abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2537553
Mijn vriend en ik hebben een erg turbulente relatie achter de rug. We zijn nu 2 jaar bij elkaar, en we hebben de nodige ups and downs meegemaakt. Een tijd geleden is hij ook vreemd gegaan. Alles is nu weer goed, we zijn op dit moment weer gelukkig, maar ik blijf hem wantrouwen. Ik wil echt investeren in deze relatie, ik wil dat het goed komt, maar ik blijf overal iets achter zoeken. Elke minuut dat hij te laat thuis is vraag ik me af waar hij was, als hij me overdag belt vraag ik me af of hij wel op z'n werk is of dat hij bij een andere vrouw zit. Ik weet dat er naar aanleiding van het verleden wel een reden is om hem niet compleet te vertrouwen, maar dit begint echt op paranoia te lijken.

Zeg me nu niet dat we de relatie moeten beëindigen, we willen er allebei voor werken en hij begrijpt mijn wantrouwen, maar dit gaat ons op een gegeven moment opbreken ben ik bang. Wat kunnen we doen om het vertrouwen terug te laten keren? Hoe leer ik hem weer te vertrouwen?

dinsdag 18 december 2001 @ 22:38:03 #2
8885 moralia
Grip op je zak
pi_2537598
Heeel triest van me maar waarschijnlijk leer je het nooit meer om hem te vertrouwen. Je hoeft het daarom niet uit te maken, maar vraag je wel af of je hier voor de komende 30 jaar tegen kunt en of je dat er voor over hebt.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_2537605
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 22:34 schreef rozemarijn het volgende:

Zeg me nu niet dat we de relatie moeten beëindigen, we willen er allebei voor werken en hij begrijpt mijn wantrouwen, maar dit gaat ons op een gegeven moment opbreken ben ik bang. Wat kunnen we doen om het vertrouwen terug te laten keren? Hoe leer ik hem weer te vertrouwen?

Als je het echt wil komt dat heus wel vanzelf, het zou tegennatuurlijk zijn als alles meteen goed was, dus neem gewoon de tijd en praat veel dan komt alles normaal gesproken op zijn pootjes terecht....
  dinsdag 18 december 2001 @ 22:41:04 #4
19105 Noayla_
Love me tender
pi_2537653
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 22:34 schreef rozemarijn het volgende:
Mijn vriend en ik hebben een erg turbulente relatie achter de rug. We zijn nu 2 jaar bij elkaar, en we hebben de nodige ups and downs meegemaakt. Een tijd geleden is hij ook vreemd gegaan. Alles is nu weer goed, we zijn op dit moment weer gelukkig, maar ik blijf hem wantrouwen. Ik wil echt investeren in deze relatie, ik wil dat het goed komt, maar ik blijf overal iets achter zoeken. Elke minuut dat hij te laat thuis is vraag ik me af waar hij was, als hij me overdag belt vraag ik me af of hij wel op z'n werk is of dat hij bij een andere vrouw zit. Ik weet dat er naar aanleiding van het verleden wel een reden is om hem niet compleet te vertrouwen, maar dit begint echt op paranoia te lijken.

Het enige dat er op zit is de tijd haar werk laten doen..
Op een gegeven moment zal dat wantrouwen stukje bij beetje slijten, hoop ik..

Alhoewel het nooit meer wordt zoals vroeger lijkt me; onvoorwaardelijk vertrouwen zul je nooit meer kunnen hebben en de gebeurtenis kan helaas niet worden teruggedraaid.

Je kunt alleen proberen er mee te leren leven.

Succes in ieder geval.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_2538232
Hij heeft je vertrouwen weggenomen, dan moet hij het ook terugwinnen. Ik denk dat je er zelf weinig aan kunt doen, alleen jezelf toelaten hem weer te vertrouwen.
pi_2538332
lijkt me een zeer moeilijke situatie .. zowel voor hem als voor jou.

voor hem omdat hij zich vanaf nu continue moet bewijzen. hij moet je continue overtuigen dat ie niet vreemd gaat, en ook niet meer vreemd zal gaan

voor jou omdat je vertrouwen moet hebben in wat hij zegt, en wat hij doet. Vergeten kun je het nooit; er zal altijd iets blijven knagen, ook al heb je hem allang vergeven.

Iets wat zowiezo helpt, is praten. als je ergens mee zit, vraag hem om opheldering; waarom heeft ie het gedaan, was je niet goed genoeg, had hij gedronken, was het typisch eenmalig, en heeft ie lang en breed laten zien dat 't hem spijt .. dat soort dingen .. krop in ieder geval niks op zou ik zeggen, daar heb je alleen jezelf -en uiteindelijk elkaar- mee ...

sterkte !

pi_2538346
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 22:38 schreef moralia het volgende:
Heeel triest van me maar waarschijnlijk leer je het nooit meer om hem te vertrouwen. Je hoeft het daarom niet uit te maken, maar vraag je wel af of je hier voor de komende 30 jaar tegen kunt en of je dat er voor over hebt.
Ik ben het hier helemaal mee eens... Tis niet anders.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_2542968
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 23:39 schreef Miesjel het volgende:

[..]

Ik ben het hier helemaal mee eens... Tis niet anders.

Godspeed sluit zich hier ook volledig bij aan, hoe graag je ook en ander antwoord had willen horen.
I dream my life.................and live my dream!
  woensdag 19 december 2001 @ 13:36:32 #9
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_2543089
Ik sluit me gedeeltelijk aan bij bovenstaande. Maar ik kan je ook vertellen, het is mogelijk. Mij is het gelukt mijn ex weer te vertrouwen na een berg leugens en bijna keer vreemdgaan van haar. Misschien minder diep, maar onze relatie is stuk en die van jouw niet. You can work it out.

Ik neem aan dat jullie wel gepraat hebben waarom het gebeurd is etc.?

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  woensdag 19 december 2001 @ 14:51:12 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_2544039
Ik heb dat een keer gehad met een ex van mij.
Alleen was die gokverslaafd.
De eerste keer dat ik erachter kwam, geloofde ik hem dat ie zou stoppen en is het wantrouwen gesleten.
Maar na de 2e (en 3e?) keer bleef ik hem wantrouwen.
Als er weer eens geld van de rekening was verdwenen en met zijn pas gepind en ik kon me niet direct herinneren waar we het aan uitgegeven hadden dan was de ruzie niet van de lucht.

Het kan dus wel opnieuw vertrouwen krijgen.
Het duurt alleen ontzettend lang.

Succes in elk geval.

Asyniur

woensdag 19 december 2001 @ 15:10:42 #11
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_2544333
Dame....niet slecht bedoeld maar waar sta je zelf als jij het ok kunt vinden dat hij vreemdgaat en je hem dan weer terug neemt....heb meer zelf respect....hij is jou blijkbaar niet waardig.

Dat vertrouwen krijg je NOOIT helemaal weer terug eenmaal weg kan het wel wat beter worden maar die 100% haalt je nooit meer. Wil jij je tijd en energie er in steken om het "te proberen" wens ik je veel suc6.

R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
pi_2546085
Bedankt voor jullie reacties!

Ik moet dus blijkbaar maar afwachten tot het slijt. Maar het is gewoon moeilijk! Natuurlijk hebben we erover gepraat, en hij wil er ook alles aan doen om mijn vertrouwen terug te winnen, maar ik kan niet elke vijf minuten vragen waar hij aan denkt of wat hij gedaan heeft. Ik moet al die ideeën gewoon onderdrukken, anders maak ik mezelf én hem er gek mee. Ik zit mezelf onzeker te maken door te verzinnen wat er telkens kan gebeuren. Dat moet ik gewoon afleren denk ik..

pi_2546435
"een gebroken vaas kun je lijmen, maar de barsten blijf je altijd zien."
pi_3101816
quote:
Op woensdag 19 december 2001 17:16 schreef Passione het volgende:
"een gebroken vaas kun je lijmen, maar de barsten blijf je altijd zien."
Ik vind dit een heel mooie uitspraak. Is helemaal van toepassing op de relatie die ik met mijn ex had.
#geen
  zaterdag 9 februari 2002 @ 01:09:43 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3102270
Hij zal jou moeten bewijzen dat hij je vertrouwen waard is.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_3103897
Hij zal inderdaad moeten bewijzen dat hij het vertrouwen waard is en bovendien zul je geduld moeten hebben zodat je de barstjes ook kunt accepteren ( als dat is wat je wil).
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik begin steeds meer te twijfelen of je daar jong al voor zou moeten kiezen.
pi_3113299
waarom is hij eigenlijk vreemdgegaan? omdat ie het nodig had? omdat het slecht tussen jullie ging? sorry maar zoiets is gewoon onacceptabel, denk ook aan jezelf, heb je nu wel een goede relatie dan? als je achter alles wat hij doet iets zoekt dan is dat voor jou ook niet prettig.
pi_3113348
Ik zou als ik zo in mijn eigen ervaring kijk er een eind aanmaken hoeveel pijn het ook doet. Hij zal toch weer in dezelfde valkuil stappen en op een ander vallen. Vervolgens weet ie niet meer wat voor en achter is en ben je hem alsnog kwijt als je tegen die tijd al je vertrouwen terughebt.

Vanaf nu is vreemdgaan exit, hoe dan ook

pi_3113386
Je vertrouwt hem weer op het moment dat je hem vergeeft.
En vergeving is een keuze, geen proces.

Een periode van kwaadheid en verwijten is nodig, maar het moet ophouden op een gegeven moment wil je relatie een kans maken. Is hij dat waard, was het een eenmalig iets en geen gedrachtspatroon, zijn de redenen van ontrouw duidelijk en "verholpen", maak de keuze van vergeving dan.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_3114075
Ik heb dit ook met mijn vriend. Een tijdje geleden heeft hij voor mij een groot aantal dingen verzwegen. Mijn vertrouwen was in 1 keer weg. Bij alles wat hij zegt denk ik nu wel 10 keer na of hij het echt meent en ik wordter ook echt gek van. Ook ben ik nu banger dan ooit dat hij een ander meisje leuk gaat vinden, mede door al die leugens die ook met meisjes te maken hadden. Hij is weliswaar niet vreemdgegaan zoals jou vriend, maar m'n vertrouwen heeft wel een deuk opgelopen. Ik denk dat hij je vertrouwen terug moet winnen en dat kan alleen maar als hij voortaan alles eerlijk zegt...Het kost gewoon tijd, maar geef het niet op! Heel veel sterkte
  zondag 10 februari 2002 @ 15:46:49 #21
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3114572
quote:
Op zondag 10 februari 2002 13:58 schreef milagro het volgende:
Je vertrouwt hem weer op het moment dat je hem vergeeft.
En vergeving is een keuze, geen proces.

Een periode van kwaadheid en verwijten is nodig, maar het moet ophouden op een gegeven moment wil je relatie een kans maken. Is hij dat waard, was het een eenmalig iets en geen gedrachtspatroon, zijn de redenen van ontrouw duidelijk en "verholpen", maak de keuze van vergeving dan.

Mooi gezegd, maar vergeven is nog niet vergeten.
Wat je wel op een gegeven moment kunt gaan forceren is het vertrouwen, steeds iets minder gaan controleren en jezelf te dwingen om hem te gaan geloven. Als je dit een tijdje "gedwongen" lukt dan merk je dat ook het vertrouwen weer terug komt. Sterker nog, de band kan beter worden dan eerst omdat je alerter bent op momenten dat het iets minder gaat tussen jullie.
Lekker douchen!
pi_3114605
quote:
Op zondag 10 februari 2002 15:46 schreef sjak het volgende:

[..]

Mooi gezegd, maar vergeven is nog niet vergeten.
Wat je wel op een gegeven moment kunt gaan forceren is het vertrouwen, steeds iets minder gaan controleren en jezelf te dwingen om hem te gaan geloven. Als je dit een tijdje "gedwongen" lukt dan merk je dat ook het vertrouwen weer terug komt. Sterker nog, de band kan beter worden dan eerst omdat je alerter bent op momenten dat het iets minder gaat tussen jullie.

Iets vergeten betekent dat het dus niet belangrijk voor je was, geen indruk heeft gemaakt. Vergeten doe je dus niet in dit geval. Maar de herinnering is geen beletsel voor een verder goed verloop van de relatie persé.

Vergeven is een keuze, en zoals je zegt, je moet jezelf daarin enigzins forceren op een gegeven moment.
Als je gaat wachten tot het gevoel van vergeving "over je komt", is de relatie gedoemd alsnog te mislukken.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 10 februari 2002 @ 15:54:55 #23
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3114630
Ik denk dat wij ongeveer hetzelfde bedoelen, Milagro
Lekker douchen!
  zondag 10 februari 2002 @ 15:59:26 #24
19254 Nighteye
Leave a msg after the finger..
pi_3114664
quote:
Op woensdag 19 december 2001 15:10 schreef Tha_Mav het volgende:
Dame....niet slecht bedoeld maar waar sta je zelf als jij het ok kunt vinden dat hij vreemdgaat en je hem dan weer terug neemt....heb meer zelf respect....hij is jou blijkbaar niet waardig.

Dat vertrouwen krijg je NOOIT helemaal weer terug eenmaal weg kan het wel wat beter worden maar die 100% haalt je nooit meer. Wil jij je tijd en energie er in steken om het "te proberen" wens ik je veel suc6.

101% mee eens.. je zegt ook zo 'leuk' "WE willen eraan werken" .. klinkt echt vaag.. hij gaat eerst vreemd, en nu gaat die je helpen met het vertrouwen in hem terug te krijgen? mja, weet niet zo goed hoe ik dit 123 kan uitleggen, maar die zin komt echt heel raar over...

ik blijf erbij, dat vertrouwen krijg je nooit meer terug.. ja wat andere zeggen misschien moeten daar eerst JAAAREN overheen gaan, maar dan is de vraag.. heb je dat er wel voor over? ..

SELECT * FROM users WHERE clue > 0; 0 rows returned -- [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=19254]Fok! Fotoboek[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')