Ik heb hem ook gelezen (voor mijn literatuurlijst Engels) en was zeer onder de indruk van het boek en de rust die ervan uitging.
maar ik wil er ook wel serieus op reageren hoor, als je daar behoefte aan hebt
Zelden heb ik zoveel vooroordelen bevestigd gekregen als toen ik dat boek las. Wat een clichés. En als die nu een beetje origineel gebracht werden... Maar nee, slechte zinnen en slechte formuleringen.
het zal de tijdgeest wel geweest zijn. Maar ik wil het boek liever vergeten.
(En dan te bedenken dat die formidabele marketeers bij de uitgeverij het ook nog voor elkaar hebben gekregen dat Redfield een werkboek in elkaar knutselde! Als je ooit snel rijk wilt worden, moet je bij hun in de leer.)
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 12-03-2001 23:13]
quote:Och... heb je toch minder geld weggesmeten dan ik
Op 12 maart 2001 23:12 schreef -Wepeel2- het volgende:
Hmmm...ik zag dit boek vandaag bij de videotheek (branchevervaging he) voor 12,50 liggen
V.
quote:
Op 02 november 1999 21:21 schreef WouterB het volgende:
Ben wel benieuwd naar de reden hiervoor
quote:Need i say more?
Op xx xx 1995 schreef James Redfield het volgende:
Pater Sánchez kwam de hoek van het huis om en ging bij ons zitten. Hij wilde ons niet storen en vermeed zorgvuldig ieder oogcontact en geluid. Ik probeerde me op de bergtoppen rond het huis te concentreren, haalde diep adem en besefte dat ik, sinds ik buiten was, volledig verdiept was geweest in mezelf, alsof ik oogkleppen op had gehad. Ik had mezelf afgesneden van de schoonheid en de majesteit van de bergen. Ik staarde naar de omgeving, probeerde bewust mooi te vinden wat ik zag en begon dat inmiddels vertrouwde gevoel van nabijheid te ervaren. Plotseling leek alles meer aanwezigheid uit te stralen en een beetje te gloeien. Ik begon me lichter te voelen, alsof mijn lichaam ging drijven.
broer
De New Age blurr.
Mensen moeten leren denken voor zichzelf en zich niet zo vasthouden aan die vage shit.
Don't follow me you have to learn to think for yourselfs.
Life of Brian
Wat ze daar schrijven is gewoon voor mij de waarheid en een stuk levensles. Op een manier geschreven die ik anders pas veel later zou hebben ontdekt. blijf het geweldig vinden.
Het 10de inzicht ben ik 4 keer aan begonnen en na 50-100 pagina's heb ik het weggelegd en NOOIT meer verder gelezen omdat het me niet kan boeien. zelfde schrijver zelfde ding (inzicht) maar NIET wat het eerste deel was.
Dus ik zal wel dom zijn en het niet snappen maar dat interesseerd me geen fuck, de manier van omgaan met veel dingen uit het dagelijkse leven die ik daaruit heb ontwikkeld neemt niemand me meer af.
quote:Is dat zo? Er waren geruchten over, maar nu is het dus zeker?
Op 13 maart 2001 00:27 schreef smaug het volgende:
Doet me denken aan de nieuwe Carlos Castaneda
en die is als een charlatan ontmaskerd.
quote:Ik heb ook met veel plezier de boeken van Carlos Castaneda gelezen de sfeer die hij schept is wat mij betreft fenomenaal zijn grote fout is geweest dat hij het als waargebeurd heeft willen voor laten komen.
Op 13 maart 2001 21:54 schreef Schorpioen het volgende:
Is dat zo? Er waren geruchten over, maar nu is het dus zeker?
Ik moet toch zeggen dat ik die boeken van Castaneda best leuk vond, heel wat leuker iig dan die celestijnse shit. Charlatan of niet, verzin het maar eens. Maar natuurlijk moet je dergelijke boeken niet te serieus nemen.
Ik vind de mensen die achter dit soort figuren aanlopen heel dom;iemand schrijft een goed boek is het in ene een cult/een stroming/een spirituele belevenis????
Ja,hij is ontmaskerd:ergens op het i net te vinden,sorry kweet niet meer waar.
[Dit bericht is gewijzigd door smaug op 13-03-2001 23:29]
ik had precies hetzelfde , het begin vond ik interresant en goed te begrijpen , maar naar het einde toe vond ik het toch wel erg onrealistisch worden .quote:Op maandag 10 mei 2004 00:06 schreef DuchessX het volgende:
*grote topickick, dan hoef ik er zelf geen te maken*
Jeetje de Celestijnse belofte, ik heb dat boek ook ooit gelezen tijdens mijn opleiding voor de module Alternatieve hulpverlening. De eerste inzichten vond ik begrijpelijk/interessant, maar een van die laatste inzichten, dat je ahw kon 'vliegen' (of hoe moet ik het noemen?) dat ging mij toch wel een beetje boven mijn pet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |