quote:... rookt niet in openbare gelegenheden.
Op zondag 16 december 2001 23:48 schreef RemCow het volgende:
Een beetje fatsoenlijk roker...
quote:...rookt gewoon helemaal niet
Op zondag 16 december 2001 23:52 schreef Arcee het volgende:
... rookt niet in openbare gelegenheden.
quote:... waar dat niet mag.
Op zondag 16 december 2001 23:52 schreef Arcee het volgende:[..]
... rookt niet in openbare gelegenheden.
quote:en in disco's mag het wel, dus ook niet waar het wel mag
Op zondag 16 december 2001 23:55 schreef Tweek het volgende:
... waar dat niet mag.
quote:Dat zou helemaal mooi zijn ja.
Op zondag 16 december 2001 23:55 schreef Vork het volgende:
...rookt gewoon helemaal niet
quote:Maar het zou dus overal niet moeten mogen.
Op zondag 16 december 2001 23:55 schreef Tweek het volgende:
... waar dat niet mag.
*voelt aan zijn hals*
*GRMBL ik zal ze krijgen*
quote:Ik zie niet in waarom ik in een goed geventileerde ruimte, waar het niet al te druk is geen sigaretje zou mogen opsteken.
Op zondag 16 december 2001 23:58 schreef Arcee het volgende:
Maar het zou dus overal niet moeten mogen.
quote:Een nieuwe uitlaat is tegenwoordig zo duur niet meer
Op dinsdag 18 december 2001 01:49 schreef Lamon het volgende:[..]
Ik klaag toch ook niet als een auto weer eens zijn uitlaatgassen in mijn gezicht blaast?
quote:Random niet-rokers commentaar:
Op maandag 17 december 2001 01:51 schreef Dr_Crouton het volgende:
Random pro-rokers commentaar:"Dan ga je toch niet uit? Zeikerds!"
Waarom zou ik me moeten aanpassen aan de verslaving van een ander?
Als jij nou zo nodig je lichaam wat extra de vernieling in wilt helpen, hoeft dat niet te betekenen dat mensen zonder deze achterlijke verslaving ook (o.a. bijv.) geasfalteerde longen willen hebben.
Al dan wel geen vanille sigaren want die zijn vies
quote:En ik ben het daar mee eens. Wat ik wilde zeggen is dat verstokte pro-rokers met non-argumenten komen en de feiten niet willen accepteren.
Op dinsdag 18 december 2001 10:35 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Random niet-rokers commentaar:
Als jij nou zo nodig je lichaam wat extra de vernieling in wilt helpen, hoeft dat niet te betekenen dat mensen zonder deze achterlijke verslaving ook (o.a. bijv.) geasfalteerde longen willen hebben.
quote:Al steek je er tien tegelijk op, dat kan me nou echt aan me kont roesten. Daar gaat het hele topic niet over.
Op maandag 17 december 2001 23:41 schreef Beavis het volgende:
Mammaaaaaaaaa, ze doen het weer. Ze roken
BOEHOEEEEEEEEEzo, ik steek er nog maar een op
quote:Precies!!
Op dinsdag 18 december 2001 19:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Maar goed, zelfs die rokers weten tenminste hoe ze hun brandende peuk vasthouden ipv de wannabees die het met hun enthousiaste armbewegingen heen en weer staan te zwaaien. (die weten door ervaring ook dat brandgaten in hun kleding en spullen zwaar irritant zijn)
quote:Ze doen het nog wel zo te lezen
Op maandag 17 december 2001 00:13 schreef stinkie het volgende:
zo'n brandende klote peuk in me oog gehad(en een paar jaar later in me andere oog een stuk glas
)
quote:* gaap *
Op dinsdag 18 december 2001 10:35 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Random niet-rokers commentaar:
Kom eens met ECHTE argumenten i.p.v. de voorgefabriceerde shit die iedere niet-roker gebruikt.
quote:Omdat jij dènkt dat anderen er dan geen last van hebben.
Op dinsdag 18 december 2001 01:49 schreef Lamon het volgende:
Ik zie niet in waarom ik in een goed geventileerde ruimte, waar het niet al te druk is geen sigaretje zou mogen opsteken.
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 23:55 schreef static het volgende:[..]
* gaap *
Kom eens met ECHTE argumenten i.p.v. de voorgefabriceerde shit die iedereen quote.
Noem jij ze maar eens. Die 'iedereen' heeft trouwens wel gelijk.
quote:Ik heb ze niet want ik rook...
Op woensdag 19 december 2001 00:00 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Noem jij ze maar eens. Die 'iedereen' heeft trouwens wel gelijk.
quote:Gefeliciteerd.
Op woensdag 19 december 2001 00:02 schreef static het volgende:[..]
Ik heb ze niet want ik rook...
quote:Goed, en jij denkt dus dat die "voorgefabriceerde shit" niet waar is? Dus jij denkt dat roken gezond is? Om maar een voorbeeld te noemen.
Op dinsdag 18 december 2001 23:55 schreef static het volgende:[..]
* gaap *
Kom eens met ECHTE argumenten i.p.v. de voorgefabriceerde shit die iedere niet-roker gebruikt.
Jezus, jij bent pas kortzichtig zeg! Typisch gedrag van rokers om een argument als "het is slecht voor je" af te doen als cliché of "voorgefabriceerde shit".
Volgens mij kun je het gewoon niet hebben dat je er weer mee geconfronteerd wordt, omdat je stiekem weet dat het TOCH waar is. En dat je weet dat je er anderen mee tot last bent.
Maar goed, hopelijk wordt over en tijdje jouw behandeling tegen longkanker niet van MIJN belastinggeld betaald. oh nee shit, sorry, van roken KRIJG je geen longkanker want dat is cliché. Mijn fout
quote:Daar hebben anderen ook geen last van.
Op dinsdag 18 december 2001 23:58 schreef Arcee het volgende:[..]
Omdat jij dènkt dat anderen er dan geen last van hebben.
Natuurlijk kan iemand zeggen, ik rook niet dus waarom zou ik er mee geconfronteerd moeten worden en helemaal in zijn/haar recht staan.
Maar er is ook zoiets als tolerantie.
Als iemand altijd probeert zoiets netjes op te lossen en niet met zijn sigaret in iemands gezicht loopt te zwaaien, dan mogen niet-rokers ook best eens een oogje dicht knijpen.
quote:Als de behandeling voor jouw hartaanval (naar aanleiding van al die aggressie) maar niet met MIJN accijns op sigaretten betaald gaat worden, vind ik het best.
Op woensdag 19 december 2001 11:09 schreef eymey het volgende:
Maar goed, hopelijk wordt over en tijdje jouw behandeling tegen longkanker niet van MIJN belastinggeld betaald. oh nee shit, sorry, van roken KRIJG je geen longkanker want dat is cliché. Mijn fout![]()
![]()
quote:Yep, dat ben ik ook met je eens. Het voorgaande wat ik zei neemt ook niet weg dat ik redelijk tolerant ben hoor. Mij mij thuis roken er verschillende mensen en op m'n (ex)werk rookten er ook veel mensen. Zolang ik niet die rook direct hoef in te ademen vind ik het ook niet erg, zeker als er goed geventileerd wordt.
Op woensdag 19 december 2001 11:42 schreef Lamon het volgende:
Natuurlijk kan iemand zeggen, ik rook niet dus waarom zou ik er mee geconfronteerd moeten worden en helemaal in zijn/haar recht staan.
Als iemand altijd probeert zoiets netjes op te lossen en niet met zijn sigaret in iemands gezicht loopt te zwaaien, dan mogen niet-rokers ook best eens een oogje dicht knijpen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die daar wel een probleem mee hebben.
quote:Ja, als er 1 iemand is, dan geldt 't natuurlijk automatisch voor iedereen. Helaas, zo werkt 't niet.
Op woensdag 19 december 2001 11:42 schreef Lamon het volgende:
Daar hebben anderen ook geen last van.
Op mijn werk is er iemand die heel slecht tegen sigaretten rook kan, maar als ik een beetje uit de buurt blijf met mijn sigaret, merkt ze er niets van zegt ze. Dus in beter geventileerde ruimtes zal het helemaal wel meevallen...
quote:Het gaat mij erom dat ik er niet in openbare gelegenheden mee geconfronteerd wil worden. Moet een roker nou per se óveral roken? Laat-ie zich dan even beheersen en wachten tot-ie weer buiten is, in z'n auto zit, thuis is, etc.
quote:Ja, of een luchtpijp.
Hoeft van mij niet zo nodig dat roken. Dan zijn er ook nog van die "gezelligheidsrokers" die alleen roken als ze uitgaan. Geen idee wat de toegevoegde waarde hiervan in, gezellig is het niet echt.
Niet-rokers vinden natuurlijk van niet, maar dat komt vooral doordat ze zelf de hele in die lucht zitten, dus ruiken ze het zelf ook helemaal niet meer.
Verder helpt het ook niet echt dat hun eigen reukvermogen behoorlijk achteruit is gegaan door het roken. (Is overigens wetenschappelijk bewezen).
Rokers komen ook nog wel eens aan met van die "auto's stinken ook en vervuilen ook" argumenten.
Ik noem dat (behalve kansloos) "ontkenning en poging tot verschuiving van het probleem"
Daarentegen ben ik het er weer wel mee eens dat de gemiddelde stadsbus stink alsof 'ie op pure stookolie door de stad stuurt, maar dat terzijde.
Zo... Dat moest er nog eventjes uit.
Over het topic, met zwaaiende peuken enzo...
Dat je je eigen verslaving boven het welzijn van anderen stelt, zijn we van de gemiddelde roker wel gewend.
Maar als mensen dan ook nog eens zo LOMP (ja, LOMP) zijn om niet eens in de gaten te hebben waar ze hun peuk houden...
Dan ben je echt een (we blijven wel netjes) SUPERSUFFERD!
quote:Dus ook niet in jouw geval. Dat mes snijdt aan meerdere kanten. Misschien zijn er duizenden mensen die geen last van dat sigaretje hebben.
Op woensdag 19 december 2001 21:00 schreef Arcee het volgende:
Ja, als er 1 iemand is, dan geldt 't natuurlijk automatisch voor iedereen. Helaas, zo werkt 't niet.
quote:Dat heet verslaving.
Moet een roker nou per se óveral roken?
[Dit bericht is gewijzigd door Lamon op 21-12-2001 04:08]
quote:Heb je daar een marktonderzoek naar gedaan ofzo
Op vrijdag 21 december 2001 00:08 schreef Sjaakman het volgende:
Dat je je eigen verslaving boven het welzijn van anderen stelt, zijn we van de gemiddelde roker wel gewend.
Beetje kort door de bocht en generaliserend, lijkt me.
Gelukkig ben ik dan nog niet zo kortzichtig om nu te zeggen dat ik dat van niet-rokers wel gewend ben....
quote:Klinkt idd een beetje kort door de bocht, dat is waar.
Op vrijdag 21 december 2001 03:40 schreef Lamon het volgende:[..]
Heb je daar een marktonderzoek naar gedaan ofzo
Beetje kort door de bocht en generaliserend, lijkt me.
Gelukkig ben ik dan nog niet zo kortzichtig om nu te zeggen dat ik dat van niet-rokers wel gewend ben....
Daarentegen kan ik me geen enkel voorval herinneren dat een roker zijn sigaret ooit niet heeft opgestoken, omdat hij dacht dat dat schadelijk zou kunnen zijn voor de mensen die op dat moment om hem/haar heenstaan.
Zelf heb ik altijd meer de indruk dat als een roker probeert te voorkomen dat een ander last heeft van zijn/haar sigaret, dat hij/zij dat zeker niet doet i.v.m. de gezondheid e.d. van die andere persoon, maar vooral omdat ze anders misschien gezeik aan hun kop krijgen.
Toch weer eigenbelang...
quote:Hallo zeikerd! Doe 'es een test en loop zaterdag/zondag eens de 1e Hulp in van het ziekenhuis en kijk hoeveel voetballertjes, kickboxertjes, kleine kutkindjes en nog veel meer lullo's daar met gebroken ledematen rondbengelen...
Op woensdag 19 december 2001 11:09 schreef eymey het volgende:[..]
Maar goed, hopelijk wordt over en tijdje jouw behandeling tegen longkanker niet van MIJN belastinggeld betaald. oh nee shit, sorry, van roken KRIJG je geen longkanker want dat is cliché. Mijn fout![]()
![]()
Dus zeik maar lekker verder... ik steek nog een lekkere Van Nelle op...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |