abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:48:53 #26
20065 Uninvited
Look who's back..
pi_2692819
Ik zal zo wel ff naar feiten op zoek gaan om Verbal tevreden te houden

Martin

Op weg de populairste man op het forum te worden...
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:51:13 #27
19526 Hummer_
Is niet meer.
pi_2692849
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
"Ik ben geen discriminant, maar ik vind dat fumandetalisme een zeer groot gevaar is, en dat alle Islamie-ieten het land uit moeten worden gezet", zei Piet terwijl hij de tondeuze pakte om zijn bolletje weer eens glad te scheren.
Onderschrijft mijn reaktie.
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:51:21 #28
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_2692853
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:48 schreef Uninvited het volgende:

[..]

Kijk, dit bedoel ik nu...
Ik zie er de humor niet van in...

Martin

Ik erger mij zo ontzettend aan al die mensen die zeggen: maar nee hoor, ik discrimineer niet, terwijl ze het gewoon wél doen.. dat frustreert mij zo enorm, daar kan ik echt zo ontzettend kwaad om worden...
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:51:45 #29
20065 Uninvited
Look who's back..
pi_2692861
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:51 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Ik erger mij zo ontzettend aan al die mensen die zeggen: maar nee hoor, ik discrimineer niet, terwijl ze het gewoon wél doen.. dat frustreert mij zo enorm, daar kan ik echt zo ontzettend kwaad om worden...

Voorbeelden aub...

Martin

donderdag 3 januari 2002 @ 16:52:29 #30
20065 Uninvited
Look who's back..
pi_2692870
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:48 schreef Hummer_ het volgende:

[..]

Laten we het er maar op houden dat de discussie over een jarenlang taboe tijd nodig heeft.

Een goed begin is het halve werk...
Het begin komt er echter nooit...

Martin

donderdag 3 januari 2002 @ 16:52:52 #31
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_2692876
Ik moet nu zo eten, maar zal ff snel op zoek gaan naar een topic waar ik een voorbeeld heb aangehaald. Moment.
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:53:28 #32
545 dop
:copyright: dop
pi_2692883
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 16:04 schreef Uninvited het volgende:

Mijn mening erover is dat men tegenwoordig te snel iets discriminatie noemt.
Positieve discriminatie is ook te ver doorgeschoten.
En de allochtonen zijn wel degelijk "slechter" dan de autochtonen, om wat voor een reden dan ook...

Martin

ik heb nog een dood doener voor je

mannen zijn slechter dan vrouwen

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 3 januari 2002 @ 16:54:22 #33
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_2692897
Linkse Fatsoenrakkers

pagina 1, reactie van mij. Sorry

donderdag 3 januari 2002 @ 17:38:22 #34
20065 Uninvited
Look who's back..
pi_2693509
Hier even een paar artikelen die op cbs.nl stonden.
Niet allemaal even actueel maar toch wel toch wel duidelijk lijkt me zo.

Allochtonen zijn vaker werkloos dan autochtonen. Bij de autochtonen is in 2000 drie procent van de beroepsbevolking werkloos. Bij westerse allochtonen is dit vijf procent. Bij de niet-westerse allochtonen bedraagt dit percentage elf procent. Deze bevolkingsgroep is daarmee drie maal vaker werkloos dan autochtonen.

Het aantal niet-westerse allochtonen volgens de prognose van CBS neemt toe van 1,4 miljoen nu tot 2 miljoen in 2010. De eerste generatie groeit door immigratie, van 900 duizend nu tot 1,2 miljoen in 2010. De tweede generatie neemt door geboorte uit de eerste generatie toe van 500 duizend nu tot 800 duizend in 2010. Dat het aantal niet-westerse allochtonen zal toenemen, lijkt zeer waarschijnlijk. Het 95%-prognose-interval van het aantal niet-westerse allochtonen in 2010 loopt van 1,8 miljoen tot 2,3 miljoen. Dit betekent dat wordt verwacht dat de kans 95 procent is dat het werkelijke aantal niet-westerse allochtonen in 2010 binnen deze grenzen zal liggen. De ondergrens van dit interval ligt beduidend boven het huidige aantal. Het is dus zeer waarschijnlijk dat het aantal niet-westerse allochtonen met meer dan 400 duizend personen zal toenemen tot meer dan 1,8 miljoen.

In de periode 1990-2000 is de bevolking van Nederland met bijna één miljoen personen gegroeid. Driekwart van deze groei bestaat uit allochtonen.

Van de niet-westerse allochtonen in Nederland behoort 70% tot de eerste generatie. Dit zijn allochtonen die als immigrant naar Nederland zijn gekomen. Deze groep heeft een migratieoverschot van ongeveer 30 000 personen per jaar. Daardoor groeit de eerste generatie van ruim 800 000 personen in 1998 tot bijna 1,3 miljoen in 2015.
De tweede generatie van niet-westerse allochtonen bestaat in 1998 uit bijna 350 000 personen. Dit zijn in Nederland geboren kinderen van ouders die zelf afkomstig zijn uit een niet-westers land. De eerste generatie is nog vrij jong. De komende jaren zullen veel allochtonen de leeftijd bereiken om kinderen te krijgen. Bovendien krijgen allochtonen gemiddeld meer kinderen dan Nederlanders. Als de huidige ontwikkelingen aanhouden, verdubbelt de omvang van de tweede generatie, tot ruim 700 000 personen in 2015.
In totaal wonen in 1998 in Nederland 1,2 miljoen niet-westerse allochtonen. In 2015 zullen dat er 2,0 miljoen zijn.

Het aandeel gedetineerden dat in Nederland is geboren, is de afgelopen vijf jaar met 3% afgenomen tot 45%. In totaal is bijna 60% van de gedetineerden in 2000 van Europese afkomst. Van de groep gedetineerden die niet in Nederland is geboren, komen de meesten uit Suriname, Marokko, Turkije, Algerije, van de Nederlandse Antillen/Aruba of uit het voormalig Joegoslavië.

Afhankelijk van een bijstandsuitkering

Martin

donderdag 3 januari 2002 @ 17:55:10 #35
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_2693668
Trek nou eens de conclusies uit het verhaal zoals jij denkt dat die inhouden.
  donderdag 3 januari 2002 @ 17:57:20 #36
20065 Uninvited
Look who's back..
pi_2693682
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 17:55 schreef Heerlijkheid het volgende:
Trek nou eens de conclusies uit het verhaal zoals jij denkt dat die inhouden.
Zoals ik al zei; nogal ongenuanceerd maar toch:
"De allochtonen zijn wel degelijk "slechter" dan de autochtonen, om wat voor een reden dan ook..."

Martin

donderdag 3 januari 2002 @ 18:01:50 #37
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_2693712
Kijk en dat is het wezenlijke verschil:
Als we even de eerste alinea nemen van je stuk van de cbs:
quote:
Allochtonen zijn vaker werkloos dan autochtonen. Bij de autochtonen is in 2000 drie procent van de beroepsbevolking werkloos. Bij westerse allochtonen is dit vijf procent. Bij de niet-westerse allochtonen bedraagt dit percentage elf procent. Deze bevolkingsgroep is daarmee drie maal vaker werkloos dan autochtonen.
Dan denk ik: Tja, dat is logisch. Veel autochtonen hebben waarschijnlijk geen papieren, of niet de juiste om aan een baan te komen.
Dan denk jij: Dat zijn er wel opvallend veel. Dat moet betekenen dat ze wel lui zijn.

Of niet?

donderdag 3 januari 2002 @ 18:09:40 #38
20065 Uninvited
Look who's back..
pi_2693747
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 18:01 schreef Heerlijkheid het volgende:
Kijk en dat is het wezenlijke verschil:
Als we even de eerste alinea nemen van je stuk van de cbs:
[..]

Dan denk ik: Tja, dat is logisch. Veel autochtonen hebben waarschijnlijk geen papieren, of niet de juiste om aan een baan te komen.
Dan denk jij: Dat zijn er wel opvallend veel. Dat moet betekenen dat ze wel lui zijn.

Of niet?

Nee, ik denk niet, ik constateer alleen...
Als ik zou denken zoals jou, dan zou ik me direct afvragen waarom die mensen niet de papieren hebben om te gaan werken, maar wel de papieren hebben om een uitkering aan te vragen zoals je in de grafiek kunt zien...
Vind je het zelf ook niet een beetje naief om te denken dat zo'n grote meerderheid werkelozen werkeloos is omdat ze geen papieren hebben ?

Martin

donderdag 3 januari 2002 @ 18:11:57 #39
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_2693770
Nee, dat vind ik niet. Stel dat jij naar een land zou gaan, waarvan je de taal niet spreekt. Dan is het vrij pittig om aan een baan te komen. Verder denk ik, weet ik niet zeker, dat veel buitenlandse bijstandtrekkers worden geholpen met het verkrijgen van een uitkering, door vrijwilligersorganisaties.
  donderdag 3 januari 2002 @ 18:18:18 #40
20065 Uninvited
Look who's back..
pi_2693859
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 18:11 schreef Heerlijkheid het volgende:
Nee, dat vind ik niet. Stel dat jij naar een land zou gaan, waarvan je de taal niet spreekt. Dan is het vrij pittig om aan een baan te komen. Verder denk ik, weet ik niet zeker, dat veel buitenlandse bijstandtrekkers worden geholpen met het verkrijgen van een uitkering, door vrijwilligersorganisaties.
Sjezus, eerst vragen ze om feiten en vervolgens gaan ze met allerlei vage redeneringen proberen die feiten te ontkrachten...
Maar ja, ik zal er even serieus op ingaan.
Ten eerste, als ik naar een ander land zou gaan zou ik eerst zorgen dat ik de taal van het land op een acceptabele manier zou beheersen.
Ten tweede is het taalprobleem niet echt van toepassing op de Antillianen,Surinamers en Arubanen lijkt me.
Toch al zo'n 41 % (!)
Ten derde: Er zijn zat banen die je uit kunt oefenen zonder de taal van het land te kennen.
En als die hulpverleners ze aan een uitkering kunnen helpen zouden ze de allochtonen toch ook wel aan een baan kunnen helpen !?

Martin

[Dit bericht is gewijzigd door Uninvited op 03-01-2002 18:19]

donderdag 3 januari 2002 @ 18:19:08 #41
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2693872
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 18:09 schreef Uninvited het volgende:
Nee, ik denk niet, ik constateer alleen...
Nou, ga dan eens een stap verder en trek eens wat conclusies, want voor constateringen lees ik wel een paar duizend topics in AN&M.
  donderdag 3 januari 2002 @ 18:20:49 #42
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_2693896
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 18:18 schreef Uninvited het volgende:

[..]

Sjezus, eerst vragen ze om feiten en vervolgens gaan ze met allerlei vage redeneringen proberen die feiten te ontkrachten...
Maar ja, ik zal er even serieus op ingaan.
Ten eerste, als ik naar een ander land zou gaan zou ik eerst zorgen dat ik de taal van het land op een acceptabele manier zou beheersen.
Ten tweede is het taalprobleem niet echt van toepassing op de Antillianen,Surinamers en Arubanen lijkt me.
Toch al zo'n 41 % (!)
Ten derde: Er zijn zat banen die je uit kunt oefenen zonder de taal van het land te kennen.
En als die hulpverleners ze aan een uitkering kunnen helpen zouden ze de allochtonen toch ook wel aan een baan kunnen helpen !?

Martin

Martin

Martin, Martin.
Alle 4de argumenten die je gebruikt, kunnen worden ontkracht door het volgende: het ontbreken van de juiste papieren.
  donderdag 3 januari 2002 @ 18:22:01 #43
20065 Uninvited
Look who's back..
pi_2693918
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 18:19 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou, ga dan eens een stap verder en trek eens wat conclusies, want voor constateringen lees ik wel een paar duizend topics in AN&M.

Dacht dat de opening van dit topic toch duidelijk genoeg was...
Maar conclussies zal ik pas na de discussie kunnen trekken...

Martin

donderdag 3 januari 2002 @ 18:23:41 #44
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_2693940
Je hebt toch al een conclusie getrokken?
De allochtonen zijn wel degelijk "slechter" dan de autochtonen, om wat voor een reden dan ook..."
  donderdag 3 januari 2002 @ 18:27:11 #45
20065 Uninvited
Look who's back..
pi_2693983
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 18:20 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Martin, Martin.
Alle 4de argumenten die je gebruikt, kunnen worden ontkracht door het volgende: het ontbreken van de juiste papieren.

Nog maar een keer dan...

"Als ik zou denken zoals jou, dan zou ik me direct afvragen waarom die mensen niet de papieren hebben om te gaan werken, maar wel de papieren hebben om een uitkering aan te vragen zoals je in de grafiek kunt zien..."

"En als die hulpverleners ze aan een uitkering kunnen helpen zouden ze de allochtonen toch ook wel aan een baan kunnen helpen !?"

Enneuh, je naieviteit kent geen grenzen ofwel?
Denken dat 11% van de allochtone werklozen tegen 3% van de autochtonen werkloos is omdat ze niet over de juiste papieren beschikken...
Waarom is volgens jou dan maar 5% van de Westerse allochtonen werkeloos ?!

Martin

donderdag 3 januari 2002 @ 18:30:27 #46
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2694033
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 18:22 schreef Uninvited het volgende:
Dacht dat de opening van dit topic toch duidelijk genoeg was...
Maar conclussies zal ik pas na de discussie kunnen trekken...
Waar wil je over discussiëren dan? Over feiten kun je helemaal niet discussiëren, alleen over hoe je die feiten interpreteert.
  donderdag 3 januari 2002 @ 18:31:28 #47
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2694042
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 18:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
Je hebt toch al een conclusie getrokken?
De allochtonen zijn wel degelijk "slechter" dan de autochtonen, om wat voor een reden dan ook..."
Definieer dan eens 'om wat voor een reden dan ook...'
Hier heb je niets aan.
  donderdag 3 januari 2002 @ 18:33:01 #48
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_2694061
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 18:27 schreef Uninvited het volgende:

[..]

Nog maar een keer dan...

"Als ik zou denken zoals jou, dan zou ik me direct afvragen waarom die mensen niet de papieren hebben om te gaan werken, maar wel de papieren hebben om een uitkering aan te vragen zoals je in de grafiek kunt zien..."
Nogmaals: hulp van organisaties, van familieleden en van weet ik veel wie, kan er toe leiden dat je een uitkering kan krijgen

"En als die hulpverleners ze aan een uitkering kunnen helpen zouden ze de allochtonen toch ook wel aan een baan kunnen helpen !?"
Hangt er vanaf of werkgevers welwillend zijn.

Enneuh, je naieviteit kent geen grenzen ofwel?
Denken dat 11% van de allochtone werklozen tegen 3% van de autochtonen werkloos is omdat ze niet over de juiste papieren beschikken...
Waarom is volgens jou dan maar 5% van de Westerse allochtonen werkeloos ?!

Martin

Omdat Westerse allochtonen een opleiding hebben genoten in een land waarvan Nederland die opleidingsfaciliteiten kan vergelijken met die van ons land.
Ik kan het niet zo duidelijk zeggen maar dit is wat ik bedoel: Een franse universiteit zal ongeveer vergelijkbaar zijn aan een Nederlandse. Vandaar dat het diploma ook erkend wordt hier. Maar als je zegt; ik heb gestudeerd aan een HBO in Botswana, dan zegt men, van het bestaan van die opleiding in Botswana hebben wij nog nooit gehoord en dan wordt die dus ook niet geldig verklaard.
  donderdag 3 januari 2002 @ 18:34:49 #49
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_2694082
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 18:31 schreef Lithion het volgende:

[..]

Definieer dan eens 'om wat voor een reden dan ook...'
Hier heb je niets aan.

Even voor de duidelijkheid: dit waren niet mijn eigen woorden.
  donderdag 3 januari 2002 @ 18:36:20 #50
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2694096
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 18:34 schreef Heerlijkheid het volgende:
Even voor de duidelijkheid: dit waren niet mijn eigen woorden.
I know, maar anders moest ik zo ver terugscrollen om zijn naam in die quote te krijgen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')