abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zaterdag 31 juli 1999 @ 23:05:00 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_179264
Wat een BAGGERverfilming zeg.
The Langoliers is imho een van King's betere novella's en dat verfilmen ze dan tot een vier uur durende miniserie met allemaal BAGGERacteurs waarvan alleen Bronson Pinchot (Balki uit Perfect Strangers) een beetje leuk in speelt. Eeuwig zonde.
Zelfs in GTSKots wordt beter geacteerd

Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_179265
sluit ik me volledig bij aan.
Toch gek dat een aantal goede King-boeken zo slecht verfilmd zijn.
denk aan:
Christine
Salem's Lot (bezeten stad)
The stand (delen 3 en 4) (de beproeving)
It

daarentegen ook een aantal zeer goede waaronder: Carrie, The shining, stand by me en the shawsbank redemption.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  Admin zondag 1 augustus 1999 @ 01:15:00 #3
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_179266
Ik vond Christine nog wel aardig.
De originele Shining vond ik niet eens zo goed moet ik je eerlijk zeggen. Er werd veel te weinig ingegaan op het waarom Jackie Nicholson zich zo vreemd ging gedragen.
In de remake is dat veel beter gedaan, alleen is het weer jammer dat dat een low-budget produktie was.

IT vond ik ook nog wel meevallen eigenlijk, al kan die natuurlijk bij lange na niet aan het boek (It en The Stand zijn mijn favoriete King boeken) tippen. Hetzelfde gold voor The Stand en The Tommyknockers trouwens.

De slechtste King film heeft 'ie nog zelf geregisseerd ook. Maximum Overdrive.

The Running man, hoewel gebaseerd op een kort verhaal van king, heeft eigenlijk weinig met het verhaal te maken behalve de titel. Zelfde geldt voor The Lawnmower Man.

Binnenkort komen zowel The Green Mile als Desperation uit dus ik ben benieuwd wat ze daarvan gebakken hebben. Verder wacht ik nog op Insomnia, Gerald's Game, Rose Madder en Bag of Bones.

De beste verfilmingen zijn imho Stand by Me, Shawshank Redemption, Misery, Firestarter en Pet Sematary.
Cujo, Carrie, Christine, The Dark Half en Needful Things krijgen een eervolle vermelding.

pi_179267
The Shawshank Redemption was en is een wereldfilm!
Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  woensdag 29 september 1999 @ 04:13:00 #5
248 CAT
World Traveller
pi_179268
Die zg. monsters...eh...langoliers zagen er ook erg waardeloos uit zeg! Erg nep, mar eh...daarom was ik hier trouwens niet...Al heeft Danny het nog zo druk,
hij helpt CAT dat scheelt hem geen ruk.

CAT is Danny erg dankbaar,
want dankzij hem is haar foto toonbaar.

Dus schreeuw ik nu van alle daken,
DANNY is GEWELDIG!

-=***One nation under a groove***=-
  Admin woensdag 29 september 1999 @ 04:23:00 #6
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_179269
maar LANG niet zo geweldig als Cat natuurlijk !!
Cat is veel geweldigerder !
  woensdag 29 september 1999 @ 12:43:00 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179270
Danny...crosposten mag toch niet?
  woensdag 29 september 1999 @ 16:43:00 #8
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_179271
De beste King verfilmingen m.i.:
The Shawshank Redemption, Misery en Stand by Me.
Kings beste boek, Pet Sematary, is bij de verfilming in mijn ogen compleet verknald door de verkeerde sfeer. Bovengenoemde drie films weten die typische King-sfeer wel over te brengen.
Ben benieuwd naar Apt Pupil (-de leerling).
Vreemd dat het zo moeilijk is een King-boek goed te verfilmen, het zijn praktisch scenario's...
Langoliers was geen novella, b.t.w., maar twee dikke pillen...
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 29 september 1999 @ 18:13:00 #9
248 CAT
World Traveller
pi_179272
Klopt SiGNe!!!
Je hebt wel gelijk hoor, maar ik geloof dat hij voor dit ene gevalletje een uitzondering heeft gemaakt!
pi_179273
Over waardeloze verfilmingen gesproken, wat dachten jullie van Misery .... boek en de film zijn NIET te vergelijken!!!!

Grtz,

MiRR0RMaN.
The Matrix rules, maar dit terzijde.

Wat vinden de kids eigenlijk van HellBengel ? (HellRaiser 1 t/m 3, 4 zuigt)
Nee, niet de houseparty, de film.

Admin donderdag 30 september 1999 @ 00:40:00 #11
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_179274
Verbal:
Langoliers was een kort verhaal in twee dikke pillen (in Nederland dan, in de Engelse versie zitten de 4 verhalen die hier over twee boeken - Schemerwereld en Tweeduister - verdeeld zijn in 1 dikke pil)
The Langoliers ('de engelieren') is 252 pagina's
  donderdag 30 september 1999 @ 01:04:00 #12
248 CAT
World Traveller
pi_179275
Verfilming Mysery was GOED maar boek was veel beter! maar dat is altijd zo! Ik ken maar weinig goede boekverfilmingen!
  donderdag 30 september 1999 @ 11:25:00 #13
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_179276
Het is volgens mij ook moeilijk/zoniet onmogelijk om de spanning die je voelt in een boek (en dan vooral bij een King) om te zetten... Dat begrijp ik, maar waarom ze het dan alsnog proberen? Bwaah....
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  Admin maandag 4 oktober 1999 @ 00:42:00 #14
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_179277
Er komt binnenkort wel een miniserie van King "Storm". Hij heeft het meteen als script geschreven en het ligt nu in de winkels als "De storm van de eeuw".
Leest best lekker weg en is nog spannend ook (maar dat kan ook niet anders bij King).
pi_179278
Is het jullie opgevallen dat Stephen King zelf ook een klein rollekke had in "De "Langoliers"?
Waar ik zo een hekel aan had is dat je de serie helemaal hebt gezien , ze aan het eind van die pruts beestjes langs laten zweven waardoor je ineens helemaal uit die sfeer wegbent en een soort Disney gevoel krijgt
pi_179279
Als je goed oplet speelt Stephen King in bijna al zijn boekverfilmingen een gastrolletje. Verder hoop ik dat Insomnia goed op film komt, omdat het boek een juweeltje is. Ook, maar dit is dus persoonlijk, vond en vind ik de boekverfilming van IT erg goed, de film houdt zich goed aan het boek, de special effects zijn er wel, maar gelukkig niet in overdaad wat toch het verhaal ten goede komt (niet zo'n film die het alleen van special effects moet hebben, zoals tegenwoordig erg vaak het geval is, denk aan Star Wars, Deep blue sea, the Haunting, moet ik effe doorgaan?), want het verhaal is gewoon goed.

Never trust a clown, they often make fun of bad situations

pi_179280
moest vandaag aan een kort verhaal denken van Stephen King.
Ging over een tinnen soldaatje dat tot leven kwam en de eigenaar begon te zieken. Iemand die dit verhaal(tje) kent en me kan vertellen hoe het heet?
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  zondag 7 november 1999 @ 21:01:00 #18
1614 J
I am a Lizard King...
pi_179281
Even over Shawshank:
ik denk dat de film beter is dan het boek, met alle respect voor King.
'One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them'

donderdag 11 november 1999 @ 18:53:00 #19
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_179282
Ik vond de langoliers echt heel erg sterk, totdat die stomme kutbeesten er in voor kwamen.
Constant wordt de spanning mooi opgewekt door de angst voor wat het geluid maakt en in één keer keer raggen ze die hele spanning de grond in door een soort balletjes met tanden rond te laten vliegen.
Ze hadden het bij de eerste twee afleveringen moeten laten en het een open einde moeten geven. Alleen zou king daar niet zo blij mee zijn geweest

Shawshank is nog steeds de beste film die ik ooit gezien heb. Echt briljant. Boek heb ik niet gelezen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')