Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - De Binnenlandse
Veiligheidsdienst (BVD) start in opdracht van
het kabinet een onderzoek naar de invloed
van fundamentalistische moslimgroeperingen
op het onderwijs. Daarnaast heeft minister
van Boxtel (Integratie) zijn collega Hermans
(Onderwijs) gevraagd om scherper toezicht te
houden op islamitische scholen, waar met
omstreden lesmateriaal wordt gewerkt.
In het televisieprogramma Nova werd
gisteravond lesmateriaal getoond waarin
volgens strafrechtdeskundige, A. Ellian van
de Universiteit van Amsterdam, wordt
opgeroepen tot haat. "Ik heb de opdracht
gekregen om mensen te bestrijden, om in
oorlog te gaan tegen de mensen, tot ze
erkennen dat Allah de enige God is en dat
Mohammed zijn profeet is", is een citaat uit
een lesboek dat wordt gebruikt op islamitische
scholen in Nederland.
Ook zou de Amsterdamse moskee El Tawheed
een pamflet hebben verspreid dat zich afzet tegen
christelijke feestdagen. "Hoe kun je de feesten van
de vijand vieren net of het eigen feesten zijn?''
Bron : telegraaf.nl
En dan zijn er nog steeds mensen die zich afvragen waarom parijen als LN floreren?
quote:Ik denk dat je best een geloofsstroming mag onderwijzen, mits je dat wel met respect doet ten opzichte van een andere geloofsovertuiging.
Op zaterdag 22 december 2001 09:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik ben van mening dat geloofsleer uitsluitend een taak van de ouders zou moeten zijn en niet van een school. Het beste lijkt mij dat alle scholen geen enkele geloofsstroming moeten onderwijzen, zijn we van een hoop gesodemieter en ellende die zoiets meebrengt gelijk af.
Waarom denk je dat het hier in A''dam-West zo gezellig is?
De intolerantie van onze Marokkaanse mede-Nederlanders viert hier hoogtij.
Soms willen ze wanneer ze daar geen zin in hebben de NRC bijv. niet bezorgen, of schelden ze of gooien ze stenen naar mensen die een andere godsdienst aanhangen.
Politie en politiek doen er al jaren niets aan.
quote:Kwalijke zaak dan
Op zaterdag 22 december 2001 10:41 schreef machteld het volgende:
Is mij al zolang bekend.
Wordt toch niets aan gedaan.Waarom denk je dat het hier in A''dam-West zo gezellig is?
De intolerantie van onze Marokkaanse mede-Nederlanders viert hier hoogtij.
Soms willen ze wanneer ze daar geen zin in hebben de NRC bijv. niet bezorgen, of schelden ze of gooien ze stenen naar mensen die een andere godsdienst aanhangen.
Politie en politiek doen er al jaren niets aan.
quote:ja hoor, ze een beetje naar een school sturen waar ze de blanke slachtoffertjes voor hun groepverkrachtingen voor het uitkiezen hebben. Nou daar wordt je blij van zeg.
Op zaterdag 22 december 2001 17:30 schreef Gia het volgende:
Gewoon sluiten die scholen. Kunnen die kindjes mooi naar een fatsoenlijke school, waar ze wel leren hoe ze zich horen te gedragen in Nederland.
quote:Ja, maar dat doen ze dan toch niet meer? Ze leren op die goede scholen dat dat niet mag! Nu leren ze dat dat wel mag.
Op zaterdag 22 december 2001 17:36 schreef Herald het volgende:[..]
ja hoor, ze een beetje naar een school sturen waar ze de blanke slachtoffertjes voor hun groepverkrachtingen voor het uitkiezen hebben. Nou daar wordt je blij van zeg.
quote:Van de teksten en uitspraken die op NOVA te zien en te horen waren, zijn die quotes die hier staan echt de minst aanstootgevende.
Op zaterdag 22 december 2001 07:53 schreef Bastard het volgende:
..
quote:Ja alle moslims zijn inderdaad groepsverkrachters. Helemaal mee eens.
Op zaterdag 22 december 2001 17:36 schreef Herald het volgende:
ja hoor, ze een beetje naar een school sturen waar ze de blanke slachtoffertjes voor hun groepverkrachtingen voor het uitkiezen hebben. Nou daar wordt je blij van zeg.
quote:Laten we wel op blijven letten dat moslims door dit soort berichtgeving worden gestigmatiseerd. Niet elke marokkaan is een moslim en niet elke moslim stuurt zijn kind naar een islamitische school.
Op zaterdag 22 december 2001 17:43 schreef Cheese het volgende:[..]
Van de teksten en uitspraken die op NOVA te zien en te horen waren, zijn die quotes die hier staan echt de minst aanstootgevende.
Die moslims zijn veel te fanatiek in hun geloof als je het mij vraagt, pardon me. En als ze het hier niet naar de zin hebben en vinden dat er in Nederland een "verdorven samenleving" is, dan mogen ze opflikkeren.
Daarnaast lijkt het nu zo dat islamitische scholen inherent zijn aan fundamentalisme. Ook hier kan in de toekomst nog veel verbeterd worden en een streng toezicht van de overheid lijkt mij een goede (noodzakelijke) zaak.
quote:Inderdaad, en alle Nederlanders wassen hun pleepapier uit na gebruik, dat scheelt flink wat geld.
Op zaterdag 22 december 2001 21:04 schreef Intel-lekt het volgende:[..]
Ja alle moslims zijn inderdaad groepsverkrachters. Helemaal mee eens.
Je leert hier nog eens wat he?
Tja haat wordt geleerd op Islamitische scholen en internetfora had je van de kop kunnen maken. Wat niet wegneemt dat scholen een plaats moeten zijn van overdreven braafheid en goede voorbeelden en internet van sodomie en verderf.
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 21:11 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Inderdaad, en alle Nederlanders wassen hun pleepapier uit na gebruik, dat scheelt flink wat geld.
Zo hebben alle Fransen een alpinopet op en een stokbrood onder hun arm, en vreten Amerikanen alleen maar hamburgers.Je leert hier nog eens wat he?
quote:In uw overigens bewonderenswaardige politiek juiste instelling dient ook nog enig besef van ironie van uw medeposters aanwezig te zijn. Blijkbaar was ik niet cynisch genoeg.
Op zaterdag 22 december 2001 21:11 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Inderdaad, en alle Nederlanders wassen hun pleepapier uit na gebruik, dat scheelt flink wat geld.
Zo hebben alle Fransen een alpinopet op en een stokbrood onder hun arm, en vreten Amerikanen alleen maar hamburgers.Je leert hier nog eens wat he?
Ik zal volgende keer beter mijn best doen
quote:Ik heb die uitzending van nova ook gezien inderdaad.
Op zaterdag 22 december 2001 17:43 schreef Cheese het volgende:[..]
Van de teksten en uitspraken die op NOVA te zien en te horen waren, zijn die quotes die hier staan echt de minst aanstootgevende.
Die moslims zijn veel te fanatiek in hun geloof als je het mij vraagt, pardon me. En als ze het hier niet naar de zin hebben en vinden dat er in Nederland een "verdorven samenleving" is, dan mogen ze opflikkeren.
quote:Jamaar.... ja maar... en de tolerantie dan?
Op zaterdag 22 december 2001 21:39 schreef Serum het volgende:De Islam bestaat uit haat ... tegen alles wat niet-moslim is.
quote:Des te belangrijker dat die besloten moslim groep in NL er samen wat aan gaat doen. Nee ze houden elkaar nu de handen boven het hoofd terwijl ze weten dat er een hoop problemen zijn.
Op zaterdag 22 december 2001 21:08 schreef Intel-lekt het volgende:[..]
Laten we wel op blijven letten dat moslims door dit soort berichtgeving worden gestigmatiseerd. Niet elke marokkaan is een moslim en niet elke moslim stuurt zijn kind naar een islamitische school.
Daarnaast lijkt het nu zo dat islamitische scholen inherent zijn aan fundamentalisme. Ook hier kan in de toekomst nog veel verbeterd worden en een streng toezicht van de overheid lijkt mij een goede (noodzakelijke) zaak.
wellicht is een gele ster naaien op iedere moslim wel een goed idee
quote:Ik lees of zie idd weinig initiatieven binnen die moslimgroep om het mentaliteitsprobleem aan te pakken. Het is in mijn ogen niet de taak van Fortuyn of LN om daar wat aan te doen, hun aanhang zou toch inmiddels een teken aan de wand moeten zijn voor de moslims om hun mond open te trekken en er wat aan te doen.
Op zondag 23 december 2001 07:08 schreef Bastard het volgende:[..]
Des te belangrijker dat die besloten moslim groep in NL er samen wat aan gaat doen. Nee ze houden elkaar nu de handen boven het hoofd terwijl ze weten dat er een hoop problemen zijn.
quote:Waar moeten ze wat aan doen? Aan iets waar ze het volstrekt mee eens zijn??
Op zondag 23 december 2001 13:41 schreef fokje het volgende:[..]
Ik lees of zie idd weinig initiatieven binnen die moslimgroep om het mentaliteitsprobleem aan te pakken. Het is in mijn ogen niet de taak van Fortuyn of LN om daar wat aan te doen, hun aanhang zou toch inmiddels een teken aan de wand moeten zijn voor de moslims om hun mond open te trekken en er wat aan te doen.
quote:Het is de taak van de islamitische groepering om die haatgevoelens die er heersen bespreekbaar te maken om er structureel iets aan te doen. Onzin om te stellen dat alle moslims achter die haatcampagnes staan.
Op zondag 23 december 2001 14:46 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
Waar moeten ze wat aan doen? Aan iets waar ze het volstrekt mee eens zijn??
Het is NIET de taak van Fortuyn en LN om de cultuur van je eigen land te bewaren en te zorgen dat het niet overgenomen wordt door een stel indringers met denkbeelden uit het jaar 600 nog wat??Leg dat eens uit?
quote:Deze opmerking is gigantisch off-topic.
Op zondag 23 december 2001 15:12 schreef mrcool het volgende:
Ik vind dat je de problemen die er nu zijn niet alleen kunt afschuiven op het geloof Islam. OBL heeft met zijn actie's de koran verkracht en denkt volgens mij een wedergeboorte te zijn van Allah. Je kan niet alle islamieten over een kam gaan scheren doordat OBL en co zich niet in kunnen houden.
Dit topic gaat over het feit dat op Islamitische scholen lesmateriaal wordt gebruikt dat haat tegen het westen aanwakkert.
Dit staat, hopelijk, los van OBL en de Taliban, anders zou die achterlijke mongool nog meer bereiken.
quote:Noem het off-topic. Zonder die 11de september was dit waarschijnlijk nooit in opspraak gekomen.
Op zondag 23 december 2001 18:15 schreef Gia het volgende:[..]
Deze opmerking is gigantisch off-topic.
Het gaat hier helemaal niet over OBL of wat er 11 september gebeurd is.Dit topic gaat over het feit dat op Islamitische scholen lesmateriaal wordt gebruikt dat haat tegen het westen aanwakkert.
Dit staat, hopelijk, los van OBL en de Taliban, anders zou die achterlijke mongool nog meer bereiken.
quote:Helaas, dat staat er niet los van.
Op zondag 23 december 2001 18:15 schreef Gia het volgende:[..]
VOEDINGSBODEM
Terwijl de eerste generatie uit bijv. Marokko voor zover ik weet geen enkele aanleiding heeft gegeven om een dergelijke voedingsbodem uit te stralen, is 'HET' daarna gebeurd.
En laten we het eens over 'HET' hebben.
Wie geeft er een goede analyse?
De ouderen, vaak gepensioneerd of WAO'er trekken zich vaak terug, en hebben hun PRE-Nederlandse verleden vaak in hun hoofd. Hun achtergrond, jeugd etc. niks verkeerd aan.
Echter via de moskee .......
Onmacht tov hun (meestal) zonen ....
Ennu langzamerhand via niet geintegreerd
Islamitisch onderwijs ..... ( dit is en blijft een gevaar, een goede voedingsbodem ... )
Ach, wat een samenhang he?
Lees er eens wat meer over, hoef ik niet zo dom te kletsen!
quote:Misschien is het hele verhaal wat in een stroomversnelling gekomen maar het was er echt wel een keer uit gekomen.
Op zondag 23 december 2001 18:18 schreef mrcool het volgende:[..]
Noem het off-topic. Zonder die 11de september was dit waarschijnlijk nooit in opspraak gekomen.
quote:Mee eens, ik heb alleen mijn punt ff duidelijk gemaakt doordat iemand zo kortzichtig was om het off-topic te noemen.
Op maandag 24 december 2001 16:18 schreef Serum het volgende:[..]
Misschien is het hele verhaal wat in een stroomversnelling gekomen maar het was er echt wel een keer uit gekomen.
We kunnen het niet langer tollereren zo.
Voorbeeld: de brief van Rabat aan de Nederlandse regering met het verzoek de wet te wijzigen, zodat Marokkaanse meisjes in Nederland met 15 jaar kunnen trouwen.
Ander voorbeeld: het verplicht dragen van hoofddoekjes op moslimscholen, of het verbieden ervan op andere Nederlandse scholen.
Dit was voor 11 september, dus dat lesmateriaal was ook zonder OBL wel aan bod gekomen. Ik denk ook niet dat dit lesmateriaal pas na 11 september in gebruik is genomen.
Dat bedoel ik dus, als ik zeg dat dit topic niets te maken heeft met OBL.
Je kunt hooguit stellen dat er, vanwege 11 september, nu meer posters tegen de moslimfundamentalisten zijn dan daarvoor.
Gelukkig gaat onze minister van Boxtel er wel wat aan doen. Zo niet dan moeten we maar een keer het eigen heft in handen nemen.
quote:En?? Wat wou je gaan doen
Op woensdag 26 december 2001 14:16 schreef cyberjoy het volgende:
Sja het is eng.Gelukkig gaat onze minister van Boxtel er wel wat aan doen. Zo niet dan moeten we maar een keer het eigen heft in handen nemen.
quote:Deal!
Op zondag 23 december 2001 19:25 schreef machteld het volgende:
Lees er eens wat meer over, hoef ik niet zo dom te kletsen!
wij moeten eens net als hun wat vaster met elkaar worden.
samen staan we sterk.
ons hele land gaat naar de klote, en we kijken alleen maar toe en praten erover.
word tijd dat we eens wat doen! en snel ook.
(als is het alleen maar voor onze opa's en oma's die voor ons hebben gevochten, kunnen we niet laten verzieken.
quote:Elkaar op de bek timmeren is jouw oplossing? Wat dacht je van wat vriendelijker met elkaar omgaan? En dan bedoel ik niet alleen maar mensen een uitkering geven, maar menselijk contact.
Op woensdag 26 december 2001 14:46 schreef Petra-tje het volgende:
als ik een pinguin (lees: hoofddoek) op haar bek timmer, staan er binnen no-time 15 pinguins met aanhang om mij heen.
maar slaat een pinguin mij op mijn bek, moet ik in mijn eentje vechten voor mijn leventje.wij moeten eens net als hun wat vaster met elkaar worden.
samen staan we sterk.
ons hele land gaat naar de klote, en we kijken alleen maar toe en praten erover.word tijd dat we eens wat doen! en snel ook.
(als is het alleen maar voor onze opa's en oma's die voor ons hebben gevochten, kunnen we niet laten verzieken.
quote:whahahaha yeah right. dat begrijpen ze niet, want ze kunnen nauwelijks Nederlands. Denk je nou echt dat dat niet is geprobeerd. Ik ben het volledig met Petra eens, het wordt tijd die herrieschoppers met een grote groep nederlanders te vermorzelen.
Op woensdag 26 december 2001 14:53 schreef HiZ het volgende:[..]
Elkaar op de bek timmeren is jouw oplossing? Wat dacht je van wat vriendelijker met elkaar omgaan? En dan bedoel ik niet alleen maar mensen een uitkering geven, maar menselijk contact.
quote:Jouw soort heeft veel praatje. Als puntje bij paaltje komt poep je in je broek voor een turk. Jouw soort ken ik maar al te goed. Thuis een grote bek, en buiten de onschuld uithangen
Op woensdag 26 december 2001 15:12 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
whahahaha yeah right. dat begrijpen ze niet, want ze kunnen nauwelijks Nederlands. Denk je nou echt dat dat niet is geprobeerd. Ik ben het volledig met Petra eens, het wordt tijd die herrieschoppers met een grote groep nederlanders te vermorzelen.
quote:hihihi, wat een mensenkennis weer
Op woensdag 26 december 2001 16:32 schreef onschuldig het volgende:[..]
Jouw soort heeft veel praatje. Als puntje bij paaltje komt poep je in je broek voor een turk. Jouw soort ken ik maar al te goed. Thuis een grote bek, en buiten de onschuld uithangen
![]()
![]()
![]()
ff ontopic:
Jeetje, gaat weer lekker met de Islam. Eerst die ene Imam die allemaal vage uitspraken doet over homo's en dan die gek (van de ven) die de taliban als de ware islam ziet en nu dit. Ik weet niet veel van de Islam af en ik krijg door dit soort artikelen/berichten alleen maar een steeds negatievere beeld van de Islam, maar tegelijkertijd word ik ook wel steeds nieuwsgieriger naar de Islam. Want ik wil nu eigenlijk wel weten wat dat nou precies is en of het nou echt zo full of hate is of niet. Ik vraag me af of andere mensen dat ook hebben.....die nieuwsgierigheid naar de Islam dus.
Of iedereen weet al heel veel van de Islam af, behalve ik
quote:Inderdaad, en precies om de reden die Petra zei. 1 zo'n turk sla ik wel op zn bek, 20 niet.
Op woensdag 26 december 2001 16:32 schreef onschuldig het volgende:[..]
Jouw soort heeft veel praatje. Als puntje bij paaltje komt poep je in je broek voor een turk. Jouw soort ken ik maar al te goed. Thuis een grote bek, en buiten de onschuld uithangen
![]()
![]()
![]()
quote:Je geeft gewoon toe dat je een mietje bent.
Op woensdag 26 december 2001 18:48 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
Inderdaad, en precies om de reden die Petra zei. 1 zo'n turk sla ik wel op zn bek, 20 niet.
En wat jij verder denkt laat me volledig koud. Oh ja nog iets, wel eens een Turk of iets dergelijks in zn eentje een grote muil zien hebben? Ik niet, dan kijken ze opeens de andere kant op. Maar met 20 man zijn ze opeens heel wat.
Mensen als jij hebben geen ballen.
quote:Kappen met het flamen nu!
Op woensdag 26 december 2001 19:04 schreef onschuldig het volgende:
Je geeft gewoon toe dat je een mietje bent.![]()
![]()
![]()
Mensen als jij hebben geen ballen.
wat minder kotssmileys zo nu en dan mag ook wel
Vanaf nu weer ontopic en inhoudelijke reacties plaatsen, of ook hier komt een slotje op.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 27-12-2001 10:46]
quote:Dit heeft dus ook weer niets met het topic te maken.
Op woensdag 26 december 2001 14:46 schreef Petra-tje het volgende:
als ik een pinguin (lees: hoofddoek) op haar bek timmer, staan er binnen no-time 15 pinguins met aanhang om mij heen.
maar slaat een pinguin mij op mijn bek, moet ik in mijn eentje vechten voor mijn leventje.wij moeten eens net als hun wat vaster met elkaar worden.
samen staan we sterk.
ons hele land gaat naar de klote, en we kijken alleen maar toe en praten erover.word tijd dat we eens wat doen! en snel ook.
Het topic gaat over het gebruik van fout lesmateriaal op Islamitische scholen, waardoor haat tegen het westen gekweekt wordt bij moslimjongeren.
Het gaat hier niet om knokken en op de bek timmeren. Open dan een nieuw topic hierover, als je wilt.
En dan 5 postings achter elkaar die verwijzen naar het modereerbeleid van Doc en Golfer vind ik ook wel weer wat overdreven.
Ontopic: Ik hoop dat de bvd deze scholen grondig onderzoekt en dat er gepaste maatregelen getroffen gaan worden.
quote:Mee eens. Het gaat hier om door de overheid gefinancierde scholen en daar kun je als inspectie wat extraas doen. door het evenredigheids principe worden byzondere scholen toch al bevoordeeld boven openbare scholen.
Op zondag 23 december 2001 15:12 schreef mrcool het volgende:
Ik vind dat je de problemen die er nu zijn niet alleen kunt afschuiven op het geloof Islam. OBL heeft met zijn actie's de koran verkracht en denkt volgens mij een wedergeboorte te zijn van Allah. Je kan niet alle islamieten over een kam gaan scheren doordat OBL en co zich niet in kunnen houden.
Scholen die met dit soort lesmateriaal komen, zou je waarschuwing kunnen geven, persoonlijk denk ik meteen sluiten.
Let wel dit kun je met scholen doen, verder sta je redelijk machteloos, je kan nu eenmaal niet in iedere moskee en soort preek politie gaan neerzetten. Dat moeten de gelovigen zelf doen, zij stellen de iman aan.
en inderdaad, wie is er niet bang voor een turk.
als je bonje met 1 heb, krijg je er een dozijn achter je aan.
(leren ze zeker ook op hun schooltje)
en nee, ik was geen rasist.
maar ik ben verdomd hard onderweg om er 1 te worden!
(krijgen we dat dan ook te leren op onze scholen?)
quote:we moeten maar eens aan ons zelf denken? krijgen ze nog grotere hekel aan ons
Op donderdag 27 december 2001 20:11 schreef Petra-tje het volgende:
het gaat me ook niet om het in elkaar timmeren van die "mensen" we laten TEVEEL toe in dit land.
we moeten maar eens aan ons zelf denken.en inderdaad, wie is er niet bang voor een turk.
(leren ze zeker ook op hun schooltje)en nee, ik was geen rasist.
en ik wordt niet bank als ik een turk zie hoor, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. als ik in zo'n turkse winkel kom, dan voel ik me ook weleens ongemakkelijk. Dan gaan ze helemaal op je letten.
quote:Ik denk dat er harder op een turk word gelet als hij een winkel binnen gaat die van een nederlander is dan dat er op een nederlander gelet word in een winkel die van een turk is. Waar het gewoon op neerkomt is dat we elkaar maar eens moeten gaan verdragen. Er is al genoeg gezeik dus waarom ook nog dit erbij? Ik kan me niet voorstellen dat iemand rascist word om dit. Rascisme is slecht en de mensen die er aan mee doen zijn gewoon mensen met een hele erge bekrompen gedachtengang. Ik wil hier overigens niemand mee beledigen, mocht iemand dit zo opvatten. De echte rascisten beledig ik natuurlijk wel want rascisme is nergens nodig voor.
Op donderdag 27 december 2001 20:32 schreef sharon_hussein_bush_laden het volgende:[..]
we moeten maar eens aan ons zelf denken? krijgen ze nog grotere hekel aan ons
en ik wordt niet bank als ik een turk zie hoor, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. als ik in zo'n turkse winkel kom, dan voel ik me ook weleens ongemakkelijk. Dan gaan ze helemaal op je letten.
quote:Idd, je moet echt eens aan je zelf denken.
Op donderdag 27 december 2001 20:11 schreef Petra-tje het volgende:
het gaat me ook niet om het in elkaar timmeren van die "mensen" we laten TEVEEL toe in dit land.
we moeten maar eens aan ons zelf denken.
quote:Ik, persoonlijk, ben niet erg bang voor een turk(wel natuurlijk als deze een uur in de wind stinkt)
en inderdaad, wie is er niet bang voor een turk.
(leren ze zeker ook op hun schooltje)
quote:Ik hoop voor je dat je geen racist wordt. Dan zou je net zo ver weg zijn als die mensen die kinderen haat leren op scholen.
en nee, ik was geen rasist.
Verder wil ik zeggen dat dit niet van de islam is, haat leren. Ik weet niet wat ze leren op school, maar ik denk niet dat ze de juiste materiaal leren.
quote:ik bedoelde ook niet dat je gelijk racist wordt als je je ongemakkelijk voelt in een turkse winkel
Op donderdag 27 december 2001 20:51 schreef mrcool het volgende:[..]
Ik denk dat er harder op een turk word gelet als hij een winkel binnen gaat die van een nederlander is dan dat er op een nederlander gelet word in een winkel die van een turk is. Waar het gewoon op neerkomt is dat we elkaar maar eens moeten gaan verdragen. Er is al genoeg gezeik dus waarom ook nog dit erbij? Ik kan me niet voorstellen dat iemand rascist word om dit. Rascisme is slecht en de mensen die er aan mee doen zijn gewoon mensen met een hele erge bekrompen gedachtengang. Ik wil hier overigens niemand mee beledigen, mocht iemand dit zo opvatten. De echte rascisten beledig ik natuurlijk wel want rascisme is nergens nodig voor.
en ik denk trouwens dat er meer nodig is dan elkaar verdragen. we moeten ook at least proberen elkaar te begrijpen. zeker nu blijkt dat die kindertjes in die scholen "haat" wordt aangeleerd. Waarom wordt er haat geleerd op die scholen? het is nogal simpel om te zeggen dat de islam een haatvolle religie is en dus dat die kinderen haat wordt geleerd.
quote:Gaan we politiek correct doen?
Op donderdag 27 december 2001 20:51 schreef mrcool het volgende:[..]
Ik denk dat er harder op een turk word gelet als hij een winkel binnen gaat die van een nederlander is dan dat er op een nederlander gelet word in een winkel die van een turk is. Waar het gewoon op neerkomt is dat we elkaar maar eens moeten gaan verdragen. Er is al genoeg gezeik dus waarom ook nog dit erbij? Ik kan me niet voorstellen dat iemand rascist word om dit. Rascisme is slecht en de mensen die er aan mee doen zijn gewoon mensen met een hele erge bekrompen gedachtengang. Ik wil hier overigens niemand mee beledigen, mocht iemand dit zo opvatten. De echte rascisten beledig ik natuurlijk wel want rascisme is nergens nodig voor.
Ieder weldenkend mens weet toch dat racisme functioneel is, en dat bijna elk mens ermee behept is! (ik toevallig niet, maar ja de uitzondering bevestigt de regel)
quote:wat voor functie heeft het dan? dus de maatschappij kan niet goed draaien zonder een beetje racisme?
Op donderdag 27 december 2001 21:37 schreef machteld het volgende:[..]
Gaan we politiek correct doen?
Ieder weldenkend mens weet toch dat racisme functioneel is, en dat bijna elk mens ermee behept is! (ik toevallig niet, maar ja de uitzondering bevestigt de regel)
of was dat sarcasme?
quote:Inderdaad is racisme het laatste wat je wil, maar als vadertje staat niets doet, en zijn kop in't zand steekt dan groeien die dingen wel. 'T is allemaal leuk en wel om er hier over te kletsen, maar blijkbaar is dit niet een probleem dat je met een poldermodel discussie-tje oplost.
Op donderdag 27 december 2001 21:03 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Idd, je moet echt eens aan je zelf denken.
[..]Ik, persoonlijk, ben niet erg bang voor een turk(wel natuurlijk als deze een uur in de wind stinkt)
[..]Ik hoop voor je dat je geen racist wordt. Dan zou je net zo ver weg zijn als die mensen die kinderen haat leren op scholen.
Verder wil ik zeggen dat dit niet van de islam is, haat leren. Ik weet niet wat ze leren op school, maar ik denk niet dat ze de juiste materiaal leren.
En misschien moeten we wel wat meer terug naar het oude vertrouwde "wie niet horen wil moet voelen".
En dit geldt niet alleen voor allochtonen.
quote:Nee hoor, geen sarcasme.
Op donderdag 27 december 2001 21:50 schreef sharon_hussein_bush_laden het volgende:[..]
wat voor functie heeft het dan? dus de maatschappij kan niet goed draaien zonder een beetje racisme?
of was dat sarcasme?
(functie, racisme (definiering) etc wordt een te ingewikkelde discussie hier)
Waar het denk ik om gaat, is dat je je bewust bent van je eigen racisme, en wat je daarmee doet.
quote:PVDA en VVD willen beiden de mogelijkheden onderzoeken om IMAN's die haat prediken het land uit te kunnen zetten.
Op donderdag 27 december 2001 22:46 schreef Metal_Mart het volgende:
Op dit moment is er op NOVA iets over.
quote:Ik denk dat Fortuyn (nu al) de boel een beetje wakker heeft geschud, en heeft laten zien wat er onder een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking leeft. Worden nog leuke (in hoeverre je het leuk kunt noemen) debatten als Fortuyn straks in de kamer zit
Op vrijdag 28 december 2001 01:17 schreef evert het volgende:[..]
PVDA en VVD willen beiden de mogelijkheden onderzoeken om IMAN's die haat prediken het land uit te kunnen zetten.
Lijkt me een goed initiatief.
Vraag: als Pim Fortuijn er niet geweest was en het goed deed in de peilingen, zou zeker Rehwinkel (PvdA) dat ook vinden?
quote:Het lijkt mij in eerste instantie beter om te voorkomen dat dergelijke incidenten zich kunnen voordoen. Dit zou kunnen door imam's vooraf goed te screenen alvorens ze een verblijfsvergunning te geven. Vervolgens kan een degelijke cursus worden gegeven waarin ze worden geinformeerd over hoe in Nederland gemiddeld wordt gedacht over normen en waarden, rechten en plichten.
PVDA en VVD willen beiden de mogelijkheden onderzoeken om IMAN's die haat prediken het land uit te kunnen zetten.
Zo'n achterlijke vent als El Moumni had dan zijn onzin hier nooit kunnen verkondigen. Het is niet voor niets dat ze hem in Marokko al niet moesten.
quote:Dat denk ik niet nee. Valt me van beide partijen ook een beetje tegen.
Vraag: als Pim Fortuijn er niet geweest was en het goed deed in de peilingen, zou zeker Rehwinkel (PvdA) dat ook vinden?
quote:Te ingewikkelde discussie? Als je iets claimt dan moet je het ook kunnen beargumenteren.
Op donderdag 27 december 2001 22:13 schreef machteld het volgende:[..]
Nee hoor, geen sarcasme.
(functie, racisme (definiering) etc wordt een te ingewikkelde discussie hier)
Waar het denk ik om gaat, is dat je je bewust bent van je eigen racisme, en wat je daarmee doet.
quote:Vast wel, er gingen al geluiden (destijds, dus voor PF de politiek inging) op uit de politiek om dergelijke imams het land uit te sturen.
Haat wordt geleerd op islamitische scholen....ok dat kan en waar hebben jullie haat geleerd dan....je ouders (goede ouders!!)....Vriendjes??...school???....mensen, die shit is altijd aangeleerd...en maakt het dan uit waar we het leren? Erg genoeg dat we het leren....
En nee die is niet politiek correct...omdat ik dat wil nee zeker niet het is gewoon zoals het had kunnen zijn maarja wat de boer niet kent dat vreet die niet en of dat nou voedsel is of een ander geloof....mensen wordt wakker en zie dat je zelf zeker 50% van het probleem bent!!
quote:Iig geval niet op scholen.
Op vrijdag 28 december 2001 14:09 schreef Tha_Mav het volgende:
Haat wordt geleerd op islamitische scholen....ok dat kan en waar hebben jullie haat geleerd dan....
Jij vindt het dus okay dat op die scholen jonge kindertjes vergiftigd worden met haat jegens de maatschappij en de cultuur waarin ze zich bevinden?
Goh, ja daar creeer je een fijne, slagvaardige generatie mee die het goed zal gaan doen in die maatschappij
quote:Waar kom jij erbij dat ik dat ok zou vinden...??
Op vrijdag 28 december 2001 14:13 schreef X-Ray het volgende:[..]
Iig geval niet op scholen.
Jij vindt het dus okay dat op die scholen jonge kindertjes vergiftigd worden met haat jegens de maatschappij en de cultuur waarin ze zich bevinden?
Goh, ja daar creeer je een fijne, slagvaardige generatie mee die het goed zal gaan doen in die maatschappij
Je wordt als mens gevormd en de vraag wat je er mee doet is aan jezelf...het is allemaal angst angst en nog meer angst voor shit die je niet kent...!!!!!!
en hoezo tegen "die maatschappij" zijn zij daar dan geen onderdeel van
quote:Oh, dan kunnen we leraren ook Nazi-leer laten geven toch? Als ze toch niet alles aannemen.
Op vrijdag 28 december 2001 14:34 schreef Tha_Mav het volgende:[..]
Waar kom jij erbij dat ik dat ok zou vinden...??
maar om nou meteen te roepen dat ze "vergiftigd" worden is wel een heel simplistische visie...Haat is een aangeleerd iets...en jij nam natuurlijk alles aan wat een leraar jou vertelde of alles wat jij las toen je op school zat??
quote:Ach, ik heb vele moslims als collega en in mijn wijk stikt het van de moskeeen.
Je wordt als mens gevormd en de vraag wat je er mee doet is aan jezelf...het is allemaal angst angst en nog meer angst voor shit die je niet kent...!!!!!!
quote:Als een leraar je opstookt tegen de maatschappij waar je in leeft zal je daar zeker geen onderdeel van worden nee.
en hoezo tegen "die maatschappij" zijn zij daar dan geen onderdeel van
"Oh, dan kunnen we leraren ook Nazi-leer laten geven toch? Als ze toch niet alles aannemen."
Dat heet geschiedenis les...tussen 1939 en 1945
"Ach, ik heb vele moslims als collega en in mijn wijk stikt het van de moskeeen."
En hoeveel ken je echt kom je thuis ga je mee naar feesten??? ja ik heb ook een keer iets gezien dat op een moskee leek....maar dat wil nog niet zeggen dat je hun achtergrond en motievatie kent. Als ik lang een kerk loop ken ik jou toch ook niet ofwel??
quote:Die worden toch echt niet aangeraden om te beleven, in tegenstelling tot de haat die aangeleerd wordt op de scholen waar het hier over gaat.
Op vrijdag 28 december 2001 14:45 schreef Tha_Mav het volgende:
Op vrijdag 28 december 2001 14:37 schreef X-Ray het volgende:[/b]"Oh, dan kunnen we leraren ook Nazi-leer laten geven toch? Als ze toch niet alles aannemen."
Dat heet geschiedenis les...tussen 1939 en 1945
quote:Ik ben atheist dus in die kerk zal je weinig van me vinden.
"Ach, ik heb vele moslims als collega en in mijn wijk stikt het van de moskeeen."En hoeveel ken je echt kom je thuis ga je mee naar feesten??? ja ik heb ook een keer iets gezien dat op een moskee leek....maar dat wil nog niet zeggen dat je hun achtergrond en motievatie kent. Als ik lang een kerk loop ken ik jou toch ook niet ofwel??
Ik denk namelijk liever zelf na.
quote:Het gaat hier om enkele regels in het lesmateriaal....het is niet zo dat die leraar daar een preek van 5 uur staat te houden waarom het western dit en dat.....
Op vrijdag 28 december 2001 14:48 schreef X-Ray het volgende:[quote]
Die worden toch echt niet aangeraden om te beleven, in tegenstelling tot de haat die aangeleerd wordt op de scholen waar het hier over gaat.
Er zit een heel groot verschil tussen geschiedenisles en het prediken van haat en onverdraagzaamheid in het heden.
quote:Ok nou weet ik waar je staat t.o.v. geloof
Ik ben atheist dus in die kerk zal je weinig van me vinden.
quote:Ja en dat zou je wat minder moeten doen
Ik denk namelijk liever zelf na.
quote:Waar haal jij de arrogantie vandaan om te denken dat jouw religie de juiste is?
Op vrijdag 28 december 2001 15:03 schreef Tha_Mav het volgende:waar haal je de arrogantie vandaan om te zeggen dat mensen die geloven niet zelf denken
Oh en by the way, als antwoord op jouw stelling dat ik 'het nog niet kan begrijpen': ik ben katholiek opgevoed, en heb ook op katholieke scholen gezeten. Ben alleen zelf zeer kritisch na gaan denken, ipv alles klakkeloos aan te nemen.
Grappig dat wij tijdens katechese lessen ook les in de islam kregen. Was erg positief, die leraar van ons en de lessen ook.
Nergens werd gezegd dat moslims lager zijn en dat we ons moesten verzetten etc., zoals op die scholen waar we het nu over hebben doen.
quote:I believe in me, and me alone....because if i don't who will
Op vrijdag 28 december 2001 15:19 schreef X-Ray het volgende:[..]
Waar haal jij de arrogantie vandaan om te denken dat jouw religie de juiste is?
quote:Ik zie jullie niet minder haatdragend zijn tegenover hun.
Op zondag 23 december 2001 00:50 schreef X-Ray het volgende:[..]
Jamaar.... ja maar... en de tolerantie dan?
En maar wijzen met het vingertje...
V.
quote:Ach... ben tenminste eerlijk.
Op vrijdag 28 december 2001 15:36 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik zie jullie niet minder haatdragend zijn tegenover hun.
En maar wijzen met het vingertje...
V.
En maar wijzen met dat schijnheilige vingertje.
quote:Dat zijn zij dan toch ook?
Op vrijdag 28 december 2001 15:38 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ach... ben tenminste eerlijk.
Als dat de redeeming factor is...
V.
quote:Verbal, het gaat er hier om dat op scholen die haat geleerd wordt. Ik geloof niet dat er op 'Nederlandse' scholen vie de lesboeken haat jegens moslims gepropagandeerd wordt niet?
Op vrijdag 28 december 2001 15:40 schreef Verbal het volgende:[..]
Dat zijn zij dan toch ook?
Als dat de redeeming factor is...
V.
quote:Nee, maar wel tegen de duitsers.
Op vrijdag 28 december 2001 15:45 schreef X-Ray het volgende:[..]
Verbal, het gaat er hier om dat op scholen die haat geleerd wordt. Ik geloof niet dat er op 'Nederlandse' scholen vie de lesboeken haat jegens moslims gepropagandeerd wordt niet?
quote:Oh?
Op vrijdag 28 december 2001 15:46 schreef Ulx het volgende:[..]
Nee, maar wel tegen de duitsers.
quote:Ik vind dat haat nergens gepropageerd dient te worden. Niet op school, niet in een krant, niet op tv en niet op Fok!.
Op vrijdag 28 december 2001 15:45 schreef X-Ray het volgende:[..]
Verbal, het gaat er hier om dat op scholen die haat geleerd wordt. Ik geloof niet dat er op 'Nederlandse' scholen vie de lesboeken haat jegens moslims gepropagandeerd wordt niet?
Haat is niet een exclusief goed van de islamieten, zo blijkt maar al te vaak.
V.
quote:Dus je bent het met me eens dat die scholen aangepakt moeten worden?
Op vrijdag 28 december 2001 15:49 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik vind dat haat nergens gepropageerd dient te worden. Niet op school, niet in een krant, niet op tv en niet op Fok!.
V.
Ik heb gesproken...:X
quote:taoisme bedoel je
Op vrijdag 28 december 2001 15:36 schreef mrcool het volgende:
Ik geloof dat ik maar ga verhuizen en boedhist word.
Naar mijn mening het beste geloof op aarde...
quote:Ik HAAT
Op vrijdag 28 december 2001 15:49 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik vind dat haat nergens gepropageerd dient te worden. Niet op school, niet in een krant, niet op tv en niet op Fok!.
V.
quote:What the f**k???
Op vrijdag 28 december 2001 16:29 schreef sharon_hussein_bush_laden het volgende:[..]
taoisme bedoel je
quote:Ik ben het er in ieder geval mee eens dat daar eens kritisch naar wordt gekeken ja.
Op vrijdag 28 december 2001 15:50 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dus je bent het met me eens dat die scholen aangepakt moeten worden?
Ik blijf het alleen vooralsnog ironisch vinden dat juist de mensen die hier op Fok! zelf ook niet vies zijn van een potje haat aanwakkeren altijd vooraan staan te schreeuwen dat het allemaal zo'n schande is.
Wie de schoen past...
V.
quote:Haat aanwakkeren hier op fok? Waar dan??
Op vrijdag 28 december 2001 18:15 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik ben het er in ieder geval mee eens dat daar eens kritisch naar wordt gekeken ja.
Ik blijf het alleen vooralsnog ironisch vinden dat juist de mensen die hier op Fok! zelf ook niet vies zijn van een potje haat aanwakkeren altijd vooraan staan te schreeuwen dat het allemaal zo'n schande is.
Wie de schoen past...
V.
quote:Er is al kritisch naar gekeken. Nu moet er daadwerkelijk wat aan gedaan worden.
Op vrijdag 28 december 2001 18:15 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik ben het er in ieder geval mee eens dat daar eens kritisch naar wordt gekeken ja.
quote:Fok is een openbaar forum. Waar mensen hun mening kunnen spuien en discussie kunnen aangaan.
Ik blijf het alleen vooralsnog ironisch vinden dat juist de mensen die hier op Fok! zelf ook niet vies zijn van een potje haat aanwakkeren altijd vooraan staan te schreeuwen dat het allemaal zo'n schande is.Wie de schoen past...
Dat is toch wel iets kompleet anders dan een leraar die kinderen in iets onderwijst. Iets leert.
En wat leert men op deze school?
quote:Ik vind het toch wel een stuk zorgwekkender dat er op scholen, officiële instituten, opgeroepen wordt tot haat en agressie door bevoegde leraren en officiële leerboeken en dit aan tig leerlingen overbrengt (waarvan de meeste in een beïnvloedbare leeftijdsfase zijn) dan dat men privé een aantal dingen zegt op een forum met een paar duizend bezoekers, waar er geen leraar-leerling verhouding is en waar men niet verplicht is heen te gaan en waar er geen zaken onderwezen worden of iets dergelijks. Of niet soms?
In het televisieprogramma Nova werd
gisteravond lesmateriaal getoond waarin
volgens strafrechtdeskundige, A. Ellian van
de Universiteit van Amsterdam, wordt
opgeroepen tot haat. "Ik heb de opdracht
gekregen om mensen te bestrijden, om in
oorlog te gaan tegen de mensen, tot ze
erkennen dat Allah de enige God is en dat
Mohammed zijn profeet is", is een citaat uit
een lesboek dat wordt gebruikt op islamitische
scholen in Nederland.Ook zou de Amsterdamse moskee El Tawheed
een pamflet hebben verspreid dat zich afzet tegen
christelijke feestdagen. "Hoe kun je de feesten van
de vijand vieren net of het eigen feesten zijn?''
Het is toch te gek dat dergelijke uitspraken in schoolboekjes verkondigd worden. Het aanpakken van zulke praktijken zou haat aanwakkeren jegens moslims?
quote:Volgens Verbal wel ja, of anders toch wel het feit dat wij er afkeurend over praten op een forum volgens hem minstens net zo erg is als wat er op die scholen gebeurd.
Op vrijdag 28 december 2001 19:08 schreef milagro het volgende:
Politiek correcte uitspraken lijken inderdaad soms tegelijk op te gaan met de ogen sluiten voor bepaalde zaken.Het is toch te gek dat dergelijke uitspraken in schoolboekjes verkondigd worden. Het aanpakken van zulke praktijken zou haat aanwakkeren jegens moslims?
Ik ben dan ook erg benieuwd op zijn reactie op mijn laatste post.
quote:Dan lees je niet goed.
Op vrijdag 28 december 2001 19:35 schreef X-Ray het volgende:[..]
Volgens Verbal wel ja, of anders toch wel het feit dat wij er afkeurend over praten op een forum volgens hem minstens net zo erg is als wat er op die scholen gebeurd.
quote:Hoezo ben je daar benieuwd naar? Is jouw laatste post dan zo geweldig?
Ik ben dan ook erg benieuwd op zijn reactie op mijn laatste post.
Ik blijf bij mijn standpunt dat er aan die scholen wat moet worden gedaan (per individueel geval bekeken en zonder alles en iedereen over een kam te scheren).
Aan de andere kant blijf ik het betreurenswaardig vinden dat mensen die zelf ook bijzonder intolerant zijn alleen kritisch zijn over de intolerantie van andere bevolkingsgroepen.
Boter... hoofd...
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |