abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2651032
Zow... Raven is weer terug van vakantie! hierbij mijn verslag:

(Foto's zijn totaal 9MB, de meeste 1024x768)
De foto's staan ook nog hier: http://www.starbase01.com/Vakantie

We zouden zaterdag al weg gaan maar dat ging niet door omdat er was ingebroken op het werk van mijn vader hoorden we toen we eigenlijk al helemaal klaar waren om te gaan, en hij kon dus nog even alles fijn gaan regelen betreffende die inbraak.
Dus toen zijn we zondag weggegaan, gelukkig maar want we zagen de beelden vanuit Duitsland op de Autobahn en die waren niet fijn, wij moesten ook over die weg heen.
Ik begon met rijden tot ergens bij Köln in de buurt, zo'n 3½ uur rijden, ging lekker, mooi weer, geen regen tot daar, dus kon lekker doorrijden in Duitsland, 150KM/u was het max dat de auto haalde met al die bagage en mensen erin. Maar dat was niet van al te lange duur, het werd kouder naarmate we zuidelijker kwamen dus bevriezing was ook aan de orde. Duitsers rijden nog harder dan wij op dat moment gingen dus een ongeluk was zo gebeurd, 3 uur vast gestaan op een stuk van 100 KM, 6 ongelukken. En wij konden er fijn langs rijden.

Na het avond eten verder gegaan, maar toen begon het hevig te sneeuwen, het was dus donker, glad, sneeuw en geen snelwegverlichting, dus je ging maar niet harder dan 70 ofzo rijden. Toen moesten we van de snelweg af om naar het dorpje te gaan waar we zaten, en tja.. daar werdt niet zoveel gereden als op de snelweg dus lag er meer sneeuw. Sneeuwkettingen omgedaan en daar mag je niet harder mee dan zo'n 40 - 50 KM/u. Balen dus want het was nog zo'n 70KM door de binnenlanden. Om 21:00 waren we op de plaats van bestemming. We hadden eigenlijk gedacht dat we er om 18:00 ofzo al waren want het is maar 8½ uur rijden (zonder stops) en we gingen om 07:00 hier weg.

De volgende dag zijn we voor m'n zussie een snowboard gaan huren + lessen aanvragen, ze kon gelijk mee met een leraar en beginnen. Dat was dus mooi geregeld voor haar, ik ben met mijn ouders, oma, tante en de hond gaan inkopen doen. Nou ja, eigenlijk mijn ouders, tante en oma want de hond mag toch nergens naar binnen dus ben ik buiten gebleven met hem en lekker spelen met sneeuw.

Beest dook de meest diepe sneeuw in om een sneeuwbal te zoeken die toch al uit elkaar was. Echt heel leuk. 's middags zijn we met een kabelbaan omhoog gegaan, zusje had toch nog les dus die vermaakte zich wel. Boven heb ik prachtige foto's gemaakt van de omgeving en de sneeuw. Het resultaat mag er zeker wezen.

Dinsdag was 1e kerstdag, maar daar merkte je niks van, ja witte kerst hadden we zeker maar verder niks waarvan je zei dat het echt kerst is. Dus gingen we lekker wat ondernemen,
zusje weer naar de snowboard lessen gebracht.
Overigens nog steeds die sneeuwkettingen onder de auto's. De oostenrijkers echter niet, die hebben allemaal winterbanden en dan heb je die dingen niet echt nodig, dus die kwamen toeterend langsgescheurd. Afijn, nadat we m'n zusje bij de snowboardlessen hadden gebracht zijn we gaan informeren voor langlauflessen, dat kon helaas vandaag niet meer, maar wel morgenmiddag. Dus dat gelijk maar afgesproken. Daarna zijn we in het bos gaan wandelen in de omgeving van waar mijn zusje die lessen had, echt heel erg mooi daar, ook weer mooie foto's gemaakt.
De hond van m'n tante vond het nog steeds allemaal prachtig, maar eigenlijk is het nog een baby, 3 maanden dus na 2 uur lopen had ie het wel aardig gehad. Toen we wat gingen drinken in een gasthof liet ie zich op de grond vallen en viel gelijk inslaap. Toen we weggingen in de auto hetzelfde verhaal. De rest van de dag er geen kind meer aan gehad, alleen maar slapen. 's avonds zijn we uiteten gegaan.

Woensdag de langlauflessen gehad, was pittiger dan ik dacht, maar het ging wel aardig, de nodige keren gevallen dus het was goed dat ik mijn camera niet mee had. Heb helaas de lessen niet af kunnen maken, want ik kreeg erg veel last van mijn onderrug, waardoor weet ik niet maar ik vond het wel flink balen. Het is dus bij die ene keer gebleven helaas. Verder hebben we die dag niet echt veel gedaan. Het 2e kerstdag diner was gewoon in het huisje, gekookt door mijn ouders.

Donderdag zijn mijn tante en moeder gaan langlaufen en daarna zijn we boodschappen gaan doen en naar mijn zusje kijken hoe ze na de lessen zelf op de snowboard stond. Mijn tante ging 's middags nog even skiien. De hond was nog steeds moe van dinsdag dus echt veel zin om dingen te doen had ie niet. Maar toen ie eenmaal buiten bij de sneeuw en de mensen die ook aan het skiien e.d. was vond ie alles weer leuk en vooral kleine kindjes en andere honden. Ik heb hem nog geprobeerd te leren zijn naam in de sneeuw te schrijven maar dat wilde niet echt. Hij keek me echt zo aan van, ja... heb je eten voor me ofzo? nou ja, verder ook niet echt veel gedaan die dag, was al vermoeiend genoeg.

Vrijdag, de laatste dag alweer, ouders gingen naar een dorpje lopen in de buurt, halfuur daarna ben ik er ook heen gelopen met de hond, mijn tante en oma. Zusje bleef thuis want die had overal spierpijn en hele blauwe knieeen van het vallen tijdens het snowboarden. 's middags zijn mijn ma en tante nog gaan langlaufen en toen we die dingen terug gingen brengen zijn we nog kaarten gaan kopen, postzegels hadden ze niet meer in de kaarten winkel, dus wij naar het postkantoor. Stond daar zo'n (met recht) wijf achter de toonbank, keek ons zo aan, kin omhoog, en er kwam een geluid uit dat de indruk wekte dat ze wilde weten wat wij wilden. Nou ja, dus wij beleefd gedag zeggen en vragen om postzegels. Het antwoord was nee, in het nieuwe jaar weer, dan zijn er euro zegels. Dus wij uitleggen dat we kaarten wilden versturen, ging niet, mochten we wel op de pc een e-card maken. Ik zo ja, maar dat kan ik thuis ook daarvoor kom ik niet naar oostenrijk. Toen draaide ze zich om en zijn we maar weg gegaan. 's avonds heeft oma ons getrakteerd op een etentje in een restaurant, was net als de vorige keer, erg lekker en erg oostenrijks. Jammer dat we zulk eten niet hier hebben, en het bier was ook erg lekker.

Zaterdag, 08:00 weg gegaan, spekglad buiten dus erg voorzichtig rijden, pa wilde zelf rijden omdat ik hier geen ervaring mee had zei hij, dus ik zo, hoe moet ik die dan ooit krijgen? Andere keer, vervolgens nam ie een bocht te snel (wel nog vlak bij het huisje dus hard gingen we niet) en glee de auto netjes een sneeuwmuurtje in. Mijn gezicht zei hem toen genoeg. Ook regende het ook dus de regen vroor gelijk aan de weg vast, inmiddels waren de sneeuwkettingen er donderdag al afgegaan omdat de wegen toen goed vrij waren. Nu hadden we ze er maar afgelaten want anders schiet je echt niet op. Eenmaal uit het dorpje was de sneeuw zo goed als weg en konden we goed doorrijden door de regen en nattesneeuw. In Duitsland gekomen mocht ik rijden het was wel droog maar door dat stomme asfalt daar spatte alles zo op dat het net leek of het nog regende en ook was het door al dat gestuif mistig. Maar toch konden we wel doorrijden. Na de lunch heeft mijn ma gereden en zijn we terecht gekomen in een sneeuwstorm, en de sneeuw maakte ook een mooie blubberbaan van de snelweg, gelukkig geen ongelukken enzo gezien/gehad dus het ging wel goed. Al kon je niet steeds snel rijden omdat dat gewoon niet verantwoord was en ook gewoon weg niet kon. Na het avond eten was ik weer aan de beurt, 50 KM van Venlo vandaan en dan nog naar huis, inmiddels was het eindelijk door en konden we de ijsresten van de auto afhalen. Maar toen we bij Arnhem waren begon het weer wat te sneeuwen, maar goed na alles wat we al hadden gehad onderweg was dit niks meer. Om iets van 20:15 waren we thuis. Rottige terugreis dus want echt ontspannen rijden is er dan niet bij. Maar wel goed voor de rij ervaring.

Wel aparte parkeerplaatsen in Duitsland hoor:

Goed dit was dus mijn vakantie. De foto's staan ook nog hier: http://www.starbase01.com/Vakantie

-edit- Niet alle links waren goed, JPG ipv jpg

[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 22-09-2002 10:39]

pi_2651232
lieve hond
pi_2651245
Ik zie maar een paar foto's en de rest kruisies..

Kheb je link maar gevolgd...
Frauenparkplatz hahaha

[Dit bericht is gewijzigd door HenkieSpankie op 30-12-2001 15:20]

Neuj
pi_2651269
quote:
Op zondag 30 december 2001 15:18 schreef HenkieSpankie het volgende:
Ik zie maar een paar foto's en de rest kruisies
Snap ik idd ook niet waarom dat is, ze staan er toch echt, kijk anders gewoon ff op dit url voor de rest van de foto's al mis je dan wel het verhaaltje van die dag erbij.
http://www.starbase01.com/Vakantie

-edit- JPG ipv jpg

[Dit bericht is gewijzigd door -R-a-v-e-n- op 30-12-2001 15:28]

pi_2651279
quote:
Op zondag 30 december 2001 15:17 schreef Seborik het volgende:
lieve hond [afbeelding]
Zekers, m'n tante belde vandaag nog dat ie zich loopt te vervelen en geluidjes te maken van dat ie het maar saai vind zo.
pi_2651291
quote:
Op zondag 30 december 2001 15:20 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:

[..]

Zekers, m'n tante belde vandaag nog dat ie zich loopt te vervelen en geluidjes te maken van dat ie het maar saai vind zo.

kan je er nog meer maken keertje?
pi_2651324
Kan dit naar Travel!!!

Prachtig geschreven, nu ga ik alle fotoos op mijn gemak bekijken.

Super reportage! Bedankt!

eigenlijk ben ik een straathond
pi_2651405
quote:
Op zondag 30 december 2001 15:21 schreef Seborik het volgende:

[..]

kan je er nog meer maken keertje?

Als ik hem weer eens zie en het niet vergeet zal ik dat wel doen ja. Zie je het beesje groeien. Heb nog foto's hier van een paar weken terug. Mail ik je wel ff Seb.
pi_2651420
quote:
Op zondag 30 december 2001 15:24 schreef Kielef het volgende:
Kan dit naar Travel!!!

Prachtig geschreven, nu ga ik alle fotoos op mijn gemak bekijken.

Super reportage! Bedankt!

Oops.. Travel was idd beter geweest. Ben nog niet helemaal in NL en wakker geloof ik.
pi_2651523
Oja, de locatie is Reutte/Höfen/Rieden in Tirol.
Hoe het dal heet weet ik eigenlijk niet echt meer, maar ff vragen straks.
pi_2651561
quote:
Op zondag 30 december 2001 15:29 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:

[..]

Als ik hem weer eens zie en het niet vergeet zal ik dat wel doen ja. Zie je het beesje groeien. Heb nog foto's hier van een paar weken terug. Mail ik je wel ff Seb.

ok
pi_2651722
Door de foto's te zien krijg ik gelijk zin om ook op vakantie te gaan. Maar ja de kosten.... leuke foto's en een erg lief hondje..
pi_2651824
quote:
Op zondag 30 december 2001 15:52 schreef Tyntje het volgende:
Door de foto's te zien krijg ik gelijk zin om ook op vakantie te gaan. Maar ja de kosten.... leuke foto's en een erg lief hondje..
Kosten vielen mee, dat is voordeel als je met z'n allen gaat. Mijn ouders hebben ook een klein deel betaald voor mij (250,- ofzo) maar de rest 400,- heb ik toch echt zelf moeten dokken. En dat is dan eten, drinken, huur, benzine, ski's, lessen, etc.
pi_2651866
Leuk om te lezen
  dinsdag 1 januari 2002 @ 19:36:35 #15
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_2672586
Coole foto's, Raven! Wat heb je een mooi zonnig weer daar gehad zeg! Alleen jammer dat je bent gaan langlaufen joh, skiën is echt like 10.000 keer zo leuk. Maar ja, dat kan je dan natuurlijk altijd volgende keer nog proberen.
In any case: welcome back! En de beste wensen voor het nieuwe jaar natuurlijk.
  Nerd met benen dinsdag 1 januari 2002 @ 19:40:37 #16
18073 miss_bleu
pi_2672635
mooie omgeving daar.. en een lekker ongeluk in duitsland.zo te zien heb je je best vermaakt daar
  dinsdag 1 januari 2002 @ 19:59:16 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2672832
Hoort dit niet op het travel forum? Maar wel mooi foto's
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 7 januari 2002 @ 10:00:54 #18
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_2731077
Héle mooie foto's.
Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!!

En the doggy..........hij is líef!

(net als zijn.....oom?..neef?..:{ )

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
  maandag 7 januari 2002 @ 10:05:12 #19
10405 Actif
I'm living my dreams.
pi_2731095
Nu heb ik helemaal zin in a.s. vrijdag. lekker een week boarden in Oostenrijk

Coole foto's allemaal, en leuk verslag (ook al hoop ik dat ik niet zo lang in de file hoef te staan)

Best Day Possible: Dawn patrol surf session/Killer windsurf session/ Early evening BBQ/Party Night!
  maandag 7 januari 2002 @ 12:48:15 #20
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2732323
quote:
Op zondag 30 december 2001 15:24 schreef Kielef het volgende:
Kan dit naar Travel!!!
Sterker nog het gaat naar travel had ik bij t lezen van de topictitel al besloten *poef*
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_2733969
quote:
Op maandag 07 januari 2002 12:48 schreef Machiel het volgende:

[..]

Sterker nog het gaat naar travel had ik bij t lezen van de topictitel al besloten *poef*

ow.. en de rest heb je geen eens gelezen
pi_2735777
Super Relaxed, ik wil ook naar de sneeuw!!

Was het erg rustig, zie maar weinig hordes mensen!

pi_2736374
quote:
Op maandag 07 januari 2002 17:14 schreef Golfen het volgende:
Super Relaxed, ik wil ook naar de sneeuw!!

Was het erg rustig, zie maar weinig hordes mensen!

Ja klopt, zo'n boere gat waar weinig te doen was verder.
Reutte heet het, in Tirol zp'n 100 KM onder Ulm.
  maandag 7 januari 2002 @ 18:50:26 #24
11102 knep
Mountainfreak
pi_2737076
MOOOOI

Reutte bij de Fernpass

Is idd prachtig daar

Alleen een ding: met zo'n jonge hond is het eigenlijk geen strak plan om wandelingen langer dan +/-45 min te maken, je kunt daarmee het beste wachten tot hij volwassen is

pi_2737119
quote:
Op maandag 07 januari 2002 18:50 schreef knep het volgende:
MOOOOI

Reutte bij de Fernpass

Is idd prachtig daar

Alleen een ding: met zo'n jonge hond is het eigenlijk geen strak plan om wandelingen langer dan +/-45 min te maken, je kunt daarmee het beste wachten tot hij volwassen is

Yep! Indeed bij de Fernpass in de buurt!

En nee, de hond hebben we 1x 2 uur mee genomen, vond ie wel leuk maar na 1½ uur was ie wel aardig moe, toen maar op een slee gezet en getrokken maar zodra ie beetje energie had sprong ie er weer af. Maar de rest van de week hebben we hem niet langer dan een half uur mee genomen. Hij was ook aardig gevloerd.

pi_2737131
Met wat voor een digitale camera heb je die pics gemaakt?
  maandag 7 januari 2002 @ 18:56:11 #27
12462 sbonestroo
Music is emotion
pi_2737137
Stoere foto's van een mooie omgeving, echt leuk is dat zo'n vakantie. Maar nu wil ik nog 1 dingetje weten: met wat voor camera zijn die foto's gamaakt?? merk/type/prijsklasse

Bedankt

pi_2737143
quote:
Op maandag 07 januari 2002 18:55 schreef Afketser het volgende:
Met wat voor een digitale camera heb je die pics gemaakt?
Casio QV-2900 UX

http://www.digicamshop.nl/product.php?productid=04-0212-00

pi_2737220
quote:
Op maandag 07 januari 2002 18:56 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:

[..]

Casio QV-2900 UX

http://www.digicamshop.nl/product.php?productid=04-0212-00

Machtige camera! Ik wil er ook eens aan beginnen....
pi_2737256
quote:
Op maandag 07 januari 2002 19:03 schreef Afketser het volgende:

[..]

Machtige camera! Ik wil er ook eens aan beginnen....

Zeker de moeite waard!
Heb het ding nu al 2 maanden ofzo.

Nog meer foto's:

http://members.ams.chello.nl/awraeven
http://www.starbase01.com/fokeating
http://www.starbase01.com/Vakantie

Enige nadeel is dat ie op gewone batterijen loopt.
En je geen ruk op het schermpje ziet als de zon er instaat.

donderdag 10 januari 2002 @ 19:01:53 #31
7863 kneiter
gives you speed
pi_2772894
wel koele pics!!

Ik zie zo dat jij of je ouders aardig wat poen hebben... niet dan?

morgen is morgen alweer vandaag, en overmorgen morgen!
pi_2772905
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 19:01 schreef kneiter het volgende:
wel koele pics!!

Ik zie zo dat jij of je ouders aardig wat poen hebben... niet dan?

huh? aan die plaatjes? of aan de vakantie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')