullshit
-niet aan die dingen zitten, smeer iets erop dat het niet uitdroogt
-oh ja, flink zonnen kan het ook wel wegkrijgen (op dit moment een beetje moeilijk hehe), maar wel gezond blijven eten etc. anders komen ze zo weer

slaat echt best wel nergens op dit gedoe, maar goed...
gezond eten was ook een fabeltje, het is gewoon een talgoverschot, heeft nix met eten te maken.

ik heb nooit echt veel last van jeugdpuistjes gehad, vroeger was het wel een stuk erger. nou heb ik bijna nix meer... komt voor zover ik weet door goed schoonhouden (elke dag douchen) en clindamycine lotion... helpt geweldig

zondag 6 januari 2002 @ 22:10:58 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_2727780
quote:
Op zondag 06 januari 2002 21:39 schreef Nevermind het volgende:

[..]

slaat echt best wel nergens op dit gedoe, maar goed...
gezond eten was ook een fabeltje, het is gewoon een talgoverschot, heeft nix met eten te maken.

ik heb nooit echt veel last van jeugdpuistjes gehad, vroeger was het wel een stuk erger. nou heb ik bijna nix meer... komt voor zover ik weet door goed schoonhouden (elke dag douchen) en clindamycine lotion... helpt geweldig

Lul niet zo dom..water reinigt je lichaam, genoeg slaap zorgt voor een betere weerstand waardoor bacterien minder kans krijgen, net zoals gezonde voeding. Door je kussensloop regelmatig te verschonen idem (geen bacterien) and so on...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_2728219
ben bijna 27 en heb er nog last van.
goddank ben ik een meisje en kan ik er make-up op smeren.
maar dehele dag smeren doe je ook niet dus aan het eind van de dag zie ik er ook niet meer uit.

schaam me er voor, maar laat me niet door die rotdingen thuis blijven.

en ik denk: ooit gaan die ongevraagde gasten wel een keer weg, eens vinden ze me niet lekker meer.

(en ik heb echt alles geprobeerd, zelfs de dokter heeft het opgegeven)

Bijdehandje
  zondag 6 januari 2002 @ 23:04:19 #21
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_2728526
rond mijn 14e mijn ergste periode geweest, maar daarna minder aandacht gegeven en trok vanzelf weg. Door het geen aandacht te geven kreeg ik ook een normaler zelfbeeld (nog steeds niet al te positief...), en dat helpt met je gedrag.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 6 januari 2002 @ 23:31:36 #22
18986 -Will-
filosoof/harlekijn/coach
pi_2728864
Tip: niet onder TL-buislicht voor de spiegel staan
  maandag 7 januari 2002 @ 00:31:44 #23
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_2729497
quote:
Op zondag 06 januari 2002 22:10 schreef Vivi het volgende:

[..]

Lul niet zo dom..water reinigt je lichaam, genoeg slaap zorgt voor een betere weerstand waardoor bacterien minder kans krijgen, net zoals gezonde voeding. Door je kussensloop regelmatig te verschonen idem (geen bacterien) and so on...

Klopt misschien allemaal wel, maar jeugdpuistjes zijn in principe gewoon talg overschot. En heeft er dus ook niks mee te maken. En dit heb ik van een huisarts en een dermatoloog.

Roaccutane is trouwens een erg goed middel, mijn acne kreeg een 8 van de dermatoloog(alsin 10 het ergst) en ik ben er nu helemaal vanaf.

pi_2730118
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 22:59 schreef mabit het volgende:

ik heb dus precies het tegenovergestelde
als ik heb gedouched zijn de pukkels veel duidelijker
word ik 's morgens wakker heb ik een mooi wit gezichtje, dan is alles weer bijgetrokken
ik douche dan ook zelden 's morgens als ik een "pukkelperiode" heb
pi_2730624
zwaar irritant en ik weet precies hoe je je voelt.

Ik had het heel erg van mn 14e tot mn 17e. 15/16e was het erg. Ik heb echt alle middelen destijds geprobeerd en geeneen werkte echt. Ik heb zelfs citroenen op mn gezicht gesmeerd. Dit zorgde ervoor dat je huid uitdroogde, resultaat was dat het wel wat minder werd, nadeel: je hele kop zat onder de schilfers. Ook niet echt ideale oplossing.

Maar denk vooral dat de stress het nog het ergst maakt. Maar ja, tis ook zon klote cirkel waar je inzit, want voel je je goed dan heb je dr misschien wat minder last van, voel je je klote dan wordt het erger, en waarom voel je je klote omdat je onder zit . Zo blijf je doorgaan dus.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar over het algemeen wordt het naar mate je ouder wordt minder.

Over dat douchen waar het daardoor minder lijkt, ik had dat ook altijd. Maar kwam volgens mij meer omdat je huid droger wordt, waardoor de vlekken van die puisten minder rood worden, daardoor lijkt het minder.
Wat erg goed helpt, is de zon. Of zonnebank.

suc6

leven zuigt...........maar niet altijd!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')